Sayfa 9/11 İlkİlk ... 567891011 SonSon
216 sonuçtan 161 ile 180 arası

Konu: Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım

  1. #161
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Mustafa, çok düşük miktarda (sıfıra yakın) yakıt tüketimi devam ediyordur cut-off esnasında...

  2. #162
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Mustafa motor yokuş aşağı inerken motordan gelen ses kompresyonla alakalı. Ayrıca yakıt pompası motor çalıştığı sürece devamlı çalışır ve sabit devirli çalışır. Motora gelen yakıttan kullanılmayanı tekrar depoya döner. Hiç kullanılmıyorsa(cutt of) tamamı depoya geri döner. Yani pompanın ısınması gibi bir durum söz konusu değil.

  3. 07/09/2009, 17:26


  4. #163
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    işte motordan hırlama sesi geliyor . arda sennde dedigin gibi az miktarda bir yakıt girişi söz konusu .. cihan 700o devirde iken gelen ses ne sesi olabilri yani subap sesimi krank milnin donme sesimi nedir acaba

  5. 08/09/2009, 06:07


  6. #164
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    evet mekanik aletin heryerinden ses gelebilir ama o devirde duyulan ses bence sadece bununa acıklanamaz . patlama vardırki o ses geliyor. birde yeni nesli motorların çalışma prensibini incelesek daha iyi sonuclara varırız diye dusnuyorum. mesela yeni nesilde kam mili bagımsızmı calısıyor. yakıt pompası hareketini nerede alıyor bunları incelersek daha iyi sonuclara varırıs sanırım

  7. #165
    İLKER Ç.
    ocean_1919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2008
    Mesajlar
    574
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    26
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Mustafa haklısın motorda tabiki patlama olmalı, motor çalışıyor sonuçta. Dolayısıyla azda olsa yakıt tüketir. Stop edinceye kadar.

  8. #166
    uğur kamçı
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. xcruelx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.016
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 358

    Standart

    Arkadaslar 1/10 oranında hava sıkıştırmaya devam ediyor motor. Onun gütültüsü olmazmı ? Yada sarsıntısı? yada ısınmazmı? sanıyorsunuz. Bu konu hakkında Valeo nun araştırması var kendileri cut off sistemini dahada ileri götürmüşler. MEsela arac kırmızı ışıkta durdu dimi. Boştasınız aracın motoru tamamen duruyor. 0 devir gösteriyor. yeşilde gaz a dokunduğu an araç devam ediyor. ne marş var nede bekleme.
    Konu xcruelx tarafından (08/09/2009 Saat 13:30 ) değiştirilmiştir.

  9. 08/09/2009, 15:42


  10. #167
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı xcruelx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ...Bu konu hakkında Valeo nun araştırması var kendileri cut off sistemini dahada ileri götürmüşler. MEsela arac kırmızı ışıkta durdu dimi. Boştasınız aracın motoru tamamen duruyor. 0 devir gösteriyor. yeşilde gaz a dokunduğu an araç devam ediyor. ne marş var nede bekleme.
    Start-stop Sistemi, önümüzdeki günlerde birçok araçta göreceğiz bunu


    Eksantrik mili (milleri) güçlerini krank milinden alır.Dolayısıyla bu mile bağımlıdırlar.Ancak son yıllarda kullanılan değişken zamanlama sistemli emme sübaplarını kontrol eden eksantrik mili yarı bağımsız duruma gelmiştir ama yine de bunlar gücünü kranktan almakta.Dolayısıyla vitesteki araçla giderken yakıt gitse de gitmese de motorun tüm parçaları çalışmaya-dönmeye devam eder.Yani ses duymamız yakıt gittiği anlamına gelmez bence...

  11. #168
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    motorun ses yapan parçalarına incelemek lazım 7000 devir yuksek bi devir ama bu alet sadece 7000 devirdemi yapıyor cut of olayını ustelik dedigim gibi 7000 devirde donen bir motorun ses yapan elemanlarına bakmak lazım ne olabilri krank mili mi eksantrikmi motortaki kompresyonmu vantilatormu nedir bu ..
    motor yakıtsız gidiyor savını desteklemek icin bence motorun calısan tüm parcalarına bakmak lazım. dedigim gibi yeni sistemi incelemk lazım. bize öğretilenler eski sistemde karburatorlu araclar icin olanlar. aslında yeni nesl motorlarda yakıt sisteminin nasıl çalıştıgını yani benzin pompası yada bu gorevi goren parca ecu tarafından kontrol ediliyormu yoksa eski sistemdeki gibimi
    bir diger husus eger yakıt tamamen kesliyorsa arac cut oftan cıkarken motorun vurdurma gibi yada benzer bir sekilde bize hissetitrecek kadar bir tepki vermesi gerkmiyor mu aynı 2. vteste arac vurdurma gibi br durum olmayacakmı peki. cunku atesleme yok bir patlama yok. bos çalışan silindirlere biranada benzin alıp patlama oldugunda bunun motorda belli bir ses farkının yapmasına neden olması gerekmezmi

  12. #169
    serkan cahit
    maxisezer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/03/2009
    Mesajlar
    73
    Nereden
    Sakarya
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı bahcelili_ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ali abi bence vitesde in yakıtın yağlaması olsaydı motor yağı ne işe yarayacaktı abi bence motor gayet iyi yağlanmaya devam eder çünkü pompa marştan itibaren sürekli çalışır. bide şöyle bişey var boşta ikende şanzıman yağlanmaz
    tamamen doğru bence +10

  13. #170
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    farklı bi açıdan yorum yapayım
    bi arkadaşımda eski bi landrover var(68-72 model filan)
    tüplü
    tüp/benzin ayrımını yapan düğmeyi ortaya getirdiğinde(orta diye bi konum yok kendisi eliyle ortada tutuyo) motora ne benzin gidiyo nede LPG ancak çalışmaya devam ediyo seste vsde bi değişiklik olmuyo. bu araç bile manuel olsada cut off yaparak sıfır yakıtla gidebiliyosa bizimkiler haydi haydi gidiyodur
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  14. #171
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Ben cutoff olayında tüketim tamamen sıfır oluyor diye biliyorum, çok az da olsa yakıt tüketimi olur diyenler vardı nedenini de söyleyebilirler mi acaba?

    Kırmızı ışıkta motorun durması ve debriyaja basıldığı tekrar çalışması Bosch patenti ile yakında yüksek ve orta sınıf araçlarda boy göstermeye başlıyacaktır.


    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben neyin tartışıldığını anlamıyorum o yüzden yorumdan vazgeçiyorum. Dakikada 7000 devir dönmenin neresi ses çıkarıyor sorusu gerçekten ilginç ve gereksiz bence.
    Haklısın walla, titreşim ve makine elemanları dersini hatırladım bir an .
    Düzgün üretilmemiş aktarma organları 1500 devirde bile kafa şişirmeye yetiyor.

  15. 09/09/2009, 17:07


  16. #172
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ...........Kırmızı ışıkta motorun durması ve debriyaja basıldığı tekrar çalışması Bosch patenti ile yakında yüksek ve orta sınıf araçlarda boy göstermeye başlıyacaktır.............
    Sadece orta sınıf ve üstü değil mini ve küçük sınıfta da örnekleri geliyor Mert...

  17. #173
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    duzgun uretilmiş aktarma organlarından ne tarz bi ses geliyor acaba onuda soyeleybilrmiyiz cihan az az daha sabır ihsan eyle

  18. 10/09/2009, 01:59


  19. #174
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı pdr42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    duzgun uretilmiş aktarma organlarından ne tarz bi ses geliyor acaba onuda soyeleybilrmiyiz cihan az az daha sabır ihsan eyle
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok bende sabır kalmadı üzgünüm hepsini tükketin sağolasın
    Cihan'da sabır kalmamış ben söyleyeyim

    Çok çok hassas tolerans ölçülerinde üretilseler dahi birbirine temas eden yüzeyler 5000 devirle dönerken mutlaka ama mutlaka ses çıkar

    Elektrik motorlarını ele alalım. 45 HP elektrik motoru. Ortada yakıt yok, patlama yok, ateşleme falan da yok. Sadece iki rulman üzerinde üstelik sadece 940 d/d hızla dönüyor. Motorun ucunda herhangi bir aktarma organı bağlı değil. Boşta yani. Motorlar çok hassa üretilen ekipmanlardır üstelik. Ama ortaya yine de muazzam bir ses çıkıyor. Bir de bunun ucuna redüktörler ve çeşitli ekipmanlar bağlayıp devrini 5000 d/d ye çıkarın. Esas sesi o zaman görün siz. Sanırım biraz daha anlaşılır oldu.
    Konu makineman tarafından (10/09/2009 Saat 13:47 ) değiştirilmiştir.

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #175
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    evet anlasılır oldu.. cihan sabırla koruk helva olur derlermiş. her neyse simdi ben netten bakıyorum sizin gibi de dusunen bizim gibi dusunen insanlar cok ama ortada tatmin edici bir acıklama yok forumun amacı bilgi paylasımı degilmi evet herkes bildigni paylasıyor yanlıs bildikleirmiz de olur iste ben eger yanlıs biliyorsam bunu duzeltmek icin burada bilgi paylasımında bulunuyorum. fakat dedikleriniz hepsi mantıklı hep soyledigim gibi yeni motorun calısma prensibinden yola cıkarak bunu aydınlatmya calısalım. bu konuda motor ustaları ile gorusuyorum net bilgi sahibi degiller ozellikle yeni nesilden cok anlamıyorlar. yada benm gorduklerim o cunku bu konuda tatmin edici bir cevap alamadım. ama yuarıda bişey demistim yakıt pompası hareketini nereden alıyor diye eger benzin gelirse oradan gondermezse ısınır falan demiştim. işte benzin pompasının tahliye pompasından geri gonderp ısnma olayı olmazmıs. benm bu tezim curudu dolaysıyla aama ondan sonra ( aklıma bir fikir geldi arkadaslar bakın bu olayı ben deneyecegim ama ne kadar sagıklı olur orası ayrı bir konu yapınca haber edeirm))

  22. #176
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart Vitesi Boşa Atma.

    Yakıt tüketimi ve Vites aralıkları konusundaki muhabbetten yola çıkarak. Ben uygun yolda özellikle dik yokuş ve hafif meyilli yollarda hızımı alıp vitesi boşa atıyorum. Hasan Öztürk kardeşim enjeksiyonlu motorlarda yakıt tüketimi daha fazla olur dedi. Aklıma takıldı. Sizlerin düşüncesini'de alabilirmiyim.
    Konu serdar2362 tarafından (10/09/2009 Saat 14:32 ) değiştirilmiştir.

  23. #177
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    dik yokuşlarda vitese atarak inerseneiz yokuş boyunca yakıt tüketimi sıfır olur hem de yokuş dik olduğu için sabit hızla viteste güvenli bir biçimde inebilirsiniz.
    Hafif meyiller viteste inseniz de olur boşta inseniz de olur, viteste gene yakıt tüketimi sıfır olur ancak meyil yetersiz gelip araç yavaşlayabilir, aracı aynı hıza cıkarmak icin yakacağınız yakıt baştaki avantajı ortadan kaldırabilir.

  24. #178
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Şu konuya bir göz atın isterseniz.

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...a-yoralim.html

  25. 10/09/2009, 14:48

    Sebep
    yanlıs konuya yazaılma

  26. #179
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Alıntı makineman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu konuya bir göz atın isterseniz.

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...a-yoralim.html

    O konuyu da yakından takip ediyorum. Benim kastım Cut-Off'dan farklı. Daha ziyade 100 km'lik yolun 50 km'si viteste 50 km'si boşta gidilirse yakıt tüketimi azalırmı, çoğalırmı yoksa aynımı olur.

  27. 10/09/2009, 15:25


  28. #180
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı serdar2362 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O konuyu da yakından takip ediyorum. Benim kastım Cut-Off'dan farklı. Daha ziyade 100 km'lik yolun 50 km'si viteste 50 km'si boşta gidilirse yakıt tüketimi azalırmı, çoğalırmı yoksa aynımı olur.
    Bu konu Cut-Off'dan neden farklı anlamadım. Siz 100km lik bir yokuşun 50 km sini viteste 50 kmsini boşta inerseniz yaklaşık 1 lt yakıt tüketirsiniz. Tamamen viteste inerseniz 0 lt yakıt tüketirsiniz. Tabi aracın hız kaybetmediği yokuşlar için.

    Burada aslen yakıt tüketimini ECU belirler. Eğer ECU enjektörlere Cut-Off'dan dolayı yakıt göndermezse yakıt tüketimi azalır. Yokuş aşağı inilirken ve devir yüksekken neden ECU enjektörlere yakıt göndersin ki? Bu Cut-Off'ın mantığına ters değilmi?
    Konu makineman tarafından (10/09/2009 Saat 16:00 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 9/11 İlkİlk ... 567891011 SonSon

Benzer Konular

  1. Hadi bakalım. Tüm Fenerliler 1-1907...
    CaGRi tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3355
    Son Mesaj: 01/06/2013, 17:16
  2. Trakya neredesin hadi bakalım
    TOLGAYOZKAN tarafından Diğer İller forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 09/08/2011, 12:55
  3. Hadi bakalım çıkın işin içinden :))
    StrawBeeRy tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 30/09/2010, 12:59
  4. Hadi bakalım.tüm GS LİLER 1-1905...
    uLTRa GP tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/06/2008, 22:10
  5. IQ sonuçlarımız hadi bakalım :) !!!!
    kaaneroglu_15 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 06/07/2007, 22:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com