Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 21 ile 33 arası

Konu: 1.4 Fire düşük devirde yüksek tüketim problemi?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    walla kendin değiştirmediğin sürece kimseye inanma. bu nedenle hava filtresi 15 tl bitane de 7lokma tornavida lazım al değiştir dene muhtemelen sorun bu. 3 gün oldu hava filtremi değiştireli yakıtım uzun yolda sakin kullanımda 4 4.3 civarıydı sonra biriyle kapıştım 5lere çıktı. bence hava filtreni değiştir öyle dene.

  2. #2
    serkan ....
    drive italian Nokta. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.139
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    34 TT 5233
    Edilen teşekkür: 237

    Standart

    benim paliodaki motorla aynı motora sahibiz ben 16'' jantlarımı taktıgımda 45kuruş yakıyordu sonra baskı balatam bitmeye başladı 60-70 kuruşa dogru çıktı bende sattım baskı balatada çok önemli geçen arkadaş degişti hesapladık karışık ş.içi ş.dışı 25 krş yakıyor

  3. #3
    fuat coşar
    Fuat COŞAR fuatcosar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    297
    Nereden
    Çorum
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    60AZ955
    Edilen teşekkür: 44

    Standart

    arkadaşım benim aracımda da değerler aşağı yukarı aunı oluyor. ancak banada anormal gelmedi değil. arkadaşlar furkan arkadaşın söylediği şey ivmelenme anında filan değil. 3, vites sakin bir şekilde yolda düz iken ve hızlanmaya çalışmadan seyrederken ki sarfiyat. araç düz yolda gayet rahat giderken neden bu kadar çok yakıyor.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #4
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı fuatcosar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşım benim aracımda da değerler aşağı yukarı aunı oluyor. ancak banada anormal gelmedi değil. arkadaşlar furkan arkadaşın söylediği şey ivmelenme anında filan değil. 3, vites sakin bir şekilde yolda düz iken ve hızlanmaya çalışmadan seyrederken ki sarfiyat. araç düz yolda gayet rahat giderken neden bu kadar çok yakıyor.
    Anlatmaya çalıştığım şey kesinlikle bu Anlatabilmişim demekki

  6. #5
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Anladığım kadarıyla aracınızın teknik detaylarıyla ilgili bilgileriniz var bu bilgiye sahip olup bakımlarınıda eksik etmiyeceğinizi düşünüyorum ama eğer bakım yaptırmadıysanız. 15binde bir mutlaka filtre değiştirin bujilere falan baktırın. Max. 20bin km olsun bakım süreciniz. Ankarada bulunduğum yer toz toprak ben 7binde bir temizliyorum filtremi K&N kutu içi mevcut bende. Her seferinde arabanın kaderi değişiyor 1 depo gazla 360km gidiyorken filtreyi temizledikten sonra 420km ye kadar ulaşıyor

  7. #6
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    Bu kullanımla ilgili değil tamamen şanzuman dişli oranlarıyla ilgili bir durum. 3. vites dişlisi multijete göre daha büyük o yüzden fazla yakıyor hatta 2 den 3 e geçtiğinizde motor rahatlarken 3-4 e geçtiğinizde seste çok rahatlama olmaz.
    Her zaman söylediğim fire motor kötü değil şanzumanı kötü. 100 km hız üzerine bağırma sebebi de budur...
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  8. #7
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kullanımla ilgili değil tamamen şanzuman dişli oranlarıyla ilgili bir durum. 3. vites dişlisi multijete göre daha büyük o yüzden fazla yakıyor hatta 2 den 3 e geçtiğinizde motor rahatlarken 3-4 e geçtiğinizde seste çok rahatlama olmaz.
    Her zaman söylediğim fire motor kötü değil şanzumanı kötü. 100 km hız üzerine bağırma sebebi de budur...
    kesinlikle katılıyorum

  9. #8
    Kubilay Kubilay
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. puntor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2012
    Mesajlar
    418
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    37 SF 777
    Edilen teşekkür: 88

    Standart

    Ikinci viteste 5.5 i görüyorum ara ara 5.4 oluyor ama dönüşlerde 7.5'i buluyor ikinci viteste. Birinci vitesi saymıyorum o viteste bakmıcaksın kalkış vitesi ayrıca arabayı çok yumuşak kaldırcam diyede yığmaya gerek yok. Yumuşak ama hakkını vere vere kaldırma gerekiyor. üçüncü viteste araç zaten ben hızlanacam ben hızlanacam diyor... O sana kalmış ister bas hızlı ivmelendir istersen yavaş yavaş motoru destekle...

  10. #9
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    peki aracınız 50km 60 hızla 3 yerine 5. vitesle gittiğinde de durum aynı mı?şimdi bana da diyecekler 50 km/h de 5. vites olur mu diye ewet oluyor hemde güzel oluyor.
    ah fiat ah bi uzun şanzıman yapmayı öğrenemedin gitti hep kısa hep kısa

  11. #10
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki aracınız 50km 60 hızla 3 yerine 5. vitesle gittiğinde de durum aynı mı?şimdi bana da diyecekler 50 km/h de 5. vites olur mu diye ewet oluyor hemde güzel oluyor.
    ah fiat ah bi uzun şanzıman yapmayı öğrenemedin gitti hep kısa hep kısa
    "50 km/h de 5. vites olur mu" demicez de
    Keşke mesajlarımızı okusaydınız dicez

    50-60km ile ilgili bir problem yoku şu an bu konuda
    2. ve 3. viteste 1500rpm yakıtını tartışıyorduk.

    50-60km hızlarda zaten 3. viteste değil, 5. viteste kullanıyoruz ve gayet 6-7 arası yakıt değerleri görüyoruz, yani o noktada bir problem yok

  12. #11
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    her şeye yazmıyım diyorum ama yine dayanamıyorum
    şimdi bak furkan

    aracın 3, vites yada 2, vitesle ilerler iken anlık tüketim 100 kmde yakacağın yakıt değerini gösterir dolayısıyla
    senin aracın diyelimki 100 km lik yola gidiyor ve ikinci vites ile 30 km sürat ile ilerliyorsun yol bilgisayarındaki anlık tüketim değerinde 14lt
    bu demektirki senin aracın o 100 km lik mesafeyi bu sürüş şartlarında detaya inersek 30 km sürat ile 2, vites ile ve aynı yol şartlarında 14 litre yakıt tüketerek kat edebilir yol bilgisayarı sana bunu hesaplayıp bildiriyor
    aracında durum normal bugün hangi puntoya binersen bin senin motor ve şanzuman özelliklerine sahip aynı kullanımla aynı değerleri göreceksin


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  13. Bu mesajı için 2 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  14. #12
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her şeye yazmıyım diyorum ama yine dayanamıyorum
    şimdi bak furkan

    aracın 3, vites yada 2, vitesle ilerler iken anlık tüketim 100 kmde yakacağın yakıt değerini gösterir dolayısıyla
    senin aracın diyelimki 100 km lik yola gidiyor ve ikinci vites ile 30 km sürat ile ilerliyorsun yol bilgisayarındaki anlık tüketim değerinde 14lt
    bu demektirki senin aracın o 100 km lik mesafeyi bu sürüş şartlarında detaya inersek 30 km sürat ile 2, vites ile ve aynı yol şartlarında 14 litre yakıt tüketerek kat edebilir yol bilgisayarı sana bunu hesaplayıp bildiriyor
    aracında durum normal bugün hangi puntoya binersen bin senin motor ve şanzuman özelliklerine sahip aynı kullanımla aynı değerleri göreceksin
    Bunları (anlım tüketimden toplam tüketim hesaplama olayını )hangi mesajıma binaen yazdığınızı algılayamadım?
    Bu hesabın bu şekilde yapılacağını sanırım herkes biliyordur.
    Zaten durumun normal olarak değerlendirdiğinizi de daha önceden söylemiştiniz.

    Ben kafama takılan bu sorun işin bir kaç küçük deneme daha yaptım, durum tespit ettiğim kadar vahim çıkmadı.

    Bu sefer, önümde araç yokken,hiç durmadan, 2. viteste ve 3. viste 1500 1750 2000 devirde sürdüm aracı anlık tüketimler memnun edici geldi. 2000 civarında en güzel değerleri yakaladım 6lt gibi. 1500'den 1700 cıkıslarda bişle 10lt'leriş geçebiliyor anlık tüketim.

    Demekki trafikte her ne kadar sabit hızla gidiyormuşum gibi hissetsemde, 100-200 rpm'lik devir değişikliği bile anlık tüketime epeyce etki ediyor. Mantığımın almadığı noktanın, yanılsamadan kaynaklandığını farkettim.
    yani gerçek sabit sürüşte gayet mantıklı sonuçlar geldi.
    Yanış hesap bağdattan dönermiş

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 16:45
  2. Düşük devirde titreme?
    hkngp tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 29/02/2012, 03:04
  3. Düşük devirde gelen ses
    PUNTOMUNTO tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 24/02/2012, 19:28
  4. Rolentide ve Düşük devirde gelen uğultu
    Bolu_Beyi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 18/08/2011, 10:06
  5. Düşük devirde gelen ses
    meceki tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31/01/2011, 21:32

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com