Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.4 Fire düşük devirde yüksek tüketim problemi?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart 1.4 Fire düşük devirde yüksek tüketim problemi?

    ""Dur kalk trafik te ya da düşük hızlarda düşük devirlerde seyrederken.
    Gaza çoook hafif basmam ve aracın sabit hızda gitmesine rağmen.
    ""

    Şu yukardaki ibareyi daha anlaşılır hale getirsem daha iyi olacak sanırım
    Yeniden yazıyorum başını.

    Dur kalk trafiğin olduğu yerlerde(E-5 trafiği gibi), çok düşük sabit hızlarda düşük devirde seyrederken.
    Gaza çoook hafif basmam ve aracın sabit hızda gitmesine rağmen

    İlk 3 viteste.
    1500rpm gibi devirlerde 13-15lt anlık tüketim gösteriyor.
    Bana biraz fazla gibi geldi herkesde durum aynı mı acaba?
    Konu celenlee tarafından (22/03/2012 Saat 17:19 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    kıvanç çiftçi
    since1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/12/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.120
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 220

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dur kalk trafikte ya da düşük hızlarda düşük devirlerde seyrederken.
    Gaza çoook hafif basmam ve aracın sabit hızda gitmesine rağmen.

    Ilk 3 viteste.
    1500rpm gibi devirlerde 13-15lt anlık tüketim gösteriyor.
    Bana biraz fazla gibi geldi herkesde durum aynı mı acaba?
    +1000

  4. #3
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı since1453 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +1000
    Bir umutla açmışım şu konuyu ama tek bir mesajla umudum suya düştü

  5. #4
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Ben bu işlerden anlamam ama motor soğuk olduğundan olabilir başka izahı yok...
    Dualogic vitesse çok düşük hızda 3 'e aldıysa ondan da olabilir, araba gitmiyodur habire yakıodur. Vitesi uygun devirde yükseltmek ekonomi yapar...

  6. #5
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı reddragon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bu işlerden anlamam ama motor soğuk olduğundan olabilir başka izahı yok...
    Dualogic vitesse çok düşük hızda 3 'e aldıysa ondan da olabilir, araba gitmiyodur habire yakıodur. Vitesi uygun devirde yükseltmek ekonomi yapar...
    Motor sıcak iken bu tüketimi veriyor.
    Araç dualogic ama, aynı hızda 2'ye de alsanız az yakacağını düşünmüyorum.
    1500 devirde seyreden bir araç neden bu kadar fazla yaksın ki?

    Bir dahaki trafikte, manuele alır bir daha bakarım mutlaka ama pek umudum yok. 13-15lt çok fazla o devirler için!

  7. #6
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor sıcak iken bu tüketimi veriyor.
    Araç dualogic ama, aynı hızda 2'ye de alsanız az yakacağını düşünmüyorum.
    1500 devirde seyreden bir araç neden bu kadar fazla yaksın ki?

    Bir dahaki trafikte, manuele alır bir daha bakarım mutlaka ama pek umudum yok. 13-15lt çok fazla o devirler için!
    Coşkun abimiz açıklamış olayı bak. Çok düşük devirde sürünce az yakacak diye bişey yok. 1500 devir 1 tonluk araca ivme vermek için yeterli değil. Benim araç da dualogic aynı şekilde oluyor düşük hızlarda ve devirlerde ara sokaklarda. Verimli kullanmak için 2000-2500 lerde sürmek ve belli bir hıza ulaşarak sabit gitmek gerekiyor. Yavaşla, hızlan, dur, kalklarda ekonomi olmuyor.
    Dualogic vitesi ekonomik kullanabilmek için gaza basma ritmine alışmak gerekiyor bi de. Düzgün oranlarda veremessen gazı çok yakıyor.

  8. #7
    kıvanç çiftçi
    since1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/12/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1.120
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 220

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir umutla açmışım şu konuyu ama tek bir mesajla umudum suya düştü
    şaka bir yana araç ilk çaliştiğinda AT de 13-25 arası değerler gidip geliyor.dün akşam pedalın altına yumurta varmişçasına gaz verdim yine aynı motor ısındıktan sonra ilk kalkışlarda epey düşüyor

  9. #8
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    1500 Devirde üstelik...benzinli bir araç....
    1400 motor 77 hp...

    bu devirde araç sürmeyi kim söyledi ???
    bu şekilde araç sürünce az yakacağını mı söylediler...???

    dua edin turbosuz bir araç...yoksa 6 aya kalmaz turboyu sökerdiniz...

    o devirde o hızda eminim aracınız 30hp bile üretmiyordur ....


    aracı devirsiz sürdüğünüz sürece...böyle yakması normaldir...

  10. #9
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    furkan aracında bir sorun yok tüketim değerin gayet normal yani olması gerektiği gibi
    hepsinde bu şekilde bir değer söz konusu
    araçların şehiriçinde fazla tüketmeleirinin başlıca sebebi bu zaten
    şehiriçinde son dişli oranını kullanamadığımız için yüksek tüketim gerçekleşmekte
    aynı araç ile çık otobana 1800 rpm 5 vites anlık tüketimin 4-4,5 civarında olur
    ayrıca 1500 rpm çok düşük bir devir bu devirde gaz verip ivmelenmeye kalkmakta oldukça tüketime neden olur 1800 altına düşmemeye 3000 ni geçmemeye çalış


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  11. #10
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu devirde araç sürmeyi kim söyledi ???
    bu şekilde araç sürünce az yakacağını mı söylediler...???
    dua edin turbosuz bir araç...yoksa 6 aya kalmaz turboyu sökerdiniz...
    Dur kalk trafikte düşük hızlarda seyreden E-5 trafiğinde hangi devirlerde kullanmayı önerirsiniz??

    Bu arada aynı trafikte binlerce turbo dizel araç var. Aynı şartlarda yol kat eden. Dizel araçla 15-20km hızlarda sabit giderken 3000 devirde mi gitcez yani?

    Bu arada eski aracım Megane dCi (4Yıl 88000km),kullandığım araçların dişli oranlarına kadar ayrıntısıyla biliirim. Ve turbonun ne şartlarda yorulup yorulmayacağını
    20km hız:
    1.Viteste 2800rpm
    2.Viteste 1500rpm tabiki 2. viteste giderim bu şartlarda.
    ve dizelde 1500 rpm'in turboya düz yolda hiiiiiç bir zararı olmaz!!! (En azından dCi da)

    Aynı şekilde Fire da da :
    20km hızda:
    1.Viteste 3000rpm
    2.Viteste 1600rpm
    eğer bu hızda 3000rpm'de gitmemim daha ekonomik olacağını söylüyorsanız, pek mantıklı gelmese de denemem gerekecek Çünkü benzili motor konusunda yeni yeni tecrübeleniyorum.

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o devirde o hızda eminim aracınız 30hp bile üretmiyordur ....
    Bu arada evet 30HP üretmiyor. 1500rpm 20HP
    1500rpm'de bir çok dizel anca 30HP veriyor zaten


    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    furkan aracında bir sorun yok tüketim değerin gayet normal yani olması gerektiği gibi
    hepsinde bu şekilde bir değer söz konusu
    araçların şehiriçinde fazla tüketmeleirinin başlıca sebebi bu zaten
    şehiriçinde son dişli oranını kullanamadığımız için yüksek tüketim gerçekleşmekte
    aynı araç ile çık otobana 1800 rpm 5 vites anlık tüketimin 4-4,5 civarında olur
    ayrıca 1500 rpm çok düşük bir devir bu devirde gaz verip ivmelenmeye kalkmakta oldukça tüketime neden olur 1800 altına düşmemeye 3000 ni geçmemeye çalış
    İşte dediğim gibi trafik şartlarına göre hangi devir uygunsa orda gidiyoruz.
    Ben yine de düz yolda 15-20km hızlarda sabit akan trafikte ekranımda sürekli 13-15 lt gözükmesini çok garipsiyorum. Hani sadece kalkışlarda olsa eyvallah da. Düz yolda, o devri koruyacak kadar gazabasarak(kesinlikle ivmelenme çabası yok),o göstergedeki değerle yol kat etmek korkunç bişi!
    Konu celenlee tarafından (22/03/2012 Saat 13:46 ) değiştirilmiştir.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #11
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dur kalk trafikte düşük hızlarda seyreden E-5 trafiğinde hangi devirlerde kullanmayı önerirsiniz??

    Bu arada aynı trafikte binlerce turbo dizel araç var. Aynı şartlarda yol kat eden. Dizel araçla 15-20km hızlarda sabit giderken 3000 devirde mi gitcez yani?

    Bu arada eski aracım Megane dCi (4Yıl 88000km),kullandığım araçların dişli oranlarına kadar ayrıntısıyla biliirim. Ve turbonun ne şartlarda yorulup yorulmayacağını
    20km hız:
    1.Viteste 2800rpm
    2.Viteste 1500rpm tabiki 2. viteste giderim bu şartlarda.
    ve dizelde 1500 rpm'in turboya düz yolda hiiiiiç bir zararı olmaz!!! (En azından dCi da)

    Aynı şekilde Fire da da :
    20km hızda:
    1.Viteste 3000rpm
    2.Viteste 1600rpm
    eğer bu hızda 3000rpm'de gitmemim daha ekonomik olacağını söylüyorsanız, pek mantıklı gelmese de denemem gerekecek Çünkü benzili motor konusunda yeni yeni tecrübeleniyorum.


    Bu arada evet 30HP üretmiyor. 1500rpm 20HP
    1500rpm'de bir çok dizel anca 30HP veriyor zaten




    İşte dediğim gibi trafik şartlarına göre hangi devir uygunsa orda gidiyoruz.
    Ben yine de düz yolda 15-20km hızlarda sabit akan trafikte ekranımda sürekli 13-15 lt gözükmesini çok garipsiyorum. Hani sadece kalkışlarda olsa eyvallah da. Düz yolda, o devri koruyacak kadar gazabasarak(kesinlikle ivmelenme çabası yok),o göstergedeki değerle yol kat etmek korkunç bişi!
    +10000 turbo hakkında söylediklerinin altına imza atarım


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  14. #12
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dur kalk trafikte düşük hızlarda seyreden E-5 trafiğinde hangi devirlerde kullanmayı önerirsiniz??

    Bu arada aynı trafikte binlerce turbo dizel araç var. Aynı şartlarda yol kat eden. Dizel araçla 15-20km hızlarda sabit giderken 3000 devirde mi gitcez yani?
    dur kalk trafikte elbette 3bin rpm de sabit gidemezsin.
    öyle bir kural da yok...

    bazen herşeyi uzun uzun yazmıyoruz yazamıyoruz.
    yol boş...15-20km ile gidecek değilsin...yada 4 bin devirde gidecek değilsin...elbette uygun olan deviri seçeceksin..yada kafana uyan canının istediği deviri...

    daha önce defalarca yazdım
    her aracın ideal devri farklıdır...motor hacmi beygiri şanzımanı yüzünden tepkileri farklıdır.
    bunu ancak araç sahibi bilir...yada keşfeder...

    15-20 km hızla gidiyorsan...ya 1de olacaksın ya da 2 de...

    60km hızla giderken 6cı vitese atıp 1500 rpm de araç sanırım sürülmez...
    sürülürse yakıt artar...


    sıkışık trafikte dur kalklarda yokuş yukarı çıkarken...sanırım ekonomi yapılamaz...çünkü öyle bir şey yok...

    varsa ...biri bana bunu öğretsin...



    bu arada size bir örnek....sattığım 2001 model 1900 tdi 130hp tiptronik passat...benden sonraki alıcısında 2 defa turbo bozdu...
    neden ve nasıl ...izah edeyim...

    1. sahibi yaşlı bir hacı amca idi..ankara gölbaşında ikamet ediyor

    2. araç güçlü...üstelik chipli...ayağını frenden çek kendi gidiyor hafif
    yokuşları dahi belli hızda çıkabiliyor

    3. amca yaşlı...bulunduğu yer ufak bir yerleşim yeri. gittiği yerler..evden camiye...camiden pazara...ben aracı 112 bin de verdim...2 yıl sonra sattığında araç 116 bin deydi...2 yılda 4 bin km yapmış.

    4. bırakın hız yapacak ortamı...normal devirde bile sürme ortamı olmayınca..ki öğrendiğim kadarı ile 1500-2000 rpm arası aracı sürüyormuş. bu sürüş tarzından dolayı kurumlama çok daha fazla olduğundan turbo 2 senede 2 defa zarar gördü.
    en sonunda 3cüsü olmasın diye aracı satmak zorunda kaldılar. araç şuan sanayide bir esnaf arkadaşta...aracı ara sıra görüyorum...araç yaklaşık 1 yıldır kendisinde ve turboda en ufak bir problemi yok....

  15. #13
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dur kalk trafikte elbette 3bin rpm de sabit gidemezsin.
    öyle bir kural da yok...

    bazen herşeyi uzun uzun yazmıyoruz yazamıyoruz.
    yol boş...15-20km ile gidecek değilsin...yada 4 bin devirde gidecek değilsin...elbette uygun olan deviri seçeceksin..yada kafana uyan canının istediği deviri...

    daha önce defalarca yazdım
    her aracın ideal devri farklıdır...motor hacmi beygiri şanzımanı yüzünden tepkileri farklıdır.
    bunu ancak araç sahibi bilir...yada keşfeder...

    15-20 km hızla gidiyorsan...ya 1de olacaksın ya da 2 de...

    60km hızla giderken 6cı vitese atıp 1500 rpm de araç sanırım sürülmez...
    sürülürse yakıt artar...


    sıkışık trafikte dur kalklarda yokuş yukarı çıkarken...sanırım ekonomi yapılamaz...çünkü öyle bir şey yok...

    varsa ...biri bana bunu öğretsin...



    bu arada size bir örnek....sattığım 2001 model 1900 tdi 130hp tiptronik passat...benden sonraki alıcısında 2 defa turbo bozdu...
    neden ve nasıl ...izah edeyim...

    1. sahibi yaşlı bir hacı amca idi..ankara gölbaşında ikamet ediyor

    2. araç güçlü...üstelik chipli...ayağını frenden çek kendi gidiyor hafif
    yokuşları dahi belli hızda çıkabiliyor

    3. amca yaşlı...bulunduğu yer ufak bir yerleşim yeri. gittiği yerler..evden camiye...camiden pazara...ben aracı 112 bin de verdim...2 yıl sonra sattığında araç 116 bin deydi...2 yılda 4 bin km yapmış.

    4. bırakın hız yapacak ortamı...normal devirde bile sürme ortamı olmayınca..ki öğrendiğim kadarı ile 1500-2000 rpm arası aracı sürüyormuş. bu sürüş tarzından dolayı kurumlama çok daha fazla olduğundan turbo 2 senede 2 defa zarar gördü.
    en sonunda 3cüsü olmasın diye aracı satmak zorunda kaldılar. araç şuan sanayide bir esnaf arkadaşta...aracı ara sıra görüyorum...araç yaklaşık 1 yıldır kendisinde ve turboda en ufak bir problemi yok....
    Eski TDI motorların bir çoğu ~2000rpm lerde max torkunu veriyor ve zaten o motorlarda ~1500rpmlerde bizimkiler kadar randımanlı sürüş sağlanamıyor. Verdiğiniz örnekteki motorda zaten 1500rpm sabit sürüş pek konofrlu olmadğı için zaten araç; beni bu devirlerde kullanma diyor, tecrübeyle sabittir Amca göre göre yemiş aracı.

    Dediğiniz kurum biriktirme olayını ben yanma odalarında diye biliyordum.Randımansız sürüşlerde,bizim araçlarımızda rölantide 1000-1200 devirlerde yapabilir.

    Ama "Turboda kurum birikimi" ve bu yüzden bozulma olayını ilk defa duymuş oldum Daha öncesi hiç rastlamadım bu şekilde bir şikayetini anlatan. Dediğiniz gibi problemler yaygınsa dikkat etmek lazım.

    Ama yeniden yineliyorum: Bizim motorlarımız 1500 devirde randımanlı çalışmaktadır. O devirde turbonun zarar görmeyeceğine eminim

    Yeniden Ama: Sizin de örneğinizde verdiğiniz gibi, farklı araçlarda 1500 civarı devirlerde sürüş yapmak problem çıkartabilir. Tamamen o motorun ve turbosunun özelliğine bağlı bir olay. Genellemek yanlış olur

    Konumuza geri dönersek:
    Amacımız zaten trafikte ekonomi yapmak falan değil. Garipsediğimiz bir durumu paylaşıp tüm araçlarda aynı olup olmadığını sorgulamak Ve bunun sonucunda aracımızda bir problem varsa gidermek.

    Araçta yük yok, motordo yük yok. İvmelenme yok tatlı tatlı 20kmh gidiyorsun ve 14lt yakıyor. Bu hala bana çok enteresan geliyor.

    Yani:
    Aracı 1de kaldırıyorsun güzelce hızlanıp 2ye atıyosun, bu arada 14-16lt gösteriyor.Bunu garipsemiyoruz zaten ilk vites ve hızlanıyoruz-ivmeleniyoruz eyvallah.
    Sonra ivmelenme bitiyor, 2. ya da 3. vitesteyiz araç artık harekette ve sadece düz yolda hızını koruyorsun ama hala 14lt gösteriyor. Bu hala mantığıma yatmıyor
    Konu celenlee tarafından (25/03/2012 Saat 02:02 ) değiştirilmiştir.

  16. #14
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama "Turboda kurum birikimi" ve bu yüzden bozulma olayını ilk defa duymuş oldum

    Bizim motorlarımız 1500 devirde randımanlı çalışmaktadır. O devirde turbonun zarar görmeyeceğine eminim

    Araçta yük yok, motordo yük yok. İvmelenme yok tatlı tatlı 20kmh gidiyorsun ve 14lt yakıyor. Bu hala bana çok enteresan geliyor.

    Yani:
    Aracı 1de kaldırıyorsun güzelce hızlanıp 2ye atıyosun, bu arada 14-16lt gösteriyor.Bunu garipsemiyoruz zaten ilk vites ve hızlanıyoruz-ivmeleniyoruz eyvallah.
    Sonra ivmelenme bitiyor, 2. ya da 3. vitesteyiz araç artık harekette ve sadece düz yolda hızını koruyorsun ama hala 14lt gösteriyor. Bu hala mantığıma yatmıyor
    iyi bir "ustaya" danışın...turboda kurumlamanın zararlarını anlatsın

    sizin motorlarda 1400 77 de turbo yok ki...

    20km hızla gidiyorsun...araç ne tork üretebiliyor ne beygir...fazla yakması çok normal...

    vites en büyük dişlide...bu yüzden son vites dişlisi en küçük olandır ve son vites dişlisi ekonomi vitesi olarak geçer...tabi uygun şartlarda...

  17. #15
    irfan cuşinsa
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.032
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 248

    Standart

    furkan şöyle düşün 2.vites dişlisinde 2000 devirde 100 km gittiğinde 13-15 litre benzin harcarsın, fakat aynı devirde 5.vites dişlisini kullanabilsen tüketimin 4.5-6 litre arasında olur.
    2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
    2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
    2009 Gümüş Multijet active
    2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
    2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
    2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #16
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmışlar zaten ilave etmek istediğim tek şey hava filtreniz. eğer ki 5 6 binden fazla yol yaptıysanız hava filtrenizle, değiştirip deneyin. 2gün önce değiştirdim filtremi 8bin yapmıştım arabanın yakıtı çekişi güzelleşti walla.

  20. #17
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı reddragon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yavaşla, hızlan, dur, kalklarda ekonomi olmuyor.
    Dualogic vitesi ekonomik kullanabilmek için gaza basma ritmine alışmak gerekiyor bi de. Düzgün oranlarda veremessen gazı çok yakıyor.
    Problem zaten ivmelenmeden, sabit hızla gittiğinde bunu sürekli görüyor olmak
    Yani sabit gazda.

    Alıntı blackhawk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    furkan şöyle düşün 2.vites dişlisinde 2000 devirde 100 km gittiğinde 13-15 litre benzin harcarsın, fakat aynı devirde 5.vites dişlisini kullanabilsen tüketimin 4.5-6 litre arasında olur.
    Düşük vites ile yüksek viteslerdeki yakıt farkını biliyoruz da.
    Gerçekten her araçda bu kadar fazla mı yakar 2. 3. vites 1500-2000 devir??
    Ben bu noktada problem görüyorum
    Tamam ivmelenirken o değerler gözükebilir ama sabit giderken olmamalı??
    1.4 multiair starjet kullanıcılarından da yorum bekliyorum acaba o motorlarda durum nasıl?


    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmışlar zaten ilave etmek istediğim tek şey hava filtreniz. eğer ki 5 6 binden fazla yol yaptıysanız hava filtrenizle, değiştirip deneyin. 2gün önce değiştirdim filtremi 8bin yapmıştım arabanın yakıtı çekişi güzelleşti walla.
    Aslında bu tarz bir problem olmasını ümit ediyordum, 5000km oldu filtreler/bujiler değişeli (yani bana söylenen bu şekilde!)

    Neyse bakalım bir kaç deneme ve multiair,starjet kullanıcılarından da bir kaç yorum alalım duruma göre baktırırım yeniden.
    Acaba doğru gözlemleyemedim mi diye de düşünmeye başladım. Uygun bir yolda mutlaka deneyeceğim yeniden.
    Konu celenlee tarafından (22/03/2012 Saat 17:16 ) değiştirilmiştir.

  21. #18
    mustafa özbey
    reddragon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2007
    Mesajlar
    752
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 166

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Problem zaten ivmelenmeden, sabit hızla gittiğinde bunu sürekli görüyor olmak
    Yani sabit gazda.
    1500 devirle 3. viteste durkalk trafiğinde nasıl az yakabilirsin ki... Sabit hız dediğiniz 10 km\s..Araçlar çok düşük hızlarda ve yüksek hızlarda verimli olmaz
    Konu reddragon tarafından (22/03/2012 Saat 20:32 ) değiştirilmiştir.

  22. #19
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Problem zaten ivmelenmeden, sabit hızla gittiğinde bunu sürekli görüyor olmak
    Yani sabit gazda.



    Düşük vites ile yüksek viteslerdeki yakıt farkını biliyoruz da.
    Gerçekten her araçda bu kadar fazla mı yakar 2. 3. vites 1500-2000 devir??
    Ben bu noktada problem görüyorum
    Tamam ivmelenirken o değerler gözükebilir ama sabit giderken olmamalı??
    1.4 multiair starjet kullanıcılarından da yorum bekliyorum acaba o motorlarda durum nasıl?




    Aslında bu tarz bir problem olmasını ümit ediyordum, 5000km oldu filtreler/bujiler değişeli (yani bana söylenen bu şekilde!)
    walla kendin değiştirmediğin sürece kimseye inanma. bu nedenle hava filtresi 15 tl bitane de 7lokma tornavida lazım al değiştir dene muhtemelen sorun bu. 3 gün oldu hava filtremi değiştireli yakıtım uzun yolda sakin kullanımda 4 4.3 civarıydı sonra biriyle kapıştım 5lere çıktı. bence hava filtreni değiştir öyle dene.
    Neyse bakalım bir kaç deneme ve multiair,starjet kullanıcılarından da bir kaç yorum alalım duruma göre baktırırım yeniden.
    Acaba doğru gözlemleyemedim mi diye de düşünmeye başladım. Uygun bir yolda mutlaka deneyeceğim yeniden.

  23. #20
    Nuri GP
    clax22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    417
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    en güzeli yol bilgisayar ekranında radyoyu görmek orda anlık veya ortalama tüketim gibi şeyleri görmek sinir bozucu olabiliyor
    FIRE (Fully Integrated Robotized Engine)

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Yüksek devirde üfleme
    octopus tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 24/02/2013, 16:45
  2. Düşük devirde titreme?
    hkngp tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 29/02/2012, 03:04
  3. Düşük devirde gelen ses
    PUNTOMUNTO tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 24/02/2012, 19:28
  4. Rolentide ve Düşük devirde gelen uğultu
    Bolu_Beyi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 18/08/2011, 10:06
  5. Düşük devirde gelen ses
    meceki tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31/01/2011, 21:32

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com