Mevzuyu tam anlayamamakla birlikte Hill-Hollder olmayan bir araçta yokuşta kalkarken aracın el freniyle kalkmadığınız sürece geri kaçması normal bir durumdur.
Park ettiğimde, yaklaşık %15 lik bir rampada 1. ve geri viteste araç durmuyor salıyor kendini. (13500 km 1 yıllık araç) Acaba neden olabilir? Normal mi sizce?
Konu vonali26 tarafından (06/02/2012 Saat 23:49 ) değiştirilmiştir.
Mevzuyu tam anlayamamakla birlikte Hill-Hollder olmayan bir araçta yokuşta kalkarken aracın el freniyle kalkmadığınız sürece geri kaçması normal bir durumdur.
Sanirim park halindeyken kastediyor arkadas
baskı balata ayırmıyordur yada çok yukarıdan kavrıyordur..
el frenini çekersen geri kaymaz
çekmez isen 1 tonluk aracın yükünü 1. vites dişlisinin üzerine bindirip arabayı durdurmasını beklemek hayal kırıklığı olur
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Diğer vitesleri denemedin sanırım,sorunu buradan tahmin etmek zor.Ancak birkaç yönlendirmeyle en azından kabaca sorunun nerede olduğu hakkında bilgi verebiliriz.Şimdi aracı park ettin,el frenini çektin ve araba birinci viteste,stop ettin ,ayağını frenden çektin ve el frenini indirdin.Vites hala birde veya geride ve araba kayıyor öyle mi?
Baskı balatada sıkıntı olsa ki bu km'deki bir araba için enteresan bir durum,hareket halindeyken de fark etmen lazım.Eğer herhangi bir viteste ve herhangi bir devirde kaç km/h ile gittiğini yazarsan baskı balatanın durumu hakkında bilgi verebilirim.
Böyle bir şey ilk defa duyuyorum senelerdir araç piyasası içindeyim.Muhakkak ya ben anlamıyorum ya da sen sıkıntıyı tam anlatamıyorsun![]()
gökhan anlamıyacak bir şey yok
dik yokuşta arabayı viteste bırakırsan el frenini çekmez isen araç akma diye tabir edilen durumu yapar
yani eğime göre ileri veya geri doğru atlayarak kaymaya başlar
hatta böyle bir durumda kontak açık olursa vurdurma gibi çalışır ilerler
bu dururmu şöyle anlarsın
bir aracı nasıl vurdurmak için viteste debriyajdan ayağını kaldırıyorsun şekil aynı
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Hangi viteste üçüncü viteste mi?
Abi illa ki olur ama bunun olması için arabanın kütleli ve baya dik bir yokuşta olması lazım.Ben bu güne kadar birçok araç denedim,sadece Skystar'da karşılaştım kayma mevzusuyla ve ciddi dik bir yokuştaydı üstelik kasa yüklüydü çimentoyla.Bizim arabaların en ağırı 1200 civarı..Enteresan yani bilemiyorum.Bunda denemedim bir deneyeyim yarın acaba bendekinde oluyor mu diye..
Coşkun abi ukalalık olarak algılama fakat birinci vites dişlisi çap olarak diğerlerinden büyüktür ve bu güçlü bir dönme momenti beraberinde yoldan kayıp yani yüksek devri ifade eder.Bu yüzden araçlarımız birinci viteste çok ataktır fakat yüksek hızlara ulaşamaz.Amaç motora en fazla yük binen kalkış konumunda motora binen yükü bir nebze olsun azaltmaktır.Tekerin dış etkenler vasıtasıyla döndürülmesi ise dönme momentinin(Krank'ın döndürme momentinin)yüksek olması sebebiyle en zor birinci viteste gerçekleşir.Yani arabayoı beşinci viteste kaydırmak birinci veya geri viteste kaydırmaktan daha kolaydır.En zoru araçların %99'unda olmak kaydıyla geri viteste gerçekleşir.Çünkü en büyük dişli oranına-en büyük dişli çapına-en fazla dönme momentine sahip olan vites geri vitestir.
Konu kadango tarafından (07/02/2012 Saat 02:13 ) değiştirilmiştir.
dizel araçta normal arkadaşlar. benimkide eğim fazla olunca tekerlekler 1. viteste motoru çevirmeye başlıyor.
dizel araçların torku yüksek, devri düşük olduğu için benzinli araçlara göre vites oranları daha uzun olmalıdır. çünkü motorun torku çapı küçük olan vites dişlilerinde bile aracı rahatça hareket ettirip aracı hızlandırmalıdır devir az olduğundan.
ford focus dizelde de denedim aynı yerde kayma yaptı sıkıntı yok.
1.3 multijet 75 hp'nin geri vites ile 1. vites tahvil oranı aynı (3.909),Coşkun abi ukalalık olarak algılama fakat birinci vites dişlisi çap olarak diğerlerinden büyüktür ve bu güçlü bir dönme momenti beraberinde yoldan kayıp yani yüksek devri ifade eder.Bu yüzden araçlarımız birinci viteste çok ataktır fakat yüksek hızlara ulaşamaz.Amaç motora en fazla yük binen kalkış konumunda motora binen yükü bir nebze olsun azaltmaktır.Tekerin dış etkenler vasıtasıyla döndürülmesi ise dönme momentinin(Krank'ın döndürme momentinin)yüksek olması sebebiyle en zor birinci viteste gerçekleşir.Yani arabayoı beşinci viteste kaydırmak birinci veya geri viteste kaydırmaktan daha kolaydır.En zoru araçların %99'unda olmak kaydıyla geri viteste gerçekleşir.Çünkü en büyük dişli oranına-en büyük dişli çapına-en fazla dönme momentine sahip olan vites geri vitestir.
90 hp olanların :
1. vites: 3.818
geri vites: 3.545
bunları sadece vites kutusu ile kıyaslamak yanlış olur. diferansiyel oranları benzinli ile dizel için farklıdır. bu yüzden benzinli bir aracın 1. viteste yokuşta rahatça durabildiği yerde dizel duramaz![]()
Konu Du Hast tarafından (07/02/2012 Saat 02:28 ) değiştirilmiştir.
Coşkun abi ukalalık olarak algılama fakat birinci vites dişlisi çap olarak diğerlerinden büyüktür ve bu güçlü bir dönme momenti beraberinde yoldan kayıp yani yüksek devri ifade eder.Bu yüzden araçlarımız birinci viteste çok ataktır fakat yüksek hızlara ulaşamaz.Amaç motora en fazla yük binen kalkış konumunda motora binen yükü bir nebze olsun azaltmaktır.Tekerin dış etkenler vasıtasıyla döndürülmesi ise dönme momentinin(Krank'ın döndürme momentinin)yüksek olması sebebiyle en zor birinci viteste gerçekleşir.Yani arabayoı beşinci viteste kaydırmak birinci veya geri viteste kaydırmaktan daha kolaydır.En zoru araçların %99'unda olmak kaydıyla geri viteste gerçekleşir.Çünkü en büyük dişli oranına-en büyük dişli çapına-en fazla dönme momentine sahip olan vites geri vitestir.
__________________
estağfurullah
e bu söylediklerin doğru zaten
ancak demekki arkadaşımızın aracını park ettiği yokuşun dikliği birinci vites dişlisinin yada geri vites dişlisinin aracı tutamayacağı kadar dik demekki
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Evet dediğin gibi Can kardeşim,arkadaş 15 derecelik yokuş deyince kaymaması lazım diye düşündüm demek ki ufak bir yanılma var.Diferansiyel,tekerlek çapı gibi etkenler de giriyor elbette bahsi geçen meseleye...Neyse hepimiz aynı şeylerden bahsediyoruz ama yeni buluştuk orta noktada
Doğrusun abi,15 derece kafamı karıştırdı benim
İyi geceler cümleten...
Her aracın motorunun aşınmasına(sekman yatak arasındaki boşluk/basınç farkı diyelim ya da), cinsine, ağırlığına göre kayacağı yokuş eğimi farkeder.
Aynı iki araçtan 90BINkmdeki 1. viteste akma yaparken, 10BIN'deki araç akmayabilir.
Yokuş çok dikse 2si de akar, ancak 90BIN'deki daha hızlı bir akış gösterir.
Arkadaşların dediği gibi, dizel araç benzinli modele göre daha kolay akar, baskı balatadan ziyade sekmanlarla ilgili bir durum.
-----------
Dişli durumuna gelirsek, araç en zor geri viteste akar, en kolay (en son viteste akar) çünkü geri viteste aynı dönme sayısı ile daha yüksek güç elde edilir, daha yüksek güce karşı konur.
Aynı mantıkla gözünüzün kesmediği bir yokuşa inecekseniz, ve araç yüklü çıkacaksanız, yokuşa kafadan girmek daha mantıklıdır, geri geri çıkma olayınız 1. vitese göre çıkmaktan daha kolay olur.
Konu celenlee tarafından (15/01/2014 Saat 19:17 ) değiştirilmiştir.
rampada değil düz yolda bile el frenini çekmeden park edip bırakmayın.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri