Diğer vitesleri denemedin sanırım,sorunu buradan tahmin etmek zor.Ancak birkaç yönlendirmeyle en azından kabaca sorunun nerede olduğu hakkında bilgi verebiliriz.Şimdi aracı park ettin,el frenini çektin ve araba birinci viteste,stop ettin ,ayağını frenden çektin ve el frenini indirdin.Vites hala birde veya geride ve araba kayıyor öyle mi?
Baskı balatada sıkıntı olsa ki bu km'deki bir araba için enteresan bir durum,hareket halindeyken de fark etmen lazım.Eğer herhangi bir viteste ve herhangi bir devirde kaç km/h ile gittiğini yazarsan baskı balatanın durumu hakkında bilgi verebilirim.
Böyle bir şey ilk defa duyuyorum senelerdir araç piyasası içindeyim.Muhakkak ya ben anlamıyorum ya da sen sıkıntıyı tam anlatamıyorsun![]()
Hangi viteste üçüncü viteste mi?
Abi illa ki olur ama bunun olması için arabanın kütleli ve baya dik bir yokuşta olması lazım.Ben bu güne kadar birçok araç denedim,sadece Skystar'da karşılaştım kayma mevzusuyla ve ciddi dik bir yokuştaydı üstelik kasa yüklüydü çimentoyla.Bizim arabaların en ağırı 1200 civarı..Enteresan yani bilemiyorum.Bunda denemedim bir deneyeyim yarın acaba bendekinde oluyor mu diye..
Coşkun abi ukalalık olarak algılama fakat birinci vites dişlisi çap olarak diğerlerinden büyüktür ve bu güçlü bir dönme momenti beraberinde yoldan kayıp yani yüksek devri ifade eder.Bu yüzden araçlarımız birinci viteste çok ataktır fakat yüksek hızlara ulaşamaz.Amaç motora en fazla yük binen kalkış konumunda motora binen yükü bir nebze olsun azaltmaktır.Tekerin dış etkenler vasıtasıyla döndürülmesi ise dönme momentinin(Krank'ın döndürme momentinin)yüksek olması sebebiyle en zor birinci viteste gerçekleşir.Yani arabayoı beşinci viteste kaydırmak birinci veya geri viteste kaydırmaktan daha kolaydır.En zoru araçların %99'unda olmak kaydıyla geri viteste gerçekleşir.Çünkü en büyük dişli oranına-en büyük dişli çapına-en fazla dönme momentine sahip olan vites geri vitestir.
Konu kadango tarafından (07/02/2012 Saat 02:13 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri