Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
dizel araçta normal arkadaşlar. benimkide eğim fazla olunca tekerlekler 1. viteste motoru çevirmeye başlıyor.
dizel araçların torku yüksek, devri düşük olduğu için benzinli araçlara göre vites oranları daha uzun olmalıdır. çünkü motorun torku çapı küçük olan vites dişlilerinde bile aracı rahatça hareket ettirip aracı hızlandırmalıdır devir az olduğundan.

ford focus dizelde de denedim aynı yerde kayma yaptı sıkıntı yok.




1.3 multijet 75 hp'nin geri vites ile 1. vites tahvil oranı aynı (3.909),

90 hp olanların :

1. vites: 3.818
geri vites: 3.545

bunları sadece vites kutusu ile kıyaslamak yanlış olur. diferansiyel oranları benzinli ile dizel için farklıdır. bu yüzden benzinli bir aracın 1. viteste yokuşta rahatça durabildiği yerde dizel duramaz
1.3 75 lik puntonun vites oranlarını yazabilirmisin