Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
68 sonuçtan 61 ile 68 arası

Konu: Fazla Yakıt Tüketimi ?

  1. #61
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı rodopian16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafta sonu 25750 kmdeki aracıma carbon clean yaptırdım işe giderken ölçüm yaptım %1,5 düşüş var...ne kurum çıkmış anlaşılan birde opetten başka yerden almıyoruz iyi mi?

    carbon clean yapılan motor ilk 1000 km yakıt tüketimi düşmez aksine fazla olur
    tüketimde artış gözlenir ilk 1000 den sonra tüketim normale döner


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. #62
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bu rüzgar tünelinden yararlanmak için öndeki araca ne kadar yaklaşıyorsunuz? Uzun yolda(monoton sürüşkerde) hele ki Önümüzü göremediğimiz yerlerde 40-50mt tehlikeli olsa gerek?

    Bu rüzgarın etksi ne kadarlık bir alanı kapsıyor acaba?
    Değişkenlik göstermekle birlikte kendimi ve önümdeki aracı tehlikeye düşürmemek kaydıyla en yakın biçimde seyrediyorum.Otobüsler genelde 95km/h ile seyrediyor,klasik hesaptan yola çıkarsak 47.5m mesafeden takip etmeliyiz,benim takip mesafem de aşağı yukarı bu civarda oluyor,yer yer daha da yaklaştığım oluyor tabi.Rüzgar tünelinin etkisi hava şartlarına ve araca göre değişmekle birlikte araçtan uzaklaştıkça azalıyor doğal olarak,biz hem güvenli hem de ekonomik optimum mesafeyi tutturmalıyız anlayacağın...

  3. #63
    h. mutlu
    rodopian16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/01/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    397
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    carbon clean yapılan motor ilk 1000 km yakıt tüketimi düşmez aksine fazla olur
    tüketimde artış gözlenir ilk 1000 den sonra tüketim normale döner
    her zaman 3,5 km olan işime giderken 8,5 tan aşağıya inmiyordu bana 2-3 gün artar sonra düşer dediler bende carbondan sonra 100km filan yaptım aynı yolda hatta bugün biraz daha agresif kullandım bu günkü değer 7,0

  4. #64
    Mesut Deniz
    ayaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    899
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 273

    Standart

    arkadaşlar aracınızı sımadaığınız halde ortalama yakıtınız 100/km de 7-8-9-10 gösteriyorsa ilk öncelikle yol bilgisayarınızı sıfırlayın çünkü bu yol bilgisayarları nadiran takılı kalabiliyor bunun için yol bigisayarındaki değerleri tamamen sıfırlayın ondan sonra kontrol edin arkadaşlar. yol bilgisayarını sıfırlamak için direksiyonun sağ yanındaki kolun tepesinde trip yazan bir düğme var sileceği çalıştıran kolun ucundaki tuştan bahsediyorum o tuşa 3-5 saniye basılı tutun ve sıfırlayın ondan sonra yine kontrol edin büyük ihtimalle değerler normale dönecektir.
    eğer halen çok yüksek değerler çıkıyorsa büyük ihtimal enjektörler de bir sıkntı vardır. enjektörde proplem olup olmadığını anlamak için bir kaç basit yöntemi var
    1) en bilindik yöntemlerden bir tanesi arabayı boşa almak birini direksiyona geçirip gazı sonun kadar verip bırakmak
    2) en önemlisi motor rolantide çalışırken motorda vurmanın olması bu vurmayı tam anlaya bilmek içinde şöyle yapılmalıdır : aracı boşa alın direksiyonun başına geçin hafif dokunuşlarla gaza basıp ayağınızı ani kaldırmaktır.
    eğer böyle bir sıkıntı varsa biliniz ki enjektörlerde ya tıkanıklık yada işeme vardır. enjektörlerin temizliği gerekiyorsa 200 tl, değişme gerekiyorsa eğer güvendiğiniz bir ustaysa büyük ihtimalle yanında revizyonlu yani tamiri yapılmış enjektör vardır onunla değişmek gidip 350 tl ye yeni enjektör almak biraz fantaziye kaçar revizyonlu enjektör 150 tl. ama gittiğiniz yer işin ustası olması gerekiyor yoksa yaptığı işten randıman alamzsınız verdiğiniz para boşa gider.
    benim aracımda da yüksek değerler çıkıyordu 7-8 gibi değerler hem de yol bilgisayarını sıfırladığım halde sonradan motorun vurmasını fark ettim ve ustaya götürdüm enjektörlerde bir proplem olduğunu söyledi ve beni tanıdığı iyi bir ustaya gönderdi enjektörlerden bir tanesi tamamen sizlere ömür yani revizyonluyla değiştim kalan diğer enjektörleri temizlettim 200 tl, revizyonlu enjektör taktı 150 idi 100 tl ye yaptı toplamda 300 tl arabam şimdi canavar gibi oldu yakıtı eski verilerin neredeyse yarısına düştü çekişte canavar gibi oldu gayet memnunum adamdan allah razı olsun işin hakkını verdi parası helal hoş olsun.
    Konu ayaman tarafından (08/02/2012 Saat 11:17 ) değiştirilmiştir.

  5. 08/02/2012, 11:16


  6. #65
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Vites attığınız devir de oldukça önemli,düz yolda maksimum 2.000-2.200 civarı üst vitese geçmelisiniz az tüketmek için.Yokuş aşağı daha düşük devirlerde vites değiştirmek yerinde olur.Birinci viteste fazla oyalanmayın,hemen üst vitese geçin elinizden geldiğince.Güzergahınızda maksimum 60km/h'a çıkacaksınız diyelim...Işık vesaire de yok,hemen dördüncü vitesi bulmaya çalışın.Ufak viteslerde ne kadar yalanırsanız o kadar çok tüketirsiniz.Eğer yokuş aşağı gidiyorsanız beşinci vitese de geçebilirsiniz.Araç yüklüyse 300-400rpm daha yüksek devirde değiştirmeniz hem motor sağlığı hem de tüketim için iyi olur.Yani daha önce de dediğim gibi,arabanın mevcut hızını koruyabildiği en yüksek vites doğru tercih olacaktır..

  7. #66
    volkan guler
    volkan60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/04/2011
    Yaş
    37
    Mesajlar
    31
    Nereden
    Tokat
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    6 ay önce bende enjeksiyon ışığı yandı.servise götürdüm cihazı bağladılar bir şey çıkmadı.aracım 5.9-6.2 şehir içi yakıyorda orada kendini usta diyen şahsiyet bana bu araba çok yakar yada çekişden düşmütür dedi sorunun turbo dedi. ama aracımda ne düşüş nede çok yakıt vardı. kış gelince aracım 7lt yakmaya başladı. normal dedim sonra bu carbon clean sordum tokatta 80 TL ye yapıyor usta bana bir katkı önerdi. 50 TL lik mazatlo birlikte karıştırdım.depo birmesine yakın ışık söndü şimdi 20 TL lik mazot var 35 km gitmişim 50 km daha gider diyor. ama gösterge 9ltre kadar çıkmış görünüyor.

  8. #67
    kamil gül
    keops18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    41
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı ayaman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar aracınızı sımadaığınız halde ortalama yakıtınız 100/km de 7-8-9-10 gösteriyorsa ilk öncelikle yol bilgisayarınızı sıfırlayın çünkü bu yol bilgisayarları nadiran takılı kalabiliyor bunun için yol bigisayarındaki değerleri tamamen sıfırlayın ondan sonra kontrol edin arkadaşlar. yol bilgisayarını sıfırlamak için direksiyonun sağ yanındaki kolun tepesinde trip yazan bir düğme var sileceği çalıştıran kolun ucundaki tuştan bahsediyorum o tuşa 3-5 saniye basılı tutun ve sıfırlayın ondan sonra yine kontrol edin büyük ihtimalle değerler normale dönecektir.
    eğer halen çok yüksek değerler çıkıyorsa büyük ihtimal enjektörler de bir sıkntı vardır. enjektörde proplem olup olmadığını anlamak için bir kaç basit yöntemi var
    1) en bilindik yöntemlerden bir tanesi arabayı boşa almak birini direksiyona geçirip gazı sonun kadar verip bırakmak
    2) en önemlisi motor rolantide çalışırken motorda vurmanın olması bu vurmayı tam anlaya bilmek içinde şöyle yapılmalıdır : aracı boşa alın direksiyonun başına geçin hafif dokunuşlarla gaza basıp ayağınızı ani kaldırmaktır.
    eğer böyle bir sıkıntı varsa biliniz ki enjektörlerde ya tıkanıklık yada işeme vardır. enjektörlerin temizliği gerekiyorsa 200 tl, değişme gerekiyorsa eğer güvendiğiniz bir ustaysa büyük ihtimalle yanında revizyonlu yani tamiri yapılmış enjektör vardır onunla değişmek gidip 350 tl ye yeni enjektör almak biraz fantaziye kaçar revizyonlu enjektör 150 tl. ama gittiğiniz yer işin ustası olması gerekiyor yoksa yaptığı işten randıman alamzsınız verdiğiniz para boşa gider.
    benim aracımda da yüksek değerler çıkıyordu 7-8 gibi değerler hem de yol bilgisayarını sıfırladığım halde sonradan motorun vurmasını fark ettim ve ustaya götürdüm enjektörlerde bir proplem olduğunu söyledi ve beni tanıdığı iyi bir ustaya gönderdi enjektörlerden bir tanesi tamamen sizlere ömür yani revizyonluyla değiştim kalan diğer enjektörleri temizlettim 200 tl, revizyonlu enjektör taktı 150 idi 100 tl ye yaptı toplamda 300 tl arabam şimdi canavar gibi oldu yakıtı eski verilerin neredeyse yarısına düştü çekişte canavar gibi oldu gayet memnunum adamdan allah razı olsun işin hakkını verdi parası helal hoş olsun.
    Mesut kardeş hangi ustaya gittin.

  9. #68
    Mehmet Altun
    car_audio96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2007
    Yaş
    31
    Mesajlar
    259
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    Alıntı keops18 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben aracımı yeni aldım ya bende bir şey var, ya arabada yada havalarda diye düşünmeye başladım. Aracım 1.3 dizel grande punto 2008
    1. viteste 25 lt
    2. viteste 16 lt
    3. viteste 9.6 litre
    4 ve 5. viteste yolun durumuna göre ortalama 4-5 arası gösteriyor.
    Şimdi ortalama yakıt tüketimim 8lt gösteriyor. Bakımlarını daha yaptırmadım . Aracım 72.000'de ne yapmam gerekiyor?
    araba noldu ayni problemler bende var

    SM-G900FQ cihazımdan gönderildi
    ÖLÜM Gaz PedaLına Basan Ayakta,
    HAYAT Direksiyonu Tutan KoLLardadır. Bunun EgLencesi ise;
    ÖLümüne Basıp Hayata Tutunmaktır .

Sayfa 4/4 İlkİlk 1234

Benzer Konular

  1. Ankara-denizli yakıt tüketimi- Bayram Yakıt Tüketimleriniz
    delkan tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 26/06/2019, 11:40
  2. Fazla yakıt
    pparazzi tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 16/02/2012, 14:32
  3. Fazla yakıt tüketimi
    ayhan198334 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 21/06/2011, 03:24
  4. Yakıt tüketimi fazla mı dersiniz?
    van_hoijdonk tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 11/06/2011, 19:36
  5. Bakımdan sonra fazla yakıt
    abayhan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 18/04/2011, 12:51

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com