Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
68 sonuçtan 41 ile 60 arası

Konu: Fazla Yakıt Tüketimi ?

  1. #41
    tolga tolga
    BeCkS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/05/2011
    Mesajlar
    533
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    benim hastalık oldu zaten yaa gözüm orada artık alışkanlık oldu

  2. #42
    kamil gül
    keops18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    41
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Bende de öle aynalara bakmaktan çok ortalama yakıt tüketimine bakıyorum.

  3. #43
    selahattin aydın
    celloBURSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/01/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    selam arkadaşlar ortalama yakıt tüketimi hangisi oluyo ingilizce oldugundan soruyorum

  4. #44
    Dogukan D
    eastblood - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/01/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    46
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 JMF ...
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    Alıntı keops18 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende de öle aynalara bakmaktan çok ortalama yakıt tüketimine bakıyorum.

    Arkadaşlar yapmayın böle oraya hiç gözünüz ilişmesin bile kafanız rahat olur

  5. #45
    yavuz selim
    yavuzselim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    513
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 82

    Standart

    trip a- trip b Bunlar arasındaki fark ney ? Neden böyle ik itane ayrı ayrı yapmışlar?

  6. #46
    kaan karal
    karal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2012
    Mesajlar
    15
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı yavuzselim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    trip a- trip b Bunlar arasındaki fark ney ? Neden böyle ik itane ayrı ayrı yapmışlar?
    2 ayrı hesaplama yapabılıyorsun mesala bende arabayı aldıgım gunden beri trıp a yı silmedim ortalama yakıt tüketimi 5.4 kadar indi 6.7 den ,kısa mesafelerde trıp b acıyorum bazen 4.7 bazen kısa mesafelerde 6 oluyor kısaca 2 ayrı değer işte

  7. #47
    ömer kabak
    Seat Leon stylance punt0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/11/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    893
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 142

    Standart

    arkadaslar benimde aracım 7,5 gösteriyordu hafta sonu sehir dısına cıktım geldim.. uzun yol yapınca dusuyor tahmini olarak hafta sonu 500 km yol yaptm buradan giderken 160-170 km hızla gittim gelirkende 130-150 arası idi yol bilgisayarına baktıgımda 5,1 i gösteriyordu ama simdi kısa mesafe gittigim icin benim tahminime göre havalarnda soguk olmasından dolayı sanırsam arttı 6,1 e cıktı muhtemelen cıkacakta

  8. #48
    sercan polat
    sercanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    49
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    dostum aynı olay bendede oluyor.benim kullandığım alan kısa olduğu için ve araba biraz geç ısındığından dolayı bu şekilde yüksek yakabiliyor.

  9. #49
    emrah aslan
    ares666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/10/2011
    Yaş
    40
    Mesajlar
    336
    Nereden
    Sinop
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    arkadaşlar kullanım koşullarına göre göre en uygun yakıt yakan motorum multijet olduğuu düşünüyorum. öenmli olan gaz pedalına düzgün basabilmek. 2250-2500 devir aralığı viteş değişimi ideal. birde araçlar bakım zamanına yaklaştığı zman birde kış ayıysa fazla yakmaya başlıyor. bakım öncesi bakım sanrası benin aracımda yakıt değeri tam 2 litre oynadı. aracımı ilk aldığımda ankara sinop 500 km agrresif kullanım 7 litre ortalama. servis bakımdan sonra aynı yol ankara sinop agresif kullanım 4,9-5,1 arası. malum bizim araçlarımızda mazot filtresi ve yağ altın değerinde. değerlendirme yaparken mutlaka servis zamanına ne kadarkaldığını da dikkate alın. 1-2 litre oynama mutlaka oluyor. son olarak ani gaz vermekten kaçının. malum arabalarımız 75-90 bg arası yüksek bir beygr değil araçtan ne kadar seri tepki isterseniz motoru gereği o tepkiyi vermek için o kadar fazla yakıt tüketimi oluyor.

  10. #50
    kamil gül
    keops18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    41
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    şu anki kara soguk havalarında yakıtınızı test edebildiniz mi?

  11. #51
    Ali Can
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. rbcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.706
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    07AAL45
    Edilen teşekkür: 421

    Standart

    6.6

  12. #52
    Hsan Hsan
    Hsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/05/2010
    Mesajlar
    30
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    Benim aracımda ortalama 6,2 - 6,4 aralığındayken 4 haftadır 6,8 - 7,4 aralıklarındayım. Gerçi Ankara havaları -10'dan aşağı görmüyorum ama gerçekten moral bozucu; bence baz alınması gereken aylarda değiliz; moral bozmayalım derim, Nisan itibari ile ekonomik günler başlayacaktır diye umuyorum=)

  13. #53
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Alıntı celloBURSA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar ortalama yakıt tüketimi hangisi oluyo ingilizce oldugundan soruyorum
    Average Consumption

    AcA diye yazar.

    Units'den l/100km yaparsin

    Sent my GT-I9100 using
    Oz Büyücüsü

  14. #54
    Hüseyin KURT
    backdraft_1984 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/12/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    34
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Alıntı Hsan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim aracımda ortalama 6,2 - 6,4 aralığındayken 4 haftadır 6,8 - 7,4 aralıklarındayım. Gerçi Ankara havaları -10'dan aşağı görmüyorum ama gerçekten moral bozucu; bence baz alınması gereken aylarda değiliz; moral bozmayalım derim, Nisan itibari ile ekonomik günler başlayacaktır diye umuyorum=)
    arkadasıma katılıyorum moral bozmaya gerek yok

  15. #55
    ersan akdemir
    ersan16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/11/2011
    Yaş
    38
    Mesajlar
    126
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    soğuk havalarda şehir içi 6,5 ortalama.
    dün bursa-topçular gidiş dönüş 160 km yol yaptım. ortalama 4,8

  16. #56
    Misafir047
    Ziyaretçi Misafir047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    kesinlikle bizim araçlar çok yakıyor kim nederse desin keşke renault clio alsaydım çok iyi olurdu pişmanım açıkçası

  17. #57
    Gökhan K.
    Derin Mavi kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2011
    Mesajlar
    49
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Yakıt tüketimi konusunda birkaç şey yazayım,yardımı dokunabilir.

    -Aracı kısa mesafelerde kullanıyorsanız(Motor tam ısınmadan yani hararet göstergesi sabitlenmeden gideceğiniz yere varıyorsanız.)fabrika verilerini tutturmayı unutun.

    -Akaryakıt bir enerji kaynağıdır,araçlarımız bu enerjiyi hareket enerjisine(Kinetik Enerji)dönüştürerek bizi bir yerden bir yere götürür.Biz bu enerjiyi ne kadar verimli kullanırsak o kadar az yakarız.

    -Sık fren kullanmak yakıtı oldukça etkiler çünkü fren kullanarak yakıtı yakarak araca kazandırdığınız hareket enerjisini atmosfere disk ve balataları kullanarak ısı olarak gönderiyorsunuz.Tabi aktarmada meydana gelen,sürtünmeyle kaybedilen,aerodinamik etkenlerle kaybedilen enerjiyi gözardı etmek gerekir ona yapabileceğimiz bir şey yok.Üstelik fren kullanarak yavaşlattığımız aracı daha yüksek bir hıza çıkarmak adına da yakıt tüketiriz ve bu doğal olarak cebimize yük bindirir.Şimdi diyeceksiniz ki fren yapmayalım mı,elbette trafiği tehlikeye düşürecek bir davranışı tavsiye etmiyorum burada.Bu noktada öngörü devreye giriyor,baktınız ileride ışık yeşil yanıyor ve yetişememe konusunda endişeleriniz var.Trafiği aksatmayacak şekilde ayağınızı gazdan çekin,gaza bassanız da çok fark etmeyecektir geçip geçemeyeceğiniz durumu.Işıkta kalıverin,dert değil;yeter ki bir ışıktan kalkıp diğer ışığa son gaz gidip dibinde fren yapan düşüncesiz arkadaşlardan olmayın.Hem disklerinize,fren balatalarınıza,debriyaj aksamınıza,lastiklerinize,hatta motorunuza zarar.Bu basit bir örnek,bir başka örnek daha aktarayım kısaca.Şehirler arası yoldasınız,hızınız yüksek,yol çift şeritli,yaklaşık 100m önünüzde birisi kamyon sollamaya çıkabilecek durumda(Bu anlaşılır bir durumdur sinyal vermese dahi),arkasına yapışıp sellektör yapmak yerine ayağınızı gazdan çekin ve onun sollayıp şeridine girmesine kadar yaklaşıp şeridine geçtikten sonra eski seyir hızınıza çıkın.Bunu iyi ayarlarsanız,hızınızı çok düşürmenize gerek kalmaz.Fakat arkasına yapışırsanız illa ki sollayan arabanın hızına düşeceksiniz.Daha birçok örnek verilebilir bu konuda.

    -Rakım yakıtı etkileyen faktörlerden biridir,yüksek rakımda oksijen deniz seviyesine nazaran daha az bulunur.Biliyorsunuz ki oksijen yakıcı-ateşleyici bir maddedir.Birim miktar havada oksijen miktarı ne kadar yüksek olursa yanma ve dolayısıyla üretilen güç o kadar verimli olur.Bu sayede aracı belli hıza çıkarmak için gaza daha az basma ihtiyacı duyarsınız.

    -Soğuk hava yanmanın-patlamanın verimsizleşmesine sebep olur,biliyorsunuz ki dizel araçların çalışma mantığı sıcak hava üzerine yakıt püskürtme şeklindedir ve hava(Silindir içine giren)eğer sıcak değilse yeterli patlama enerjisini sağlayamaz.Yine enerji verimsizliğinden ileri gelen sebepten dolayı daha fazla tüketirsiniz gerekli enerjiyi sağlamak için.Bizim kullandığımız ufak motorlu araçlarda yaz-kış arası bir litreye varan farklar oluşabilir.

    -Bakımsızlık da yine yanmada verimsizliğe sebep olur,kötü yakıt da buna örnek olarak eklenebilir.Basit olarak hava filtresi,yakıt filtresi eğer yeteri kadar temiz değilse gerekli enerjiyi ortaya çıkartmak ve homojen yanma-patlama oluşturmak zor olur.

    -Araç kullanırken ani hızlanmalardan kaçınmak gerekir.Düşünerek hareket edin.Mesela yol çalışması var diyelim,önünüzde bir iki otomobil,onların da önünde bir kamyon olsun.Kamyon akışı yavaşlatacaktır muhakkak,yol çalışmasının çok uzun olmadığını farz edersek öndekileri sollamaya çıkmak akıllıca olmayacaktır.Hem ortadaki kukalardan kaçmaya çalışacak ve ani hızlanmalar yapacaksınız hem de riske gireceksiniz.Kaldı ki o kamyonu geçtikten sonra bir başka kamyonun arkasına takılmanız olası.Alın son vitese,araç çektiği sürece 70-80 seyredin ileride çift şeride geçince yavaş yavaş eski seyir hızınıza ulaşıp varırsınız gideceğiniz yere.Örnekler çoğaltılabilir.

    -Yakıt tüketiminde vites atma devri çok önemlidir.Az yakma ve motora zarar vermeme durumlarının optimum tanımı benim açımdan şudur,mevcut hızda olabildiğince yüksek ve aracın gaza az(Yarımdan az diyebiliriz kısaca)bastığınızda devrini koruyabilecek viteste olmanız gerekmektedir.Aracın gücünün yetmediği durumda zaten motor titreyip yüksek frekanslı ve kulağı rahatsız eden ses çıkaracaktır.Anahtar iki mesele yüksek vites-düşük devirdir.

    -Vites atarken olabildiğince hızlı olunmalı ve kesinlikle vites atma sırasında devir artıp azalmamalı.Yani debriyaj gaz zamanlamasını iyi ayarlamalısınız,vites atarken oyalanmamalısınız.

    -Aracı kaldırırken düşük viteslerde ne kadar az oyalanırsanız o kadar tasarruf edersiniz.Vites attığınızda devrin yukarıda yazdığım durumun şartlarını sağlamak kaydıyla 1100-1200 olması kafidir.Aracı kaldırırken de 1500 deviri geçirmemek,hatta rölanti devrine yakın bir devirde kaldırmak tasarrufa müthiş katkı sağlar.Tabi aracın yüklü olduğu veya eğim durumunda yukarıdaki şartı yine sağlamalısınız ve daha yüksek devirde kaldırmalısınız doğal olarak.

    -Işıklarda yaklaşırken eğer kırmızı yanıyorsa ayağınızı gazdan çekin ve motor frenini kullanın,ışıklara yavaş yaklaşın ki aracı durdurmadan devam edebilesiniz.Yakıt en çok aracı kaldırırken harcanır günlük şartlarda.

    Daha bir sürü ayrıntılı bilgi verilebilir fakat işin mantığını kabaca anlamışsınızdır.Aklıma geldikçe yazarım yine,biraz karışık oldu olay örgüsü ama idare edin artık posta posta geliyor aklıma.Eğer gerçekten az yakmak istiyorsanız yukarıdaki şartların en az tümünü sağlamalısınız.

    Eğer benim gibi psikopatlık seviyesinde konunun üzerine düşüyorsanız büyük araçların(Kamyon,tır,otobüs-en verimlisi otobüstür.)oluşturduğu rüzgar tünelleri sayesinde daha az yakabilirsiniz.Fotoda önümde otobüs var-yol stabilize-rakım yüksek ve rampalı bir yol.Buna rağmen 300 küsür km ortalamam 3.4lt/100km(Güzergah Sivas-Ankara),


  18. Bu mesajı için 2 kişi kadango'ye teşekkür etti:


  19. #58
    h. mutlu
    rodopian16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/01/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    397
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    hafta sonu 25750 kmdeki aracıma carbon clean yaptırdım işe giderken ölçüm yaptım %1,5 düşüş var...ne kurum çıkmış anlaşılan birde opetten başka yerden almıyoruz iyi mi?

  20. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  21. #59
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı kadango Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Eğer benim gibi psikopatlık seviyesinde konunun üzerine düşüyorsanız büyük araçların(Kamyon,tır,otobüs-en verimlisi otobüstür.)oluşturduğu rüzgar tünelleri sayesinde daha az yakabilirsiniz.Fotoda önümde otobüs var-yol stabilize-rakım yüksek ve rampalı bir yol.Buna rağmen 300 küsür km ortalamam 3.4lt/100km(Güzergah Sivas-Ankara),
    Peki bu rüzgar tünelinden yararlanmak için öndeki araca ne kadar yaklaşıyorsunuz? Uzun yolda(monoton sürüşkerde) hele ki Önümüzü göremediğimiz yerlerde 40-50mt tehlikeli olsa gerek?

    Bu rüzgarın etksi ne kadarlık bir alanı kapsıyor acaba?

  22. #60
    kamil gül
    keops18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    41
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı rodopian16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafta sonu 25750 kmdeki aracıma carbon clean yaptırdım işe giderken ölçüm yaptım %1,5 düşüş var...ne kurum çıkmış anlaşılan birde opetten başka yerden almıyoruz iyi mi?
    rodopian16 nekadar'a mal oldu carbon clean toplamında...

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Ankara-denizli yakıt tüketimi- Bayram Yakıt Tüketimleriniz
    delkan tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 26/06/2019, 11:40
  2. Fazla yakıt
    pparazzi tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 16/02/2012, 14:32
  3. Fazla yakıt tüketimi
    ayhan198334 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 21/06/2011, 03:24
  4. Yakıt tüketimi fazla mı dersiniz?
    van_hoijdonk tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 11/06/2011, 19:36
  5. Bakımdan sonra fazla yakıt
    abayhan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 18/04/2011, 12:51

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com