maalesef özellikle bizim multijetlerde ve opelde kullanılanlarda bu problem var.
kimisi bakımın uzamasından kaynaklanıyor diyor. kimisi yakıttan. amma velakin kırılıyor işte.
baştan söyliyelim değil wd40 würthün en kaliteli pas sökücüsünden 2-3 kutu boşaltsanız bile bunun kurumunu kestiremezsiniz.
çünkü buji orta kısımda(kapağın içindeki kısım) 5 cm boyunca öyle inanılmaz bir kurum yapıyorki insan şaşıyor.
bunu çıkarmanın en etkili yönetimi kapak söküp tornacıya yollamak. tornacı önce ısıtma bujisinin üstüne basit bir civata kaynatır. daha sonra oksijenle yanma odası tarafından kapağı dengeli bir şekilde ısıtır(tavlar).300-400 derecelere gelen alüminyum kapak bujiden daha fazla genleştiği için elle bile çevirseniz buji kolayca çıkar.
bazılarıda aşırı ısınmış motorda motor soğumadan bujileri sökerseniz de sorun çıkmaz diyorlar ama sıcak sökme işi pek kafama yatmıyor hani. denemek lazım elbet.