Sayfa 2/2 İlkİlk 12
24 sonuçtan 21 ile 24 arası

Konu: Kompresörde yokuş aşağı iniş

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı onderbaki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğiniz kesinlikle doğru,
    fakat araç boşta yokuş aşağı inerken 1000 devirde ve yokuştan düze gelince at 5 e ve bas gaza devir 2500-3000 turbo nun bu olaydan zarar görme ihtimali nedir? bişey söyleyebilir misiniz bu konuda ?
    saygılar.


    önder sorduğun soru gerçekten güzel
    cevap olarak şunları söyeleyebiliriz
    turbo ihtiyaç duyduğu gücü motordan almaz eksoz gazının basıncından alır
    turbu her zaman devrededir ama sen hızlıca boşta indikten sonra vitese takıp devir yükselttikten sonra paller dönmeye başlar bu yüzden turboya bir zararı yoktur ancak eklemedende geçmeyelim
    sorduğun yöntemde zarar gelebilecek diğer hayati organlar vardır
    rolantideki bir motoru vitese takıp aniden yüksek devirler çevirmesini istersen
    başta krank olmak üzere piston kollarına subaplara ve egzantrik miline ciddi derecede zararlar verebilirsin ayrıca ani yığdırmalarda triger kayışınıda oldukça zorlarsın triger kayışı kopmalarının büyük bölümü bu hata yapıldığında ortaya çıkıyor peki bu durumu nasıl ortadan kaldırırız
    geçen gün başka bir konuda can ve ben aragazı ile ilgili birşeyler anlatmaya çalıştık bu konuyla oldukça ilgili ve anlattığımız zararları engellemek için tek yöntem aragazıdır
    şöyleki boşta rampayı indiniz süratinizde diyelimki 120-130 vitese takarken
    aragazı vererek motor devrini 2000-3000 devirlere çıkartıp ayağınızı debriyajdan çekerseniz motoru yığdırmayıp aniden devirlenmeye zorlamamış olacaksınız

    Alıntı krakercocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu durumda boşta giderken frenlerle ilgli bir sıkıntı yaşama riski varmıdır peki?



    ne kadar fren kullanmanız ile ilgili direk alakası var tabiki
    eğer aracınız yüklü ve sık fren yaparak inmek zorunda iseniz
    özellikle viteste inmelisiniz motor freninin yardımıyla frenleme yapmak her zaman en güzel yöntemdir
    boşta inerseniz ve devamlı n kullanırsanız fren balatalarınız aşırı derecede ısınır ve tutunma özelliğini kaybetmeye başlar bu durumada fren şişmesi denir ayağınızın altında fren pedalı vardır yani serttir ama siz ne kadar basarsanız basın aracınız durmamaya başlar ayrıca rolanti esnasındada fren yaptığınızda fren ihtiyacınızın gücüne göre westinghause tazyik yapmaya çalışır rolantide motordan emiş az olduğunda siz fark edemeseniz bile ecu ya gaz ver emiş yükselt komutu gönderir ve frenlere yeterli tazyiği uygulamaya çalışır
    buda artı bir yakıt tüketimi demektir
    Konu GP COSKUN tarafından (15/12/2010 Saat 21:43 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  3. #2
    BAKİ BAKİ
    2000 corsa gls 1,4 16v ov onderbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    326
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    06 ** 4
    Edilen teşekkür: 96

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    önder sorduğun soru gerçekten güzel
    cevap olarak şunları söyeleyebiliriz
    turbo ihtiyaç duyduğu gücü motordan almaz eksoz gazının basıncından alır
    turbu her zaman devrededir ama sen hızlıca boşta indikten sonra vitese takıp devir yükselttikten sonra paller dönmeye başlar bu yüzden turboya bir zararı yoktur ancak eklemedende geçmeyelim
    sorduğun yöntemde zarar gelebilecek diğer hayati organlar vardır
    rolantideki bir motoru vitese takıp aniden yüksek devirler çevirmesini istersen
    başta krank olmak üzere piston kollarına subaplara ve egzantrik miline ciddi derecede zararlar verebilirsin ayrıca ani yığdırmalarda triger kayışınıda oldukça zorlarsın triger kayışı kopmalarının büyük bölümü bu hata yapıldığında ortaya çıkıyor peki bu durumu nasıl ortadan kaldırırız
    geçen gün başka bir konuda can ve ben aragazı ile ilgili birşeyler anlatmaya çalıştık bu konuyla oldukça ilgili ve anlattığımız zararları engellemek için tek yöntem aragazıdır
    şöyleki boşta rampayı indiniz süratinizde diyelimki 120-130 vitese takarken
    aragazı vererek motor devrini 2000-3000 devirlere çıkartıp ayağınızı debriyajdan çekerseniz motoru yığdırmayıp aniden devirlenmeye zorlamamış olacaksınız
    eywallah.
    sanırım en mantıklı çözüm budur.
    ama turbo için hava kaçar maçar diye şeyler duymuştum. o sebeple sordum.

  4. #3
    MERT DEMİRÖREN
    Raistlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/03/2009
    Mesajlar
    441
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 DM 388
    Edilen teşekkür: 114

    Standart

    bana coşkunun abinin açıklamaları mantıklı geldi ama yeterli gelmedi,o yüzden bugün bölümdeki içten yanmalı motorlar profesörüne bu konuyu sorucam tekrar sizlerle de paylaşırım..
    Upgradin..

  5. #4
    hakan sert
    iris19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    214
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    kısaca arac yokuş aşağı viteste inerken yakıt harcamıyor yani bunu anladık kısaca ama kompresör piston sekmanlarına zarar veriyor zannediyorum çünkü yokuş aşağı viteste inerken eksozdan pat pat ses geliyor umarım zarar vermiyordur motora

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Yokuş aşağı aracın yavaşlaması?
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 01/06/2012, 18:40
  2. Bu Nasıl Birşey? Punto Aşağı iniyor Yukarı kalkıyor
    luleburgazli tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 25/09/2011, 11:11
  3. araç bayır aşağı yavaşlıyor
    zafer murat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 04/04/2011, 23:25
  4. 10 Lira aşağı teklif eden insan evladı değildir!
    ibrahim06 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 02/02/2011, 11:01
  5. Kavramayı aşağı çekebilir miyiz?
    makeles tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21/02/2009, 17:14

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com