Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
önder sorduğun soru gerçekten güzel
cevap olarak şunları söyeleyebiliriz
turbo ihtiyaç duyduğu gücü motordan almaz eksoz gazının basıncından alır
turbu her zaman devrededir ama sen hızlıca boşta indikten sonra vitese takıp devir yükselttikten sonra paller dönmeye başlar bu yüzden turboya bir zararı yoktur ancak eklemedende geçmeyelim
sorduğun yöntemde zarar gelebilecek diğer hayati organlar vardır
rolantideki bir motoru vitese takıp aniden yüksek devirler çevirmesini istersen
başta krank olmak üzere piston kollarına subaplara ve egzantrik miline ciddi derecede zararlar verebilirsin ayrıca ani yığdırmalarda triger kayışınıda oldukça zorlarsın triger kayışı kopmalarının büyük bölümü bu hata yapıldığında ortaya çıkıyor peki bu durumu nasıl ortadan kaldırırız
geçen gün başka bir konuda can ve ben aragazı ile ilgili birşeyler anlatmaya çalıştık bu konuyla oldukça ilgili ve anlattığımız zararları engellemek için tek yöntem aragazıdır
şöyleki boşta rampayı indiniz süratinizde diyelimki 120-130 vitese takarken
aragazı vererek motor devrini 2000-3000 devirlere çıkartıp ayağınızı debriyajdan çekerseniz motoru yığdırmayıp aniden devirlenmeye zorlamamış olacaksınız
eywallah.
sanırım en mantıklı çözüm budur.
ama turbo için hava kaçar maçar diye şeyler duymuştum. o sebeple sordum.