24 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Kompresörde yokuş aşağı iniş

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #21
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı onderbaki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğiniz kesinlikle doğru,
    fakat araç boşta yokuş aşağı inerken 1000 devirde ve yokuştan düze gelince at 5 e ve bas gaza devir 2500-3000 turbo nun bu olaydan zarar görme ihtimali nedir? bişey söyleyebilir misiniz bu konuda ?
    saygılar.


    önder sorduğun soru gerçekten güzel
    cevap olarak şunları söyeleyebiliriz
    turbo ihtiyaç duyduğu gücü motordan almaz eksoz gazının basıncından alır
    turbu her zaman devrededir ama sen hızlıca boşta indikten sonra vitese takıp devir yükselttikten sonra paller dönmeye başlar bu yüzden turboya bir zararı yoktur ancak eklemedende geçmeyelim
    sorduğun yöntemde zarar gelebilecek diğer hayati organlar vardır
    rolantideki bir motoru vitese takıp aniden yüksek devirler çevirmesini istersen
    başta krank olmak üzere piston kollarına subaplara ve egzantrik miline ciddi derecede zararlar verebilirsin ayrıca ani yığdırmalarda triger kayışınıda oldukça zorlarsın triger kayışı kopmalarının büyük bölümü bu hata yapıldığında ortaya çıkıyor peki bu durumu nasıl ortadan kaldırırız
    geçen gün başka bir konuda can ve ben aragazı ile ilgili birşeyler anlatmaya çalıştık bu konuyla oldukça ilgili ve anlattığımız zararları engellemek için tek yöntem aragazıdır
    şöyleki boşta rampayı indiniz süratinizde diyelimki 120-130 vitese takarken
    aragazı vererek motor devrini 2000-3000 devirlere çıkartıp ayağınızı debriyajdan çekerseniz motoru yığdırmayıp aniden devirlenmeye zorlamamış olacaksınız

    Alıntı krakercocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu durumda boşta giderken frenlerle ilgli bir sıkıntı yaşama riski varmıdır peki?



    ne kadar fren kullanmanız ile ilgili direk alakası var tabiki
    eğer aracınız yüklü ve sık fren yaparak inmek zorunda iseniz
    özellikle viteste inmelisiniz motor freninin yardımıyla frenleme yapmak her zaman en güzel yöntemdir
    boşta inerseniz ve devamlı n kullanırsanız fren balatalarınız aşırı derecede ısınır ve tutunma özelliğini kaybetmeye başlar bu durumada fren şişmesi denir ayağınızın altında fren pedalı vardır yani serttir ama siz ne kadar basarsanız basın aracınız durmamaya başlar ayrıca rolanti esnasındada fren yaptığınızda fren ihtiyacınızın gücüne göre westinghause tazyik yapmaya çalışır rolantide motordan emiş az olduğunda siz fark edemeseniz bile ecu ya gaz ver emiş yükselt komutu gönderir ve frenlere yeterli tazyiği uygulamaya çalışır
    buda artı bir yakıt tüketimi demektir
    Konu GP COSKUN tarafından (15/12/2010 Saat 21:43 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Yokuş aşağı aracın yavaşlaması?
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 01/06/2012, 18:40
  2. Bu Nasıl Birşey? Punto Aşağı iniyor Yukarı kalkıyor
    luleburgazli tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 25/09/2011, 11:11
  3. araç bayır aşağı yavaşlıyor
    zafer murat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 04/04/2011, 23:25
  4. 10 Lira aşağı teklif eden insan evladı değildir!
    ibrahim06 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 02/02/2011, 11:01
  5. Kavramayı aşağı çekebilir miyiz?
    makeles tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21/02/2009, 17:14

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com