turboya bu durumlarda birşey olmaz merak etmeyin.
turbonun en çok zarar gördüğü anlar; ilk çalıştığı anda hiç beklemeden gazlayıp gitmek, aracı 20 - 30 sn civarı (kullanıma göre bu değişir daha uzun beklemekte gerekebilir) beklemeden stop etmek ve en bilinmeyeni motor çok yüksek devirlerde uzun süre gittikten sonra aniden motor devrinin düşmesi. bu durumda turbo çok fazla hızlı dönmektedir ve motor devri aniden düşünce yağ basıncı düşecektir ve düşen yağ basıncı turbo milini yeterli kadar yağlayamamaktadır.
araç dolu değilse frenler risk oluşturacak kadar ısınmaz ama araç yüklü iken sürekli frenle inmek diskleri aşırı ısıtacağından, ani yapılacak frenlerde performans sorunu olur. fren tutmaz diyebirşey yok ama normali gibi tutmaz.Alıntı:
bu durumda boşta giderken frenlerle ilgli bir sıkıntı yaşama riski varmıdır peki?