Belki de benim aracımda birşey vardırYol tutuş, savrulma vb tüm konularda sınıf standartlarının da bir miktar üstünde araçlarımız.Bir de zorlamadan sonraki kaymalarda da aracı toparlamak çok zor değil...
Mehmet kardesım genelde savuruyo fakat bahsedılen hızlarda savrulması bence buzlu yollarda daha cok basımıza gelebılır onuda kar lastıgı takarak engellıyebılırız fakat 80 veya 100 km hızlarda anı serıt degıstırmelerde yanı makaslarda arabayı toplamakta zorluk cekıyorum lastıgım genıs olmasına ragmen toplamıyo sorun var bencede bıraz dengesız galıba makasa gelmıyo![]()
Belki de benim aracımda birşey vardırYol tutuş, savrulma vb tüm konularda sınıf standartlarının da bir miktar üstünde araçlarımız.Bir de zorlamadan sonraki kaymalarda da aracı toparlamak çok zor değil...
arkadaşlar geçen gün gerçekten çok feci savruldum az kalsın bariyerlere etiket oluyordum hızımda çok fazla değidi üstelik!bunu bir çok defa yaşadım ama hızımda 70-80 km/s arasıydı dolayısıyla korktum..bunun üzerine bir slogan buldum çünkü bunu lastiklere bağlıyorum.."Bridgestone B250 ile her viraj bir drift"![]()
İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
Muhammad Ali Clay
SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"
yaw 10 km 20 km hadi karlıydı da 80 km ile savrulması ilginc arkadaslar yoksa sizlerin orada viraj kavramı 90 derecelik acımı saka bi yana valla ben arabayı pek zrolamadım ama bunların yayları iyi diye virajlara iyide giriyorum ama hadi bakalım simdi gel de korkkma
Abi karlı buzlu yollarda bu tür bir duruma düşmene neden olan şey Lastiktir. Çükü süspansiyon sistemi ile alakalı birşey değil. Yol tutuştan kastettiğim şey yüksek limitlerdeki süspansiyon etkisi. Bende 77hp active var lastikler dynamiclere göre daha dar yani tamamen normal kullanıma yönelik ve geçenlerde Otoyol bağlantı yolunu bilirsiniz tam tam 360lik açıydı aşağı eğim trafikte yoktu denedim 60dan 90 a kadar hızlandım hiçbirşey yok belki 95i de zorlardı 100üde bence araçlarımızın viraj hızları gayet iyi ki ben son limiti bulamıyorum nedense. Diğer arkadaşların araç savruluyor hesaplarını nasıl yaptığını merak ettim , fizik kurallarına aykırı şekilde direksiyonu kırarsanız tabiki araç savrulur ama bu size araçların yol tutuşu hakkında fikir vermez.. Örneğin şerit değiştirme testini boş trafikte deneyin "bir şeritte giderken aniden sol şerite geçin sonra tekrar sağ şerite geçin. Ben yağmurlu havada 80 e kadar deneyebildim araç bir gram savrulmadı üst limiti ordada bulamadım.. Otomobil deriglerinin yol tutuş testlerini lütfen bakın arkadaşlar araçlarınızı o şekilde deneyin bence...yoksa ne olduğu belirisiz mühendislikle alakası olmayan yanlış eğimli bir viraja 60la girip direksiyonuda duyarsızca kırarsanız araç savrulur...
İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
Muhammad Ali Clay
SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"
valla alicim denemesi bedava ama sonuçları kötü olabilir ben yinede boş bir alanda dene derim denemek istiyorsan..
İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
Muhammad Ali Clay
SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...r-asr-bas.html
video 3 teki gibi bir düzenekle yol tutuş ve fren limitleri anlaşılır.
walla yalarım takılı değil ama komho lastik 215 40 17 ile viraj 150 mütiş yaylı düşünemiyorum walla ama lastiğin çok faydası ve zararı var
modele göreee...
arkadaşlar ilk başta aracımız fabrika çıkışı olarak standart kullanım için üretilmiş bir araç yani yüksek performans ı olmayan bir araç gerek motor gerek alt takımı araçlarımızı zorlayarak bir viraja girdiğimizde bize süprizler hazırlamaya uygun bir araç bende ani dönüşlerde biraz hızlı girdiysem aracımın burnu da kıçıda atıyor 2 seçenek var ya daha dikkatli kullacağız yada garantiyi bir kenara bırakıp gerekli modifiyeyi yapacağız yay - kule gergisi vb. ancak şuna katılıyorum lastik seçimi herkezin farklı bir markaya güveni var benim de tercihim Michelin sert bir lastik değil yumuaşak ta değil tam orta karar bir çok kez kullandım hiç başımı ağrıtmadı birde hala üretiliyormu bilmiyorum ama pirelli vizola p5000 flash ın kıç atma sorununu p5000 ile çözmüştük
aslında birazda sürücüye bağlı %50 si diyebilirim viraja nasıl girdiği kontrolü ve bunu gibi şeyler kullanmayı bilmeyip girersek herzaman yaşarız bunu yada dikkatsiz girersek bir ralli, şöförüne en dandik arcı verin her viraja he rarbayla her hızla girer yani demek istediğim kullanan kişinin gaz firen ayarı viraja giriş kontrolü dreksiyon tutuşuda cok önemli lastiğin de çok yumuşak olması iyideğil orta değerde olmalı bence çok yumuşak oluncada şöle bir sorun cıkıyo ortaya ! zemind esıcak olduğu için çok yumuşuyo ve kontrol zorlaşıyor görüşlerim böyle...
Her zaman kullanacagın bılecen yolda ona göre gidecen.önden cekerlı aracla vıraja hızlı gırmek hata vırajda gaz basarak araca ivme kazandırmak merkez kac kuvvetının etkısıyle racın savrulmasına olanak saglar.Sürücü aracını iyi tanıması lazım
Haklısın Abdullah, tabi arkadan itişler de yine aynı![]()
önden çekerlerde kontrol bence arkadan çekerlere göre her zamn daa yüksek vites düşüp önü çektirerek kurtarmak çok daa kolay...![]()
g.punto aynı sınıf araçlar arasında en iyi yol tutuşa sahip araçtır. bence aracında hiç bir sorun yok, yay falan taktırırsan tabiki faydası olur ama bozuk yokta seke seke gidersin. virajı dönerken direksiyon hareketini sert yapıyor olma ihtimalin çok yüksek... benim kullandığım kadarıyla punto uygun kullanım ile virajları yılan gibi dönüyor.
haa bir de bazı sürücüler aracı sürekli city modunda kullanıyor, aracında city varmı bilmiyorum ama bu sistem direksiyonu çok yumuşattığından virajı hissetmeni ve senin tepkini olumsuz yönde etkiliyor.
saygılar,
Konu Euphrates tarafından (12/05/2010 Saat 00:52 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri