Sayfa 4/6 İlkİlk 123456 SonSon
108 sonuçtan 61 ile 80 arası

Konu: Puntolarımızın savrulması !!!

  1. #61
    Cem COLAK
    ceyms_cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/06/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    521
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34 GE 4069
    Edilen teşekkür: 144

    Standart savurma

    Alıntı webercis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak Ali kardeş, kış vakti dümdüz yol ve yerde yaklaşık 20 cm kar var.Dediğim gibi hızım en fazla 20 km.yolda bir de teker izleri var.birde baktım ki kaldırıma çıkmışım.allahtan yavaştım.ön tanponun altı çatladı.pek bi hasar yok.gittim iki tane lassa aldım.öne taktım, biraz daha iyi oldu sonrasında
    Mehmet kardesım genelde savuruyo fakat bahsedılen hızlarda savrulması bence buzlu yollarda daha cok basımıza gelebılır onuda kar lastıgı takarak engellıyebılırız fakat 80 veya 100 km hızlarda anı serıt degıstırmelerde yanı makaslarda arabayı toplamakta zorluk cekıyorum lastıgım genıs olmasına ragmen toplamıyo sorun var bencede bıraz dengesız galıba makasa gelmıyo

  2. #62
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Belki de benim aracımda birşey vardır Yol tutuş, savrulma vb tüm konularda sınıf standartlarının da bir miktar üstünde araçlarımız.Bir de zorlamadan sonraki kaymalarda da aracı toparlamak çok zor değil...

  3. #63
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart

    arkadaşlar geçen gün gerçekten çok feci savruldum az kalsın bariyerlere etiket oluyordum hızımda çok fazla değidi üstelik!bunu bir çok defa yaşadım ama hızımda 70-80 km/s arasıydı dolayısıyla korktum..bunun üzerine bir slogan buldum çünkü bunu lastiklere bağlıyorum.."Bridgestone B250 ile her viraj bir drift"
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

  4. #64
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    yaw 10 km 20 km hadi karlıydı da 80 km ile savrulması ilginc arkadaslar yoksa sizlerin orada viraj kavramı 90 derecelik acımı saka bi yana valla ben arabayı pek zrolamadım ama bunların yayları iyi diye virajlara iyide giriyorum ama hadi bakalım simdi gel de korkkma

  5. #65
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı webercis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak Ali kardeş, kış vakti dümdüz yol ve yerde yaklaşık 20 cm kar var.Dediğim gibi hızım en fazla 20 km.yolda bir de teker izleri var.birde baktım ki kaldırıma çıkmışım.allahtan yavaştım.ön tanponun altı çatladı.pek bi hasar yok.gittim iki tane lassa aldım.öne taktım, biraz daha iyi oldu sonrasında
    Abi karlı buzlu yollarda bu tür bir duruma düşmene neden olan şey Lastiktir. Çükü süspansiyon sistemi ile alakalı birşey değil. Yol tutuştan kastettiğim şey yüksek limitlerdeki süspansiyon etkisi. Bende 77hp active var lastikler dynamiclere göre daha dar yani tamamen normal kullanıma yönelik ve geçenlerde Otoyol bağlantı yolunu bilirsiniz tam tam 360lik açıydı aşağı eğim trafikte yoktu denedim 60dan 90 a kadar hızlandım hiçbirşey yok belki 95i de zorlardı 100üde bence araçlarımızın viraj hızları gayet iyi ki ben son limiti bulamıyorum nedense. Diğer arkadaşların araç savruluyor hesaplarını nasıl yaptığını merak ettim , fizik kurallarına aykırı şekilde direksiyonu kırarsanız tabiki araç savrulur ama bu size araçların yol tutuşu hakkında fikir vermez.. Örneğin şerit değiştirme testini boş trafikte deneyin "bir şeritte giderken aniden sol şerite geçin sonra tekrar sağ şerite geçin. Ben yağmurlu havada 80 e kadar deneyebildim araç bir gram savrulmadı üst limiti ordada bulamadım.. Otomobil deriglerinin yol tutuş testlerini lütfen bakın arkadaşlar araçlarınızı o şekilde deneyin bence...yoksa ne olduğu belirisiz mühendislikle alakası olmayan yanlış eğimli bir viraja 60la girip direksiyonuda duyarsızca kırarsanız araç savrulur...

  6. #66
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı Herby Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunları okuduktan sora bugun bursa çevre yolunun bağlantısında ufak bir yol tutuş testi yaptım.. Araç viraj içinde fren yapıldığı takdirde hemen arkayı bırakıyor ancak direksiyon çok kararlı çalışıyor ve hemen kontrol altına alınıyor..Yani virajlara limitlerinde girildiği takdirde problem yaşatacağını sanmıyorum...
    viraj içinde freni bende merak ediyorum...EBD+ABS ne yapacak diye...
    Konu the_Algn tarafından (23/06/2007 Saat 13:13 ) değiştirilmiştir.

  7. #67
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    viraj içinde freni bende merak ediyorum...EBD+ABS ne yapacak diye...
    hiç bir işe yaramıyor sakın deneme derim virajda frene basmayı buz üstünde gidiyormuşsun gibi bi anda havalanıyor sanki araba...
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

  8. #68
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı SteinGP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç bir işe yaramıyor sakın deneme derim virajda frene basmayı buz üstünde gidiyormuşsun gibi bi anda havalanıyor sanki araba...
    iice merak ettim şimdii...)

  9. #69
    Can M. İmregün
    Moderatör SteinGP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    5.068
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1776

    Standart

    valla alicim denemesi bedava ama sonuçları kötü olabilir ben yinede boş bir alanda dene derim denemek istiyorsan..
    İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
    Muhammad Ali Clay


    SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"

  10. #70
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı SteinGP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla alicim denemesi bedava ama sonuçları kötü olabilir ben yinede boş bir alanda dene derim denemek istiyorsan..
    Canım limitleri öğrenmek için denicem geniş ve boş (trafiğe kapalı) bir yolda ..sonuçları paylaşırım. önmli olan direksiyon açısını değiştirmeden müdahale etmeden virj çizgisinde kalabilcek mi kalamayacak mı? Birde frenaj esnasında şerit değiştirme

  11. #71
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...r-asr-bas.html
    video 3 teki gibi bir düzenekle yol tutuş ve fren limitleri anlaşılır.

  12. #72
    ılgın akarca
    AnKaRa iNcİsİ grande06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    495
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06p8516
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    walla yalarım takılı değil ama komho lastik 215 40 17 ile viraj 150 mütiş yaylı düşünemiyorum walla ama lastiğin çok faydası ve zararı var
    modele göreee...

  13. #73
    ılgın akarca
    AnKaRa iNcİsİ grande06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    495
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06p8516
    Edilen teşekkür: 12

    Standart ...

    Alıntı Herby Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En kısa sürede bir yay taktırmak istiyorum ama amortisörlerin garanti dışı kalması beni biraz düşündürüyor...!
    hiç bişi olmaz çok önemli bi sorun da olursa eskiler takar öle gidersin anlaşılmaz

  14. #74
    TUNA ÜSKÜDAR
    MANGAL USTASI blackpunto35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2006
    Yaş
    50
    Mesajlar
    256
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    35 TE 656
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    arkadaşlar ilk başta aracımız fabrika çıkışı olarak standart kullanım için üretilmiş bir araç yani yüksek performans ı olmayan bir araç gerek motor gerek alt takımı araçlarımızı zorlayarak bir viraja girdiğimizde bize süprizler hazırlamaya uygun bir araç bende ani dönüşlerde biraz hızlı girdiysem aracımın burnu da kıçıda atıyor 2 seçenek var ya daha dikkatli kullacağız yada garantiyi bir kenara bırakıp gerekli modifiyeyi yapacağız yay - kule gergisi vb. ancak şuna katılıyorum lastik seçimi herkezin farklı bir markaya güveni var benim de tercihim Michelin sert bir lastik değil yumuaşak ta değil tam orta karar bir çok kez kullandım hiç başımı ağrıtmadı birde hala üretiliyormu bilmiyorum ama pirelli vizola p5000 flash ın kıç atma sorununu p5000 ile çözmüştük

  15. #75
    ılgın akarca
    AnKaRa iNcİsİ grande06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    495
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06p8516
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    aslında birazda sürücüye bağlı %50 si diyebilirim viraja nasıl girdiği kontrolü ve bunu gibi şeyler kullanmayı bilmeyip girersek herzaman yaşarız bunu yada dikkatsiz girersek bir ralli, şöförüne en dandik arcı verin her viraja he rarbayla her hızla girer yani demek istediğim kullanan kişinin gaz firen ayarı viraja giriş kontrolü dreksiyon tutuşuda cok önemli lastiğin de çok yumuşak olması iyideğil orta değerde olmalı bence çok yumuşak oluncada şöle bir sorun cıkıyo ortaya ! zemind esıcak olduğu için çok yumuşuyo ve kontrol zorlaşıyor görüşlerim böyle...

  16. #76
    abdullah kambur
    fox41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/03/2007
    Yaş
    51
    Mesajlar
    435
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    41NS***
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    Her zaman kullanacagın bılecen yolda ona göre gidecen.önden cekerlı aracla vıraja hızlı gırmek hata vırajda gaz basarak araca ivme kazandırmak merkez kac kuvvetının etkısıyle racın savrulmasına olanak saglar.Sürücü aracını iyi tanıması lazım

  17. #77
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Haklısın Abdullah, tabi arkadan itişler de yine aynı

  18. #78
    Eren GÖNCÜOĞLU
    gezenti Er-NnN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2.590
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 522

    Standart

    önden çekerlerde kontrol bence arkadan çekerlere göre her zamn daa yüksek vites düşüp önü çektirerek kurtarmak çok daa kolay...

  19. #79
    Fatih Tuzcu
    Euphrates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/04/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    32
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    g.punto aynı sınıf araçlar arasında en iyi yol tutuşa sahip araçtır. bence aracında hiç bir sorun yok, yay falan taktırırsan tabiki faydası olur ama bozuk yokta seke seke gidersin. virajı dönerken direksiyon hareketini sert yapıyor olma ihtimalin çok yüksek... benim kullandığım kadarıyla punto uygun kullanım ile virajları yılan gibi dönüyor.

    haa bir de bazı sürücüler aracı sürekli city modunda kullanıyor, aracında city varmı bilmiyorum ama bu sistem direksiyonu çok yumuşattığından virajı hissetmeni ve senin tepkini olumsuz yönde etkiliyor.

    saygılar,
    Konu Euphrates tarafından (12/05/2010 Saat 00:52 ) değiştirilmiştir.

  20. #80
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı euphrates Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    g.punto aynı sınıf araçlar arasında en iyi yol tutuşa sahip araçtır. Bence aracında hiç bir sorun yok, yay falan taktırırsan tabiki faydası olur ama bozuk yokta seke seke gidersin. Virajı dönerken direksiyon hareketini sert yapıyor olma ihtimalin çok yüksek... Benim kullandığım kadarıyla punto uygun kullanım ile virajları yılan gibi dönüyor.
    +1000


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 4/6 İlkİlk 123456 SonSon

Benzer Konular

  1. Grande puntolarımızın 50 yıl sonra neye benzeyeceği :)
    soldierkan tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 02/02/2009, 00:49
  2. Puntolarımızın Gizemleri..
    ugurozer tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 03/09/2007, 13:24

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com