51 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Yağ çubuğu çizgiyi geçmiş.

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bazı arkadaşlar güzel fikirler vermiş.
    bende size bir kaç nacizane tecrübe ve bilgimi aktarmak isterim.
    1.) aracınıza 0-30 tam sentetik yağ koyarsanız, yağlama açısından mükemmeliyete ulaşırsınız. rolanti de pek bir ses değişimi olmaz ancak 2000 devirden sonra motorun daha iyi yağlandığını anlayacaksınız
    eğer 0-30 yağ bulamazsanız 5-30 da olabilir. marka olarak castrol önerebilirim.
    mutlaka aracınıza tam sentetik yağ koyunuz.
    ek olarak yağ değilim periyotlarını zamanından 1500 km önce yapmak, çok faydalıdır. 400 - 500 binler sizi bekler
    2.) yağ çubuğundaki max seveninin 1/2 santim - 2/3 santim fazlası hiç bir soruna neden olmaz.
    3.) arkadaşlarında dediği gibi en iyi yağ değişimi alttan tapa açılarak yapılır.
    ben kendi araçlarımıza tapayı açıp altına akşamdan tenekeyi koyup ertesi sabah yağ koyma işlemini gerçekleştiriyorum. hatta yağ koymadan tapa açık şekilde motoru 2 3 sn de olsa çalıştırıyoruz ki kanaldaki yağlarda atılsın. (fantezik bir durum ama yapacak birşey yok seviyorm araba ile uğraşmayı )

    4.) son olarka yağ filtresi bakımını aksatmayın.

    yağsız çalıştırma işlemini ne kendiniz uygulayın nede bir başkalarına tavsiye edin böyle bir yöntemin savunması olamaz
    düşünün sizin 2-3 saniye dediğiniz motorun çalışma sürecinde
    pistonlarınız kaç defa aşağı yukarı inip çıkıyor
    grank miliniz kaç tur dönüyor
    eksantrik mili ve piyano milinin kaç tur yağsız dönmüş olacağını
    lütfen unutmayın ciddi zararlara ve kalipaja yol açacak bir durum
    en iyi yöntem uğurunda tavsiye ettiği ucuz yağ konulup çalıştırıp tekrar boşaltıp kaliteli yağı koymaktır


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesajı için 5 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağsız çalıştırma işlemini ne kendiniz uygulayın nede bir başkalarına tavsiye edin böyle bir yöntemin savunması olamaz
    düşünün sizin 2-3 saniye dediğiniz motorun çalışma sürecinde
    pistonlarınız kaç defa aşağı yukarı inip çıkıyor
    grank miliniz kaç tur dönüyor
    eksantrik mili ve piyano milinin kaç tur yağsız dönmüş olacağını
    lütfen unutmayın ciddi zararlara ve kalipaja yol açacak bir durum
    en iyi yöntem uğurunda tavsiye ettiği ucuz yağ konulup çalıştırıp tekrar boşaltıp kaliteli yağı koymaktır
    2 sn içinde her bir piston toplam 2,5 - 3 defa inip çıkar.
    egzantirik 2 tur döner
    grank mili 4 tur civarı döner.

    emin olun soğuk havada bundan daha kötü ortamda çalışıyor ve emin olunki ne yaptığımızı iyi biliyoruz kafanızı yormayın..
    tavsiye etmedim, kendi yaptığımı söyledim. yapıp yapamamak insanların elinde.

    motor kuş tüyünden yapılan birşey değil. kısa süreli devirsiz olarak yağsız çalışmaya bir miktar dayanabilir (saniye bazında değil dakika bazından.)

    youtube yi açın bir kaç tane engine blown araması yapın. adamlar motorlara neler yapıyorlar. kaç bin devirlerde yağsız çalıştırıyorlar...

  4. #3
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 sn içinde her bir piston toplam 2,5 - 3 defa inip çıkar.
    egzantirik 2 tur döner
    grank mili 4 tur civarı döner.

    emin olun soğuk havada bundan daha kötü ortamda çalışıyor ve emin olunki ne yaptığımızı iyi biliyoruz kafanızı yormayın..
    tavsiye etmedim, kendi yaptığımı söyledim. yapıp yapamamak insanların elinde.

    motor kuş tüyünden yapılan birşey değil. kısa süreli devirsiz olarak yağsız çalışmaya bir miktar dayanabilir (saniye bazında değil dakika bazından.)

    youtube yi açın bir kaç tane engine blown araması yapın. adamlar motorlara neler yapıyorlar. kaç bin devirlerde yağsız çalıştırıyorlar...


    bu senin anlattığın tur sayıları motorun çalışma prensibinin tur sayılarıdır
    yada şöyle diyelim marş hareketini verdiğinde motorun ilk hareketindeki sayı
    rolantide çalışan bir motor dakikada 800-900 devir aralığında dönerki
    bu da saniyede 15 tam grank turu demektir
    bunuda 3 le çarparsan 45 tur yağsız çalıştırma demektir
    ayrıca öyle senin anlattığın gibide bloktaki yağ kanallarında yağ falan kalmaz
    hatırltayım blokta yatay yağ kanalları yoktur tüm yağ kanalları dikeydir ve hiçbir yağ yer çekimi,ne aksi bir kuvvet olmadıkça karşı koyamaz aşağıya doğru süzülür
    eğer anlatmak istediğin motor parçalarının üstündeki mikron derecedeki yağ kalıntısıysa bunu motoru yağsız çalıştırarak kesinlikle temizleyemezsin
    ben forum içinde doğru bildiğimşeyi yazar yanlışıda kesinlikle söylerim eğer yanlış bilgi aktarımı yapılıyorsa da buna müsade etmem
    siz kendi aracınızda yapabilirsiniz bu tabiki sizin bileceğiniz şey ancak sizin yaptığınız yanlıştan dolayıda kimsenin kafasının karışıp zararlı bir uygulamayı
    yapmasına gönlüm razı gelmez
    zaten mesajınız içinde siz cevabınıda vermişsiniz
    (motor kuş tüyünden yapılan birşey değil. kısa süreli devirsiz olarak yağsız çalışmaya bir miktar dayanabilir)
    motorunuzun dayanma gücünü zorlamayın azaltmayın saçma sapan uygulamalarla ömrünü azaltmayın
    saygılar


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  5. Bu mesajı için 4 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  6. #4
    fatih erdem oğuz
    ata orkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2010
    Yaş
    51
    Mesajlar
    22
    Nereden
    Sakarya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    1,3 Multijetlere benim araç Albea bu arada Selenia WR PE 5W 30 yağ konuyor yetkili serviste bu arada konuyu açan arkadaşımın yazdıklarından sonra yetkili servisten şaşmamak gerekir diye düşünüyorum ne dersiniz arkadaşlar

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #5
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu senin anlattığın tur sayıları motorun çalışma prensibinin tur sayılarıdır
    yada şöyle diyelim marş hareketini verdiğinde motorun ilk hareketindeki sayı
    rolantide çalışan bir motor dakikada 800-900 devir aralığında dönerki
    bu da saniyede 15 tam grank turu demektir
    bunuda 3 le çarparsan 45 tur yağsız çalıştırma demektir
    ayrıca öyle senin anlattığın gibide bloktaki yağ kanallarında yağ falan kalmaz
    hatırltayım blokta yatay yağ kanalları yoktur tüm yağ kanalları dikeydir ve hiçbir yağ yer çekimi,ne aksi bir kuvvet olmadıkça karşı koyamaz aşağıya doğru süzülür
    eğer anlatmak istediğin motor parçalarının üstündeki mikron derecedeki yağ kalıntısıysa bunu motoru yağsız çalıştırarak kesinlikle temizleyemezsin
    ben forum içinde doğru bildiğimşeyi yazar yanlışıda kesinlikle söylerim eğer yanlış bilgi aktarımı yapılıyorsa da buna müsade etmem
    siz kendi aracınızda yapabilirsiniz bu tabiki sizin bileceğiniz şey ancak sizin yaptığınız yanlıştan dolayıda kimsenin kafasının karışıp zararlı bir uygulamayı
    yapmasına gönlüm razı gelmez
    zaten mesajınız içinde siz cevabınıda vermişsiniz
    (motor kuş tüyünden yapılan birşey değil. kısa süreli devirsiz olarak yağsız çalışmaya bir miktar dayanabilir)
    motorunuzun dayanma gücünü zorlamayın azaltmayın saçma sapan uygulamalarla ömrünü azaltmayın
    saygılar
    neyse mevzuyu uzatmaya gerek yok. 2 sn de 800 - 900 devir yapması mümkün değil. isterseniz aracınıza inin marşa bastığınız andan itibaren 2 sn tutun. sesten bile kaç devir döndüğünü anlarsınız.
    motorda yatay yağ kanalıda mevcuttur.
    dediğim / dediğiniz gibi isteyen yapar.
    teşekkür ederim

Benzer Konular

  1. Rot Kolu & viraj çubuğu
    sadece_erhan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 29/01/2021, 10:13
  2. dalga geçmiş :)
    GUNES tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 12/10/2012, 23:05
  3. yağ çubuğu ve kaçağı hakkında yardım
    raptor9999 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 11/09/2012, 00:39
  4. Fiat Punto, Linea, Bravo, Orj Anten Çubuğu
    femoli tarafından Kemal Oto Aksesuar Modifiye Tuning forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12/05/2012, 13:20
  5. yağ çubuğu göstergesinde seviye...
    siyah tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 20/01/2011, 22:36

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com