konu ile ilgli olarak başka bir forumda gördüğüm bir yazı vardı. sanıyorum vw'nin tsı motorunda aynı şey varmış, yokuş aşağı belli bir devirin üstünde indiğinizde anlık tüketim sıfır oluyormuş..

bu ise tekerleklerden gelen enerjinin akslara ve oradan krank a motora aktarılmasından kaynaklanıyormuş. yani bir nevi yerçekiminin etkisi sayesinde araç hiç benzin harcamadan yokuşu iniyor.

bana mantıklı gelmişti, modern motor teknolojisi ile bu yapılabilir, ve motorun yokuş inerken, belli bir devir aralığında benzin harcamaması sağlanabilir.

belki ilgili yazıyı, yorumu aktarırım ama burada sayfalarda yeterince bilgi var.

yalnız bu karbüratörlü değil, enjeksiyon sistemler icin geçerliymiş. o yüzden enjeksiyon sistemlerde yokuş inerken vitesi boşa atmaktansa, uygun devirin ustunde tutan viteste tutmak gerekiyormuş. rolantide çalışma daha fazla yakıt tükettiğinden.

dizellerde durum nasıl bilmiyorum doğrusu.