Ben de belli bir devirin (1500d/d) üstünde yakıtın çok azalacağını ancak tamemen kesilemeyeceğini düşünüyorum. Şöyle ki:

Biliyorsunuz dizelde sıkıştırma oranları çok yüksek. Motor silindirini düşünürsek, 20/1 gibi bir oranda silindirde sıkıştırdığınız havaya yakıt enjekte edip patlatmazsanız büyük bir enerji kaybı olur. Bir de bunu 4 silindir ve 2000-3000 devirde olduğunu düşünün. Dolayısı ile hareket halinde ve viteste olan aracın sahip olduğu atalet ile tekerleklerden aldığınız enerji yakıtsız bir motorda sürekli silindirlere çekilen havayı yüksek oranda sıkıştırmaya harcanarak hızla soğrulur. Hatta iyice yavaşlandığında aracın sahip olduğu enerji kompresyonu yenemez ve araba sarsıntılı bir şekilde durur (sarsıntı bu olayın homojen bir döner hareket olmamasından kaynaklanır. makinacılar buna birşey diyordu ama hatırlayamadım). Çalışmayan bir benzinli aracı vurdururken bu kompresyonun direncini hisstmişizdir. Kaldı ki konu dizel motor, yani kompresyon yani direnç çok daha yüksek.

Bu konuda kesin bilgi (cut off devri ve cut off taki yakıt tüketimi) için multijet motoru ve puntonun yazılımını bilen birinin gerçeği açıklamasını ummak fazla iyimser bi beklentimidir bilemem ama ben merak ediyorum doğrusu...