Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Sözkonusu kompresyon egsoz sübaplarının açık kalmasıyla azaltılabilir ama.(Genel olarak)
supaplar eksantrik millerinden (multijette 2 adet) hareket alir, eksantrik milleri de triger kayisi (multijette zincir) o da kranktan hareketini alir. eksantrik uzerindeki iticiler her silindirin her supap cifti icin farkli konumdadir. Egsoz supaplarini motor dönmekte iken acik tutamazsiniz gordugunuz gibi. ancak bazi gelismis motorlarda bu supaplari zamanlamalari cok kucuk miktar degistirilerek farkli hizlarda motordan maksimum verim alinmaya calisilir. honda ve toyotanın motorlarinda var mesela. bmw ise bu konuda patentli mekanik bir sistem gelistirdi bildigim kadariyla. Ancak dedigim gibi bunlar supap zamanlamalarina cok az mudahaleler sadece. donmekte olan motorda herhangi bir supabın durması söz konusu değil.