Sayfa 4/5 İlkİlk 12345 SonSon
90 sonuçtan 61 ile 80 arası

Konu: anlık yakıt

  1. #61
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Auto engineeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alialgan werdiğin yazı karbüratörlüler için değil mi?
    enjeksiyonlularda yüksek dewirlerde gazdan ayağınızı çektiğinizde 0.00000 L yakar. soğuk bir hawada bu durumda egsozlardan gene duman (aslında buhar) çıkar neden? motorun içine hawa giriyor ama yakıt girmiyor. içerde ısınan hawa doğal olarak egsozdan buhar olarak çıkar.
    motora yakıt gitmediği için dewir düşmek isterken tekerlerden gelen ters kuwwetin etkisiyle dönmeye dewam eder.
    ben bu konuyu çok okumuştum we bunu öğrendim.
    Evet Autoengineer Alialgan ın kaynağında karbüratörlülerden bahsediyor.Zaten silindirlere giren çok az miktardaki yakıtın da tutuşturma yapmadığı yazıyor.Bu sanırım karbüratörlerin çalışma karakterinden kaynaklanıyor.Yani kelebek kapalı ama pistonlar bir miktar yakıt çekiyor kompresör misali

    Yalnız bana birisi 97 Doğan da cut-off var dese inanmazdım

  2. #62
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı Auto engineeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alialgan werdiğin yazı karbüratörlüler için değil mi?
    enjeksiyonlularda yüksek dewirlerde gazdan ayağınızı çektiğinizde 0.00000 L yakar. soğuk bir hawada bu durumda egsozlardan gene duman (aslında buhar) çıkar neden? motorun içine hawa giriyor ama yakıt girmiyor. içerde ısınan hawa doğal olarak egsozdan buhar olarak çıkar.
    motora yakıt gitmediği için dewir düşmek isterken tekerlerden gelen ters kuwwetin etkisiyle dönmeye dewam eder.
    ben bu konuyu çok okumuştum we bunu öğrendim.
    Kardeş 0 litre konusunda dediğin doğruysa ya bizim yol bilgisayarında birşeyler var yada motor diğer markaların teknolojisini yakalayamamışşş...O zaman gerçekci olmayan örneğimde mesala bir clioya bir litre yakıt koyduk o yakıtla yirmi kilometre gidecek yakıtın tam bitmesine yakın yol aşağı eğimli abartıyorum yol sonsuza gitsin.. bu durmda bu araç yakıtsız motor çalışır vaziyette yol alacak.sonsuza kadar.... ama bizim araç eğimli yola girdikten belli bir süre sonra stop edecek..

  3. #63
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Çok az bir miktar belki ara sıra giriyordur... Ama 0 a çok yakındır bence. ama fiat mühendisleri de forumlarda bizim kadar tartıştıktan sonra şunu demişlerdir: abi biz orada 0 yazarsak aracın depodaki yakıtla gidebileceği yol göstergesi otomatikman artacaktır ve de ortalama tüketim değeri azalacaktır. e o zaman da bu arabalar fiat olduğu için ne olur ne olmaz millet yolda kalalım. iyisi mi biz 2 yazalım içimiz rahat olsun dayak yemeyelim.
    işte benim düşüncem

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #64
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    arkadaşalr kesinlikle ayagınızı gazdan cektiğinizde yama olur yani benzin yine gelir ama cok az miktarını bilemem eger değdiiz gibi olsa yani ters kompreson var motora hava giriyo falan olsa diyelimki ateşleme yok araba yokus asagı atesleme olamdan calsııyor yani benzinde gelmiyor. oylemi bunun ispatı cok basit bin arabaya yokus asagı inerken arabanı stop et ne olur araba birden yıgar ve en kısa mesfede durur ama araba calsıırken boyle durum neden olmaz az miktarda yanma oldugu için yıgma durumu olmaz yani o sekilde bi yıggma olmaz ..

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #65
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı pdr42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşalr kesinlikle ayagınızı gazdan cektiğinizde yama olur yani benzin yine gelir ama cok az miktarını bilemem eger değdiiz gibi olsa yani ters kompreson var motora hava giriyo falan olsa diyelimki ateşleme yok araba yokus asagı atesleme olamdan calsııyor yani benzinde gelmiyor. oylemi bunun ispatı cok basit bin arabaya yokus asagı inerken arabanı stop et ne olur araba birden yıgar ve en kısa mesfede durur ama araba calsıırken boyle durum neden olmaz az miktarda yanma oldugu için yıgma durumu olmaz yani o sekilde bi yıggma olmaz ..
    Bir önceki sayfada verilen link de cut-off esnasında bir miktar yakıtın silindirlere alındığı fakat yanma(tutuşma) olmadığı yazıyor...

  8. #66
    Hakan Öngen
    deha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/02/2007
    Mesajlar
    12
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Arkadaşlar 0 göstermemesi gayet normal. araba yokuş aşağı da olsa durmuş da olsa sonuçta araba çalışıyor. Çalışan bir araba hiç mi yakıt harcamayacak. Herşeyin bir bedeli var. Zira 0 gösteren arabalar bence hatalıdır.

  9. #67
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir önceki sayfada verilen link de cut-off esnasında bir miktar yakıtın silindirlere alındığı fakat yanma(tutuşma) olmadığı yazıyor...
    yahu denildiği gibi olsa çiğ yakıt yakmıs olmuyomu araba arkadaslar ozman buda bi probem bence yanlıs silindirin içine giridğinde ateslem sistemi devredısımı oluyor. yakıtt yanıyor ama cok az yakıt ne zmna yanmaz at bosa dtop et hah ozaman haklısın

  10. #68
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı pdr42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu denildiği gibi olsa çiğ yakıt yakmıs olmuyomu araba arkadaslar ozman buda bi probem bence yanlıs silindirin içine giridğinde ateslem sistemi devredısımı oluyor. yakıtt yanıyor ama cok az yakıt ne zmna yanmaz at bosa dtop et hah ozaman haklısın
    Ateşleme sistemi çalışsa da sıkıştırılmış benzin/hava karışımı çok fakir olduğundan patlama gerçekleşmiyor...

  11. #69
    Ertuğrul OZDEMİR
    ozdemir53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    7
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Ben de belli bir devirin (1500d/d) üstünde yakıtın çok azalacağını ancak tamemen kesilemeyeceğini düşünüyorum. Şöyle ki:

    Biliyorsunuz dizelde sıkıştırma oranları çok yüksek. Motor silindirini düşünürsek, 20/1 gibi bir oranda silindirde sıkıştırdığınız havaya yakıt enjekte edip patlatmazsanız büyük bir enerji kaybı olur. Bir de bunu 4 silindir ve 2000-3000 devirde olduğunu düşünün. Dolayısı ile hareket halinde ve viteste olan aracın sahip olduğu atalet ile tekerleklerden aldığınız enerji yakıtsız bir motorda sürekli silindirlere çekilen havayı yüksek oranda sıkıştırmaya harcanarak hızla soğrulur. Hatta iyice yavaşlandığında aracın sahip olduğu enerji kompresyonu yenemez ve araba sarsıntılı bir şekilde durur (sarsıntı bu olayın homojen bir döner hareket olmamasından kaynaklanır. makinacılar buna birşey diyordu ama hatırlayamadım). Çalışmayan bir benzinli aracı vurdururken bu kompresyonun direncini hisstmişizdir. Kaldı ki konu dizel motor, yani kompresyon yani direnç çok daha yüksek.

    Bu konuda kesin bilgi (cut off devri ve cut off taki yakıt tüketimi) için multijet motoru ve puntonun yazılımını bilen birinin gerçeği açıklamasını ummak fazla iyimser bi beklentimidir bilemem ama ben merak ediyorum doğrusu...

  12. #70
    Ertuğrul OZDEMİR
    ozdemir53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    7
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    pdr42 nin 64 nolu mesajına dikkat çekeyim bu arada. Güzel bir tespit...

  13. #71
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı ozdemir53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dolayısı ile hareket halinde ve viteste olan aracın sahip olduğu atalet ile tekerleklerden aldığınız enerji yakıtsız bir motorda sürekli silindirlere çekilen havayı yüksek oranda sıkıştırmaya harcanarak hızla soğrulur. Hatta iyice yavaşlandığında aracın sahip olduğu enerji kompresyonu yenemez ve araba sarsıntılı bir şekilde durur (sarsıntı bu olayın homojen bir döner hareket olmamasından kaynaklanır. makinacılar buna birşey diyordu ama hatırlayamadım). Çalışmayan bir benzinli aracı vurdururken bu kompresyonun direncini hisstmişizdir. Kaldı ki konu dizel motor, yani kompresyon yani direnç çok daha yüksek.
    Sözkonusu kompresyon egsoz sübaplarının açık kalmasıyla azaltılabilir ama.(Genel olarak)

  14. #72
    Levent ÖZTÜRK
    Black Diamond Lewent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    269
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 DT 7831
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Teknik olarak tam bilemiyorum ama motor çalışıyorsa belli bir değeri göstermesi olağan geliyo bana, en nihayetinde egzost yaptığına göre bi şeyler yakıyodur bu makina... Bu arada daha önce kullandığım araba da ( Citroen Xsara ) hareket halinde we boşa aldığımda gaha yüksek değerler gösteriyordu, hiç anlam weremedim ama wardır bi açıklaması elbet.

  15. #73
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    ben bir hata keşfettim. hareket halinde boşa alın 2.0 yazıyor. o esnada gaza basın bakalım ne olacak bu da bilgisayarın ne kadar saçma çalıştığını gösteriyor. aynı şeyi araba viteste ayağınız debriyajda iken de yapabilirsiniz. o esnada gazlayın. skodanın bilgisayarı gayet daha güzel kesinlikle. en azından dururken bile ne yaktığını gösteriyor.

  16. #74
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    dururken anlık yakıt veren araçları anlamıyorum birimleri 0,8 L/100km .gibi oysa ..duruken 100km şukadar litre yakar demek yanlışş ..duruken Litre/süre vermesi gerekir ...duran araç 100km de 0,8litre yakar gibi bir ifade yanlıştır..çünki araç duruyor.

  17. #75
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    ben öyle bişe demedim ki. dururken gösterge otomatikman değişiyor lt/saat oluyor. mesela 1.4tdi skoda fabia dururken 0.4 0.5lt/saat diyor. klimayı açarsam 0.7 ye felan çıkıyor. hareketlenince de lt/100km oluyor otomatikman.

  18. #76
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    cihancığım sana istinaden yazmamıştım..pejo değişim yapmıyor dururken ..ölçüyü değiştiriyorlarsa ii miş..

  19. #77
    Ertuğrul OZDEMİR
    ozdemir53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    7
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sözkonusu kompresyon egsoz sübaplarının açık kalmasıyla azaltılabilir ama.(Genel olarak)
    supaplar eksantrik millerinden (multijette 2 adet) hareket alir, eksantrik milleri de triger kayisi (multijette zincir) o da kranktan hareketini alir. eksantrik uzerindeki iticiler her silindirin her supap cifti icin farkli konumdadir. Egsoz supaplarini motor dönmekte iken acik tutamazsiniz gordugunuz gibi. ancak bazi gelismis motorlarda bu supaplari zamanlamalari cok kucuk miktar degistirilerek farkli hizlarda motordan maksimum verim alinmaya calisilir. honda ve toyotanın motorlarinda var mesela. bmw ise bu konuda patentli mekanik bir sistem gelistirdi bildigim kadariyla. Ancak dedigim gibi bunlar supap zamanlamalarina cok az mudahaleler sadece. donmekte olan motorda herhangi bir supabın durması söz konusu değil.

  20. #78
    Gökhan GENÇ
    Electronics Engineer gokhan_genc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/03/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    335
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Arizona Bej
    Plaka
    59 SD 470
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı karaşimşek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim kafama takılan konu yokuş aşağı giderken ve ayağımı gazdan çekmeme rağmen anlık yakıtın 2.0 lt değerini göstermesi . Normalde anlık yakıtın sıfır göstermesi gerekmiyor mu çünkü araba kendi potansiyel enerjisiyle gitmez mi ? Bu durum dizel olmasından mı kaynaklanıyor yoksa benzinlilerde de mi aynı durum söz konusu bilgisi olanların yorumlarını bekliyorum şimdiden teşekürler.

    Üstad geçen gün denedim anlık yakıt tüketimini sıfır olarak gördüm.
    ...because failure is not an option.

    Elektronik Mühendisi @ BOTAŞ

  21. #79
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    Alıntı gokhan_genc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad geçen gün denedim anlık yakıt tüketimini sıfır olarak gördüm.
    alala bende en düşük 2 gözüküyor. ya da -- gözüküyor. sende ''0'' mı yazdı?

  22. #80
    Gökhan GENÇ
    Electronics Engineer gokhan_genc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/03/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    335
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Arizona Bej
    Plaka
    59 SD 470
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Ayağımı gazdan çektim.Kasis vardı.Yakıt tüketimi iyice azaldı ve ekranda çizgiler gözüktü(sıfırladığımız anda çıkan çizgilerden).Kasisi geçtikten sonra vites değiştirip gaza bastığımda ekranda tüketim değeri gözüktü.
    ...because failure is not an option.

    Elektronik Mühendisi @ BOTAŞ

Sayfa 4/5 İlkİlk 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. anlık yakıt tüketimi
    guverceen tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 08/10/2016, 01:53
  2. kalkıştaki anlık yakıt tüketimi
    vvkaymak tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 24
    Son Mesaj: 06/10/2012, 18:14
  3. Hız - Devir - Anlık Yakıt Tüketimi ???
    avi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 20/01/2010, 17:56
  4. Anlık yakıt göstergesi
    ugungor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 18/11/2008, 10:32
  5. Anlık Yakıt Tüketimi?
    SteinGP tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 12/06/2007, 20:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com