Alıntı ozdemir53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
supaplar eksantrik millerinden (multijette 2 adet) hareket alir, eksantrik milleri de triger kayisi (multijette zincir) o da kranktan hareketini alir. eksantrik uzerindeki iticiler her silindirin her supap cifti icin farkli konumdadir. Egsoz supaplarini motor dönmekte iken acik tutamazsiniz gordugunuz gibi. ancak bazi gelismis motorlarda bu supaplari zamanlamalari cok kucuk miktar degistirilerek farkli hizlarda motordan maksimum verim alinmaya calisilir. honda ve toyotanın motorlarinda var mesela. bmw ise bu konuda patentli mekanik bir sistem gelistirdi bildigim kadariyla. Ancak dedigim gibi bunlar supap zamanlamalarina cok az mudahaleler sadece. donmekte olan motorda herhangi bir supabın durması söz konusu değil.
Zaten yazımın sonunda ''genel olarak'' ibaresi mevcut.Egsoz sübapları sürekli sabit kalmaz tabi ama kastettiğim gereğinden çok açık kalmasının kompresyonu azaltacağı idi...

Bu arada yol bilgisayarı gaza basmadan tüketimi 2lt. de sabitliyor ama cut-off gereği tüketim belli bir süre boyunca sıfıra yakın olabilir...