Bu aralar Ankara'da özellikle de sabahları aşırı rüzgar var ben genelde eskişehir yolunu yada yan yolu kullanıyorum bende de 4 tane kış lastiği var daha yeni rot balans yaptırdım ama bu gezinme olayı bende de oluyo kabahati birazcık rüzgara birazcık da kışlık lastiklere verdim pek fazla kafamı yormadım açıkcası
Hele bu sabah öyle bir rüzgar vardı ki sanırım tam kafadan yiyiordum rüzgarı arabanın çekişi bile düşmüştü yani gezme nasıl yapmasın![]()
Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır.
Aynı sorun bendede oluyordu. City modu kapalı olmasına rağmen bu problemi çok yaşadım.
Arkadaşlar lastikleriniz yüzünden olma ihtimali çok yüksek konya da olanlar çok iyi bilir kampüs yolunda 140 dan aşşağı inmem ve aracım 1.3 mjet daha yaşamadım gezinme problemi.daha önce t jet vardı ondada yaşamadım hep michelin lastik takılıydı,kış latikleri ve fulda gibi lastiklerin bu yol gezinme olayını yaptığını çok iyi biliyorum mercedes 200 e de aynı sorun olmuştu dükkan komşumda lastikleri değiştirdi balans yaptırdı sorun çözüldü.
sizler puntoyu bu konuda hangi arabalarla karşılaştırıyorsunuz anlamadım. Bence rüzgar direnci çok çok düşük ve yan rüzgarlardan çok az etkileniyor. Ben özellikle arabayı savurmasını görmek için hızlı giden tır ve otobüslerin yanından yakın geçiyorum ama çok büyük bi etkilerini göremiyorum.
ben 90 beygirlik 6 ileri vitesli punto sahibiyim.. arkadaşımız çokta haksız diyemem.çeşme otobanında 180-190 arası bir hızda gazı kesme ihtiyacı duydum ama bnce araç için gayet güzel bir hızdı. çeşme otobanında çok uzun düzlükler yok yada bana yeterli gelmedi bilemiyorum![]()
aracıma rot-balans ayarı yaptırmadan önce gece rüzgarlı bir havada otobanı kullanmak zorunda kaldım 110-120de nerdeyse havalanıcak takla atıcakmış gibi geldi.fakat rot-balans ayarını yaptırdıktan sonra böyle bir hisse bu hızlarda hiç kapılmadım.. bencede bi rot-balasçıya uğrasan iyi olur. gerçi gitmeden önce kendinde bakabilirsin belki tekerin iç tarafındaki kurşunları düşmüştür sert bir çukura girdiysen fln. sana tawsiyem gerçekten iyi güwendiğin birine gitmen belki jantında çok ufak bir eğiklik bile olabilir.tornaya gitmesi gerekir maliyeti artar.
lastik için ben brigstone turanza kullanıyorum oldukça memnunum.herkese tavsiye ederim![]()
Merve hanım dediğiniz gibi rüzgarlı havada otobanda 120 yi geçemediğimi çok iyi biliyorum...Daha önce de söylemiştim mesajımda...
Bravoo Multijet Emoo+lavv+skyy
tır ve otobuslerin yanından geçerken aklım çıkıyo özellikle 120 ve üstü hızlarda farklı arabalarımı kullanıyoruz acaba
yeni fiestalarla karşılaştırdım en son kullandığım aynı sınıf araç olduğu için..
öncelikle bayandan bukadar bilgi duymak güzel bişitbrkler..
lastiklerimi dün değiştirdim(kışlıkları çıkartıp-michelin energy'lerimi taktık) bugunde servise verdim deneme fırsatım olmadı ama merakla bekliyorum ilk işim denemek olcak..
yine gezinirse pes artık dicem
virajlara giriş yola oturuş gayet iyi ama yan rüzgarlarda bence yetersiz kalıyor araçlarımız..
yine gezinme olursa bırakın ankarayı ben izmirdeki en iyi rot-balans ustasının telefonunu weriymayrıca teşekkür ederim insan yaşadıkça öğreniyor sorunlar tecrübe olarak geri dönüyor..daha büyük sorunları olmasın araçlarımızın inş
![]()
Bir tek rot balans ile bitmiyorki. Direksiyonda boşlukta olabilir.
Araba rüzgarda şerit değiştiriyor arkadaşlar yaa bizzat yaşadım...
Bravoo Multijet Emoo+lavv+skyy
Bunu bende yaşadım ama direksiyonda boşluk vardı.
Konu seysey37 tarafından (24/03/2010 Saat 12:39 ) değiştirilmiştir.
farklı arabaları kullanıyoruz heralde..sizin dediğiniz 120 de savrulmalar serit değiştirmeler eski palio mda bile yoktu.ki palio en kotu yol tutusuna sahip araclardandır..
tabi o hızlarda buyuk bir aracın yanından gecerken haliyle cekmeler olacaktır.. B sınıfı bir araca biniyoruz sonucta..ama sunu rahatlıkla soyleyebilirim bir cok araba kullandım punto yol tutus olarak kendi sınıfında ort. üstünde.
GP 1.3 multiJet 90bg triptronik Dynamic
Sana Katılıyorum bende 140 ile giderken bazen büyük araçların yanından geçiyorum yada onlar benim yanımdan geçiyor ama öyle bir savrulma hakimiyet kontrolü yaşamadım. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar araçlarının hava basınçlarını, rot balans ayarlarını direksiyon boşluklarını ön düzenlerini kontrol ettirmeliler bence...
Artık Fiorinolu
Cengiz çok gülmüşsün arkadaşım.Ne demek istediğini de anlatamamışsın.
Şöyle söyledik biz bak dinle.
CİTY DENEN DEVRE BİR REOSTA'DIR ASLINDA.Anlaman için şöyle söyliyeyim odaların lambasına kumanda eden ve ışığın parlaklığını ayarlayan düğme gibi.
yada radyonun ses düğmesi gibi. Anladığını varsayıyorum.
Ben eğitimciyim ve ne dediğimi bilmek zorundayım.Atmasyon bilgi yok yani anladın mı?
80 KM den sonra city etkisi tamamen ortadan kalkar yani city destek akımını tamamen keser.Sistem devreden çıkmaz sadece normal sertliğe döner.Kağan da bunu doğrular şekilde kademeli azalan etkiden bahsetmiş. Ama 40 ta değil 80 de tamamen ortadan kalkar. Kullanma klavuzu da böyle diyor canım benim.
Gerçi Gp den ayrılmışsın ama ilgin azalmamış tebrik ederim. Tabi gp yi. Nasıl bir araçsa satsan da kurtulamıyorsun.![]()
Konu gurik tarafından (05/07/2010 Saat 13:37 ) değiştirilmiştir.
Gezgin Gp.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri