Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
60 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Punto yokuşta nasıl davranıyor???

  1. #21
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok kalkmaz demiyor elbet kalkar, dediğim gibi 1750 den sonra turbosu dolduğu için debeleniyor dik rampalarda..
    işte 2binli devirlerde kalkılıyor dik rampalardada, düz asvalttaki gibi kolay olmuyor..
    1.4 77 lik benzilde 8 kişiyle en dik rampada sorunsuz kalkarım iddaanz hala geçerlimi
    Ama yakmayın aracı yazıktır
    arkadaşım.çıkmasına çıkar da, nakliyeciler birliğine üye değiliz.sonuçta ben 77lik aracımla full bagaj 4 kişi artı full üst bagajla akdenizi kıyıdan dolaştım. mersin alanya yolunu bilen bilir. ne mercedes kaldı ne ww.yılan gibi yiyor yolları. gp kullanıcısına göre kişner. ha şunu söyleyebilirsin araca yüklenmiş olmazmısınız? evet ama mecbur kalınca oluyor hem de çok zevkli oluyor.
    Gezgin Gp.

  2. #22
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Alıntı danger_006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilginize tşkler arkadaşlarda saolun..''' ben geçen yaz palio 1.3 70 hp araç kiralamıştım yokuşta durup tekrar kalkmaya çalıştım ama araç olduğu yerde yığılık kaldı geri dönüp hızımı alarak yokuşu zorda olsa çıktık arabadada 4 kişiydik...bu soruyu o yüzden sordum puntoda bu sorun varmı kafamı çok karıştırıyor..
    araç kiralık olduğu için baskı balatası bitmiş olabilir, yoksa yokuşta kalkmıcak araç yoktur, yada arabayı ilk kez kullandığınız için alışma sürecini geçemişşsinizdir büyük ihtimal..


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  3. #23
    cihangir şengezer
    chngrrrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    645
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    10 AEZ 07
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    kullanma tarzına göre değişir bence
    sen tatmin olamıcaksan 90lık al bence

  4. #24
    veli coskun
    polis_01_54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    89
    Nereden
    Gümüşhane
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    rahat ol sen relax ol yaşamazsın ole bir sorun

  5. #25
    cihangir şengezer
    chngrrrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    645
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    10 AEZ 07
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı gurik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşım.çıkmasına çıkar da, nakliyeciler birliğine üye değiliz.sonuçta ben 77lik aracımla full bagaj 4 kişi artı full üst bagajla akdenizi kıyıdan dolaştım. mersin alanya yolunu bilen bilir. ne mercedes kaldı ne ww.yılan gibi yiyor yolları. gp kullanıcısına göre kişner. ha şunu söyleyebilirsin araca yüklenmiş olmazmısınız? evet ama mecbur kalınca oluyor hem de çok zevkli oluyor.

    işte cevap budur
    harikasın serhat

  6. #26
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Cihangir abiye katılıyorum eğer imkanınız varsa 90 lık tavsiye ederim canavar gibi gidiyor valla 90 lıkla ne yokuş kalıyor ne bişe

  7. #27
    AYKUT kayseri
    agabey3838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/09/2009
    Yaş
    40
    Mesajlar
    188
    Nereden
    Kayseri
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    yokuş çıkmayan yada yokuşta kalkmayan arabamı olur yaw

  8. #28
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Alıntı gurik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşım.çıkmasına çıkar da, nakliyeciler birliğine üye değiliz.sonuçta ben 77lik aracımla full bagaj 4 kişi artı full üst bagajla akdenizi kıyıdan dolaştım. mersin alanya yolunu bilen bilir. ne mercedes kaldı ne ww.yılan gibi yiyor yolları. gp kullanıcısına göre kişner. ha şunu söyleyebilirsin araca yüklenmiş olmazmısınız? evet ama mecbur kalınca oluyor hem de çok zevkli oluyor.
    Her çıkışın bi inişi vardır be abi çıkarken nasıl zorluyorsak inerkende ayağmız gaz pedalında olmuyor enazından..


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  9. #29
    cihangir şengezer
    chngrrrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    645
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    10 AEZ 07
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cihangir abiye katılıyorum eğer imkanınız varsa 90 lık tavsiye ederim canavar gibi gidiyor valla 90 lıkla ne yokuş kalıyor ne bişe
    bencede

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #30
    ali ....
    yolcu27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 214

    Standart

    kalkmazmı be ama şoföre göre değişir.

    yeni evolarda yokus kalkış yardımı var yarım debyaja, el frenine son.

  12. #31
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Alıntı yolcu27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kalkmazmı be ama şoföre göre değişir.

    yeni evolarda yokus kalkış yardımı var yarım debyaja, el frenine son.
    hill holder'dan bahsediyosunuz sanırım.
    ayağını frenden çektikden sonra 3 4 sn kaydırmıyor, ama ayağnı frenden çekip gaza bastığın gibi devreden çıkıyor hill holder, araç kayıyormuş ,kalkmıyormuş onun umrunda değil, gaza basınca devreden çıkıyor.


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  13. #32
    mert yılmaz
    mix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/12/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    697
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 170

    Standart

    ben daha 1 ay ewwel 1.3 70 hp palio kiraladım araçın arıza lambası yanıyordu hararet saati 0 da gosterıodu el frenı telı kopuk (e malum kıralık araç) nese tahmını 40 derecelık bı yokusta hıc yıgılmadan kalktım yokus cıkmıcak araç yoktur benim şahinim lpg de araçta çekme demiri mevcut 1.5 tonluk balıkçı teknesı tasıyordum gene yokuşta kalkıodu iş şöförlüktedir herzaman araçın acemısı oldugunuzdan kaynaklanmıs olabılır o gun

  14. #33
    murat sargın
    murti82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/08/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    186
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    Ben yokuş kalkışlarında mutlaka el freni ile kalkıyorum. Benim bildiğim kadarıyla dizellerde genelde ilk kalkışlar iyi değil(max tork190nm 1750dd'de ama daha düşük devirde???) araçta titreme vs oluyor biraz daha gaza yüklenmek gerekiyor, bu seferde debriyaja acıyorum. Birde araç 1300kg ayrıca aracın dolu olduğunu düşünürseniz...O yüzden hep el freni ile kalkıyorum.

  15. #34
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Alıntı murti82 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben yokuş kalkışlarında mutlaka el freni ile kalkıyorum. Benim bildiğim kadarıyla dizellerde genelde ilk kalkışlar iyi değil(max tork190nm 1750dd'de ama daha düşük devirde???) araçta titreme vs oluyor biraz daha gaza yüklenmek gerekiyor, bu seferde debriyaja acıyorum. Birde araç 1300kg ayrıca aracın dolu olduğunu düşünürseniz...O yüzden hep el freni ile kalkıyorum.
    sürekli el freniylde kalkmak zararlı ya, bence boş bi rampa bulup orda çalışın derim. çünkü rampada kalkmayan araç yoktur..
    veye bu sıkıntınızı servis'e söyleyin, belki debriaj'ınzda bi sorun vardır..


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  16. #35
    bahri cincioğlu
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. GPS2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/05/2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.076
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Hiiç düşünecek birşey yok 1,3 mjt 75 lik hele rampada tazı gibi gidiyo ...önemli olan acemiliği atmak ve püf noktalarını öğrenmek...benzinliden farklı olarakta + 1 vites ve daha düşük devirde ilerleyebilirsin..

  17. #36
    serkan kabasakal
    Sean_Constantine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/06/2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Arkadaşlar dizel araçlar yük altındayken çok rahat rampa yukarı çıkabilirler benzinli motorlara nazaran özellikle rampa yukarı çıkarken araçta çok kişi veya yük varsa...yani 75 hp'lik bir multijet yokuşta istenilen beklentileri rahat rahat karşılar...
    Konu Sean_Constantine tarafından (12/01/2010 Saat 01:28 ) değiştirilmiştir.

  18. #37
    Coşkun Çömlekçi
    gadget - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2009
    Mesajlar
    99
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hill holder'dan bahsediyosunuz sanırım.
    ayağını frenden çektikden sonra 3 4 sn kaydırmıyor, ama ayağnı frenden çekip gaza bastığın gibi devreden çıkıyor hill holder, araç kayıyormuş ,kalkmıyormuş onun umrunda değil, gaza basınca devreden çıkıyor.

    Benim araçta hillholder var, gaza basınca değil debriyaj kavramayı geçtikten sonra bırakıyor tabi 3 saniye sonunda hala ayağın debriyajdaysa yavaş yavaş salıyor...
    harika bişey dik yokuş, el freni falan hepsini unutuyosunuz aracı da yormuyor, ama sizi tembelliğe alıştırıyor başka araba kullanırken ilk bikaç sefer böle noluyo be falan diyosunuz
    not : bir de ilginci çok hafif eğimde devreye girmiyor

  19. #38
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    ıslak zemin yokuşta 3. vites patiyle çıkıyorum
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  20. #39
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Hillholder, %5 den büyük olan eğimlerde arka frenleri, ayak fren pedalından çekildikten sonra 2-3sn daha tutarak çılışır.Geri viteste yokuş aşağı ya da 1. viteste yokuş yukarı hillholder devreye girer...

  21. #40
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    bir açıklamada ben yapayım
    dizel motorun kullanımı benzinliye göre farklıdır
    dizel motorunuzla düz yolda kaltığınız gibi 1500 lü devirlerde kalkış yapmanız zordur
    yükünüz fazla olduğu için kalkışa başlamadan yani ayağınızı debriyajdan çekmeden
    gaza biraz fazla basıp turboyuda doldurup kalkış yapmalısınız
    aksi takdirde siz normal zamanda verdiğiniz kadar gaz verip kalkmaya çalışırsanız
    motora yük binmeye başladığı anda devir düşer ve araç kalkışını gerçekleştiremez
    çünki dizel motor yük altında ve rampada devir çevirmekte zorlanır ama yük bindirmeden devirlendirip kalkış yaparsanız sizi üzmeden kalkışını gerçekleştirecektir
    benzinli motora 1500 devirlerde gaz verirseniz devirlenebilir ancak dizel bunu gerçekleştiremez benzinlideki performansı almak için mutlaka turbonun devreye girmesi gereklidir kısaca burada önemli olan aracın kullanım tarzıdır
    doğru şekilde uyguladığınızda her puntoyla her rampada kalkarsınız (araçta arıza yoksa)


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  22. Bu mesajı için 6 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?
    fatihk34 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 112
    Son Mesaj: 31/08/2020, 17:49
  2. Multijet Yokuşta kalkış sorunu
    deor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 28/09/2011, 16:38
  3. Yokuşta kalkış sorunu
    Sertac.Ustaoglu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 25/06/2010, 17:40
  4. Yokuşta gp tıkanıp kalıyor
    bigbosstolga tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 23/03/2010, 16:57
  5. Hafif yokuşta çekiş sorunu
    ismail tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 28/09/2008, 00:28

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com