Sayfa 3/3 İlkİlk 123
60 sonuçtan 41 ile 60 arası

Konu: Punto yokuşta nasıl davranıyor???

  1. #41
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Alıntı Romeo_er2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıslak zemin yokuşta 3. vites patiyle çıkıyorum
    Ertuğ naptın be kardeşim yazık arabaya yaa şaka maka 3 viteste harbi deli gibi pati çekio 120 bg likler herkez bir keztadına baksın 120 bg liğin gerçekten tatmin edici bir performansı var aracın..

  2. #42
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Eski arabam multijet Palio idi. O arabaların hızlanması senin dediğin gibi çok yavaştır. Turbo 2000-2500 lerde devreye girer. Bizim arabalarda, özellikle dizel motorlarda elbette ani hızlanma ancak 1500-1700 devirlerde oluşur. Ama kalkış hızı motoru stop ettirecek kadar da düşük değildir. İlk 5-10m yürüme ile turbo devrini yakalarsınız. Kendi arabamda yüklü olsada hiç sıkıntı yaşamadım. Kaldıki evim çok dik yokuşların olduğu yerde. Motor soğuk iken bile o dik yokuşları gayet rahat tırmanıyorum. Gönlünü rahat tut Grande Punto seni mahçup etmez.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #43
    Nuri GP
    clax22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    417
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    dag keçisi gibi tırmanır merak etme

  5. #44
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    eğime göre değişir.. istanbul yada ankarada dolaştığım bazı semtlerde öyle yokuşlar vardı ki yokuşun ortasında durup kalkmak işkence.. yalnız chip bu konuda kurtarıcı oluyor.. bu arada 75hp 90hp farketmez ikiside hemen hemen aynı kalkış gücüne sahipler..

  6. #45
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    75 lik le 90 lık arasında tork farkı olduğu için 90 lık 75 liğe göre biraz daha kuvvetli olmazmı sizce?

  7. #46
    Fatih Emanet
    emrahcelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/08/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    154
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    34 VA 9661
    Edilen teşekkür: 40

    Standart

    Alıntı danger_006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben şu aralar kendime FIAT Grande Punto 1.3 Multijet Dynamic 75 hp almayı düşünüyorum donanımı olsun teknik özellikleri olsun hepsii çok güzel ama aklıma takılan birşey var bu motorla dik bir yokuşte kaldığınız zaman artı bide aracta 3,4 kişi olduğundunda araç yokuşu çıkarmı bunu merak ediyorum.bilen gören bana yardımcı olursa sevinirimm şimdidek çok teşekkür ediyorumm...

    arkdasın demek istedigi cıkarken durumu demek istememis herlde bukadar katı olmayada gerk yok birz soruyu iyi anlarsanız yanıtıda ona göre veririsinz herlde.... MEsele Bilmemek Degil Bildigini anlatmamak..... 1.3mjet 75 dizel arabam var rapmalarda cıkarken tabikide 1,6 1,8 gibi beklenilemez ama gayet memnunum tavisye ederim arkdasım....

  8. #47
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    75 lik le 90 lık arasında tork farkı olduğu için 90 lık 75 liğe göre biraz daha kuvvetli olmazmı sizce?
    Mert, arada sadece 10nm lik bir fark var.Diğer koşullar sabit ise küçük de olsa fark olur tabi ama 10nm lik dezavantajı, ağırlık, vites oranları, son dişli gibi değerleri değiştirerek yok etmek mümkün,

    Bizim araçlarımızda bence aradaki 10nm lik fark hissedilmez.Sadece 15bg lik fark düşük de olsa hissedilir hız konusunda...

  9. #48
    sertaç şimşek
    sertaç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/04/2009
    Yaş
    39
    Mesajlar
    58
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Alıntı gadget Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim araçta hillholder var, gaza basınca değil debriyaj kavramayı geçtikten sonra bırakıyor tabi 3 saniye sonunda hala ayağın debriyajdaysa yavaş yavaş salıyor...
    harika bişey dik yokuş, el freni falan hepsini unutuyosunuz aracı da yormuyor, ama sizi tembelliğe alıştırıyor başka araba kullanırken ilk bikaç sefer böle noluyo be falan diyosunuz
    not : bir de ilginci çok hafif eğimde devreye girmiyor


    hillholder eğimi %5'ten fazla olan yokuşlarda devreye girer.
    sertaç şimşek...

  10. #49
    murat sargın
    murti82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/08/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    186
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürekli el freniylde kalkmak zararlı ya, bence boş bi rampa bulup orda çalışın derim. çünkü rampada kalkmayan araç yoktur..
    veye bu sıkıntınızı servis'e söyleyin, belki debriaj'ınzda bi sorun vardır..
    Arabada bir sorun yok bende de ama bu yokuşta kalkarken araba hafif geri kaçıyo ya, araba birde o geri kaçmayı telafi edip ileri atılması gerekiyo, el freni bu olaya çözüm oluyo, eğer hillholder yoksa.
    El freni ile kalkmayı yanlış anladınız sanırım araç kavrama noktasına geldikten sonra elbette el frenini bırakıyorum. Böylece araca bir zarar gelmemiş oluyo

  11. #50
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı StrawBeeRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    75 lik le 90 lık arasında tork farkı olduğu için 90 lık 75 liğe göre biraz daha kuvvetli olmazmı sizce?
    fark var ama kalkışta o kadar da farklı değil.. yüksek devirlerde ve süratte hissedersin hp ve tork o zaman kendini belli ediyor..

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #51
    Serkan İşler
    gNeLL srkn15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/12/2009
    Yaş
    39
    Mesajlar
    247
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 69

    Standart

    aynı motor doblo ve fiorinoda kullanıyor ki bunlar yükleme yapılan ticari araçlar.

    eee onları çeken motor seni rampada taşımada sıkıntı çıkarmaz zaten.

  14. #52
    mustafa can
    kronik gp cann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/10/2007
    Yaş
    56
    Mesajlar
    488
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    41DP782
    Edilen teşekkür: 657

    Standart

    Alıntı danger_006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilginize tşkler arkadaşlarda saolun..''' ben geçen yaz palio 1.3 70 hp araç kiralamıştım yokuşta durup tekrar kalkmaya çalıştım ama araç olduğu yerde yığılık kaldı geri dönüp hızımı alarak yokuşu zorda olsa çıktık arabadada 4 kişiydik...bu soruyu o yüzden sordum puntoda bu sorun varmı kafamı çok karıştırıyor..
    sevgili kardeşim bence soruda çok büyük bir anormallik yok,cevap veren arkadaşları okuyunca kullandığım arabanın punto olduğundan şüphe etmeye başladım 1.4 95 beygir starjet kullanıyorum,bundan önceki arabam 1,6 şahin(lpg li) di.yeni arabamla ilk şaşkınlığımı yokuşlarda yaşadım,şahinle 2. vitesle rahat çıktığım yokuşları puntomla 1 e düşerek çıkabiliyorum,bunda en büyük sebep şahinin 1,6 puntonun 1.4 olması,dolayısıyla bence bu yokuş meselesi daha önce kaç motor araç kullandığına bağlı,bahsettiğin örneği ele alırsak tabiiki punto ondan çok daha iyidir.
    İNSAN YAŞADIKÇA DEĞİL,YAŞAMADIKÇA YAŞLANIR..

  15. #53
    bahri cincioğlu
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. GPS2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/05/2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.076
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı cann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sevgili kardeşim bence soruda çok büyük bir anormallik yok,cevap veren arkadaşları okuyunca kullandığım arabanın punto olduğundan şüphe etmeye başladım 1.4 95 beygir starjet kullanıyorum,bundan önceki arabam 1,6 şahin(lpg li) di.yeni arabamla ilk şaşkınlığımı yokuşlarda yaşadım,şahinle 2. vitesle rahat çıktığım yokuşları puntomla 1 e düşerek çıkabiliyorum,bunda en büyük sebep şahinin 1,6 puntonun 1.4 olması,dolayısıyla bence bu yokuş meselesi daha önce kaç motor araç kullandığına bağlı,bahsettiğin örneği ele alırsak tabiiki punto ondan çok daha iyidir.
    ama şahine düz yolda 5 değil 6 basarsın...arkadaşım sorun 1.6 veya 1.4 değil... otomobilin dizayn meselesidir...ihtiyaca,kullanım tarzına göre değişiklik gösterir...şanzıman oranları motor devri tork ağırlık gb...bilerek bilinçli kullanmak önemli(herkes bunu bilmek zorunda değil) ve işte burada farklılıklar ortaya çıkıyor ...şahsen benim için ne olursa olsun hiç önemli değil (motor-model) hep aynı şartlarda kalkarım çıkarım ilerlerim...1vites küçük olur veya 1 vites büyük ...ama hep aynı çıkış ...işte bunu öğrenmelisiniz...deneye deneye en azından...

  16. #54
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    Alıntı KaGaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ertuğ naptın be kardeşim yazık arabaya yaa şaka maka 3 viteste harbi deli gibi pati çekio 120 bg likler herkez bir keztadına baksın 120 bg liğin gerçekten tatmin edici bir performansı var aracın..
    eyvallah + vakumlu lastik..
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  17. #55
    ali veli
    alicanveliy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/08/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    219
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 54

    Standart

    Bu soruyu soran arkadaş herhalde, puntoyu dağa salacak... yüzde 90 eğimli arazi de mi kullanmayı düşünüyor acaba?

  18. #56
    hasan ali Z.
    HasanAliz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2008
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 116

    Standart

    ben dağ bile tırmandım puntoyla 2000m yüksekliğe çıktım. yol asfalt falan da değildi. bildiğin toprak yoldan. hiç sıkıntı yaşamadım.

  19. #57
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Alıntı Romeo_er2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıslak zemin yokuşta 3. vites patiyle çıkıyorum
    Araban 160 hp bırakta patiyle çıksın

  20. #58
    mustafa can
    kronik gp cann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/10/2007
    Yaş
    56
    Mesajlar
    488
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    41DP782
    Edilen teşekkür: 657

    Standart

    Alıntı GPS2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama şahine düz yolda 5 değil 6 basarsın...arkadaşım sorun 1.6 veya 1.4 değil... otomobilin dizayn meselesidir...ihtiyaca,kullanım tarzına göre değişiklik gösterir...şanzıman oranları motor devri tork ağırlık gb...bilerek bilinçli kullanmak önemli(herkes bunu bilmek zorunda değil) ve işte burada farklılıklar ortaya çıkıyor ...şahsen benim için ne olursa olsun hiç önemli değil (motor-model) hep aynı şartlarda kalkarım çıkarım ilerlerim...1vites küçük olur veya 1 vites büyük ...ama hep aynı çıkış ...işte bunu öğrenmelisiniz...deneye deneye en azından...
    ders için teşekkürler
    1-şahinle puntoyu kıyaslamamıştım,düz yolda şahinden iyi gideceğini bilecek yaş ve deneyime sahibim çok şükür,
    2-anladığım kadarıyla "araba 1,3 1,4 veya 2,0 olsada farketmez ,3,0 bir arabayla benim 1,3 araba yokuşu aynı şekilde çıkarız"diyosun

    buna ancak şapka çıkarılır ne diim insanın kendine bu kadar güvenmeside güzel bişey,sevgiler.
    İNSAN YAŞADIKÇA DEĞİL,YAŞAMADIKÇA YAŞLANIR..

  21. #59
    bahri cincioğlu
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. GPS2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/05/2009
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.076
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı cann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ders için teşekkürler
    1-şahinle puntoyu kıyaslamamıştım,düz yolda şahinden iyi gideceğini bilecek yaş ve deneyime sahibim çok şükür,
    2-anladığım kadarıyla "araba 1,3 1,4 veya 2,0 olsada farketmez ,3,0 bir arabayla benim 1,3 araba yokuşu aynı şekilde çıkarız"diyosun

    buna ancak şapka çıkarılır ne diim insanın kendine bu kadar güvenmeside güzel bişey,sevgiler.
    o kadar da değil ...kimseye ders verme gibi bir niyetim yok...burada 2.0 3.0 lardan zaaten bahsetmiyoruz değilmi sayın abicim...ama 1,3 mjt 1,4 starjet 1,2 16v 1,2 8v 1,4 8v 1,6 şahin,tempra tipo, 1,6 16v brava bravo marea palio gb... hepsini test edip kullanmışlığım oldu 20 yıllık sürücülük hayatımda... ayrıca motor teknisyeniyiz hatta (otomobil) en azından diplomalı...bu sektörde aktif olarak hala faaliyetimiz vardır netekim...ama at sahibine göre kişner bilirsiniz...eşim mesela multijet 75 bg puntomuzda palio 1,2 16v den sonra çok zorlanmıştı hele rampalarda...çok normal çünkü işin tekniğini kavraması ve benim gibi düşünmesini bekleyemezsiniz...ama alıştı şimdi problem yok...aynen turboyu biraz dolduruyo ve tam gaz patiii...

  22. #60
    Utku OKTAY
    utku952 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/01/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    her araba kalkar da bence önemli olan yokuşun dikliği ve lastik durumu. Arka çok ağır olursa önden kayma yapabilir tabi gazı iyi ayarlamak lazm... yokuşları çok kafana takıyorsan dualogic alırsın olur biter.

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?
    fatihk34 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 112
    Son Mesaj: 31/08/2020, 17:49
  2. Multijet Yokuşta kalkış sorunu
    deor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 28/09/2011, 16:38
  3. Yokuşta kalkış sorunu
    Sertac.Ustaoglu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 25/06/2010, 17:40
  4. Yokuşta gp tıkanıp kalıyor
    bigbosstolga tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 23/03/2010, 16:57
  5. Hafif yokuşta çekiş sorunu
    ismail tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 28/09/2008, 00:28

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com