Arkadaşlar merhaba, kusura bakmayın iş yoğunluğundan dolayı foruma fazla giremedim. O yüzden gelişmelerden haberdar edemedim sizleri. Aslında birazda servisin geçen hafta Cumartesi beni çağırıp tespitleri yapmak istemesinden, belki de durumu düzeltirler diyerek, yorum yapmak istemedim. Ama sonuçları ve yeni fotoları artık göndermem lazım sanırım.
Aşağıdaki yazılanların bir kelimesi bile abartı veya kinayeli değildir. Lütfen sabrederek okuyun...
Cumartesi günü servise gittim. Ve abartısız olarak, servis ve uygulama yapan kişiler tarafından yalancı çıkartıldım. Aracın fırça çizikleri ve hareleri için taahhüt verilmemiş. Kendilerinde kesinlikle böyle bir uygulama yokmuş. (Uygulamayı yapan arkadaş telefonun megafonunu açarak servis müdürüyle teyitleştiler) Servis danışmanı kesinlikle böyle bir taahhüt vermemiş. Hatta servis müdürü "lütfen faturanıza bakar mısınız? ne yazıyor uygulama olarak" dedi. Bende komple uygulama (iç-dış-mot) yazdığını söyledim. Cevabı çok ilginç ve çarpıcı "bakın işte o uygulama temizleme uygulamamız" cevabı geldi. "Hadi öyle diyelim aracın içine dikkatlice bakın bu araç temizleme yapılmış mı vicdanıza sığınarak soruyorum" dediğimde cevap yok. "O zaman servis formunu getirin" dedim. Tabi ki gelmedi. Çünkü formun, sağ sütununda "Komple iç dış motor detay koruma yapılacak" yazarken, sol sütunda "235+KDV detay temizlik fiyatı verildi" yazıyor. Yani kendileri ile çelişiyorlar. Ayrıca Sonax'ta bana çiziklerin (hare ve ince çiziklerin) giderilmesi için 1 yıl garanti verildiği halde, siz taahhüt etmemiş iseniz size neden getireyim dediğimde" "Sonax garanti veremez" cevabı aldım ve cebimdeki kartı uzatarak aramalarını istedim. Telefondaki kişi garanti verdiklerini, (servis müdürünün ısrarla itiraz etmesinden anlayarak) belirttiği halde telefonu kapattığında, bu korumanın araca zarar vereceğini belirtti ve uygulamam gerektiğini iletti. Beni düşünerek. Ve "madem öyle aracı neden kendilerine getirdiğimi" sordular bende tavan değişmesi için kalacakken uygulamanında yapılmasının iyi olacağını düşündüğümü ve fiyatında iyi geldiğini ilettim.
Asıl çok ilginç olan ise şu;
Servislerinde ki broşürleri kimin bastırdığını sorduğumda, kendilerinin olduğunu belirttiler. Bende madem böyle bir uygulamanız yok neden "çizik giderme" yazıyor dediğimde, yanlışımın olduğunu, servislerinde böyle bir uygulama olmadığını söylediler. broşürü kendilerine vermemi istediler tabi ki vermedim. Servisteki bir arkadaşın içeriden getirmesini istedim. Getiren servis danışmanı arkadaşın yüzü zaten herşeyi anlatıyordu. Servis müdürü inceledi ve ibareyi görüp sustu. Kendi servisindeki her masa üstünde bulunan ve kendilerinin bastırdığı broşür o serviste çizik giderme ve boya koruma yapıldığını yazıyordu.
Bana Fiat'ın kedinlerine gönderdiği bir bülteni verdiler. Bülten Meguilars ürünlerinden bir tanesinin ağır çizikleri gidermesi için uygun olduğunu, zaman ve işçilik bakımından tasarruf sağlayacağını ve ilerleyen zamanlarda ürünün servislerde kullanılacağını belirtiyordu. Ancak kendilerine benim ağır çiziklerimi değil, fırça izlerini bile kaybetmediklerini ve bu bültenin konuyla alakası olamayan bir tasarruf ve tanıtım yazısı olduğunu söylediğimde bana güldüler.
En sonunda aracı Kartal'dan getirdiğimi kendilerinden ricamı belirttim. Eğer dertlerinin müşteri memnunişyeti ise, bu zulmün son bulmasını, ya bedelin iadesini, ya da Sonax ve Ziebart'ta koruma yapılmasını istedim. Ancak kabul etmediler. En sonunda "madem Birmot tarafından harelerin giderileceği garantisi veriliyorsa, Birmotlardan herhangi birine gidip uygulama yaptırmamı ve fatura bedelini ödeyeceklerini" belirttiler, ancak ben "söz ile kesinlikle iş yapmayacağımı, taahhüt edilenin kağıt üzerine yazılıp imzalanmasını" istedim. Sonra servis müdürü gülümseyerek içeri gitti ve servis danışmanı beni dışarıdan çağırarak, kağıdı imzalamamı istedi. Ek'te. Ancak yazının değiştirilmesini komple uygulamanın taraflarından yapılarak, müşteri memnuniyetsizliği nedeni ile uygulamanın yapılması ibaresini koymalarını istedim. Ancak zaten faturada belirtildiğini ve gerek olmadığını, uygulamayı yaptırabileceğimi ilettiler. Ve servisten ayrıldım.
Birmot Zincirlikuyu'ya giderek, aracımı tekrar gösterdim ve durumu izah ettim. Sağolsunlar ilgilendiler. Servis müdürü, uygulama sorumlusuna "Özkar Oto servisi ile teyitleşilmesini" istedi ve aradılar. Uygulama sorumlusu bayan ile görüşen servis müdürü yine iddiasını devam ettirdi ve bayanın kendi servislerini kötülediği, bu sebeple şikayetçi olduklarını söylemişler. Bayan ise inanın çok yürekli bir insanmış, "bu araçtaki çiziklerin giderilebilecek çizikler olduğunu ve benim uygulama yapılan araçları gördüğümü, düzgün uygulama yapılarak bu çiziklerin giderileceğini iletti. Ve servis müdürü bayana arayacağını söyleyerek telefonu kapattı. Sinirlenerek aradım ve kendilerinden rica ettiğimi ve süreci sürümcemede bırakmamalarını istedim ve kabul ederek uygulamanın yapılmasını söylediler.
Bugün ise Özkar Oto'nun iç koruma uygulamasını karşılamadığını öğrenince, ÖZKAR OTO müşteri danışmanı bayanı aradım ve servis müdürüyle görüşülerek aracın içindeki sözüm ona uygulamanın yapılmadığını, aracın rezil durumda olduğunu ve rica ederek uygulamanın bedelinin ödenmesini istedim. Bilgi vereceğini ileterek telefonu kapattı. 2,5 saat aramayınca ben aradım ve servis müdüründen olumsuz cevap aldığını iletti ve sinirlerim bozuldu. "Servis müdürüyle görüşmek istediğimi" söyledim. Ancak servis müdürü yokmuş, servisin sahibi ile görüşmek istediğimi bildirdim ve 8 dakika telefonda bekletildikten sonra telefon yüzüme kapatıldı. Tekrar aradım ve müşteri danışmanı yerinde değildi.
Şunu da belirteceğim, servis müdürü forumda yazdıklarımın gerçek olmadığını ve yazılarımın TOFAŞ avukatları tarafından incelendiğini belirtti. Evet kullandığı kelimeler aynen böyle. Yani üstü kapalı tehdit edildim. Ne için tehdit edildim, hakkımı aradığımdan ve sizleri bilgilendirdiğimden dolayı.
FIAT çağrı merkezini defalarca aramama rağmen 1 kere bile aranmadım, durumum sorulmadı.
Artık yoruldum mu? Kesinlikle "hayır". Bir arkadaşımdan yardım alarak, şikayetimi detaylıca anlatarak İtalyanca'ya çevirtip, Torino'ya göndereceğim ve yarın kaymakamlığa giderek, Tüketici mahkemesine dilekçemi vereceğim. Bu konu kesinlikle para değil. Servisten aranıp, özür dileselerdi ve uygulamayı başka bir yerde veya gözümün önünde, broşürlerindeki ürün ile yapsalardı, bu konu çoktan kapanıp gidecekti. Ama aptal yerine konuldum, kandırıldım ve bunu yapan bir yetkili servis.
İnanamıyorum yaşadıklarıma,
Nasıl bir servis bu kadar "suç bende" değil şeklinde davranır.
Nasıl bir servis onca ispata rağmen benim yanlış anladığımı çizik gidermediklerini belirtir.
Nasıl bir servis tüm dış plastik aksamları bembeyaz ve zarar görmüş, Camları cila kalıntıları yüzünden iz olmuş, iç plastik aksamına sürdüğü madde akmış, her noktaya uygulamadığından renk farkları çıkmış bir araç için 277 TL alır ve bu parayı alınteri olarak kasasına koyar.
Nasıl bir servis kendilerine güvenip aracını 4 gün emanet eden bir müşteriye bu şekilde ihanet edebilir.
Nasıl bir servis müşteriyi üstü kapalı tehdit eder.
YAZIKLAR OLSUN!!!
Yer imleri