Bence yaşanan sorunların neredeyse tamamı fabrika ya da Fiat kaynaklı değil Tofaş ya da yetkili servis-bayi kaynaklı.Tr de bizim servisler dahil neredeyse hiçbir servis tam anlamıyla ilgili ya da tecrübeli değil.İnanın diğer markalarda da durum böyle.Opel kullanan arkadaşlarım var (Corsa-Astra-Vectra) bazısı servisle mahkemelik hiçbirisi servisten memnun değil.Daha yenile servise bıraktığı aracına sağ ön çamurluktan çarptılar jantını da çizdiler.Bir sorun için servise 3 defa gittikleri oluyor.Dolayısıyla araç üreticisinden çok bizlerin muhatap olduğu kişi ay da kurumlarda eksiklik var bence...
Yokya palavranın daniskası, biz kasımda teslim aldık arabayı,hatta türkiyede belki ilk 2 satırlı ekran bize denk geld, burda konuyu açtığım zaman herkes aracınız active olmasın dedi defalarca,kısacası bir fabrika hatasının kurbanı olduk ama kabullenmedi kimse, ve bir sonuç alamadık ne yazıkki
arkadaşlar bu konuda şikayet etmeyen tek gp kullanıcısı gormedim daha bende aracımı 4 ay önce aldım ama servıse mekanık ve ses problemleri yüzünden tam 9 sefer gittim hem zamanım hemde benzinimden oluyorum aracı aldıgımdan berı her servise göturdugumde bir evrak alıyorum bu evraklarla gereken yere şikayet etmeyi düşünüyorum bence bize bunu yapmaya kimsenin hakkı yok
Direksiyondaki kumanda ışıklarının olmaması ya da 2 satırlı yol bilgisayarı sorunu bence Tofaşla alakalı.Yani bence belirli bir dönemde Fiata Tofaştan bu yönde talep geldi ve İtalyadan bu şekilde yollandı GP ler.Zaten bu yüzden Tofaş bu iki soruna bir çözüm üretemedi.Aksi halde değişim hemen yapılır ve fatura da Fiat a kesilirdi.Tofaş bu değişimlerin kendi cebinden karşılanacağını bildiği için çözüm bulmadığına inanıyorum...
Hangi servise gittiniz bilmiyorum fakat ben eski bir Fiat kullanıcısı sayılırım İstanbul MAltepe Evsan a gidiyorum servise ve ilgilerinden çok memnunum. Derya bey sağolsun elinden geldiğince yardımcı oluyor ve müşterisini mağdur etmemeye çalışıyor. Servisten servise fark olması mümkündür. İyi forumlar..
bu benim tofaş a yazdığım mailin birebir kopyası :-D
Bundan sonra olanlar daha komik çünkü arabam beni 2 kere daha yolda bıraktı aynı sebepten 1 kere serviste içinde su olmayan aküm şarj edildi :-D allahtan son yolda kaldığım zaman gelen usta aküden anlıyorduda suyuna bakmak aklına geldi ve 0 arabamın aküsünün suyu olmadığını espit etti .Benim çağrı merkezine avazımın cıktığı kadar bağırmamla yeni aküm garantiden değişti ve bunun aslında garantiye girmediği sölendi .Bütün olanlar sonunda şikayetim nedeniyle birmottan aradılar ve yapılmayan o kontrollerim yapıldı ama göstergemdeki çizik için yani panel isteyecekleri söylendi ve biz sizi arayacaz dediler .1 ay olmuştur herhalde gariptirki !!!! aramadılar :-D
EEe burdan ne anlıyoruz fiat ii bir marka olabilir ama tofaş beş para etmez
Ama keretanın şeklinide basığın zamn gitmesinide seviyorum :-d birtek 1.4 tjet motor için bunlara katlandım yoksa dakkasına satardım herhalde
1 haftalık 0 km de aldığım araç ile ilgili şikayetlerim
13 haziran 2008 tarihinde tesim aldığım otomobilimin 12 haziran da birmot zincirlikuyu bayisine geldiği söylenerek otomobilimi görmem ve daha sonra işlemlerin başlatılmasının onayını vermem için bayiye çağrıldım .sağolsun benimle çok ilgilenen başka deyişle birmotta benimle tek ilgilenen Başar bey ile arabamı gördüm ve bana arabanın teslimat öncesi çok detaylı bir incelemeden geçirileceği sölenerek bütün plaka işlemleri ve bu yapılacak detaylı!!! kontrol için 1 gün süreye ihtiyaç olduğu sölenerek benden onay alındı .Buraya kadar herşey normal
ertesi gün arabamı aksam saatlerinde teslim aldım .27700 ytl yi peşin olarak ödedim ,yani arabanın karşılığı olan ücreti verdim!!!
1 gün süren o kontroller sonrasında :
1- cam silecek fıskıyelerinin çalışmadığını
2-arka koltukların kilitlenmediğini
3-km gösterge camında kalın bir cizik olduğunu!!!!
4-kültablasının verilmediğini gördüm
bunlar basit problemler olabilir
bir cerrah olarak çok önemli zamanımdan feragat ederek hastalarımı bırakarak zincirlikuyuya gittim
1-cam sileceklerinin arzasının uzun süreceği ama bunu tamir etmek için zamanları olmadığı söylendi
2- arka koltukları kırarcasına sert bir şekilde vurarak kapatmam sölendi
3- cizikle ilgili olarak hic ama hiç oralı bile olmadılar
4-lütfedip kultablamı verdiler
yarım saat sonra evimin yakınındaki cengelköy gültaş a gittim ve o çok ama çok uzun sürecek denilen ve 1 günlük kontroller sırasında bakılmayan silecek arızası saat tuttum 6 dakikada yapıldı ,arka koltukların kırılmadan !! nasıl yerine oturtturulacağı gösterildi
çizik için bişey yapamayacaklarını aldığım yere gitmemi söylediler
bunlar basit problemler olabilir
daha sonra bugun 21 haziran 2008 arabamın 8. günü km :449 otomobilim çalışmadı yol yardımı geldikten sonra aküde bir problem olabileceği söylendi ve ihmal etmeden servise gitmem söylendi yani akümde kontrol edilmemişti!!!!
daha sonra şüphelendim ve lastik basınçlarımın yüksek olabileceği aklıma geldi çünkü birmotun kontrol aşamasında!!! lastiklere gerekli kontroller yapılmamış olabilirdi
vee ölçtürdüm 50 ps basınç çıktıı yani ben o kontrol edilen otomobillle balon gibi lastiklerle 8 gün yol aldım ve belkide büyük tehlikeler atlattım!!!
şimdi ben bir doktor olarak soruyorum parasını peşin vermişş bir müşteri olarak soruyorum ben o paranın çok daha fazlasını vererek daha iyi arabalar alabilecek durumum varken fiat ı terçih etmiş biri olarak soruyorum
bir arabanın kontrol aşamaları nelerdir :
1- lastik : bunu çocuk bile bilir
2 -yağı
3-aküsü
4-silecekleri
5-frenleri
6-ışıkları
1 gün boyunca kontrol için bekleyen arabamın bu saydıklarım açısından kontrol edildiğine inanmıyorum
hatta yıkamaktan başka bişey yaptıklarına inanmıyorum
siz bir hasta yakını olsanız ve ben hastanızın kontrollerini yapmadan onu taburcu etsem ve sonrasında hastanızda ciddi bişeyler olsa nasıl beni suclayacaksınız bende fiatı birmot nezdinde suçluyorum,
0 km aküsü bitik silecekleri çalışmayan ciziği olan bazı vidalarında paslanmaların başladığı bir otomobili bana kontrol etmeden kakalayan ve eksikler için gittiğimde yüzüme bile bakmayan birmot fiat servisinede teşekkür ediyorum!!!!!!!!!!!1
sadece otomobilimi alırken benle çok ilgilenen satış temsilcisi Başar beye teşekkür ediyorum .
bu şikayetime yeterli cevap alamayacağımı biliyorum ama azmettim yazdım bu şikayetin ingilizcesini italya fiata da göndereceğim
ilgilenmediğiniz için teşekkürler !!!!!
bu olaylar beni de çok üzüyor. fiat türkiye kendine ne zaman çeki düzen verecek çok merak ediyorum.
fiat koçun elinde kurban yaklaşıyo bakalım ne olacak![]()
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
demek ki herkesin basına geliyormus bu tip seyler,
benim araba da 2 gunlukken kaputu actıgımda motor civarında pembe lekeler gordum sonra anladım ki radyotorun suyu ciddi eksilmis,
2 gunluk araba da kabul edilebilecek birsey degildi ama gene de sorunu yakın ilgiyle ve duzgunce cozdukleri icin tesekkur ettim servise
başınıza gelen olaylar gerçekten çok uzucu,zor bir durum sizin açınızdan...ancak soylede bi durum var,ben yeni arabada boyle sorunlar olurmu gorusune katılmıyorum...daha dogrusu yeni arabada bu sorunlar var,fiat bu işi bilmiyor,fiat araba aldıgıma pişmanım gorusune katılmıyorum desem daha dogru olur...neden mi;çünkü butun araba firmalarının urettiği arabalarda sorunlar çıkabiliyor,fiat tan tutun opel'e,wv den tutun audi'ye uretilen arabarda,araç sıfır olsa bile belli hatalar çıkabiliyor,bunların orneklerinide konusmustuk zaten bazı topiclerde...ancak su konuda sonuna kadar haklısınız,satış sonrası müşteri memnuniyetinde,insanların genel bi bolumu fiat servislerinden memnun değil,bu konuda sizlere tamamen katılıyorum...
ben sadece şunu belirtmek istedim arkadaşlar ,arabada hatalı üretimler olur bu kul yapısıdır tabiki olacaktır ama otomobiinizi alırken her arabadan müsteriye teslim öncesi yapılmasıyla ilgili kontroller kağıdı çıkmaktaymış ben nerden mi biliyorum normalde o formun doldurulup merkeze gönderilmesi gerekirken benim torpidomda doldurulmamış olarak çıktı .Bu formda yazılanların hicbirisi kontrol edilmemişti bende ne lastik havaları ne akünün şarjı ne sileceklerin durumu .Yani araba italyadan bazı eksiklerle gelebilir bende buna bişey demem ama araba yapılan 1 günlük kontroller!! sonrasında bu halde bana teslim ediliyorsa ben tofaşı suclarım ,saygılarımla
evt bu dediğinizde sonuna kadar haklısınız,bunlar kesinlikle yapılmalıydı...hadi diyelimki yapılmadı,servise gittiğinizde size geçiştirici cevaplar verilmemeliydi...sanırım birmot'ta oldu bunlar...zaten birmot'tan memnunum diyen birisiyle karşılaşmadım bugune kadar...size soyle bi oneride bulunabilirim...istanbuldaki üyelerimiz maltepe-evsan oto'dan çok memnunlar,orda ozellikle derya bey çok ilgiliymiş forum uyelerine...isterseniz birde evsan oto'yu deneyin...
arkadaşlar şikayeti olanlar kızmasınlar ama adam gibi satıcı bulsunlar o zaman.. ben aracımı 2006yılında caddedeki birmottan aldım.. o zamanlar fiatta satıyordu şimdi sadece alfa satıyor.. neyse satan arkadaş gayette ilgili alakalıydı.. türkçe kullanma kılavuzu yoktu italyanca vardı, başka bir yerden türkçesini buldu verdi.. sonra servis için küçükyalı birmota gitmeye başladık baktık beyenmedik servis kalitelerini şimdi evsana gidiyoz bi problem olduğunda ki çok çok memnunum evsandan.. hem boş(istediğin zaman gittiğinde sorununu hallediyolar) hem çok ilgililer.. satış bölümüde çok ilgili alakalı insanlar.. şöyeki; babam linea istiyordu gittik konuştuk gayette uygun, makul seçenekler sundular..
uzun lafın kısası size uymayan satıcılardan neden araba almaya çalışıyonuz ki.. onların sattığı tabiki çürükde çıkar, servisde berbat çıkar.. bu arada dediğiniz düzeyde servisler ve satıclar wv, toyota... gibi markalarda da var.. siz kendinize uygun yerden alıcaksınız.. insan gibi davrananlardan alıcaksınız alıcağınızı.. madur olan arkadaşa çok geçmiş olsun ama dediğim gibi ben 2006da aldıım arabamı evsana 2 kere gittim daha.. öncekini saymıyorum...
Konu smtg tarafından (24/08/2008 Saat 11:26 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme
Sizce adam gibi satıcı adam gibi firma bunları neye göre ayırdedebilir müşteri? Benim müşteri temsilcim adam gibiydi bana her türlü yardımda bulundu ama sonra. Bursa' da en büyük bayisi aracı yıkatmadan balmumuyla teslim ediyor. Bu arada tüm araçlar önce Tofaş' a geliyor sonra dağıtım yapılıyor bilgisini vermeliyim. Teslimatı geciken aracın fabrikadan 2-3 gün önce çıktığını öğrendikten sonra (Tofaş-Bayi arası 2 km) aracın bayi garajında bulunabilmesi 2 gün sürdü hatta bir ara aracınız kayıp bile dedilerAkşam üstü karanlığında açık hava garajında üstün körü buyrun aracınız dediler, aracı aydınlık bir yere bayi önüne bile çıkarmadılar, niye acaba? Yol boyu rezistans aradım yolda bir yere çekip kitapçık okudum rezistansı çalıştırdım ama buğu gitmiyordu. Kör topal evime gelebildim. Ertesi gün aydınlıkta gördümki 2-3 gün garajda duran araba bırakın kontrol edilmeyi balmumu kaplı (YIKANMADAN) teslim edilmiş. Yıkattım geçmedi, tekrar yıkattım geçmedi. Öğrendimki bu balmumunun ayrıca temizlenmesi gerekiyormuş. Kim nederse desin bu tamamen müşteriye yapılan bir terbiyesizliktir. Sonra servisi aradım yılsonu sıkışıklık falan filan hikayeleri. Aracıma boya koruma yaptırdım ve temizlendi. Onca para saydığım aracımla 2-3 hafta mat boyayla gezdim, gören kimse aracın sıfır olduğuna bile inanmıyordu gülermisin ağlarmısın. Tabi neden 2-3 hafta bekledim bu süre içinde yanmayan direksiyon ışıklarım ve 3 satır olması gereken yol bilgisayarımın 2 satır gelmesi nedeniyle servisler-fiat müşteri hizmetleriyle hergün kavga telefonlarıyla vakit geçirdim. Arac iade veya değişim talebinde bulundum reddedildi. Direksiyon ışıklarımı müşteri memnuniyeti adına 50 ytl ücretle çalıştırdılar sağolsunlar! Yol bilgisayarı için aylarca uğraştım sonuç alamadım bu haliyle kullanıyorum. Burada suç sadece bir tarafta değil Fiat-Tofaş-Servis tümünde aranmalı. İstisna servisler yokmu tabiki var işini iyi yapanlar, ancak işini mükemmelde yapsa Fiat-Tofaş ikilisinin hakkım olan 3 satır yol bilgisayarını tırpanlamasına engel olamadılar. Her olayda hata payları değişsede müşteriyi memnun edemedikleri ve istikrarsız oldukları aşikar. Bu konularla ilgili daha öncede çok mesajım oldu hepsinde de belirtmişimdir aracımı severek ve beğenerek aldığımı, keyifle kullandığımı hala bu görüşüm değişmedi. Neyse ki 5000 km içinde mekanik sorun yaşamadım. Biz müşteri olarak beğendiğimiz araç için bu kadar azimli ve anlayışlı olurken karşımızda böylesine duyarsız bir müşteri hizmetleri görmenin vermiş olduğu pişmanlığı yaşıyoruz. Derler ya hatayı önce kendinde arayacaksın inanın ben çok aradım ama bulamadım, ya siz?
![]()
arkadaşlar sizleri anlıyorum ve bu sadece fiat ta yok maalesef. geçen yıl temmuz ayında Citroen C4 araç aldık. satarken çok ilgililer herşey var bir sorun olursa hallederiz yaparız ederizler(heryer de olduğu gibi) ama araba 3000 km de ilen silecekleri atlayarak siliyor servis teki temsilciye söylüyorum adam cam daki pütürlerdendir diyor! bende ona diyorum ki kardeşim tem arabam bu değil benim ve ben tersanedeyim boya izi bunlar diğer arabalarımda da bar onlarda bir sorun yok, temizlet gel dedi gittim temizlettim geldim aynısı , sonra ki cevap, silecekler bozuk değiştireceksiniz. ! kabul ettiremedim adamlara ama sağolsun oradaki biri başka sorumlu değiştirdi. servisler rezil rüsvalar herşey aracı satana kadar. ve bizde volt ta var kaza yapmıştık arabayı doğuş servise verdik sabah saat 10 da içerisinde çalışanlardan birisi uyurken yakaladık. !! ve servis sorumlusuna söylediğimizde adam bizi yalancı çıkarttı. bunlar başa geliyorlar. Ben doblo ve punto aracımı pendik alper oto ya götürüyorum ve gayet memnunum. herşey e çare bulunuyor ve en azından sorduğum sorularaveya sorunlara mantıklı açıklamalar alıyorum.bu arada Baylas citroen in ithalatçısı adamlar arabaya 17" jant takarsan garanti dışı kalır xenon takarsan garanti dışı kalır dediler. düşünebiliyormusunuz.alarm takamazsınız vs vs herşey orjinal olacakmış yoksa herşey garanti dışı kalırmış. Bu da araba. işte....
Mutlaka diğer markalardada var ilgisizlik, Ancak bizi ilgilendiren bizim aldığımız marka ve yaşadığımız sorunlar. Diğer markalarda sorun olması benim içimi ferahlatmadığı gibi sorunlarımı da çözmüyorBenim gördüğüm kadarıyla müşteriyi memnun etmeye gayretli markalarda var ve piyasada gerekli methiyeyi alıyorlar zaten. Merak ediyorum benim yaşadığım sorunları Türkiye' de değilde bir avrupa ülkesinde yaşamış olsam sizce bana bu şekilde cevap verebilirmiydi o ülkenin Fiat temsicisi? Emin olun aracı öyle teslim edemezlerdi çünkü yaptırımlar o kadar fazlaki başlarına ne geleceğini bildiklerinden yapamazlardı. Bizde ise kataloğun kenarındaki Fiat istediği zaman donanım değişikliğine gidebilirden ibaret müşteri hakkın. Arızanmı var müşteri hatası ve garanti kapsamı dışı diye bir kavram var sıkıştımı al sana bahane... Bence biz kendimizi boşa yoruyoruz Fiat böyle gelmiş öyle gidiyor ben aylarca uğraştım ama normal şartlarda 1 sefer şikayet belirtmemle çözülmesi gereken sorun için kimbilir ne kadar telefon parası ve en değerli şey olan zamanımı harcadım sonuç=0 (para alarak yaptıkları ARIZALI direksiyon ışıklarımı saymazsak)
Ben de bagaj yönünden tamamiyle pişmanım. Alırken görmedin mi diyeceksiniz ki kesinlikle gördüm. Ama kestiremedim işte yetmeyeceğini. Şimdi bir alışverişe gidiyorum eşimle birlikte, bagajı bırakın dolmayan koltuk önü bile kalmıyor da yine anca tıka basa doldurup işimi görüyorum. Bir daha Hatch Back araba almayı düşünmüyorum açıkçası.
Arkadaşlar Slm;
Grande Punto araçlarda kronik olan problemleri aşağıda yazdım
1- Fren balatalarının voooovvvv diye ötmesi
2- Direksiyonun Sertleşmesi
3- Tıkırtı Burcu
4- Sağ Arkadan Ses Gelmesi
5- 6 Vitesli versiyonlarında Sekromeçlerin ve Şanzumanın Sorun Çıkartması
6- Tavan da Lekeler oluşması
7- Koltukların metal aksamlarının paslanması
8- Dışarıdan çok ses alması
9- Klima arızası (kapakçık + çalışmaması+ vb)
problemler kronik problemlerdir çünkü başıma geldi ve sonunda kendileri ile davalık olduk aracı iade aldılar. Genelde tavan sorunu okudum tavan sorununun sebebi şudur oraya çekilen macun zamanla kusma yapıyormuş ve bunu da garanti kapsamında değiştiriyorlar ayrıca yasaya göre bir ürünün temin süresi 30 iş günüdür yok işte aracın kullanılmasına engel değil vs hikaye kapı gibi yasada yazıyor 30 iş gününde parçasını bulamazsan değiştirmek zorundasın ya da parasını iade etmek zorundasın diye benim tavsiyem haklarınızı arayın inanın sizden güçlü değiller bunu canlı yaşayan bir insan olarak söylüyorum!.... bu konuda ki başımdan geçenleri öğrenmek isteyenler irtibata geçebilirler numaram 0 533 641 62 03 (site yönetimi umarım kızmaz)bu problemleri aşmak üzere aracı bi elden geçirip bir kaç özellik eklediler dikkat ederseniz artık 6 vitesli dizel versiyon yok 5'e düşürmüşler.
Konu koraykey tarafından (04/09/2008 Saat 14:38 ) değiştirilmiştir.
Koray; mesajını uygun bir başlığa taşıdım! 5 tane aynı mesajdan çekmişsin! Lütfen buradan devam edelim!
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri