o fransız motor fransız araba alınmaz. peugot,cıtroen,renault bunlardan ve muadillerinden her zaman kaçmak lazım.
3 yıla yakın (sıfır aldım) punto evo aracımı severek kullanıyorum .
araç 3000 devirde 130 km/saat hıza ulaşıyor. ve 3000 devirden sonra ciddi motor sesi alıyor. bu durum aracın standart dı ve kalitesi ile ile ilgili bir durum fakat bugün şirketimize yine sıfır gelen dacia sondero kullanma fırsatı oldu temde aracı kullandım . vites aralıkları çok uzun punto da kullandığım vites geçiş sıklığını yaşatmadı . ve araç 2500 devirde (biraz geçmiş olabilir) 150 km / saat hıza ulaşırken benim araç 3000 devirde 130 km / saat hıza ulaşıyor. ve zaten devir saatinde de bellidir. elini kolunu sallayarak çok rahat ivmelenir ve 150 de içeriye motor sesi gelmiyor. tabi aracın yüksek oluşu aerodinamik yapısı itibariyle punto daki güvenlik hissinden ebeyce uzak . fakat motorundaki performans beni şaşırttı.
buyrun resim. ayrıca 1,3 vergi avantajı olmasa kesinlikle 1,5 dci bundan sonraki araçda tercih edebilirim. ayrıca bakım aralığı multijette 10000 km dci da 15000 km.
o fransız motor fransız araba alınmaz. peugot,cıtroen,renault bunlardan ve muadillerinden her zaman kaçmak lazım.
Kesinlikle öyle fransızdan uzak durmak lazım.
I Love Abarth
reno fluence dci 1,5 den abim gayet memnun. hem hızlanmasından hem ssessizliğinden hem yakıt performansından.
yukardaki açıklamada bir ayrıntı dikkatimi çekti. benim araç benzinli dualogic. ve çok sık aralıklarla vites değişiyor. ayrıca atıyorum 90 a gelmeden 5 e geçmiş oluyor. çabuk ve sık vites değişimleri acaba baskı balatanın ömründen çalan bir etmen olabilir mi?
Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...
bence alınmaz demek önyargı ben punto kullanıcısı ve funı olarak olabildiğince objektif yorum yapmaya çalıştım . 1.5 dc motoru tanımam ama kullandığım araç 2014 model sandero gördüğüm ve yaşadığımı resm ettimde . araç inanılmaz rahatlıkta 150-160 çıkıyor ki 3000 devire gelmediği içinde bağırmıyor. fakat aynı hızlarda multijette 3000 deviri geçersiniz ve motor sesini içeride duyarsanız.
ön yargı değil tecrübe bence inşallah siz o tecrübeye sahip olmazsınız.
PSA grubu motorlar ile Fransız olan Renault un motoru birbirine karıştırılmamalı..PSA grubu yani Peugeot citroen ford dizel motorları bence gayet başarılı...hem ses konusunda hemde tork konusunda..1.5 dci lerin 8v ile 16v leri mevcut. 8v leri iyi olmakla beraber motor ömrü kısadır. 16 v leri hem güzel hemde motor ömrü uzundur..bence öyle yabana atılacak motorlar değildir..
1.5 dCi motor on numaradır. (6Yıldır Kullanıyoruz 120BIN'de ) (5000km kadar da multijet deneyimim oldu)
*Multijete göre çabuk ısınır. Kısa mesafe tüketimi daha düşüktür.
*Yokuş çıkarken daha az yakar. (Daha doğrusu 1.3 Multijet yokuşta çok yakar.)
*Tüketim/Hacim oranı otomatik olarak daha düşüktür.
*1750rpm'de full torku hissedersiniz. (multijette 2000lere yakın anca hissediliyor.- teknik veride 1750 yazmasına rağmen)
AMMA...............
Ömrünün multijet kadar uzun olduğunu düşünmüyorum
Multijetin avantajları:
*Düşük vergi
*İspatlanmış uzun ömür
*Daha düşük tüketim
Konu celenlee tarafından (05/12/2013 Saat 18:24 ) değiştirilmiştir.
Peugeot 206 1.4 ve 207 1.4 HDI Arabam oldu. Bence bu kadar önyargıyla yanklaşmayın. Nasıl başkalarının fiata önyargıyla yaklaşması sizi rahatsız ediyorsa aynı durum burdada geçerli olur. Bu 2 fransız arabamda da hiç sıkıntım olmadı ve güven veren motorlardı. Özelliklede şimdiki aracıma kıyaslaKendimizi kandırmayalım. Puntomdan da memnunum tabi ama birsonraki aracımın yine peugeot olmasını isterim.
ISmileUDie
dışarda iki araba var , biri 2009 Sandero 1.5 DCİ 70 diğeri ise bizim 1.3 75 Mjet Punto Evo , aşağıdaki maddeleri tarafsızca yazıyorum
Punto nun artıları
-Yol Tutuş
-Güvenilirlik Hissi
-Ara Hızlanma ve Yokuş Performansı
-2009 Sandero da yalıtım namına birşey yok çok bağırıyor , Mjet Punto Evo bana benzinli gibi geliyor 3000 deviri geçmedikçe
-Polen Filtresi
-City direksiyon
-Hava yastıkları
-FREN
Sanderonun Artıları
-Baskı Balata ömrü bayağı uzun
-Şehir içi ve dışı Düşük tüketim
-Ne kadar zorlasanızda dağılmayan ön takım![]()
-Park Manevraları yaparken veya dar sokaklarda lastikler Punto ya göre daha çok dönüyor , sağa sola dönme açısı daha iyi
-Fazla özelliği olmadığı için ses yapan yada bozulan birşeyde olmuyor
-Uygun Fiyatlı
Sandero ve Punto Evo mu aynı yollarda sayısızca kez kullandım , bayıra geldimi 1.5 DCi 70 hp motor adeta bir eşşek hızını korumayı bırak 120-110-100 ibre iniyor , aynı bayırı Punto Evomla 130-140 la çıkabiliyorum , Sanderoyla sollama yapmak bi facia 3500-4000 devirde tutmadıkça gitmiyorzaten gitmediği için yakmıyor
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
2 yıl önce 1.5 dci motor kango kullanıyordum 70 lik olanlarından valla puntodan daha cabuk hızlandıgı kanaatindeyim dizel puntodan.
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Fransız motorları ne zaman kötü oldu ? Bende hem punto hemde 1.4 hdi pejo var... Pejo aslan parçası mübarek 3. Viteste 110-120 diyorum banamısınd emiyor, punto hızlanana kadar anası ağlıyorayrıca şu soğuk kış günlerinde pejo çok çabuk ısınıyor punto ısınana kadar.... Ben arkadaşımızın reno yorumuna katılıyorum, 1.5dci güzel makine bi ara clio sa test etmiştim sağlam gidiyor az yakıyor kışın çok çabuk ısınıyor....
Bi fransız aracı alın 1-2 sene kullanın arkadaşların fransızlardan yakınmasını anlıcaksınız.Dışı seni yakar içi beni hesabına dönmüştür her zaman fransız arabaları.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
Puntonun dizelini 2006 model 4 sene clio sembolün dizelini 2012 model 2 sene kullanmış biri olarak kesinlikle çekiş olarak clio daha iyi. Özelllikle alt devirlerde büyük fark olduğunu düşünüyorum. Clioda 1100-1200 devirden itibaren ivmelenme başlarken bu punto da 2000 devirden itibaren gerçekleşiyor. Mesela puntoda klima açıkken yokuşlarda zorlanırken clio da bunu hiç yaşamadım. Fakat sunduğu konfor, sehiriçi kullanım kolaylığı ve şehirdışı yolculuklarda daha az yormasından dolayı benim tercihim punto olurdu.
Kardeşim dci motoru hicbirşeye değişmem.Yakıt,hız harika.megane 2 kullandım 2 yıl.corsa 1.3 multijet kullandım 3 yıl.kesinlikle dci motor diyorum.Tanımam üzerine dizel motor.Bu kadar net.
GT-I9500 cihazımdan 2 ile gönderildi
Bu Dünya Yalan Var Birazda Sen oYALAN !!!
Valla ben 2 yılda 180 bin km yaptım megane 2 ile hicte pisman olmadım.Hatta benden akan kisi tanıdıktı 4 senede o kullandı.Fakat şunu söyleyeyim Fransız araçlarının (özellikle peugeot ve citroen) malzeme kalitesi yoktur özellikle iç donanım olarak.ya bir yeri soyulur, gevşer tıkırtı yapar.Ama konu dci motorsa mükemmel bir motordur derim.
GT-I9500 cihazımdan 2 ile gönderildi
Bu Dünya Yalan Var Birazda Sen oYALAN !!!
sağlamlıkta multijete asla yetişemez.Tüm marka kullanıcıları tarafından bu konuda takdir edlen bir motor multijet.Ve bu durum dcı ler yenilense de aynen devam ediyor.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
2009 yılında taksici bir abim Fiat albea ile 1Milyon kilometreyi tamamladı ve Fiat 0 Km Fiat albea hediye etti. Böyle bir kampanyası vardı fiatın. Tabi bütün bakımlarının yetkili serviste yapılması şartıyla![]()
ISmileUDie
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri