Sayfa 1/5 12345 SonSon
104 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1,5 dci motor ve 1,3 multijet

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    ÜMİT ÇELİK
    mitix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/10/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    269
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 21

    Standart 1,5 dci motor ve 1,3 multijet

    3 yıla yakın (sıfır aldım) punto evo aracımı severek kullanıyorum .
    araç 3000 devirde 130 km/saat hıza ulaşıyor. ve 3000 devirden sonra ciddi motor sesi alıyor. bu durum aracın standart dı ve kalitesi ile ile ilgili bir durum fakat bugün şirketimize yine sıfır gelen dacia sondero kullanma fırsatı oldu temde aracı kullandım . vites aralıkları çok uzun punto da kullandığım vites geçiş sıklığını yaşatmadı . ve araç 2500 devirde (biraz geçmiş olabilir) 150 km / saat hıza ulaşırken benim araç 3000 devirde 130 km / saat hıza ulaşıyor. ve zaten devir saatinde de bellidir. elini kolunu sallayarak çok rahat ivmelenir ve 150 de içeriye motor sesi gelmiyor. tabi aracın yüksek oluşu aerodinamik yapısı itibariyle punto daki güvenlik hissinden ebeyce uzak . fakat motorundaki performans beni şaşırttı.
    buyrun resim. ayrıca 1,3 vergi avantajı olmasa kesinlikle 1,5 dci bundan sonraki araçda tercih edebilirim. ayrıca bakım aralığı multijette 10000 km dci da 15000 km.

  2. #2
    görkem koçsan
    görkem koçsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2009
    Mesajlar
    1.003
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 162

    Standart

    o fransız motor fransız araba alınmaz. peugot,cıtroen,renault bunlardan ve muadillerinden her zaman kaçmak lazım.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı görkem koçsan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o fransız motor fransız araba alınmaz. peugot,cıtroen,renault bunlardan ve muadillerinden her zaman kaçmak lazım.
    PSA grubu motorlar ile Fransız olan Renault un motoru birbirine karıştırılmamalı..PSA grubu yani Peugeot citroen ford dizel motorları bence gayet başarılı...hem ses konusunda hemde tork konusunda..1.5 dci lerin 8v ile 16v leri mevcut. 8v leri iyi olmakla beraber motor ömrü kısadır. 16 v leri hem güzel hemde motor ömrü uzundur..bence öyle yabana atılacak motorlar değildir..

  5. #4
    mustafa aladag
    muti9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/06/2012
    Yaş
    34
    Mesajlar
    267
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 45

    Standart

    Kesinlikle öyle fransızdan uzak durmak lazım.
    I Love Abarth

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #5
    b. e.
    outlife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/04/2013
    Mesajlar
    1.301
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 527

    Standart

    reno fluence dci 1,5 den abim gayet memnun. hem hızlanmasından hem ssessizliğinden hem yakıt performansından.

    yukardaki açıklamada bir ayrıntı dikkatimi çekti. benim araç benzinli dualogic. ve çok sık aralıklarla vites değişiyor. ayrıca atıyorum 90 a gelmeden 5 e geçmiş oluyor. çabuk ve sık vites değişimleri acaba baskı balatanın ömründen çalan bir etmen olabilir mi?
    Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...

  8. #6
    ÜMİT ÇELİK
    mitix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/10/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    269
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    bence alınmaz demek önyargı ben punto kullanıcısı ve funı olarak olabildiğince objektif yorum yapmaya çalıştım . 1.5 dc motoru tanımam ama kullandığım araç 2014 model sandero gördüğüm ve yaşadığımı resm ettimde . araç inanılmaz rahatlıkta 150-160 çıkıyor ki 3000 devire gelmediği içinde bağırmıyor. fakat aynı hızlarda multijette 3000 deviri geçersiniz ve motor sesini içeride duyarsanız.

  9. #7
    görkem koçsan
    görkem koçsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2009
    Mesajlar
    1.003
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 162

    Standart

    ön yargı değil tecrübe bence inşallah siz o tecrübeye sahip olmazsınız.

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #8
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    1.5 dCi motor on numaradır. (6Yıldır Kullanıyoruz 120BIN'de ) (5000km kadar da multijet deneyimim oldu)
    *Multijete göre çabuk ısınır. Kısa mesafe tüketimi daha düşüktür.
    *Yokuş çıkarken daha az yakar. (Daha doğrusu 1.3 Multijet yokuşta çok yakar.)
    *Tüketim/Hacim oranı otomatik olarak daha düşüktür.
    *1750rpm'de full torku hissedersiniz. (multijette 2000lere yakın anca hissediliyor.- teknik veride 1750 yazmasına rağmen)

    AMMA...............
    Ömrünün multijet kadar uzun olduğunu düşünmüyorum

    Multijetin avantajları:
    *Düşük vergi
    *İspatlanmış uzun ömür
    *Daha düşük tüketim
    Konu celenlee tarafından (05/12/2013 Saat 18:24 ) değiştirilmiştir.

  12. #9
    emre sever
    erenemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2012
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34DZ1196
    Edilen teşekkür: 399

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 dCi motor on numaradır. (6Yıldır Kullanıyoruz 120BIN'de ) (5000km kadar da multijet deneyimim oldu)
    *Multijete göre çabuk ısınır. Kısa mesafe tüketimi daha düşüktür.
    *Yokuş çıkarken daha az yakar. (Daha doğrusu 1.3 Multijet yokuşta çok yakar.)
    *Tüketim/Hacim oranı otomatik olarak daha düşüktür.
    *1750rpm'de full torku hissedersiniz. (multijette 2000lere yakın anca hissediliyor.- teknik veride 1750 yazmasına rağmen)

    AMMA...............
    Ömrünün multijet kadar uzun olduğunu düşünmüyorum

    Multijetin avantajları:
    *Düşük vergi
    *İspatlanmış uzun ömür
    *Daha düşük tüketim

    dedikleriniz doğru ancak şu konuda katılmıyorum multijet te oldukça çabuk ısınan bir motor bunu kışın kalorifer sayesinde daha iyi anlıyorum aracı sabah çalıştırıyorum 1-2 dakika ısıttıktan sonra yola çıkıyorum daha 2 km gitmeden kalorifer sıcak hava üflemeye başlıyor.

  13. #10
    okan türkmen
    malebow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/09/2012
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    35dev53
    Edilen teşekkür: 157

    Standart

    Peugeot 206 1.4 ve 207 1.4 HDI Arabam oldu. Bence bu kadar önyargıyla yanklaşmayın. Nasıl başkalarının fiata önyargıyla yaklaşması sizi rahatsız ediyorsa aynı durum burdada geçerli olur. Bu 2 fransız arabamda da hiç sıkıntım olmadı ve güven veren motorlardı. Özelliklede şimdiki aracıma kıyasla Kendimizi kandırmayalım. Puntomdan da memnunum tabi ama birsonraki aracımın yine peugeot olmasını isterim.
    ISmileUDie

  14. #11
    d f
    MaSTeR halilibo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/11/2012
    Mesajlar
    132
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Bravo Tango Kırmızı
    Plaka
    uıı
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Alıntı malebow Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peugeot 206 1.4 ve 207 1.4 HDI Arabam oldu. Bence bu kadar önyargıyla yanklaşmayın. Nasıl başkalarının fiata önyargıyla yaklaşması sizi rahatsız ediyorsa aynı durum burdada geçerli olur. Bu 2 fransız arabamda da hiç sıkıntım olmadı ve güven veren motorlardı. Özelliklede şimdiki aracıma kıyasla Kendimizi kandırmayalım. Puntomdan da memnunum tabi ama birsonraki aracımın yine peugeot olmasını isterim.
    kesinlikle katılıyorum bende 2 sene 306 kullandım canavar gibi arabaydı yokuşta düzde gayet iyiydi. Motor olarak parça olarak beni üzmedi.

  15. #12
    Koray Nalbant
    Punt∞ Evo.. EvoKoray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/06/2010
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.532
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 EV 0..
    Edilen teşekkür: 368

    Standart

    dışarda iki araba var , biri 2009 Sandero 1.5 DCİ 70 diğeri ise bizim 1.3 75 Mjet Punto Evo , aşağıdaki maddeleri tarafsızca yazıyorum

    Punto nun artıları
    -Yol Tutuş
    -Güvenilirlik Hissi
    -Ara Hızlanma ve Yokuş Performansı
    -2009 Sandero da yalıtım namına birşey yok çok bağırıyor , Mjet Punto Evo bana benzinli gibi geliyor 3000 deviri geçmedikçe
    -Polen Filtresi
    -City direksiyon
    -Hava yastıkları
    -FREN

    Sanderonun Artıları
    -Baskı Balata ömrü bayağı uzun
    -Şehir içi ve dışı Düşük tüketim
    -Ne kadar zorlasanızda dağılmayan ön takım
    -Park Manevraları yaparken veya dar sokaklarda lastikler Punto ya göre daha çok dönüyor , sağa sola dönme açısı daha iyi
    -Fazla özelliği olmadığı için ses yapan yada bozulan birşeyde olmuyor
    -Uygun Fiyatlı

    Sandero ve Punto Evo mu aynı yollarda sayısızca kez kullandım , bayıra geldimi 1.5 DCi 70 hp motor adeta bir eşşek hızını korumayı bırak 120-110-100 ibre iniyor , aynı bayırı Punto Evomla 130-140 la çıkabiliyorum , Sanderoyla sollama yapmak bi facia 3500-4000 devirde tutmadıkça gitmiyor zaten gitmediği için yakmıyor
    2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic

  16. #13
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    2 yıl önce 1.5 dci motor kango kullanıyordum 70 lik olanlarından valla puntodan daha cabuk hızlandıgı kanaatindeyim dizel puntodan.
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  17. #14
    Yağız Karadeniz
    CoachK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/04/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 68

    Standart

    Fransız motorları ne zaman kötü oldu ? Bende hem punto hemde 1.4 hdi pejo var... Pejo aslan parçası mübarek 3. Viteste 110-120 diyorum banamısınd emiyor, punto hızlanana kadar anası ağlıyor ayrıca şu soğuk kış günlerinde pejo çok çabuk ısınıyor punto ısınana kadar.... Ben arkadaşımızın reno yorumuna katılıyorum, 1.5dci güzel makine bi ara clio sa test etmiştim sağlam gidiyor az yakıyor kışın çok çabuk ısınıyor....

  18. #15
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2012
    Mesajlar
    1.897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Standart

    Bi fransız aracı alın 1-2 sene kullanın arkadaşların fransızlardan yakınmasını anlıcaksınız.Dışı seni yakar içi beni hesabına dönmüştür her zaman fransız arabaları.
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  19. #16
    Talha Tunaboylu
    Tunaboylu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/11/2013
    Yaş
    47
    Mesajlar
    504
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 111

    Standart

    Puntonun dizelini 2006 model 4 sene clio sembolün dizelini 2012 model 2 sene kullanmış biri olarak kesinlikle çekiş olarak clio daha iyi. Özelllikle alt devirlerde büyük fark olduğunu düşünüyorum. Clioda 1100-1200 devirden itibaren ivmelenme başlarken bu punto da 2000 devirden itibaren gerçekleşiyor. Mesela puntoda klima açıkken yokuşlarda zorlanırken clio da bunu hiç yaşamadım. Fakat sunduğu konfor, sehiriçi kullanım kolaylığı ve şehirdışı yolculuklarda daha az yormasından dolayı benim tercihim punto olurdu.

  20. #17
    mustafa grgc
    mgorgec55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2013
    Yaş
    43
    Mesajlar
    140
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Alıntı biancoangelo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi fransız aracı alın 1-2 sene kullanın arkadaşların fransızlardan yakınmasını anlıcaksınız.Dışı seni yakar içi beni hesabına dönmüştür her zaman fransız arabaları.
    Valla ben 2 yılda 180 bin km yaptım megane 2 ile hicte pisman olmadım.Hatta benden akan kisi tanıdıktı 4 senede o kullandı.Fakat şunu söyleyeyim Fransız araçlarının (özellikle peugeot ve citroen) malzeme kalitesi yoktur özellikle iç donanım olarak.ya bir yeri soyulur, gevşer tıkırtı yapar.Ama konu dci motorsa mükemmel bir motordur derim.

    GT-I9500 cihazımdan 2 ile gönderildi
    Bu Dünya Yalan Var Birazda Sen oYALAN !!!

  21. #18
    mustafa grgc
    mgorgec55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2013
    Yaş
    43
    Mesajlar
    140
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Kardeşim dci motoru hicbirşeye değişmem.Yakıt,hız harika.megane 2 kullandım 2 yıl.corsa 1.3 multijet kullandım 3 yıl.kesinlikle dci motor diyorum.Tanımam üzerine dizel motor.Bu kadar net.

    GT-I9500 cihazımdan 2 ile gönderildi
    Bu Dünya Yalan Var Birazda Sen oYALAN !!!

  22. #19
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    sağlamlıkta multijete asla yetişemez.Tüm marka kullanıcıları tarafından bu konuda takdir edlen bir motor multijet.Ve bu durum dcı ler yenilense de aynen devam ediyor.
    Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.

  23. #20
    okan türkmen
    malebow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/09/2012
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    35dev53
    Edilen teşekkür: 157

    Standart

    2009 yılında taksici bir abim Fiat albea ile 1Milyon kilometreyi tamamladı ve Fiat 0 Km Fiat albea hediye etti. Böyle bir kampanyası vardı fiatın. Tabi bütün bakımlarının yetkili serviste yapılması şartıyla
    ISmileUDie

Sayfa 1/5 12345 SonSon

Benzer Konular

  1. 1.3 multijet euro5 motor
    yusuf28 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 15/04/2013, 17:14
  2. 1.3 multijet motor yenileme
    Ziyaretci046 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 10/02/2012, 11:56
  3. 4 milyonuncu multijet motor...!
    jacoben tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 01/06/2011, 17:43
  4. 1.3 multijet motor tıkırtısı
    asimsendogan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 13/10/2010, 18:30
  5. 1.3 multijet motor performans
    terazi12345 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 61
    Son Mesaj: 23/05/2010, 10:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


1,5 dci  motor  ve  1,3 multijet Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com