byfestival Nickli Üyeden Alıntı
Pompala dediysek hafif dokunuş ile yapılmalı ecu silindirin içerisindeki yakıtın ne yaptığını ecuya ne yüklediysen o kadarını emrediyor burada anlatılmak istenen 5. viteste limitöre girmeden 6 vitese geçildiğinde gaza ne kadar basılırsa basılsın motor devri sabit görülmektedir.bu durumda Silindir içerisine benzin motor devrine göre verilmemekte motor devrinin ihtiyacından daha fazla benzin verilmektedir.Otobanda son sürat giderken gaz döşemeye değmemektedir.anlık tüketime bakın sonra gaz pedalına sonuna kadar basılı tutun devirin ve süratin değişmediğini ancak anlık tüketimin arttığını görülecektir. ECU nun buradaki görevi nedir siz gaz pedalına bassanızda silindirlere yakıtı göndermeyecekmi?
Denemesi en fazla 4 liranıza mal olur dizel veya benzinli farketmez.
saygılar..

Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.
sistemin faydaları
1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
6-Maksimum devrin sınırlandırılması
7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
8-Kendi kendine arıza teşhisi
daha neden bahsetmek istiyorsun acaba
ayağını gaza kapatıp tüketim arttığında motor boğulurmu demek istiyorsun
boğulan motorun tepkilerinimi bilmiyorsun
senin tabirinle ecu silindire yakıt gönderecek fakat sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda yakabileceği kadar yakıt gönderecektir
ayrıca dip not dizel motorlarda boğulma tabiri ezelden beri yok
profil bilgilerinde mesleğin otomotiv yazıyor muhakkak çevrende motrcular vardır bide onlara sor istersen ben daha fazla kafanı bulandırmayayım
Yer imleri