Arkadaşlar araç son viteste ve devir limitöre girmemişse gaz pedalına ne kadar köklersen kökle gitmiyorsa gaz pedalını pompalamak gerekli bu şekilde boğulan motor açılmaktadır. Şoförden şöfere değişmektedir tekniği budur.
Printable View
Arkadaşlar araç son viteste ve devir limitöre girmemişse gaz pedalına ne kadar köklersen kökle gitmiyorsa gaz pedalını pompalamak gerekli bu şekilde boğulan motor açılmaktadır. Şoförden şöfere değişmektedir tekniği budur.
%100 yanlış bir yorum
enjeksiyonlu araçlarda boğulma diye bir şey yok bu bahsettiğiniz şey
eski tip karbüratörlü araçlarda meydana gelir bunun sebebide karbüratör şamandırasının taşırmasından kaynaklı bir durumdur
enjeksiyonlu otomobillerde tam gaz giderken boğulma gibi bir durum yok
siz isterseniz ayağınıza 100 kere pompalasanızda ecu ne emrediyorsa
motor onu yapar
Pompala dediysek hafif dokunuş ile yapılmalı ecu silindirin içerisindeki yakıtın ne yaptığını ecuya ne yüklediysen o kadarını emrediyor burada anlatılmak istenen 5. viteste limitöre girmeden 6 vitese geçildiğinde gaza ne kadar basılırsa basılsın motor devri sabit görülmektedir.bu durumda Silindir içerisine benzin motor devrine göre verilmemekte motor devrinin ihtiyacından daha fazla benzin verilmektedir.Otobanda son sürat giderken gaz döşemeye değmemektedir.anlık tüketime bakın sonra gaz pedalına sonuna kadar basılı tutun devirin ve süratin değişmediğini ancak anlık tüketimin arttığını görülecektir. ECU nun buradaki görevi nedir siz gaz pedalına bassanızda silindirlere yakıtı göndermeyecekmi?
Denemesi en fazla 4 liranıza mal olur dizel veya benzinli farketmez.
saygılar.. :cool:
Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.
sistemin faydaları
1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
6-Maksimum devrin sınırlandırılması
7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
8-Kendi kendine arıza teşhisi
daha neden bahsetmek istiyorsun acaba
ayağını gaza kapatıp tüketim arttığında motor boğulurmu demek istiyorsun
boğulan motorun tepkilerinimi bilmiyorsun
senin tabirinle ecu silindire yakıt gönderecek fakat sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda yakabileceği kadar yakıt gönderecektir
ayrıca dip not dizel motorlarda boğulma tabiri ezelden beri yok
profil bilgilerinde mesleğin otomotiv yazıyor muhakkak çevrende motrcular vardır bide onlara sor istersen ben daha fazla kafanı bulandırmayayım
Alp bey neden bahsettıgınızı bu iş yogunlugumda anlayamadım artı kafama takıldı..Bana neyin peşinde oldugunuzu söylerseniz size daha fazla yardımcı olurum...
Ben o iki resmin arasındakı 3km de gecen zamanda egimin hesabınımı yapacagım...Eğer bi konuda tereddutunuz var ise yada bilgi yarısmasındaymısım gıbı bana ıkı resım arası fark soruluyorsa ben bunda ıyı nıyet aramam..
Deniz Kardeşim dur hemen panik olma :) demek istediğim şu;
Aracın 75 hp gücü belli paylaştığın ve ilerde paylaşmak istediğin görüntülerin olsada bunları sıfır eğimli düz bir yolda yapmanın imkanı yok. Sen olsa olsa bunları fark edemediğin fakat en az %3-5 eğimi olan bir yolda uzun ve sabırlı bir sürüşte yapmışsındır. Ötesinde düzde 205 - 220 km/h yaptım demek doğru ve gerçekçi değil.
Resimlere gelince onlarıda görsel materyal olsun diye koymuştum. Dikkat edersen iki resim arasında bir kac km yol farkı var düzde ve eğim aşağı aracın farkını gösterebilmek içindi...
Sinir yapmaya gerek yok Bilgiler için Teşekkürler..
Şunuda öğrenebilirmiyiz?
Düz yolda araç 5. vites hafif rampaya gelindiğinde devir düşük ise araç çekişten düşüyür gaza yüklenildikçe yakıt sarfiyatı artıyor vites küçültmek gerekir. Peki vites düşürülmediği zaman araç gitmezmi gider gaza yüklenilse bile devir düşer ancak yakıt sarfiyatı artar bu aşamada lambda sensörünün görevi nedir.Yada ne yapmaya çalışır ECU silindirlere yakabileceği kadar yakıt gönderecekse anlık yakıt tüketimi neden artıyor yada ecu görevini yapıp silindirlere gaza ne kadar basılırsa basılsın yeteri kadar yakıt göndermeyi emrediyorsa silindire gitmeyen yakıt nereye gidiyor.Geri dönüş yakıt hortumundan tekrar yakıt deposuna gidiyorsa anlık tüketimde neden bu yakıtı harcanmış olarak gösteriyor.
Teşekkürler..:cool:
Ben eğimide düzüde ayırt ederım mutlaka egım vardı ama mutlakada kucukte olsa yokus vardı...Aracın gucunden veya yaptıggı torktan bahsetmıyorum...Eğimli bir yol olsaydı kırardım o gözterge cubugunu...
Kimse kımseyı ınandırmak yada bıseyı kanıtlamak zorunda degıl dımı...Ben motor sporlarıda yapıyorum ve ondakı hızları soylemıyorum bıle..
Neyse senın ıcın rahat olsun diye eğimli yolda yaptım diyemeyecegım ..
Ayrıca Panik değilim...
volkan devir düştükçe büyük viteste kalarak motoro yük bindirirsin
sen ayağını gaza bastıkça motor aynı devir de dönmek için düz yoldaki ürettiği gücü üretmek için daha fazla yakıta ihtiyaç duyar
silindirde yakıt yakılır ancakancak elde edilen patlamanın pistonu itme kuvveti düşer motora yük bindikçede itme kuvvetini dengelemek için daha fazla yakıt yakmak gerekir
anlık tüketimin artması bu yüzdendir
ilave olarak 1, vitesle gideken yakıt anlık tüketimi 10 litre gösteriyor
bu demek değildirki silindirlere fazla yakıt gönderiliyor
anlık tüketim bir çok veriyi hesaplayarak bilgi güncelliyor
Sevgili Alp, Deniz zaten baştan beri söz konusu hızları hafif eğimli olan bir yolda yaptığını açıkça yazmış, 2. mesajında da 220 yi eğimli ve düz bir yolda yaptım diyor, oradaki düz yoldan kastı da tahminimce kaymak asfalt yani eğim yoktu anlamında söylememiş. Ayrıca adam videoyu da çekip koymuş, o hızı da hafif eğimli yolda yaptığını söylemişti zaten... Daha neyin tartışmasını yapıyorsunuz ben anlamadım.
hız felakettir!! deniz abi sen yinede yapıyosada 200 yapma :) inan çok surat 120- 130 neye yetmiyor :)