Bugün herkeste bir sinir hali var ne oluyor arkadaşlar..
Printable View
Bugün herkeste bir sinir hali var ne oluyor arkadaşlar..
ŞİMDİ DE OTOMATİK VİTESEMİ GEÇTİK VOLKANIM
ama onuda açıklayayım sana
otomatik vitesli araçlarda istenildiğinde düşük devirlerdede vites değiştirme sağlnır bunuda gaz pedalına yapacağınız hareketler belirler
sen rampa yukarı çıkarken tam gaz verip ayağını o şekilde tutarsan
ecu senin komutunu en üst devire kadar dinler en üst devir bandına gelindiğinde kendisi bir büyük vitese geçer
eğer sen fazla devir çevirmeden vitesi yükseltmek istersen ayağını hafifçe çekip gaza basarsan bir büyük vitese geçer aynı şekilde aracın devrini düştüğünü anladığınıdada tam gaz yaptığınızda araç bir küçük vitese geçer
benden bu kadar yoruldum
biraz iş yapmam lazım volkan rahat bıraksana kardeşim beni yaw
akşama devam ederiz
Deniz,
Seninle fikirlerimizi paylaştık, farkındaysan da yazdığın son mesaja cevaben hiçbirşey yazmadım. Bu sebeple uzatan ben degil sensin bunun farkında ol
LÜTFEN !
Sonrasında da burası bir paylaşım forumu gayet tabiki konumuz hakkında yazan diğer arkadaşlarıma da cevaben yazma hakkım var bunuda unutma...
Bence alp 90 hp ile bu hızı yapamadıgın için duygusal bir çöküş yaşadın..
Neyse konuyu uzatmayalım
Gün gelir deneriz birgün...
valla benim anlamadığım konulardan biride rakım meselesi. ben karadeniz otoyolu dedikleri 10-50m rakımlı yerde de max 175 gördüm Çamlıbel denilen 2600m rakımlı yerde de. amma velakin aydın-izmir otoyolunda 195km yi gördüm
acaba bende mi bi sorun var yoksa arabada mı?
:S
biraz ilgisiz olacak belki;
Türkiye otobanlarında en kolay ve en riskli göstergeyi devirecek otoban Pozantı-Adana otobanı zannediyorum.. Tekir yaylasından rakım 1500 vardır 50 rakıma kadar manyak eğimli ve virajlı ara sıra düzlükler oluyor.. orada sıradan araçlar bile göstergeyi devirir herhalde.. 180km/h ile inerken Şahin yanımdan geçince anladım bunu.. :)
bu arada chiptuning yaptıralı 10bin km oldu.. aracım 6. viteste ve düz yolda kesinlikle 200km/h geçmiyor.. eğimde gösterge yetmiyor o ayrı.. :)
Soylediginiz yolu senede 5-6 kez giderim gercekten kadran devirmek icin cok ideal bir yer, yanliz bu durumu polislerde farketmis olacakki tekir inisindeki ve giselere gelmeden son duzlukte artik hep radar var :) yani o yolunda tadi kacti artik... Bu arada ne hikmetse sizinki chipli benimki boxlu 90 lik GP lerimiz gitmiyor 75 likler 200 u deviriyor. Ben bu gidisle tekrar 75 lige donmeyi dusunuyorum :)
açıklama için teşekürler coşkun bey. ancak anlatmak isrtediğim sanırım o değil. yani arada 2550m kadar fark var ama yaptığım max hız aynı. ben bunun sebebini merak etmiştim..
birde motor bilgim yok denecek kadar azdır.onu da belirteyim de. ama sanırım sizin söylemek istediğinizin özeti oksijen yukarılarda azaldığı için subaplardaki patlama oranlarında değişiklik söz konusu oluyor ve buda aracının hızını etkiliyor diye anlıyorum. yanlış anladıysam bunu da düzeltirseniz memnun olurum.
Karabükten Ankaraya Giderken Bi abimin 75 lik puntosuyla Hafif Egimde 205 Gördük Aynı Egimde Benim Firela 190-195 ...
bir bakıma doğru tesbit yapmışsın
motorun yanma odasındaki patlama ve yanma oksijen sayesinde oluyor
motora giren havanın içinde oksijen zenginliği azalırsa yanmada o kadar azalır aracın hızı değil fakat motorun gücü etkileniyor
siz 2500 metre farkılı yerde düşük rakımda ulaştığınız hıza hatta fazlasına ulaşabilirsiniz bu eğimin ve bir çok faktörün etkili olmasından kaynaklanır
belki alakasız olacak ama benim de bir sorum var ben denemek için bugn bir test yaptım acemiyim ya o bakımdan :) şimdi genelde ben 3.viteste falan gidiyorum :) 50 lerden 70 lere falan çıkınca tabi devir saatide yükseliyo 4.vites yapıyorum sonra 80 i çıkınca devir saati gene yükseliyo bu durumda devir saati yükselinde ne olacak 5. vitesmi yapmam lazım 5.vitesi denemedim ama 5 yapınca da devir saati yükselince ne olacak başka vites yokki:) yani 5. viteste de araba bağarırsa ben ne yapıcam :))) yani lütfen kınamayınız acemilik işte kahretsin
mehtap hanım yapacak bişey yok bağırsın sen devam ediceksin:)
deviri sonuna kadar dayamana hacet yok arkadaşım. Zaten 4.500 devirden sonra turbon kapatıyor. Yani 4.500 devirden sonra ilerletmen aksine zaman kaybına sebep olur. Turbo tekrar dolucakta, kendini toparlıycakta, ivmesini alıcaktaaa.. ooo uzun iş =) Önemli olan turbo kapattırmadan vites değiştirmektir. Kaldıki şanzuman oranı ne kadar kısa olur ise, torku o kadar toplarsın. Yani çoğu benzinlinin isteyipte sonradan taktırdığı bir şanzumana sahipsin. Şikayet etme =)
Motor açmak için top speed uygulaması yapabilirsiniz tabikide. Eğer 5. viteste devir saatinin sonunu görebiliyor iseniz acemiden ziyade usta bir şöförsünüz demektir =)
Lakin şöyle bir mevzu söz konusu; dediğiniz gibi acemi iseniz lütfen o hızlara kadar çıkmayın. Karışma ben çıkarım derseniz eğer, çok daha dikkatli olun =)
Kesinlikle arkadaşlara katılıyorum. Aracım 3100de ilk bastığım zamanla şimdi arasında büyük fark var birde aracı tanıma olayıda giriyor işin içine aracının ne yapacagını önceden kestirebiliyorsun. Ben aralıklarda aracı zorluyorum hafif rampada 4.vitesde 110 u gördüm yol müsait değildi daha basamadım.