89 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Lütfen hız testlerimi değerlendirir misiniz?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    VOLKAN TARAN
    byfestival - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/01/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    67
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Mavi
    Edilen teşekkür: 26

    Mutlu

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %100 yanlış bir yorum
    enjeksiyonlu araçlarda boğulma diye bir şey yok bu bahsettiğiniz şey
    eski tip karbüratörlü araçlarda meydana gelir bunun sebebide karbüratör şamandırasının taşırmasından kaynaklı bir durumdur
    enjeksiyonlu otomobillerde tam gaz giderken boğulma gibi bir durum yok
    siz isterseniz ayağınıza 100 kere pompalasanızda ecu ne emrediyorsa
    motor onu yapar
    Pompala dediysek hafif dokunuş ile yapılmalı ecu silindirin içerisindeki yakıtın ne yaptığını ecuya ne yüklediysen o kadarını emrediyor burada anlatılmak istenen 5. viteste limitöre girmeden 6 vitese geçildiğinde gaza ne kadar basılırsa basılsın motor devri sabit görülmektedir.bu durumda Silindir içerisine benzin motor devrine göre verilmemekte motor devrinin ihtiyacından daha fazla benzin verilmektedir.Otobanda son sürat giderken gaz döşemeye değmemektedir.anlık tüketime bakın sonra gaz pedalına sonuna kadar basılı tutun devirin ve süratin değişmediğini ancak anlık tüketimin arttığını görülecektir. ECU nun buradaki görevi nedir siz gaz pedalına bassanızda silindirlere yakıtı göndermeyecekmi?
    Denemesi en fazla 4 liranıza mal olur dizel veya benzinli farketmez.
    saygılar..

  2. #2
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı byfestival Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pompala dediysek hafif dokunuş ile yapılmalı ecu silindirin içerisindeki yakıtın ne yaptığını ecuya ne yüklediysen o kadarını emrediyor burada anlatılmak istenen 5. viteste limitöre girmeden 6 vitese geçildiğinde gaza ne kadar basılırsa basılsın motor devri sabit görülmektedir.bu durumda Silindir içerisine benzin motor devrine göre verilmemekte motor devrinin ihtiyacından daha fazla benzin verilmektedir.Otobanda son sürat giderken gaz döşemeye değmemektedir.anlık tüketime bakın sonra gaz pedalına sonuna kadar basılı tutun devirin ve süratin değişmediğini ancak anlık tüketimin arttığını görülecektir. ECU nun buradaki görevi nedir siz gaz pedalına bassanızda silindirlere yakıtı göndermeyecekmi?
    Denemesi en fazla 4 liranıza mal olur dizel veya benzinli farketmez.
    saygılar..

    Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
    1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
    2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.


    sistemin faydaları
    1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
    2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
    3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
    4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
    5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
    6-Maksimum devrin sınırlandırılması
    7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
    8-Kendi kendine arıza teşhisi


    daha neden bahsetmek istiyorsun acaba
    ayağını gaza kapatıp tüketim arttığında motor boğulurmu demek istiyorsun
    boğulan motorun tepkilerinimi bilmiyorsun
    senin tabirinle ecu silindire yakıt gönderecek fakat sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda yakabileceği kadar yakıt gönderecektir


    ayrıca dip not dizel motorlarda boğulma tabiri ezelden beri yok
    profil bilgilerinde mesleğin otomotiv yazıyor muhakkak çevrende motrcular vardır bide onlara sor istersen ben daha fazla kafanı bulandırmayayım


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    VOLKAN TARAN
    byfestival - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/01/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    67
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Mavi
    Edilen teşekkür: 26

    Bilgilendirme

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
    1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
    2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.


    sistemin faydaları
    1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
    2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
    3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
    4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
    5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
    6-Maksimum devrin sınırlandırılması
    7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
    8-Kendi kendine arıza teşhisi


    daha neden bahsetmek istiyorsun acaba
    ayağını gaza kapatıp tüketim arttığında motor boğulurmu demek istiyorsun
    boğulan motorun tepkilerinimi bilmiyorsun
    senin tabirinle ecu silindire yakıt gönderecek fakat sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda yakabileceği kadar yakıt gönderecektir


    ayrıca dip not dizel motorlarda boğulma tabiri ezelden beri yok
    profil bilgilerinde mesleğin otomotiv yazıyor muhakkak çevrende motrcular vardır bide onlara sor istersen ben daha fazla kafanı bulandırmayayım
    Sinir yapmaya gerek yok Bilgiler için Teşekkürler..
    Şunuda öğrenebilirmiyiz?
    Düz yolda araç 5. vites hafif rampaya gelindiğinde devir düşük ise araç çekişten düşüyür gaza yüklenildikçe yakıt sarfiyatı artıyor vites küçültmek gerekir. Peki vites düşürülmediği zaman araç gitmezmi gider gaza yüklenilse bile devir düşer ancak yakıt sarfiyatı artar bu aşamada lambda sensörünün görevi nedir.Yada ne yapmaya çalışır ECU silindirlere yakabileceği kadar yakıt gönderecekse anlık yakıt tüketimi neden artıyor yada ecu görevini yapıp silindirlere gaza ne kadar basılırsa basılsın yeteri kadar yakıt göndermeyi emrediyorsa silindire gitmeyen yakıt nereye gidiyor.Geri dönüş yakıt hortumundan tekrar yakıt deposuna gidiyorsa anlık tüketimde neden bu yakıtı harcanmış olarak gösteriyor.
    Teşekkürler..
    Konu byfestival tarafından (04/03/2010 Saat 15:09 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. İlandaki aracı değerlendirir misiniz?
    crunonur tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 22/11/2010, 13:42
  2. Trafikte asabi misiniz?
    nemss1306 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 03/09/2010, 14:04
  3. Beğenecek misiniz?
    ademtahir tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 26/07/2010, 09:52
  4. Ben'cil misiniz ?
    BANU tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 07/07/2007, 16:16

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com