dizel araçlarda vergi yükselecek derken otobüs minibüs kamyon v.b araçlardan bahsediyor olabilir bizim araçların co2 salınımları benzinden az olduğundan vergisinin az olacağını düşünenlerdeyim en azından umarım öyle olur![]()
eyvallah hocam guzel yorum hakıkaten tebrıklerama bıraz daha dıkkat edın bence
kacırdıgınız yerler var
ekleyim dedim bu arada malum objektif davranıyoruz verılere bakarsanız dizel motor benzinliye göre daha az karbon salıyor olabılır fakat cok bilinmeyen bir gerçek var dizel motorlar benzinliye göre daha çok NOx gazı salınımı yapıyor!!
Dizelde, benzinli araçlara göre NOx farkı 24 kat fazla. Yani Dizel bir araç benzinli bir araca göre insan sağlığı açısından 24 kat daha zararlı madde yayıyor.
not: nox gazı:ınsan saglıgına oldukca zararlı!! co2 ise cevre saglıgı ıle alakalı![]()
dizel araçlarda vergi yükselecek derken otobüs minibüs kamyon v.b araçlardan bahsediyor olabilir bizim araçların co2 salınımları benzinden az olduğundan vergisinin az olacağını düşünenlerdeyim en azından umarım öyle olur![]()
engin bey neyi kaçırdığımı çok merak ettim. zira yazım ek bilgi içermiyordu ki, sadece kendimce tespit-çıkarsama yaptım sizin yazılarınızdan. yanlış-doğru demedim.
nox dediğiniz şey ise eksik olan, onu bilmiyordum öğrenmiş oldum sağolun. dizel-benzin arasındaki çevrecilik sorunsalını biraz anladım. dizel in atığı daha çoktur derlerdi ama CO2 verileri benzinliden düşük verilirdi. nasıl oluyor da dizel benzinliden daha zararlı anlamazdım. şimdi öğrendim teşekkür ederim.
Hiç Birşey diyemiyorum. Anlamak istedğiniz gibi anlayın uğraşamayacam. Görünen Köy klavuz istemez. Engin Bey hatırlarsanız dizel benzinli muhabbetini yavaş yavaş dediklerim çıkıyor değil mi? Ben boş laf konuşmam............
onur abi biz bir norveç veya ingiltere miyiz allah aşkına?
adamlar orda "hava kirliliği" yaşamamak için bu fiyatları belirliyorlar. Bizim yeni motorlarımızında emisyon değerleri benzinliler kadar iyi,belkide daha iyidir teknik değerleri bilmiyorum.
Diyeceğim şudur ki;onlar çevreye bu kadar duyarlı olmasaydı emin olun fiyatlar yine bizim altımızda olurdu bunun X ülke Y ülke ile alakası yok.
Birde arkadaşlarım sizler sadece co 2 değerlerine bakıyosunuz. Artık yeni düzenlemede co2 değerinin yanısıra ŞU değerlerde kıstas olacak :
Karbon Monoksit (CO): Renksiz, kokusuz ve zehirli bir gazdır. Yanışın
tam olmadığı fosil yakıtlardan, demir çelik tesislerinden ve petrol rafi nerilerinden
kaynaklanmaktadır. Trafi ğin çok yoğun olduğu yerlerde çok fazla birikimi
olur51.
Kurşun: Vücuda solunum ve beslenme yoluyla giren kurşun, insan sağlığı
için çok tehlikelidir. Havanın kurşunla kirletilmesinde en büyük etken
motorlu taşıtlardır. 1920’lerde motorlardaki verimi artırmak için benzine kurşun
ilave edilmeye başlanmıştır. Ancak egzozdan çıkan kurşunla hava önemli
oranda kirlenmiştir52. Daha sonraki düzenlemelerle kurşunsuz benzinin yasaklanması
söz konusu zararların önlenmesinde olumlu sonuçlar oluşturmuştur.
Partikül Madde: Dizel motorlu araçlarda oluşmaktadır. 10 mikrometreden
küçük olanlar tehlikeli sınıfa girmekte, akciğerlere kadar kolayca ilerleyebilmektedir53.
Karbon Dioksit (CO2): Yanmanın tam olduğu fosil yakıtlardan çıkmaktadır.
Zehirli değildir fakat solumaya da elverişsizdir. Hava kirlenmesi artıkça,
atmosferdeki oranı da artmaktadır. Karbondioksit uzun dalgalı radyasyonu
tutmaktadır. Dolayısıyla dünyanın enerji kaybını azaltmakta ve birkaç derecelik
ısı artışına yol açacaktır. Bu ısı artışı da kutuplarda buz kütlelerinin
erimesine, deniz seviyelerinin yükselmesine yol açacaktır54. Karbondioksit,
insan-yapımı sera gazlarının en önemlisi denilebilir. Karbondioksitin iklim
değişimine yol açmadaki payı, diğer sera gazları ile kıyaslandığında, % 50 ile
en fazladır55.
Benzinli motorlardan CO, azot oksit (NOx) ve hidrokarbonlar yayılırken;
dizel motorlu araçlardan ise CO, NOx ve partikül maddeler yayılmaktadır. Söz konusu partikül maddeler insan sağlığına ciddi tehdit unsuru oluşturmaktadır.
Avrupa ülkelerinden Almanyanın uygulaması şu şekildedir. Benzinli Binek Araç Dizel Binek Araç
Her 100 cm3 başına 2 euro benzinli araçlardan ve her 100 cm3 başına 9,50 euro dizel araçlardan vergi tahsil etmektedir.Tabi ana birim g/km....
Enerji Bakanı Taner Yıldız, çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi kirletenden daha çok vergi alınacağı yeni bir sistemin geleceğini açıkladı. Bu kapsamda dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde de çalışılıyor.
Yıldız, enerji verimliliği konusuna büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda şubat ayında Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’ni yayımladıklarını anımsatarak, şunları söyledi:
"16 milyon aracın harcadığı petrol türevi enerji sektöründe kullanılan petrol türevinden daha fazla. Strateji Belgesi’yle çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi çok kirletenden daha çok vergi alınacağı bir sistem kurgulanıyor. Hem çevreyi hem yeşili hem de enerji verimliliği ön planda tutarak ciddi bir enerji yapılanmasını uygulamak istiyoruz"
Getirilmesi düşünülen yeni sistemde, yaşlı otonun vergisi artırılırken, çevreci araçların vergisi düşürülecek. ayrıca araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Buda Hürriyetin attığı başlık..... hala inanmayın dizele yüksek vergi üzerinde çalışıyorlar. Engin Bey imkanım olsada bakanla görüştürsem sizi......![]()
Engin bey kelime aynen şu : Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı.![]()
SİZ BU KELİMEDEN NE ANLADINIZ BUNUN CEVABINI YAZINIZ.Burada kaz biraz dizel sahipleri olmuyor mu?
valla kubılay bey sızdekı bu benzın fanatıklıgı ve dızel dusmanlıgını anlayamadım bos muhalıf olmuyorum farkındaysanız..ben aynı zamanda dızel aracların fazlaca ınsan saglıgına zararlı maddelerıde yazıyorum ve yazımı ıncelersenız SIZIN DEDIGINIZDE DOGRU burası turkıye bellı olmaz dedım bundan sonra sızın konularınıza yoru yapmam bos konusuyorsam olur bıter
kı daha oncekı konularda yazmıstım motorın fıyatı dahada yukselecek dıye benzın tuketımı suan ulkemızde dusuk herkes motorıne hucum edıyor dıye...vergılendırme olmasa dahı akaryakıt fıyatları mumkun oldugunca yakınlastırılıcak...
Yeni yapılacak düzenlemeye göre çevre dostu araçtan az, çevreyi daha çok kirletenden daha fazla vergi alınacağı bir sistem kurgulanacak.
hocam dıkkat edersenız burada yazdıgı cumleler ıle emısyon degerını ısaret edıyor...
Bakan Yıldız’ın dikkat çektiği 2012-2023 yıllarını kapsayan Enerji Verimliliği Strateji Belgesi atılacak adımı şöyle anlatıyor: “Emisyon seviyesi düşük çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küçük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araçların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi. Mevzuat revizyonu ile Bakanlık ve Maliye Bakanlığı işbirliği ile yapılacak düzenleyici etki analizi sonuçlarına bağlı olarak ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye ülkelerdeki uygulamalar dikkate alınarak, taşıt araçlarında çevreci vergileme rejimine geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Maliye Bakanlığı’nın sorumluluğunda yürüyecek bu eylemle ilgili Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı koordinasyonuyla yürütülecek.”
24 AY İÇİNDE DEVREDE
Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, “İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır” ifadeleri yer aldı.
Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi: “Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.
burdada aynı degerlerden yanı cevreyı az kırletenden daha az vergı alınacak denıyor..kı AVRUPA'DA sıstem boyle yuruyor...
DİZELİN VERGİSİ ARTACAK
Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.
son paragraftada sızın dedıgınız cumleler yer alıyo...buda olabılır ama yukarı tarafıda baz alınca yanı emısyon degerlerını cıkmaza gırmıs gıbı...acıkcası ben ısın ıcınden cıkamadım..gercı burası TURKIYE hersey olur
ben ıyı okudum ve bunu anladım...
bu yazıda allah askına bana bırılerı bırseyler desın ya ben burda sadece dızel ve benzınlı mukayesesı yapıp KUBILAY bey ın soyledıgınınde dogru oldugunu yazdım...ben turkce bılmıyorum sanırım
Barıştık mı????
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri