Sayfa 3/3 İlkİlk 123
49 sonuçtan 41 ile 49 arası

Konu: 1.4 Fire Motordaki Yapılan Hız!!!!

  1. #41
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bizim FIRE'larda değişken sübap zamanlaması (VVT-i, VTEC vb. gibi) bir teknoloji var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor. FIAT'ın sitesinde ise Multiair ve FIRE aynı başlık altında ve şu yazıyor "yakıt besleme" altında: Elektronik çok nokta enjeksiyon MPI, sıra fazlı ateşlemeye entegre sistem yazmışlar...

    Ben 5000 devirden sonra aracın bi kez daha öne atılarak daha rahat hızlandığını hissediyorum. Özellikle 2. viteste asıldığımda...

    Bir de bişi dikkatimi çekti araç daha 9500 kmde. Çok fazla devir çevirmem sakin kullanırım ama geçen denememde 2.viteste asıldım 6100 devirde 3'e attım araba biraz fazla sarstı ve yığıldı sonra toparlayıp hızlanmaya devam etti. Hiç sizinde başınıza geldi mi? Seri hızlanmak gerektiğinde en geç kaç devirde vites atmak gerekir? (Araç 6500de kesiciye giriyor.)

    OĞUZ VVTİ VE VTEC olması için motorda en başta
    en az 16 subablı olması gerekir
    multiair deki sistem elektrohidrolik kontrollü subap zamanlamasıdır
    bunu vvti veya vtec ile karıştırmayın
    vtec te araç kullanım şekline göre 8 veya 16 subap çalışır
    multiair de ise motor her daim 16 subap çalışır ama subaplar açılıp kapanma zamanlamaları değişir


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  3. #42
    caner eminoğlu
    caner_ege - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/12/2010
    Mesajlar
    637
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 165

    Standart

    açıklayıcı ve güzel bir cvp bir kez daha bravo çoşkun abi...

  4. #43
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OĞUZ VVTİ VE VTEC olması için motorda en başta
    en az 16 subablı olması gerekir
    multiair deki sistem elektrohidrolik kontrollü subap zamanlamasıdır
    bunu vvti veya vtec ile karıştırmayın
    vtec te araç kullanım şekline göre 8 veya 16 subap çalışır
    multiair de ise motor her daim 16 subap çalışır ama subaplar açılıp kapanma zamanlamaları değişir
    Çok teşekkür ederim Coşkun Abi. Yığılma olayı neden olur peki abi bi fikrin var mıdır? ve o yığılmayı yaşamamak için en geç hangi devirde vites değiştirmek gerekir? Max güç devri olan 6000 devirde attığımda da yığılma yapıyor...

  5. #44
    Burak Kuşcu
    MyMoleskine shams - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Yaş
    35
    Mesajlar
    236
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34 BB 618
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    1.3 mj ile 170 gördüm rahat şekilde düz yolda. rampa aşağı 190 görür diye tahmin ediyorum ama neden yani orası önemli.

  6. #45
    Şafak Ç
    SKELETER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    819
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 176

    Standart

    Fire 77 bg Beypazarı Ankara arası yol tamamen boş iken 175 km yi gördüm. Ben deneme amaçlı koşullar tamamen uygunken yapmıştım. Ama mümkün olduğunca hızdan kaçınalım. Arabalarımız gerçekten güzel gidiyor ama her zaman sakin salına salına giden daha karizmatiktir bunu unutmayalım. Trafikte hızı azaltmak güvenliği arttırmak demektir

  7. #46
    Kubilay Kubilay
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. puntor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2012
    Mesajlar
    418
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    37 SF 777
    Edilen teşekkür: 88

    Standart

    arkadaşlar anlaşılan 160 yapmak yeterli olacak..

  8. #47
    Kubilay Kubilay
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. puntor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2012
    Mesajlar
    418
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    37 SF 777
    Edilen teşekkür: 88

    Standart

    160 yeterli

  9. #48
    Mehmet ATEŞ
    mates1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/07/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    20
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    45 UH 623
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    2008 lpg li aracımla İzmir çeşme otobanında yaklaşık 10 dakika boynca 175 km hızla sabit gittim... 175 km hızı asla geçemedi... Hız engelleyici olduğu için...

  10. #49
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten dediğim gibi 170 rampa aşığı gördüm, aynı yolun devamında 180 garantisi veririm

    Forumlarda da max 6200rpm 195km yaptığını söyleyenleri gördüm. Uzun stabil bir otoban yokuşunda o hıza da erişilebileceğini düşünüyorum.

    Ancak direksiyon yeteri kadar sertleşmediği için 160km'nin üstüne, denemek için bile bir daha çıkmayı düşünmüyorum

    140km hızlarında bile uzun süre yolculuk yapmak gayet yorucu olacaktır. Sonuçta B sınıfı bir araç ve C sınıfı kadar stabil gitmediği hissi uyandırdı bana. (İster istemez eski aracım MegII Sedan ile kıyaslamak durumunda kalıyorum örnek vermek için..)
    Bugün 1 saat kadar 120-130kmh hızlarında geldim otobanda, eski aracımda 150-160 la seyrederken bu kadar yorulmamıştım!! İnsan ister istemez kasıyor kendini, 100-110 gayet tatmin edici ama üstü korkutuyor (Eskiye nazaran..)

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Motordaki rahatsız edici titreme
    TOLGAHAN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 23/06/2016, 22:30
  2. Motordaki Titremenin Kaynağı Motor Takozu mu?
    cantekin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 09/05/2013, 23:32
  3. Motordaki ses
    motor delisi tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 12/03/2012, 14:54
  4. Multijet motordaki farklılık,nedeni ne?
    mzt tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 10/08/2011, 04:10
  5. Yapılan km. sıfırlaması
    rcpunl tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22/03/2010, 20:46

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com