49 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 1.4 Fire Motordaki Yapılan Hız!!!!

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    Peki bizim FIRE'larda değişken sübap zamanlaması (VVT-i, VTEC vb. gibi) bir teknoloji var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor. FIAT'ın sitesinde ise Multiair ve FIRE aynı başlık altında ve şu yazıyor "yakıt besleme" altında: Elektronik çok nokta enjeksiyon MPI, sıra fazlı ateşlemeye entegre sistem yazmışlar...

    Ben 5000 devirden sonra aracın bi kez daha öne atılarak daha rahat hızlandığını hissediyorum. Özellikle 2. viteste asıldığımda...

    Bir de bişi dikkatimi çekti araç daha 9500 kmde. Çok fazla devir çevirmem sakin kullanırım ama geçen denememde 2.viteste asıldım 6100 devirde 3'e attım araba biraz fazla sarstı ve yığıldı sonra toparlayıp hızlanmaya devam etti. Hiç sizinde başınıza geldi mi? Seri hızlanmak gerektiğinde en geç kaç devirde vites atmak gerekir? (Araç 6500de kesiciye giriyor.)

  2. #2
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bizim FIRE'larda değişken sübap zamanlaması (VVT-i, VTEC vb. gibi) bir teknoloji var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor. FIAT'ın sitesinde ise Multiair ve FIRE aynı başlık altında ve şu yazıyor "yakıt besleme" altında: Elektronik çok nokta enjeksiyon MPI, sıra fazlı ateşlemeye entegre sistem yazmışlar...

    Ben 5000 devirden sonra aracın bi kez daha öne atılarak daha rahat hızlandığını hissediyorum. Özellikle 2. viteste asıldığımda...

    Bir de bişi dikkatimi çekti araç daha 9500 kmde. Çok fazla devir çevirmem sakin kullanırım ama geçen denememde 2.viteste asıldım 6100 devirde 3'e attım araba biraz fazla sarstı ve yığıldı sonra toparlayıp hızlanmaya devam etti. Hiç sizinde başınıza geldi mi? Seri hızlanmak gerektiğinde en geç kaç devirde vites atmak gerekir? (Araç 6500de kesiciye giriyor.)
    kardeşim normalde sakin kullandıgın icin bir defalık aşırı beslemeye motorun verdigi cevap oluyor o yıgılma kesinliikle 6500 gibi bir rpm cevirme tamamen bosa emin ol üretilen o guc sana benzin olarak donecektır zaten
    bu arada bildigim kadarıyla vtec teknolojisini kullanan sadece alfa romeo vardı o da bitti artık fiat grubunda kendi geliştirdikleri teknolojiler var ve bence multiair kesinlikle vtece gore daha tercıh edılebilir tek dezavantajı vtec kadar moda acık olmayısı .
    Konu uraaal tarafından (11/03/2012 Saat 02:32 ) değiştirilmiştir.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Cihan GÜNDOĞDU
    Bolu_Beyi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/12/2010
    Mesajlar
    832
    Nereden
    Bolu
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    14 KB 120
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bizim FIRE'larda değişken sübap zamanlaması (VVT-i, VTEC vb. gibi) bir teknoloji var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor. FIAT'ın sitesinde ise Multiair ve FIRE aynı başlık altında ve şu yazıyor "yakıt besleme" altında: Elektronik çok nokta enjeksiyon MPI, sıra fazlı ateşlemeye entegre sistem yazmışlar...

    Ben 5000 devirden sonra aracın bi kez daha öne atılarak daha rahat hızlandığını hissediyorum. Özellikle 2. viteste asıldığımda...

    Bir de bişi dikkatimi çekti araç daha 9500 kmde. Çok fazla devir çevirmem sakin kullanırım ama geçen denememde 2.viteste asıldım 6100 devirde 3'e attım araba biraz fazla sarstı ve yığıldı sonra toparlayıp hızlanmaya devam etti. Hiç sizinde başınıza geldi mi? Seri hızlanmak gerektiğinde en geç kaç devirde vites atmak gerekir? (Araç 6500de kesiciye giriyor.)
    Fazla devir çevirdiğinizde evet araç hafif bir yığılıp yeniden alevleniyor.
    Bizim araçlarımız max gücü 6000 devirde veriyor üzeri tamamen sarfiyattır...


    Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı byspayn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bizim FIRE'larda değişken sübap zamanlaması (VVT-i, VTEC vb. gibi) bir teknoloji var mı? Kimi var diyor kimi yok diyor. FIAT'ın sitesinde ise Multiair ve FIRE aynı başlık altında ve şu yazıyor "yakıt besleme" altında: Elektronik çok nokta enjeksiyon MPI, sıra fazlı ateşlemeye entegre sistem yazmışlar...

    Ben 5000 devirden sonra aracın bi kez daha öne atılarak daha rahat hızlandığını hissediyorum. Özellikle 2. viteste asıldığımda...

    Bir de bişi dikkatimi çekti araç daha 9500 kmde. Çok fazla devir çevirmem sakin kullanırım ama geçen denememde 2.viteste asıldım 6100 devirde 3'e attım araba biraz fazla sarstı ve yığıldı sonra toparlayıp hızlanmaya devam etti. Hiç sizinde başınıza geldi mi? Seri hızlanmak gerektiğinde en geç kaç devirde vites atmak gerekir? (Araç 6500de kesiciye giriyor.)

    OĞUZ VVTİ VE VTEC olması için motorda en başta
    en az 16 subablı olması gerekir
    multiair deki sistem elektrohidrolik kontrollü subap zamanlamasıdır
    bunu vvti veya vtec ile karıştırmayın
    vtec te araç kullanım şekline göre 8 veya 16 subap çalışır
    multiair de ise motor her daim 16 subap çalışır ama subaplar açılıp kapanma zamanlamaları değişir


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  7. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  8. #5
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OĞUZ VVTİ VE VTEC olması için motorda en başta
    en az 16 subablı olması gerekir
    multiair deki sistem elektrohidrolik kontrollü subap zamanlamasıdır
    bunu vvti veya vtec ile karıştırmayın
    vtec te araç kullanım şekline göre 8 veya 16 subap çalışır
    multiair de ise motor her daim 16 subap çalışır ama subaplar açılıp kapanma zamanlamaları değişir
    Çok teşekkür ederim Coşkun Abi. Yığılma olayı neden olur peki abi bi fikrin var mıdır? ve o yığılmayı yaşamamak için en geç hangi devirde vites değiştirmek gerekir? Max güç devri olan 6000 devirde attığımda da yığılma yapıyor...

Benzer Konular

  1. Motordaki rahatsız edici titreme
    TOLGAHAN tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 23/06/2016, 22:30
  2. Motordaki Titremenin Kaynağı Motor Takozu mu?
    cantekin tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 09/05/2013, 23:32
  3. Motordaki ses
    motor delisi tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 12/03/2012, 14:54
  4. Multijet motordaki farklılık,nedeni ne?
    mzt tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 10/08/2011, 04:10
  5. Yapılan km. sıfırlaması
    rcpunl tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 22/03/2010, 20:46

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com