Gene en garip sorulardan bırısını sorucam aklıma bayadır takılıyordu....dizel araçlar hangı guctekı benzınlılerı gecer dıe???
örneğin 1.6 multıjet 120 beygır 300 tork benzınlı araclarda hangısıne denk gelıyor???anlatabıldımmı bılmıyorum yanı bu tork olayı kac beygır kazandırır?
oernegın 1.6 120 300 tork dızel 1.6 focus benzınlılerı yermı?yada ne bıleyım 105 beygır mutlıaır ıle akıbetı ne olur?
tork ivmelenme ile ilgili olduğu için kalkış ve ani gaza basmalarda hangisi seri ise o geçer.sonuçta motorun biyel kolu uzunluğu,krank çapı, aks boyları,teker çapları bunların hepsi tork üzerinde etkili...
örneğin tork üzerinde etkili olan tüm parametreleri aynı olan güçleri farklı iki araç olsun yani torkları eşit ise işin içine aracın ağırlığı ve 0-100 verileri gibi parametreler girer...kısacası kalkışta seri olan bir araç uzun yolda geçilebilir bu nedenle her aracın etkinliği farklı devirlerde farklı özellik gösterir.ama en pratiği şudur hem gücü hem torku yüksek araç her zaman yer....
Ben dizel ile benzinli rekabetine karşıyım. Dizel dizel ile benzinli benzinli ile kapışsın kardeşim en hakikatlısı budur bence.
Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic
hocam sen o 120 beygir ve 300 tork ile çoğu arabayı ellersin turbosuz 1.4 lere kadar.. 1.6 ların bazıları...
bayılıyorum zaten bugun bı tdcı focus yaklasık 25 km bravo yazısını okudu))
ama net bırsey ıstıyorum ben ) sımdı dıyelımkı bı arac var 120 beygır benzınlı olsun torkuda 170 olsun dıyelım sonuc ne olur??? ya dolandırmayım lafı ;
1.6 MULTIJET 120 BEYGIR 300 TORK BENZINDE KAC BEYGIR EDER YAW
engin bu soruya cevap yazılmaz
yani çok göreceli bir soru olmuş kardeş
tek tek motoroların özelliklerini tork eğrielerini görüp ona göre değerlendirmek gerek
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
focusu yemeyene kız vermıyorlar abı ıstanbulda sen ne dıyorsun
Tork son hıza çabuk ulaşmaya yarar ve hantal kasalara kıvraklık kazandırır beygir gücü ise son hızı belirler. Her ikiside aslında önemli. Benzinli olup turbosu olmayan 1.6cc ve dizel olup 1.6cc ye kadar olan aklına gelen tüm araçları tokatlarsın (Aynı motor ve yaklaşık aynı ölçülerdeki Alfa hariç diyelim )
Yalnız benim multiair sport bravo seninkini tokatlıyor sakın hata yapma.
Birde TSi 140 hp üzeri araçlarla kapışma uzun soluklu koşuda son hızı fazla unutma. Kısa dragta rahat kapışırsın.
Konu VICEROY tarafından (14/02/2012 Saat 12:13 ) değiştirilmiştir.
Hedefi Olmayan Gemiye Hiçbir Rüzgar Yardım Edemez...
TSI'ları falan geçiyo diyolardı
TSİ Jetta.
Engincim bende sana şöyle bir açıklama yapayım... Kısa ve özet daha sonrada tork nedir onunla ilgili bir yazı kopyalayacağım sana..
Sakın aracın torkuna güvenerek iddaya kalkışma derim ben sana çünkü benzinli ile dizel arasında çok farklar var.. en basit örnekleri vermek gerekirse
Teknik veri olarak
1.6 multijet 120 hp 300 nw tork 0-100 sn hızlanması 10.5
1.4 tjet 120 hp 206 nw tork 0-100 sn hızlanması 9.6
Bence bu teknik veriler herşeyi açıklıyor tjet 94 nm tork eksik olmasına rağmen multijetten daha çabuk hızlanıyor.. Demekki marifet torkta değil
Bence 115lik 105 lik benzinli motorları yersin ama kendi gücündeki benzinli araçlarla düz yolda iddalaşırsan hüsrana uğrayabilirsin.. Birde dizel araçlar maksimum torku alt devirlerde verdiği için üst devirlerde yetersiz kalır ama benzinli araçlar daha yüksek devirlerde elde ederler güçleri dolayısıyla daha çok devir çevirirler buda dizeller için benzinli karşısında dez avantaş..
Torku yüksek olan aracın çekişi kuvvetli olur ama bu, son hıza daha çabuk ulaşılacağı anlamına gelmez. Bu yanılgıyı düzeltmek lazım.
Tork Nedir?
Tork, motordan tekerleğe iletilen itme(dönme momenti) kuvvetidir. Birimi Nm (Newtonmetre)’dir. Bu kuvvet motorun gücü ile doğrudan alakalı değildir. Yani iki araçtan beygiri az olan bir otomobilin torku ise diğerine göre fazla olabilir. Bu da tekerlek çapı, vites kutusu ve motor tipi gibi etmenlere bağlı olarak değişir.
Halk ağzıyla otomobilin çekişi olarak da tarif edebileceğimiz tork, kamyon, otobüs, traktör gibi araçlarda çok yüksek değerler almaktadır. Bunun nedeni yük taşıyan araçların hız yapmaktan çok çekişe ihtiyaç duymasıdır.
Torku ifade eden bir diğer oto terimi de esnekliktir. Torku yüksek olan otomobiller ara hızlanmalarda yani sollamalarda örneğin 60km/h hızdan 120km/h hıza ulaşmada daha başarılıdır. Bu otomobilin esnekliği olarak tanımlanır.
Torkun yüksek olması için motorun yanma odasında normalden daha kuvvetli bir yanma gerçekleşmesi gerekir. Bu nedenle aynı beygir gücüne sahip bir benzinli motor ile dizel motor arasında iki kata yakın tork farkı vardır. Dizel motorlarda yanma odasında sıkıştırılan yüksek basınçlı havanın içerisine yine yüksek basınçlı enjektörlerden yakıt püskürtülerek çok kuvvetli bir yanma elde edilir. Bu nedenle dizel motorların torkları fazladır. Fakat dizel motorlar benzinlilere göre fazla devir yapamadıklarından hızlanma değerlerinde benzinli araçlarla benzer değerler elde ederler yani sahip oldukları tork avantajlarını devir düşüklükleri nedeniyle kısmen kaybederler.
Yüksek devirli benzin motorları her halükarda en gelişmiş turbo dizel bir motordan dahi ivmelenme anlamında üstündürler. Fakat alt devirlerdeki ani hızlanma yetenekleri sayesinde günlük şehir içi kullanımda dizel motorlar çok keyifli bir sürüşü mümkün kılarlar. Bunun nedeni de yüksek tork değerleridir. Torku yüksek olan bir aracın gaz pedalına basıldığından insanın sırtını koltuğa yapıştıracak bir hızlanma duygusu yaşatır ve bu otomobillerdeki en önemli keyif faktörlerinden birisidir.
Bir otomobilin vites kutusunda, daha fazla tork üretmesi veya daha fazla hız yapması arasında tercih yapılabilir. Burada etkili olan güç ve tork değerleri binek otomobillerde birbirine yakın değerlerde tutulurken örneğin bir jipte tork yönüne kaydırılmıştır. Misal bir binek otomobil 150 HP güç, 180 Nm tork değerine sahipken aynı motorun kullanıldığı bir jip 150 HP güç, 300 Nm tork değerine sahip olabilir. Burada beygir gücü değişmezken kullanılan şanzıman oranlarına bağlı olarak torkta farklılık görülmektedir. Benzer şekilde tekerlek çapı büyük olan traktör gibi araçlarda torkun yüksek olması gerekir çünkü tekerlek çapı büyüdükçe motorun çekişi düşer. İlaveten motor tipi de tork için önemlidir. Sıra tipli motorlar güç üretmeye odaklı olarak üretilirken V tipli motorlarkişin fazla ve sürekli olması istenen yerlerde kullanılır.
İlgili Link: Tork Nedir? Ne İşe Yarar? » Bilgiustam
BY Turbo SPORT 150 HP
hocam sızde mersındesınız bakalım karsılasırız belkı
bılgıler ıcın cok tsk ederım..tahmın ettıgım gıbı ne olursa olsun benzınlı cok ayrıdır zaten...ama tutup 115 lık benzınlı aracları gecerım dıye dusunmustum bende...yoksa yenı cıtroen c4 var 122 beygır sanırım turbo varmı emın degılım bu tarz aracları geerım dıye dusundum...yoksa dedıgınız dogru maksımum 215 gordum ben kadranımda benzınlı olsa 240 rahat gıder dıye dusunmustum
DİZEL ARABAYI KAFADA ÖLE Bİ BÜYÜTÜYOSUNUZ Kİ....sAÇMALIK BENCE SENI YENİ MOTORLARDAN 1,6 OLANLARIN HEPSİ UZUN YOLDA YER. KISA MESAFEDE SEN TOKATLARSIN DENEMESİ BEDAVA
1.6 civic ile 2.0 dizel laguna a plakayı öptürdüm. çokta zor olmadı
Bravo çok sağlam araç dün yağmurlu havada adam maşallah araban gıcır gıcır dedi oda beyaz bravoydu sağolasun usta seninkide öyle maşallah dedim belkide sitedendir vatan caddesinde oldu bende gaza geldim gülerek söyledim kalkış yapalımmı araç 77 hp dedim oo hadi kalkalım dedi adam tokatladı beni ilerde frenledi selam verdi ve gitti ama eski aracım olsaydı o bravoya 200 hp bile koysalar tozumu göremezdi
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri