şöyle bir eskiye yolculuk yapalım..devrimler oldu bu ülkede eskiden araba deyince aklımıza ne geliyordu? murat 124-131 doğan şahin renault 12 -toros takiiiiiiiiiiiii yabancı markalar 80 lere girdiğimizde bu ülkeye kolay girmeye başladığında biz araba nedir öğrendik o zaman iyi anladık ki bizi senelerce kandırmışlar senelerce at arabasına binmişiz!! bunu ben değil 32 senelik öğretmen babam söylüyor arkadaşlar doğan slx imiz var dı 95 model daha 85 binde tek rütuş boya yoktu tertemiz garaj arabası ilk sahibiydik..ardından 2000 opel astra aldık babamın ilk tepkisi bu oldu yıllarca eşşek arabasına binmişiz!!eskiden tofaş ve ranaulttan başka bir araba türkiyede olmadığı için olanlar yani mercedes gibi bmw gibi firmalarda çok pahalı olduğu için insanlar renault ve fiat/tofaş alıyordu..TÜRK insanının genel özelliği alışkanlıklardan kolay vazgeçmezler..fiat kaç senedir burda diğer avrupa yada japon arabaları kaç senedir burda? fiat ta türkiye için bazı şeyler yerine rayına oturdu tofaş ı da bağladı bir güzel yedek parçası onun ucuz olmayacak ta neyin ucuz olacak?parçası hemen gelmeyecekte hangi markanın hemen gelecek?ve ben şu konuda iddaa ediyorum yakında japon arabaları FİAT ı tahtından edecek..çünkü yedek parçası hem ucuzlamakta hemde kalite artmakta hemde yan sanayisi çoğalmakta..yanlış anlamayın ben fiat ı kötülemiyorum bu ülkenin en zor zamanında bu ülkede arabası ile geldi yanında oldu ucuza araba yaptı bizi idare edebildi ve halen daha güzel görünüşlü kimine göre sıfır sorunlu ama kimine göre sorundan geçilmeyen arabalar ile karşımızda.. ama gelişen teknolojiye ve artan arz a da kayıtsız kalamaz bu ülke bu değerli Türk halkı..
Burada bütün punto kullanıcıları bazı dertlerden yakınır durumda normadir ?
benim en çok hoşuma giden şey müşterilerin birbirlerinden haberdar olup o şekilde hareket etmeleri...
şimdi; 2011 dediğiniz araç nereden geldi ? italya
ne zaman aldınız ? ocak 2010
bu araç acaba italya da banttan ne zaman indi???
emin olun öyle şak diye gelmiyodur bu arabalar türkiye ye
fabrikadan çıkışı , bildiğim kadarıyla torino'da üretiliyor evolar
genova' en yakın liman kenti
arkasından gümrük , türkiye'ye gelişi yani sizin aracınız ağustosun sonunda üretilmiş olsa üzerine sıfır lastikler takılmıştır zaten...
hadi aracınız ağustos 2011de elinize geçip üzerinde 3310 yazan lastik gelse anlayacağım ama aracınızın üretildiği tarihte üzerinden ay geçmeden kullanılmış lastikler var?
demek istediğim sadece bu da değildi ?
renault kangoo sahibisiniz 0 aracınızda ağustos sıcağında klima arızası çıkar buram buram 35 derece hava üflerse difüzörleriniz ne yapacaksınız?
ya da klimanız açık ferahlarken yolda bi anda aracınızın içi sizi dahada ferahlatıcak göl deniz vs haline geldiğinde ne yapacaksınız?
her araçta problem çıkar...
ama büyüttüğünüz konu emin olun çok büyük değil...
evet gerekirse fiat alır 0 bir evo'nun 5 lastiğini birini size gönderir 4 tanesini stoğa koyar çözer işinizi...
ayrıca kaskonuz vardır kesinlikle gidin kasko şirketinizi sıkıştırın bakalım onlar bulabilecekmi? kaza ile oldu değilmi? yani lastiği bi şekilde yardınız?
fanatiğim ama şu an çalışan değil aksine azılı bir müşterisiyim fiat'ın niyetim tartışmakta değil ama fiat stoğumda yok derken orada çalışanların yapacağı tek şey istemektir ondan öteye gidemezler... italya'dan isterler olmadı zaten ararsalar türkiyede daha önce satılmışsa muhakkak bulurlar o lastiği... ölçülerini verirseniz bende araştırırım...
saygılarımla
Mağdur olmadan konuşmak kolay,eşekten düşmeyen düşenin halinden anlamazmış,araç Aralık başında bize teslim edildi,dediğin gibi 33. hafta tarihli lastikler var üzerinde ve biz aracın sözleşmesini araç bayideyken 20 Kasım gibi yapmıştık,% 60 hasarsızlığı olan kaskomu bir lastik için bozacak kadar enayi değilim kusura bakmayın bozanada mani olmam tercih meselesidir...
Geçen gün açtığım konuyu incelersen İstanbul Fırat Oto'da teşhire yeni gelen 2 adet Evo'da aynı lastiklerin takılı olduğunu görürsün,inanmayan bayiyi arayıp sorabilir.
Anlıyacağın işkembeden sallamıyorum burada,elimde belge ve deliller var,amacımda Fiat Evo yu kötülemek değil aksine diğer kullanıcı arkadaşları ve yeni alacak olanları bu lastik modeline karşı uyarmak,hem kendi mağduriyetimi gidermek hemde onların mağdur olmamasını sağlamaktır.
Azılı olman seni alakadar eder,böylesin diye körü körüne ,hakkını savunan bir tüketiciye bu şekilde yazarak küçümsemezsin.
Link aşağıda girip incelersin...
https://forum.grandepuntotr.com/gene...an-evolar.html
Mustafa Bey,
Umarım istediğiniz olur, Mağduriyetini giderirler...
Yanlız konu amma savunuldu anlamak mümkün değil... Vatandaş 30-35 BİN TL. verip araç alıyorsa ve problemi üretici kaynaklıysa aracı satanlarda maduriyeti karşılamak zorunda... Kanun var, nizam var...
araba pahalı değil arkadaşlar bu arada, ötv kdv mtv vb bu kadar vergi varken araba zaten %30-40 pahalı satılıyor. yıllar geçtikçe iyice insafsızlaşıyorlar.
Çok iddialı olmuş yazı. Bana göre hiçte anlattığınız kadar kaliteli değil. Fiyat/performans araçlar üretmesi kaliteli üretim yaptığı anlamına gelmiyor.
Ayrıca insan mağdur edilmeden neyin ne olduğunu anlayamıyor. Bir markanın iyi olduğunu herşey iyi giderken değil sorun olduğunda anlayabiliyorsunuz.
Konu demon tarafından (08/04/2011 Saat 18:15 ) değiştirilmiştir.
Eline diline sağlık Ahmet kardeş.Gerçekten benim de çoktandır aklımdan geçen yazmak isteyip de yazamadığım bir yazı yazmışsınız.Ama malesef bu forumda bazı kişilere göre bu yazdıkların fanatiklik olarak algılanmakta.Ama bence sen gerçekten bugün fıatın bulunduğu noktayı çok güzel özetlemişsin.Bizim forumda da opelden vw den renodan ford dan vazgeçip fıata geçen birçok kişi olduğu için ara sıra araçlarında ufak tefek problemler çıkınca eski araçları akıllarına geliyor.İşin içine duygularını katarak egolarını tatmin etmek için de aman efendim vw ford opel neydi de niye fıat aldık kapısı bile şöyle kapanıyordu.Döşemesi bile şöyleydi plastiği bile böyleydi diyerek fıatı karalıyorlar.Onları da hoş görmek lazım.Doğru yolu bulacaklar inşaallahHalbuki onlar ne kadar abartırsa abartsın vw de opel de ford da binmediğimiz görmediğimiz arabalar değil.Bugün markalar arasındaki kalite farkı çok azaldı.Vw miş opel miş toyotaymış geçin bunları.Çoğu da zaten sırf markadan dolayı satıyorlar.Bir diğer konu foruma markayı karalamak ömaksadıyla girenlerin birçoğu da bu işi kasıtlı yapıyor.Adam aracını satmış veya başka bir araç almış.Ama zaman zaman foruma giriyor ve herhangibir forum üyesinin aracında çıkan bir problemi belitmek için açtığı başlığa alakasız şekilde karalama mesajı yazıyor.
Tamam, şunu söyleyebiliriz; Fiat, fiyat-performans-kalite optimizasyonu en iyi araçlardan biri. Bence chevrolet, hyundai gibi markalardan daha iyi ve ayrıca WV&Toyota kadar da soyguncu değil. Hatta performans olarak Ford araçlarından çok çok daha iyi. Ama bütün bunlar yaşanan bir takım problemlerin gün gelip de Fiat markasını rakiplerinin ardına kolay bir şekilde düşürmeyeceği anlamına gelmiyor (bunu Fiat çalışanları bir tehdit olarak değil, bir uyarı olarak kabul etmeliler).
Lastik konusunda ise mesajlarda Fiat müşteri hizmetlerinin ilgisizliği(editlendi) eleştiriliyor, tamam, lastik markası yürürlükten kalkabilir, ama bir aracın bir tarafında bir marka lastik diğer tarafta farklı lastik diye birşey olabilir mi? Oradaki eleştirilerin tam olarak okunmadan burada yorumlandığını düşünüyorum.
Ben de henüz yeni bir Fiat kullanıcısıyım, ama eleştirilmesi gereken şeyler varsa eleştirilmeli (eleştiriler yapıcı olduğu sürece elbette) ve yapılan eleştiriler ile Fiat daha iyi olabilmeli diye düşünüyorum. Ayrıca hem bu foruma üye olup hem de Fiat almayın diyen birini görmedim, sonuçta araçlarımızla ilgiliymişiz ki bu foruma üye olmuşuz. Bugün Türkiye'de ne yazık ki yerel bir otomotiv firması yok, ama buna en yakın olan firma Fiat gibi, bu yüzden Fiat hepsinden daha iyi olmalı, ya da biz onu daha iyi yapmalıyız diye düşünüyorum.
Konu aslanerh tarafından (09/04/2011 Saat 01:15 ) değiştirilmiştir.
Ben fiatın bu lastik mevzunda bir tek şu konuda hatalı olduğunu düşünüyorum. Üretimi biten bir lastiği geri iade etmek yerine bir araca takılması eğer lastik firması bu ürünün devamını sağlıyamıyorsa geri almak zorunda olsa gerek. Hani bu sanayideki lastikçilerde yapılmış birşey olsa eyvallah sesini çıkaramazsın. Fiatın tek hatası lastikleri geri göndermemek olmuş.
Şu an binek araçta türkiyede tercih edilen tüm araçlarda common rail dizel motor sistemi var... herşeyi geçtim sadece bu teknolojiyi kullanıyo olmaları fiat'a saygı göstermeleri için bir sebeptir... d1d d4d dci tdi vs vs vs hepsi common rail peki bu buluş kimin fiat bosch ortaklığının herkes susar fiat konuşur
en çevre dostu markayı sorgulayın fiat çıkar karşınıza en düşük emisyon değerleriyle...
enleri çoğaltabiliriz... teknolojinin tasarımın tarzın ağababasıdır fiat
geleceğe yolculuktur...
devrimdir...
özveridir efsanedir ...
yüzde koskoca bir kahkahadır 500'ün koltuğunda
ailedir linea'da
efsanedir tempra tipo'da
gençliğindeki ilk arabadır dks serisinde
çaça'dır 124te
mutluluk ekonomi teknolojinin tebessümüdür punto serisinde...
italyan ateşinin buram buram püskürmesidir bravo'da
benim anlatmak istediklerim bunlardı ... eğer bir aracı kullanıyorsanız arzası kesinlikle çıkacaktır yok çıkmaz diyen yalancının kıralıdır zaten...
olmadımı sıkıntım benim yanmadımı canım sanıyorsunuz?
bmc kullanıyorum hemde 2 tane
biri fatih senelerdir yüke gıkını çıkarmadı taş gibi maşallah güvendim 2. sini aldık
levend 60 1200 km'de kapak saplamasını kesti... perişan atti beni ama en yokoğlu yok yerinde memleketin 3 saatimi almadı işin bitmesi...
2 defa takrarladı bmc'ye dilekçeler telefonlar ... imkansız denildi şikayetler veryansınlar ... halledildi...
ama lanet olsun demedim diyemedim...
diğer yanda 91 yılından beri dağ taş toz kir yük demeden afedersiniz eşşek gibi kullandığım fatih'in hatrı tek gıcırtısı yok hala maşallah...
diyeceğim kullandığınız arabalar bu ülkede kullanabileceğiniz en kullanışlı araçlar...
problem çıkar elbette ... ama hiçbir marka fiat gibi olamaz türkiye'de
Konu ahmetkarakaş tarafından (08/04/2011 Saat 20:45 ) değiştirilmiştir.
Paraya kıyabilseydim toyotadan başkasına binmezdim kıyamadım gittim kötünün iyisini aldım fiyatına göre en iyisi Fiat...
hocam Allah aşkına 90 yılında HONDA denen firma klimalı araba yaptı hemde standart dedi..ayrıca 1.6 motordan turbosuz fmi sistem yaparak 136 beygir çıkarttı hemde yakıtı bütün 1.6 motorlardan az yaptı bunu 96 yılında 172 beygire çıkarttı yine az yakıt ile..fiat ın 2.0 150 beygirlik yakıt canavarı arabasına o 136 beygirlik araba hala en az 5 boy fark atıyor biraz düşünelim geçmişe bakalım..90 yılında biz hala doğandaydık hemde eski kasa 4 ileri daha yeni bitmişti..Toyota dediğimiz firma da hangi performans araçlarını çıkarıyordu hemde ne yakıtlarla bir araştıralım lütfen..
Bende kötünün iyisi derken bunu kastetmiştim fiat'la peugeot,renault,citroen,hyundai, v.s kıyaslanabilir vede bunlardan 1 adım öndedir benim gözümde oyüzdende 2. tercihimde fiat oldu fakat fiatı yüceltirken toyota,honda,vw,audi...gibi markalarla kıyaslamak benim düşüncem bu yanlışın büyüğüdür.
an itibariyle fiat ile ilgili hiç bir sıkıntım olmasada güzel kardeşim seni sakarya samtaş servisine bekliyorumi. ertesi gün elindeki fiat aracı yarı parasına bana satmak için yalvarmazsan da gel yüzüme tükür o kadar diyorum sana.
servis var, servis var. hepsi aynı değil. tamamen şans işi bu.
80'lerde start & stop vardı regata'da
hani siz tarihi geri alın bende geriye giderek kıyaslıyayım...
kullandığımız çoğu teknoloji geçmişin teknolojisidir...
ona bakarsanız 1000'lerce hibrid araç kullanılmaktaydı ingilterede aynı senelerde...
ekonomik şartlar kültürel şartlar gelişmişlik bunları hesab etmeden bir aracı herhangi bir pazara sokamazsınız...
hatırlıyormusunuz bilmem ama ben çok iyi bilirim dobloların yağ karterlerinden yağın akmadığını?
neden biliyormusunuz ... türkiyede eurodiesel kullanılmıyordu
egr'leri bütün baştan iptal edildi...
performans ve teknolojide fiat'ı japonlarla kıyaslanması uygun değildir...
bu ülke fiat almaya mecbur değildi ama fiat ülkenin şartlarında araç üretmek zorundaydı...
Bentley ve Lamborghini'nin Türkiye'deki 35 yaşındaki İtalyanca bilmeyen ama İtalyan asıllı Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro:
Dedem Atatürk'ün isteğiyle gelip Türkiye'de ilk Fiat servisini kurdu
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri