Fiat Grande Punto : Test Drive & Review - Team-BHP
Linkteki Grande Punto'ların bizimkilerden farklarını bulunuzz..:rudolph0: Buradaki eleştirileri dikkate mi alıyor ne Fiat?
Printable View
Fiat Grande Punto : Test Drive & Review - Team-BHP
Linkteki Grande Punto'ların bizimkilerden farklarını bulunuzz..:rudolph0: Buradaki eleştirileri dikkate mi alıyor ne Fiat?
En çok bu lafa bittim :)
"Some ergonomics are so obviously designed for long-armed Italians (e.g. you have to reach out for the front power window controls as well as that of the ORVM adjustment). "
KEsinlikle öyle ön cam acmak için uzanmanız gerekiyor. (not: yenilerde ön arka cam elektirikli oldugundan düğmeleri 5 adet nedense ön camlar elinizi attıgınızda elinize arka cam lar geliyor ön camlar için uzanmanız gerekiyor. Aynalar için ise söylememe gerek yok sanırım :) )
"While fit & finish are good on the outside, it's a different story on the inside; Nice in few interior areas, average in most and absolute rubbish in some (glue coming out of joints, odd paint on the glass, misaligned fittings etc.)."
Peki, böyle birşey(ler)e rastlayan var mı arkadaşlar?
Hayır rastlamadım, içerideki işçilik gayet iyi. Hindistandaki iklim sıcak olduğu için yapıştırıcının daha sağlam olması amacıyla fazla miktarda kullanmış olabilirler, muhtemelen bu nedenle taşmıştır. Eskiden Ladalarda olurdu diye hatırlıyorum, Rusya iklimi için uygun olan yapıştırıcılar Türkiye deki sıcak havada kendini bırakır, çatır çatır dökülürdü, dikiz aynasının bile durup dururken düştüğünü bilirim Lada da. Sıcak iklim nedeniyle faklı miktarda / özellikte yapıştırıcı kullanmış olmaları problemin nedeni olabilir.
Araçların Hindistan için özel işlemden geçirildiği izlenimine kapıldım, çünkü klimanın Hindistan hava şartları için daha da güçlendirildiği ve soğutma performansının oldukça tatmin edici olduğuna dair bir ifade vardı bir yerde.
Camda da tuhaf boyalar yok bizde, muhtemelen Hindistanda maliyeti düşürmek için hafif defolu malzemeleri kullanmış olabilirler. Aracın montajında hizalama hataları konusunda yorum yapamıyorum, GP şu anda sadece İtalya da üretiliyor diye biliyorum, eğer Hindistanda üretiyorlarsa işçilik hataları söz konusu olabilir, İtalya da üretiyorlarsa işçi kullanımı en az seviyede olacağı için işçilik hataları da az olur heralde.
:w00t2000:
Sanırım Tata aynı zamanda Fiat'a çalışıyor, GP'nin de en azından montajını orada yapıyorlar gibime geldi, ayrıca Palio filan da üretiliyor herhalde. Ben bu Albea, Palio vs. Türkiye'ye özgü biliyordum İtalya'da hiç yok çünkü, ayrıca mesela GP'nin motor seçenekleri arasında T-jet yok ki orada, adamlar bu kasaya bir 110-120 HP motor iyi giderdi gibisinden konuşmuşlar.
torpido da ki üst göze mp3 cd lerim için kullandığım bir cd boyutunda ki cd çantasını koyuyorum. çevik bir hareket ile çantayı koyduktan sonra torpido kapağını kapatıyorum.
araç duruyorken sorun yok da, hareket halindeyken torpido kapağını açınca kayıyor cd çantası.
ön cam sütunları artık kabul edilmiş bir sorun.
sinyal kolu sorununu ben de yaşıyorum, kavşağa girerken sola sinyal verdim diyelim, döndükten sonra açı kendiliğinden atacak şekilde değilse altta hafifçe dokununca orta da kalıp sönmüyor bu defa sağa sinyal veriyor. ben de artık altta itmek yerine elimle ortaya getirip kendim ayarlamaya alıştım.
aracım henüz 7 aylık, servise gidip kolu değiştirmelerini isteyecektim ancak sanırım herkesde var bu sorun?
Camdaki tuhaf boya izlerinin olmaması gayet noral çünkü o boya arabaya yapılan yama nedeniyle cama uçan boya atlanıp müşteriye gitmesi hoş olmamış. GP hindistandada haziran ayından beri üretiliyor. Ve sadece local pazar için satışı var. Bu adamlar GP üretimini İtalyaya yakın diye Türkiyeye vermediler ve yaptıları işçiliği bizzat kendi gözlerimle gördüm hem hindistanda hemde puntonun italyada üretildiği Sata Melfi Fabrikasında, inanın bana eğer biz bu arabayı Türkiye kendi İşçimizin ürettiği kaliteyle üretsek bu araçtan 3 milyon satılacağına 5 milyan satardık.
Bu arada İtalyadan otomasyon olarak hiç bir eksiğimiz yok. hatta fazlalaığımız bile olduğu söylenebilri.Puntolarda gördüğünüz işçilik hatalarının bir çoğunu bırakın linea yı tamamen farklı bir sınıf olan Dobloda bile göremezsiniz.... Bunuda herzaman fabrikama ve fabrikamın işçiliğine bütün yüreğimle inanarak söylerim.
Serhan, fabrikanın içinde değilim tabi ama Doblo ve Palio daki işçilik kusurları da hiç az değil.Tabi üretim aşamasını bilemiyorum ama bir kullanıcı olarak bu araçlarda da gözüme batan kusurlar fazlasıyla var.
Ben buna katılmıyorum işçilik kusurları olarak malzeme plstik kalitesi vs..gibi şeylerden bahsediyorsan bunlar işçilik hatası değil.Ama bir motor kaputu profil boşluk ayarı,boya hatası vs. gibi hatalar avrupa arabalara nazar daha az. Budan çok değil 2 sene önce Alfa Romeo Pomigliano fabrikasına (159 ramp-up için ) boya hatalarını gidermek için desteğe gidildi.
Evet, benim kastettiğim bunlardı Serhan, profil boşlukları, boya işçiliğini ben anlayamam ama gerek kullanılan plastik, gerekse bu malzemenin montajında İtalyanlar daha iyi.Tabi adı işçilik ve malzeme kalitesi değilse o ayrı.Ancak bunlar bu kaleme giriyor...
Evet puntoların özellikler 2006 modellerin motor profil boşluklarında eşit olan yok gibidr. Ayrıca çevremdeki arkadaşlarımdan örnek vereyim (% 30 unda var ) torpidonun ön cam difüzörünün çatlaması ayrılması, bunun tek nedeni torpidonun kasıntılı oturutulması. Ayrıca hepimizi Puntonun aşırı tıkırtılarından şikayetçiyiz buda iç trim plastik işçiliğinden kaynaklanıyor yani kasıntılı boşluklu montajından.Kapı ayarlarına bakın yine bir çoğunda tek seviyeyi yakalamak imkansız. Torpido kapağına bakın atık olmayan varmı ?Bagajı açınca meges denilen macunlarına bakın işçiliği görün ve aynı işlemi birde TOFAŞ tan çıkan arabada kontrol edin fark zaten ortada olucaktır. Benim eski aracım 2004 model Paliodan şu anki aracımdan daha az iç trim sesi geliyordu hatta gelmiyordu.
Türkiyedeki adam işsiz kalacam diye ödü kopuyor. İşini doğru yapmak zorunda. Tabi montaj için şu kadar sürede, şu kadar adet yapacaksın diye anormal bir baskı görmediği sürece işini kurallara uygun yapacaktır. Konu tasarım hatalarından, kaliteye doğru kayıyor:)
Gp ler biraz sorunlu bence de.Eski kasaları daha az sorun çıkartmaktaydı.Ancak genel olarak bence (Palio ve özellikle de Doblo ile kıyaslanınca) Punto daha iyi.Tabi üretici değil de kullanıcı olarak.Linea lar hakkında fazla yorum yapamam ama çevremde sadece bir arkadaşımda vardı (1.4 fire active) o da iç mekan seslerinden çok fazla şikayetçiydi ve sonunda sattı.
Dünyanın en önemli otomotiv kuruluşlarından biri bir tofaş çalışanı olarak eleştrilebiliyorsa ne mutlu bize tabiki :)
ben 2006 palio dan 2008 gp gectım ama cok hayal kırıklıgına ugradım enbasıtı dıreksıyon aydınlatmasının olmaması acayıp komedı 2006 ve 2007 lerde yanıyor bılseydım yana yana 2008 uzerı ve 2009 aramazdım :) neyse palioda torpido ışıl ışıldı ve 3 satır yol bılgısayarı vardı tarıh gun göztergesi cok guzeldı ve dışarı ısı dercesi vardıvardı ama gp bunlar yok gerçi bazı modellerinde var ama çok basit şeyleri alaraktan demekkı maliyet kısıp araçları satarlarken İNDİRİM YAPTIKKKKK DİYORLAR KOMEDİYAAAAAA......
2006 modellerde(daha üstünde varmı bilmiyorum) bilgisayarda türkçe menü yok ama onun sayesinde değişik yabancı kelimeler öğreniyorum.her gün yeni bir yazı çıkıyor. :D
çamurluğa her baktığımda ışığın fazla parlaması nedeniyle birilerinin çarptığı ve orayı ezdiğini düşünüyorum :S :S
Bence en öenmli olan topido'da aydınlatma olmaması ve arka koltuklarda tam ortada oturunca göğüslüğün simetrik durmaması el fireni tarafanıdan gelen oluğun sola yatık olması beni rahatsız ediyor onun dışında bir ''-'' görmüyorum birde sürücü koltuğunda orjinal kolçak olan modellerde bir tuş var koltuğun kanat kısmını şişiren bölmenin co tarafında olmaması bu olay normalde ön tarafta sağ koltukta var mı yoksa benim koltukta bir anormallik mi var çünkü sürücü koltuğunun yanında ki koltuğun alt tarafına bakınca kablo bağlantıları falan var...
...tofaş üretimi uno sx ...tipo sx ve palio el 1,2 16v den sonra satın aldığım GP için keşke TOFAŞ*ta üretilseydi diyorum...arkadaşların çoğu veya vatandaşımızın çoğu önyargılı olarak şahin doğan kartal serçe*ye göre değerlendirme yapıyor ...ki onlarda kendi çapında ve sınıfında lada*ya dacia*ya reno*ya gibi araçlara beş basanlardı...TOFAŞ ve yan sanayisi 15-20 yıl önceki tofaş değil arkadaşlar...artık avrupa ve dünyaya kalite konusunda özellikle ...inanın meydan okuyacak durumdayız...biz bu işin içindeyiz ...direkt olarak...sayın mühendisime aynen katılıyorum....