Kullanacaksan kesinlikle Bravo' dan vazeçme derim ben o motorla attan inip eşeğe binersin...
Kesinlikle yorum süper bravoyu gectim inanın bunda 1.3 mj inanılmaz performanlıs bu yeni astradan forumlarda gezerken mjetin ödül manyagı oldugunu gördüm harika bi motor ve fiat kasasına göre motoru koyuyo, bu arada astranun motoru fiat üretmiş daha dogrusu opele dizel motoru satan fiat, bu hangi markanın üstün oldugunu ortaya net bi şekilde koyuyo eee aynı sekment arabasına 1,6 300 tork koyuyo eli mahkum opele bu motoru satmayıp 1,3 190 tork verio bi nevi opeli direk 1 kademe alta alıo yoksa opel motor üretse o kasaya o motoru koymazdı bunu üreten mühendisler salak değil sonucta
Driven by the future
ikinci el piyasasını düşünürseniz astra ile takasa girin derim.. sonuçta yeni kasa bir araç bravoda eskiyen bir yüz sonuçta.. opel mi fiat mı derseniz sonuçta çoğunluk opel der..
tek handikapı motor konusu inanılmaz hantal.. 1.4 dizel 68hp lik fiestama yanaşamadı ki arkadaşımdı kullanan astrayı inince basmadınmı diyo sordum.. bravo da da inanılmaz bir gidiş varondan sonra baya bocalarsın..
Arkadaşınız takasa girmek istediğine göre Bravoyu astradan daha üstün gördüğü aşikar (bencede öyle) ben olsam asla değişmem, yemişim ikinci elini, aslında astranın da bravonunda 2. elini bizler belirliyoruz, 2. eli kötü diye almadığımız bravoların 2. elleri birazda bu yüzden düşüyo. Puntodan sonra ki aracım bir bravo ya da alfa gulietta olacak inşallah ...Birçok insanın beğenmediği fiat motor konusunda hayranı olunan bir çok araç markasından daha iyi ...
karar verilmiş gibi ama, astranın bravoya 2 avantajı var bana göre,
1 iç dış tasarımı
2 ikinci eli
onun dışında hiç bir şey yok.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
opeli eşşeğe benzeten, sadece amblemi var diyenler olmuş gerçekten enteresan yorumlar bence..aracım opel olduğu için demiyorum ama arkadaşlar kusura bakmayın da o kadar da değil!! bahsedilen araç ta herkesin görünce ahh ah çektiği yeni kasa astra..mühendisler yada opel sanki o motorun yetmediğini bilmiyorlar mı? ama neden 1.3 gönderiyorlar biraz düşünelim bakalım..neden Türkiyede 1.3 de avrupada 1.7 motorla çıkıyor bu araç biraz düşünelim bakalım? birde bu araç nede ağır acaba? ağır ve sağlamlığı olabilir mi? bunun yol tutuşuna etkisi var mı? bunların cevapları çok zor değil..bravonun motoru elbette üstün olacak 1.6 dizel 120 beygir 300 torklu makine ile 1.3 95 beygir 210 torklu makineyi karşılaştırıp birde üstüne eşşek deniyor..enteresan..
Konu tayfux tarafından (24/05/2013 Saat 02:38 ) değiştirilmiştir.
Ben bu kısma katılmıyorum, bir aracın daha ağır olması onun daha sağlam olduğunu, daha iyi yola tutunduğunu göstermez tek başına. Bunu Bravo/Astra kıyası için söylemiyorum, genel konuşuyorum. Tersine, hafif olursa sürücüsünü daha iyi korur, yola daha iyi tutunur. Ağır araç üretmek çok kolay, aynı şekilde hafif üretmek de çok kolay. Ama hem hafif hem güvenli hem yola iyi tutunan araç yapmak zor.
bence hiç düşünme astrayla takasa gir .2012 yılında opel astra hb 20942 adet,golf 11457 adet c 4 bile 6684 adet satmışken bravonun satış miktarı 764 adet.böyle giderse birkaç ay sonra bravo fiatın saçma politikaları yüzünden satıştan bile kaldırılabilir.zaten ikinci eli olmayan araç dip yapabilir.
ikinci el konusuda ayrı bir mevzuu,örneğin 2000 yılında bir bravo ile opel astra aynı paraya satılırken şimdi ikinci el de bravo 12-13 binlerde gezinirken opel 18-19 bin tl lerde alıcı buluyor.
opelin dizel motor üretimi yokmuş araştırdıgınız zaman bunu görebiliyorsunuz, fiat çatısı altında dizel motor tedarik ediyor. Ayrıca ağırlık saglamlıksa bravo astradan daha hafif değil . Opeli kötülemiyorum ben ama fiatın degerinin görülmediğini söylüyorum kimse kusura bakmasın ama bravo bi palio albea değil, insanlar hala punto ve bravonun %100 italyan olduğunu bile bilmiyor. unutmayın dğnyanın en iyisi almanlar diosunuz arabada ama o ülkemizde kabul edilen bi kavram italyanların yaptıklarına güç yetmio ve en iyi oldukları kanıtlanmış (ferrari lambroghini maserati vs ) . Ben opele kötü demiyorum bu arada yanlış anlaşılmak istemem marka takıntım yok hangi araba makul ve tatmin edici gelse ona binerim . sadece astra bravodan sonra tatmin etmedi okadar.
Driven by the future
Bravo kullanmış biri olarak Bravo nun maalesef ESP siz yol tutuşunun iyi olmadığını düşünüyorum. Zaten atlattığım kaza riskini Allah kimsenin başına vermesin. Şöylede bir şey varki eğer Rohan arkadaşımızın Bravosunda ESP olsaydı 6-7 ay önce ben alacaktım bu aracı ama açıkçası cesaret edemedim.
*****ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 MULTIAIR 170 TCT*****
***MATT MAGNESIO GRIGIO***
*****SPORT PACK1 & 18" MATT BLACK WHEELS*****
hocam ben opeli çok iyi araştıran ve tanıyan bir insan olduğumu düşünüyorum..opel dizel motor üretiyor demiyorum ki zaten yakın zamanda üretti 1.6 132 beygir 300NM tork 2016 da astralara konması planlanıyor seneye de merivaların üstünde olacak..olay şu ki siz astraya bakarken 1.3 95 beygir olduğunu biliyorsunuz ve beni tatmin etmedi diyorsunuz tatmin etmemesi tabikide normal..beygiri düşük araba tamamen görüntü ve az yaksın diye üretilmiş bir araba..1.6 120 beygir ile 1.3 95 beygir araba aynı olur mu ki karşılaştırma yapılıyor? donanım olsun görüntü olsun istediğiniz kadar karşılaştırın haklısınız derim ama motor bakımından nasıl böyle bir hataya düşülüyor ben sadece bunu anlamıyorum..beni forumdan tanıyanlar iyi bilir herzaman marka milliyetçiliğine karşı oldum bende değilim ama anlamsız karşılaştırmalara sadece şaşırıyorum..buraya öylesine giren adam der ki bu ne ya? 1.3 araç ile 1.6 aracın motorları karşılaştırılıyor????1.7 motor da ısuzu motorudur herhangi bir ısuzu bayiine gidip motorla ilgili ustalardan bilgi alırsanız çoğunun ağzından 1.000.000 rakamlarının döküldüğünü işitirsiniz..ayrıca yine forumda birçok kez değindiğim gibi multijet motoru sadece fiat a mal etmeniz kesinlikle bencillik..altyapısında GM-fiat ortaklığı olan bir motordur..şuna kesinlikle katılırım fiat bu motoru daha çok sahiplendi ve satış hacmi daha yüksek olduğu için fiat ın motoru olarak tanındı..bravo benimde çok hoşuma gidiyor gerçekten çok güzel sağlam oturaklı bir araç, puntolar hoşuma gitmese zaten almazdım ama söylemek istediğim 1.3 ile 1.6 aracı (ki arasında 25 beygir,70-80 NM tork fark var) karşılaştırırken 1.3 araca eşşek dediğinizde karşınızdaki e heralde der bunu bilmek için binmeye gerek yok..donanım ve görüntü derseniz de ne deseniz haklısınız zevk meselesi..bana kalsa ben yeni kasa astra derim bence motor hariç her yönden(benim kriterlerime göre) bravodan daha üstün ve güncel bir araç..inşallah 1.6 132 beygir motoru ile astra geldiğinde aynı objektiflik devam eder..
-ağırlıkla sağlamlık alakasız kavramlar
-sağlamlıktan ne anlıyorsunuz? bir aracın sağlam olması gereken parçası şasesidir oda darbeyi tasarım olarak arakaya transfer eder. kaporta aksamı sadece şeklini korur onun dışında bir darbe durumunda darbeyi sönümlemek için eğilip bükülmek üzere tasarlanır, örneğin kazalı kaputlara bakarsanız katlanarak geriye doğru gitmiştir genellikle
-seri araç üretimdeki en büyük gelişmelerden biri çift kat saç ile kaporta üretimidir(hem hafiflik hem üretim maliyeti olarak)
-şuan hala araçları hafifletmek için milyarlarca dolar yatırım yapılıyor. böylece hem güç/ağırlık oranı iyileşiyor hemde emisyon değerleri düşüyor.
Ne Mutlu Türküm Diyene!
ben hiç düşünmeden astrayı kapardım onuda 1 sene sonra aynı paraya satar a3 alrdım![]()
bilmiom ki kararsız kaldım şimdi yorumlardan sonra![]()
Driven by the future
temelde çok doğru dediklerin ozan. ancak ağırlıkla sağlamlık teorik olarak doğru orantılı diyebiliriz. eski araçlar çok ağırdı ama kazalarda çok kötülerdi falan filan diyenler olacaktır ancak olay çelik teknolojisinin gelişmesinde dolayı değişiyor. high strength steel kullanımı arttıkça araçlar daha güvenli olmaya başladılar. Safercars.gov sitesi ki amerikanın resmi highway safety sitesidir ağır ve büyük araçlar kullanımasını öneriyor. Bunun da tek sebebi fizik. Momentum denilen bir kavram var ve momentum daima korunur. momentumu da hız ve kütlenin çarpımından elde ederiz. ancak ağırlık tüketim ve performansı negatif etkilediğinden dolayı optimizasyon yapılır daima. yani dediklerin tamamen doğru. çift sac dediğin konu ise bilmeyenler tarafından yanlış anlaşılabilir, aşağıdaki görsele bakalım:
bu eski bir araç yani, eski araçlarda da iç panelin altında kalan bir iç sac ve dışarıdan gördüğümüz stil sacı vardır. stil sacı genelde 0.6-0.7 mm kalınlığında saclardan yapılır ve koruma açısından bir önemi yoktur. iç sac ise daha kalın olup ayrıca resimde göremediğiniz (çünkü eski araçlarda yok) koruma barı ile desteklenir ve güvenlik sağlanır. kaput çamurluk gibi parçalar ise aynen dediğin gibi darbeyi katlanarak sönümlerler. örneğin yeni astra gtc'lerde kaput iç sacı sadece 0.5mm kalınlığında. dışardan birine söylense bu adam der ki "kağıt gibi araba yapmışlar" ancak bunların hepsi yaya ve yolcu güvenliği için.
sonuç olarak bence 1.3dizel bir aracı 1.6dizelle kıyaslamak manasız.![]()
arkadaslar simdi agırlık saglamlık tartısıozda bravo ruhsatta astradan 9 kg daha agır zatn
Driven by the future
Hocam aslında kararsız kalmanız gerektirecek bir durum yok eğer hala Bravoyu satmayı düşünüyorsanız.Ne kadar zamandır ilanda olduğu ortada.
Ben araç ararken 43000 den aşağı temiz astra dizel göremedim bunlarda edition donanımdı bence takasınızı yapın hemen onu satışa çıkarın Bravodan istediğiniz rakamı çok kolay kazanırsınız astranın satışından belkide fazlasını!
*****ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 MULTIAIR 170 TCT*****
***MATT MAGNESIO GRIGIO***
*****SPORT PACK1 & 18" MATT BLACK WHEELS*****
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri