62 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Opel astra 1.3 dizel 2012

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Tony Montana
    Ingegniere tonymontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2011
    Mesajlar
    1.297
    Nereden
    Yurtdışı (Foreign)
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 448

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -ağırlıkla sağlamlık alakasız kavramlar
    -sağlamlıktan ne anlıyorsunuz? bir aracın sağlam olması gereken parçası şasesidir oda darbeyi tasarım olarak arakaya transfer eder. kaporta aksamı sadece şeklini korur onun dışında bir darbe durumunda darbeyi sönümlemek için eğilip bükülmek üzere tasarlanır, örneğin kazalı kaputlara bakarsanız katlanarak geriye doğru gitmiştir genellikle
    -seri araç üretimdeki en büyük gelişmelerden biri çift kat saç ile kaporta üretimidir(hem hafiflik hem üretim maliyeti olarak)
    -şuan hala araçları hafifletmek için milyarlarca dolar yatırım yapılıyor. böylece hem güç/ağırlık oranı iyileşiyor hemde emisyon değerleri düşüyor.

    temelde çok doğru dediklerin ozan. ancak ağırlıkla sağlamlık teorik olarak doğru orantılı diyebiliriz. eski araçlar çok ağırdı ama kazalarda çok kötülerdi falan filan diyenler olacaktır ancak olay çelik teknolojisinin gelişmesinde dolayı değişiyor. high strength steel kullanımı arttıkça araçlar daha güvenli olmaya başladılar. Safercars.gov sitesi ki amerikanın resmi highway safety sitesidir ağır ve büyük araçlar kullanımasını öneriyor. Bunun da tek sebebi fizik. Momentum denilen bir kavram var ve momentum daima korunur. momentumu da hız ve kütlenin çarpımından elde ederiz. ancak ağırlık tüketim ve performansı negatif etkilediğinden dolayı optimizasyon yapılır daima. yani dediklerin tamamen doğru. çift sac dediğin konu ise bilmeyenler tarafından yanlış anlaşılabilir, aşağıdaki görsele bakalım:



    bu eski bir araç yani, eski araçlarda da iç panelin altında kalan bir iç sac ve dışarıdan gördüğümüz stil sacı vardır. stil sacı genelde 0.6-0.7 mm kalınlığında saclardan yapılır ve koruma açısından bir önemi yoktur. iç sac ise daha kalın olup ayrıca resimde göremediğiniz (çünkü eski araçlarda yok) koruma barı ile desteklenir ve güvenlik sağlanır. kaput çamurluk gibi parçalar ise aynen dediğin gibi darbeyi katlanarak sönümlerler. örneğin yeni astra gtc'lerde kaput iç sacı sadece 0.5mm kalınlığında. dışardan birine söylense bu adam der ki "kağıt gibi araba yapmışlar" ancak bunların hepsi yaya ve yolcu güvenliği için.

    sonuç olarak bence 1.3dizel bir aracı 1.6dizelle kıyaslamak manasız.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Opel Astra :)
    classiconline tarafından Üye Garajı forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 31
    Son Mesaj: 20/02/2013, 14:38
  2. Opel Astra 1,4 140 sport
    pdr42 tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 20/12/2012, 16:36
  3. Opel Astra Aranıyor
    classiconline tarafından Alınık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 17/12/2012, 12:41
  4. Opel astra hb 1.3 otomatik dizel!!!!
    akbiyik tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 18/01/2011, 12:19
  5. Satılık Opel astra!
    burhankutlu tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 30/09/2010, 04:27

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Opel astra 1.3 dizel 2012 Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com