Sayfa 2/2 İlkİlk 12
33 sonuçtan 21 ile 33 arası

Konu: Bravo 1.4 T-jet & 1.6 JTD

  1. #21
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Bu arada başlığı kıyaslamadan daha çok her iki modeli kullananların yorumlarını almak için ikisi beraber atmıştım ama herhalde insanlarda bir kıyaslama havası yaratmış . Yoksa benzinli motorun (turbolu) kendine yakın beygirlerde ve hatta biraz üstünde dizel motorlara fark attığı aşikar, sonuçta motorun ve yakıtın yapısından kaynaklanan bir durum. (örnek 1.9 130hp GP 9.9sn 1-100, 1.4 120hp GP 8.9sn 1-100).
    Benim merak ettiğim 120lik dizel ile ekonomi yaparken bile tatminkar bir performans alabilir miyiz? Diğer marka dizel arçalarla kıyaslama yapabilecek var mıdır acep?

  2. #22
    Semih Özkan
    herby - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/01/2009
    Yaş
    39
    Mesajlar
    83
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    Ben test aracı olarak 105 lik multijet kullanmıştım...Kendi focus 1.6 TDCİ ile kıyasladığımda focus çok daha keyif veriyor 2. ve 3 .viteslerde.. İlginçtir focusun torku 30 nm daha düşük multijete göre...

  3. #23
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı herby Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben test aracı olarak 105 lik multijet kullanmıştım...Kendi focus 1.6 TDCİ ile kıyasladığımda focus çok daha keyif veriyor 2. ve 3 .viteslerde.. İlginçtir focusun torku 30 nm daha düşük multijete göre...
    aynen katılıyorum, hatta focus değil ağırlık farkıda olmasına rağmen cmax çok daha keyifli gelmişti bana.(2 kere test ettim)
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  4. #24
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı herby Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben test aracı olarak 105 lik multijet kullanmıştım...Kendi focus 1.6 TDCİ ile kıyasladığımda focus çok daha keyif veriyor 2. ve 3 .viteslerde.. İlginçtir focusun torku 30 nm daha düşük multijete göre...
    Aynı yorumu bahsettiğin motorun 110hp olanını kullanan arkadaşım da yaptı , özellikle 2. viteste farklı olduğunu vurgulamıştı... 105 elendiğine göre 120 test eden aranmaktadır

  5. #25
    . .
    Korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 254

    Standart

    Keyiften kastınız,2000 devirdeki ani ivmelenme herhalde. Ama üst devirlerde durum farklı. Focus ve PSAda kullanılan motor 3500 devirden sonra iyice nefesi kesilirken 1,6 Multijet'in o devirde ürettiği tork TDCInin max torku olan 240 Nm.
    Bir fark da şu. 1,6 multijet max. torku 1500 d/d da veriyor. Araçta turbo boşluğu diye birşey yok. Haliyle alt devirler de canlı olduğu için ani hızlanma diğer araçlardaki gibi belirgin olmayabilir.
    Max torkun düşük devirde verilmesi sayesinde 6. viteste bile 1500 devirde gaza bastığınız zaman araba gidiyor. Tabi uzun yolda yakıt tüketimi açısından da bu önemli bir faktör. Focusta sürekli 1500 devirde giderseniz hem tüketim fazla olur hem de motorda kurumlanma olur.

    Bu motorlar (TDCI-HDI & Multijet)arasındaki belirgin farkları anlayabilmek için uzun yolda, yokuşlarda,yüksek viteslerdeki ara hızlanmalarda da test edilmeli.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #26
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Multijet günümüz teknolojisindeki en iyi motor bence. 1.3 multijetten böyle şeyler gördükten sonra 120 lik ve 300nm gibi iddialı rakamlarla piyasaya sürülen multijet 1.6 dan emin olabilirim. TDCI veya HDI in daha iyi olduğuna inanamam. Arkadaş sormuş ekonomi + performans bir arada olur mu diye eminim olur. Piyasadaki 1.6 sınıfındaki en güçlü motor şu an Multijet. Denemek kısmet olmadı ama ben gözü kapalı güvenirim o motora. Modifikasyona da oldukça açık ve sadece yazılımla 150hp nin üzerine çıkacağını tahmin edebiliyorum. Daha farklı işlemlerle yolu açık da zaten.

    Benzin kıyası yapmak zor çünkü benzinliler çalışma prensibi gereği performanslı kullanımlarda ve son hızlarda hep öndeler. Hacim küçük bile olsa turbo takviyesi ile yeterli torka ulaşıyorlar. Ama benzinde ekonomi + performansı bir arada malesef bulamıyoruz.

  8. #27
    Engin DURUER
    Fire in the hole ! Genius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/10/2007
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.503
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 674

    Standart

    aynı hp ve daha fazla tork değeri olan dizelin, benzinli bir arabanın gerisinde kalmasının tek sebebi ekonomi amaçlı şanzıman değerlerinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Güzel vites dişli oranlarıyla performans sorunu kalmaz ve ekonomiye devam ederiz.
    GP in mirror is faster than they appear !

  9. #28
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı Genius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı hp ve daha fazla tork değeri olan dizelin, benzinli bir arabanın gerisinde kalmasının tek sebebi ekonomi amaçlı şanzıman değerlerinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Güzel vites dişli oranlarıyla performans sorunu kalmaz ve ekonomiye devam ederiz.
    Dişli oranlarını arttırırsan ekonomi kaybı dışında son sürat kaybı da yaşarsın (hatta sport şanzıman atıp ekstra vites koymazsan son sürat tamamen yalan olur ), dizelde sadece ekonomi olması için düşük tutulmuyor o oranlar diye düşünüyorum.

  10. #29
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Ekonomi ve dizelin fazla devir çevirememesi sonucu diyelim

  11. #30
    ahmet erden
    xaphanes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    52
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    gözlemlediğim kadarıyla her ne kadar 1.3 multijet, ve 1.6 multijet için alt devirlerde yüksek tork rakamları verilsede, fiat ın tüm multijetlerinde 1.9 u bilmiyorum, tork devrinin hemen altındaki devirlerde motorda garip bir çekiş sorunu oluyor. 1.3 için 1600devir ve altı, 1.6 için 1400 devir ve altı. ford un 110 hp, hyundai in 1.6 115 hp, yine hyundai in 88 hp (getz) dizel motorlarının tamamında açıklanan tork fiat ın 1.6 motorunun altında olmasına rağmen bu motorların tamamında ilk 2 viteste düz yolda hiç gaza basmadan rölantide kalkış yapabilmenize rağmen 1.6 fiat multijet te genelde araç stop ediyor. aynı kıyaslama 1.3 multijetle, fiestanın 68 hp lik motoru arasındada yapılabilir, hatta 1.3 multijet motorlarda bu çekiş sorunu dahada belirgin. dizel punto kullanan arkadaşlar bilirler.

  12. #31
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Ben buna katılmıyorum. İstediğim viteste gazsız kalkarım. Dizel mantığı önemli. Gaz ister ani kalkışlar için. Ani kalkış derdiniz yoksa istediğiniz gibi kalkar ve stop etmez tabi motor sağlıklıysa. Bence multijet bu konuda iyi. Her zaman söylerim dizelin amacı hızlı gitmek değil GİTMEK dir. Şartlar ne olursa olsun, 1km/s hızla bile olsa gider. Amacı ve mantığı budur zaten. Biz dizeli alıp köklüyoruz gazı çok mantıklı değil. İş makinaları ve kamyonlar en güzel dizel örnekleridir.

    Performans konusundan bahsedilmiş. Şanzımana o kadar takılmayın. Dizelin geride kalmasının tek sebebi devir çevirememesidir. Ondan daha da önemlisi üst devirlerde ki kendi sınıfında üst devir 4000 ve sonrası diyelim araçta tork yok. Yani hızlanmak istemiyor resmen duruyorsunuz. Benzin ise daha orada başlamış oluyor. Siz vites değiştirmeye çalışırken benzin yürüyor. Son süratlerde de olay buna benzer. O kadar çok benzinle kapıştım ki artık eminim. Ha ben kalkışta da uzunda da 1.6 benzin yiyebiliyorum aracımla ama önemli olan geçmek değil nasıl geçmeyi araştırmaktır bence. Sonuçta beni geçecek 1.4 benzinli araçlar da vardır.

    Misal güzel bir örnek verim.

    Honda Civic in efsane aracı VTI yi herkes bilir. 5500 devirde halk tabiriyle VTEC açan araçtır. Gerçekte olansa o devirde 2. egzantriğin görevi devralarak tüm subab zamanlarını değiştirmsinden ibarettir. Benim bu araçla kalktığımı düşünelim. Ki yaptım. Komik gelebilir. araç 1.6 benzin atmosferik 160 hp (sınıfının bence hala en iyisi) benim araç 1.3 turbo dizel örneğin 112hp. Tork fazlam var sadece...

    1. viteste kalkılır. Öne atlarım. 5000 devre gelmeden vites değiştirmeye çalışırken diğer araç 5500 devre ulaşır ve onun yarışı orada başlar. Ben 2 ye takmaya çalışırken diğer araç hala 1. viteste asıl gösterisini max. torkunu vermeye başlar. Gerisini hayal edersiniz zaten. O 7000 devirlere ilk devirlerinden daha da süratli giderken bense kendi çapımda niye geri geri gidiyorum derim. Olay bundan ibaret

  13. #32
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Fiat ın mjtd leri düşük devirde çok zor stop eden makineler.Diğer dizellerle vites büyütüp gitmeye kalkınca (düşük devirlerde) motorun çok daha kolay durduğunu göreceksiniz.

    Özellikle 1.3 mjtd sahip olduğu küçük hacim nedeniyle turbo öncesi devirlerde 1.4 hdi-tdci ye göre daha hantal olması normal arada 150cc lik fark mevcut.Bu farktaki en önemli neden düşük hacim.Buna turboyla gelen daha fazla güç de eklenince (iki motor arasında 20-30nm lik fark var 1750d/d dan itibaren) mjtd düşük devirlerde daha da hantalmış gibi algılanmakta.
    Kısaca bu farkın birinci nedeni hacim, ikinci nedeni ise turbonun ürettiği güç farkı diyebiliriz.Üçüncü bir neden de genel anlamda konuşmak gerekirse vites oranları denilebilir.Kısa oranlı şanzımanlar deviri kısa sürede bitirdiklerinden çok daha seri olmaktadırlar...

  14. #33
    . .
    Korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 254

    Standart

    Bugün makyajlı Focus TDCI test ettim. 105lik Bravo kesinlikle performans olarak daha iyi.
    4. ve 5. viteslerde Focusun motoru tamamen hissizleşiyor. Bravoda ise yüksek viteslerde hiçbirşey olmamış gibi ( )ivmeleniyor araba. 2. vites konusu geçtiği için özellikle denedim ama arada ciddi bir fark göremedim.
    Arada tork olarak tam 50 Nm fark var .Bunun kendini belli etmemesi mümküm değil zaten.
    Focusun tek artısı motor sesini içeriye daha az alması.

    Özetle arabama olan saygım biraz daha arttı testten sonra

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. BMW X-5 vs. Bravo T-Jet
    Bolu_Beyi tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 112
    Son Mesaj: 18/10/2012, 20:28
  2. Bravo!!!
    engincantan33 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 26/12/2011, 19:35
  3. bravo hk.
    uzuncocuk tarafından Diğer Fiat Binek Modelleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 15/10/2011, 01:36
  4. Bravo TS!
    ibrahim06 tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 02/02/2011, 13:23
  5. BRAVO 1.4 TURBO 150 HP SPORT vs BRAVO 1.6 JTD 120 HP EMOTION
    Ogulcan.Öğüt tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 29/06/2009, 14:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Bravo 1.4 T-jet & 1.6 JTD Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com