Aracım geçen haftaki servis bakımından önce 6.2 ile 6.5 lt arasında yakıyordu, servisten sonra 7.5 8 lt lere çıkmıştı.
Hafta sonuda oldukça ağır yükle 700 km uzun yol yaptım aracı çok zorladım, 700 km uzun yolda ort. 5.7 lt yaktı.
Bir kaç gündür her zaman kullandığım güzergahtan işe gelip gidiyorum ve şuan ortalam 5.8 lt tüketimim var.
1- 6.2 - 6.5 arası yakan aracım servisten sonra 7.5 8 lt lere çıktığından pek çok kişi bir kaç yüz km yaptıktan sonra düzelir demişti, sanırım alışma evresini geçirdi ve yakıt düştü.
2- Uzun yolda 5 kişi + full dolu bagaj ile otoban ve söke-kuşadası rampasında aracı çok zorlamam sanırım aracı biraz açtı ve ş.içi tüketimi azaldı.
3- Yakıt tasarrufu sağlamak için aracı hiçbir zaman zorlamazdım, devir 2200 2500 rpm ye gelince vites yükseltirdim. bu konuda epeyce bir araştırma yaptım aracı düşük devirlerde kullanmak yakıtı azaltmaz aksine artırırmış ayrıca halk dilinde motor sağırlaşması dediğimiz olay gerçekleşir motor seriğini ve maximum hızını düşürürmüş. (Bunları ben demiyorum onlarca forumdan yaptığım araştırmalar sonucu tecrübeli ve uzman kişilerin dediği şeyler) Hatta pek çok kişi aracı redline'a sokuyor yani devir saatinde kırmızı çizgi. Böyle oluncada araç gaz pedalına daha çabuk tepki veriyor daha seri kalkıyor uzun yolda maximum hızı daha fazla oluyor.
Bu yüzden aracı birkaç gündür yüksek devirlerde kullanıyorum 3000 3250 devire çıkmadan vites yükseltmiyorum zaman zaman kısa mesafeli 4500 5000 devire çıkartıyorum. Aracımda bariz bir şekilde motorumun açıldığını serilik ve hızlanma kazandığını hissediyorum ve tüketimimim de 5.8 e düştü.
Aracını devirsiz kullanan arkadaşlara önerim bi 50 tl'lik yakıt alın ve o yakıt bitinceye kadar aracınızı bağırta bağırta kullanın vites geçişlerini 3500 4000 devirlere geldiğinde yapın. Denemekten birşey çıkmaz, en fazla 50 tl'lik yakıtın 20 tl'sini boşa harcamış olursunuz ancak öbür taraftan çok şeyde kazanabilirsiniz![]()
Benim de şu an ortalamam 5.4170 km kadar yol yapmışım henüz bu depoda.
Valla elimden geldiğince sakin kullanıyorum, ortalamam 6.4
Sorun nedir ki? 5 küsürlere bir düşse daha ne isterim![]()
Sakin kullanmakta bi yere kadarmış bunu öğrenmiş oldum
Mesela kayınbirader 1,3 fiorinosunu 6,2 lerde kullanır, ben aldığımda 5,2 lere kadar düşürürümBabam 1,3 doblosunu 6,4 lerde kullanır ben 5,6 lara düşürürdüm
Ama artık öle sakin kullanayım diye 2000 2500 devirde vites değiştirmek yok, tasarruf yapalım diye daha sarfiyatı artırıyormuşuz![]()
abi hangi yolda kullanıyorsun çok merak ettim![]()
Benim ortalama 9 lt altına nadir düşüyor 9.6 ları bile gördüğüm çok olmuştur.
Evim üçlerde, işyerim kayalık caddesinde.
sabah üçlerden albayrağa orda sadık otonun oraya ordan anayoldan üçgene üçgenden topraklık ve kayalık caddesi.
akşam, ulu cami-istasyon caddesi-balık pazarının oradan sümerpark kavşağı-bakırlı ışıklarıın oradan eşimi alıyorum-sadık otonun ordan albayrak ve üçler
Sadece akşam trafiğinde sümerpark kavşağına kadar inmek zor oluyor onun dışında trafik rahat.
Aslında bu güzergahta 5 lt lere inmesi lazım, havalar ısınsın başaracam bunu
Naptın be birader benzin istasyonuyla ortaklığınmı varBenim eski 1.6 benzinli doğan aracım bile 42 krş yakıyordu, sanırım çok yoğun bi trafikte kullanıyorsunuz
aynen abi, senin güzergah iyiymiş ondan bu güzel ortalamalar![]()
Valla benim 1.3 mjet 650km ortalama değer 6.9 un altına düşmedi bir türlüsen hiç daha düşürmeye çalışma bence bizim araçta bir sorun var sanırım bir dizelin bu kadar yakması hiç normal gelmiyo bana
Yukarıda da dediğim gibi kayınbiraderin 1.3 dizel fiorinosunu agresifte kullansam 5.5 lt nin üzerine çıkarmıyorum, babamın doblusunuda 6.5 lt nn üzerine çıkarmıyorum (doblo ağır olduğu için 1.3 motor küçük geliyor o yüzden fazla yakıyor)
o yüzden bencede senin araçta bir sorun var. Eğer aracınız yüksek km lerde ise egr ve monifolt temizliği yaptırın kurum bağlıyormuş temizlikten sonra ciddi bir performans artışı ve yakıtta düşüş yaşanılıyormuş.
Eski mesajlarımda detaylıca anlatmıştım, özet geçeyimHer gün işe gelip giderken Çeşme otobanını kullanıyorum. %60-70 otoban, kalan kısmı sahil yolundan Pasaport'a kadar. Sabah saat 7:30 civarı işe gittiğimden yoğun trafik olmuyor, dursam dursam ışıkta duruyorum. Dolayısıyla hız sabitleyici ile 50-60 km hızda gidebiliyorum (ki bu hızda 3'lü rakamlar gösteriyor). Otobanda da 90'la bile gitmiyorum, 80-85 km yine sabitleyici ile. Bu şekilde de yolun eğimine göre 4 ve 5'li rakamlar görüyorum. Ama ben aşırı sakin kullanıyorum (trafiği aksatmadan, insanları delirtmeden
)
Tabii ne zaman ki ailemi görmeye Bostanlı'ya (Karşıyaka) gidiyorum, ne kadar dikkat etsem de ortalama bir anda 6'lı rakamlara fırlıyor. Çünkü acayip dur kalk yapıyorsunuz Bostanlı'nın ara sokaklarında.
Valla tebrikler arkadaşım. Ben ş.dışı çıkmazsam yol bilgisayarım 5 li rakamları bırak 6 lı bile yazmıyor min 7 lerde ha az da olsa ş.dışı yapıp sakin kullanabilirsem o zaman 6.8 vs yazıyor. Bu ayki depo ortalamam şuan 210 km yolda 7lt. 80 i ş.dışı kalanı ş.içi. Ama sakin kullandığım söylenemez tabi aracımın bakımı da yaklaşıyor ve bu bakımda her zaman yaptığım 5 bindeki hava filtresi değişim ya da temizliği olmadı araç farklı zaten ama vaktim yok bu aralar. Sizin yakaladığınız değerler çok çok iyi benim araba ş.içi 5.8 yaksın ben onu sırtımda taşıyacam![]()
Multijet motorlar sanırım geç ısınıyor. Şehir içi kısa mesafe mjet kullanan arkadaşların araçlarının yakıt ortalaması yüksek çıkıyor o yüzden. Ortalama düşsün istiyosanız birazcık uzun yol yapınbende de GP dizel var 6.7-6.8 Antalya şehir içi yakıtım. ev-iş 5 km civarı. Motor ısındım diyene kadar iş yerine geliyorum. Uzun yol tecrübem olmadı ama bazen gece turlamaya çıkarsam trafik sakin olduğu için yakıt ortalamam hemen düşmeye başlıyor..
1.3 multijet 95 hp lik aracimin ortalamasi genelde 5 litre üzerine çikmaz.
dün akşam aracımın ş.içi yakıt tüketimi 10.1 gördüm ):
Ters giden bişeylermi acaba ¿
Valla egr manifolt enjektörler hepsi temizlendi daha 1 depo yakıt tam olarak bitiremedim şu anda da çeyrek depodan biraz az var ve ortalama 6.8 gözüküyor trip olarak ta 530 km yapıldı ortalama hız da 24... acaba şu yakıta etki eden başka ne gibi bir çözüm var merak ederim hepyoksa ayağımın ayarına sövmekten başka çare yok
![]()
Ters giden birşeyler olabilir ancak, çok kısa mesafelerde çıkan ortalamalar yüzünden aracıda suçlamamak lazımÖrneğin akşam çıktınız tri A veya B yi sıfırladınız şöyle bi dolaşayım dediniz 15 20 km yol yaptınız ve ort. 10.1 gördünüz. Bu şartlarda 8 9 lt ler normaldir, çünkü hava soğuk, motor soğuk birde motor soğuk iken trafiğe girdiyseniz düşük çıkması imkansız. Siz daha fazla yol yapıp öyle bakın 8 e kadar bence normaldir 8 in üzeri hatta 10.1 çok anormal bir durum.
egr monifolt ve enjektör temizliğinden sonra adaptasyon yapılıyormu bilmiyorum eğer yapılıyorsa tekrar işi iyi bilen birine adaptasyon yaptır.
Mesela ben aracı bakıma soktum boğaz kelebeği temizlendi, boğaz kelebeği temizlenince adaptasyon gerekiyormuş usta da yapmış. Arac bakımdan çıkınca 7.5 8 lt yakmaya başladı, 2 gün öyle kullandım izmire gittim geldim 700 km yol yaptım. İzmire gitmişken aracımı forumdaki oto (a) gösterdim birde o adaptasyon yapıverdi, şimdi izmir dönüşü 5.8 lt lerde tüketiyorum. Zaten önceki ustanın adaptasyon işini pek kıvırabileceğini zannetmiyordum
Bildiğin güvendiğin sağlam biri varsa ecu yu bilgisayar bağlatıp bi kontrl ettir 5 dk lık iş
Birde senin ortalama km çok düşük, benim 33 35 km nin altına düşmüyor sizin ise 24 km.
Evi ile işi arasında 3-5 km olan arkadaşlara imreniyorumBen bu kadar yakın otursam, kesinlikle arabayla gitmem işe. Toplu taşıma kullanırım, yazın bisikletle giderim, icabında scooter alırım ama yine de arabayla gitmem. Bu mesafelerde benzinli de olsa dizel de olsa çok yakacaktır. Benim ev-iş mesafem 32 kilometre (gidiş)
![]()
akşam saatlerinde ankara trafiği malum zaten toplamda da 15-20 km yaptım yada yapmadım haklı olabilirsiniz ben birde uzun yola çıktığımda kontrol edeyim. Aracı daha alalı 2 hafta oldu aracımdan çok memnunum iyiki de punto almışım yakıtına bakmak dün akşam bindiğimde aklıma geldi![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri