Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
79 sonuçtan 61 ile 79 arası

Konu: Gp De Yokuşda Kalkma Sorunu

  1. #61
    Erkan .
    EPKAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 ** ***
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    peki arda tecrübene güvenerek soruyorum ekonomiyi bir kenara bırakırsak performans olarak fire mı mjet mi alırdın sen. fire mutlaka ilk kalkışlarda daha ataktır ama mjetde devirini bulduktan sonra iyi gidiyor halbuki fire ilk kalkıştan itibaren iyi gidiyor (-dur) ama yokuşlarda mjet daha iyi (giderkenki halinden bahsediyorum durup kalkmadan değil.) senin tercihin ne olurdu?
    tjet deme ama

  2. #62
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    fire ile mjet karşılaştırılır mı. mjet tabi ki.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #63
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı KaMiKaZe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arda abi bu performans farkını ticari araç kullanan arkadaşlarada anlatabilsek keşke rakip görüyorlar kendilerini
    Orhan, ticariler turbolanınca altlarındakini yarış otosu sanıyorlar Tabi performans eskiye göre kat kat daha fazla...


    Alıntı perfect Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki arda tecrübene güvenerek soruyorum ekonomiyi bir kenara bırakırsak performans olarak fire mı mjet mi alırdın sen. fire mutlaka ilk kalkışlarda daha ataktır ama mjetde devirini bulduktan sonra iyi gidiyor halbuki fire ilk kalkıştan itibaren iyi gidiyor (-dur) ama yokuşlarda mjet daha iyi (giderkenki halinden bahsediyorum durup kalkmadan değil.) senin tercihin ne olurdu?
    tjet deme ama
    Erkan, fire77bg ile mjtd 75bg arasında performans olarak (Hızlanma-son hız) fazla bir fark yok.Ancak ara hızlanma mjtd nin çok daha iyi.Tabi yine rampa yukarı yüksek torktan dolayı mjtd nin avantajı çok fazla.Ben kullanım zevki açısından mjtd yi seçerdim.Hem ekonomikliği de cabası.

    Hızlanmada sürücü faktörü çok önemli.Dizeli bilen bir kullanıcı fireyi çok kolay geçebilir ya da tam tersi de olabilir

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #64
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    arda abi ben ticari araçların serileştirilmesinden şikayetçiyim. Doblo kangoo tarzı araçlar çok süratli gidebilselerde yol tutuşları ve frenajları berbat. Şehir içinde kamikaze gibi dolanıyorlar. 4-5 ay önce bir adet doblo 7.caddenin girişinde burger kingin önünde aşağı yukarı 50-60 metre fren yaparak geldi çarptı bizim megane'a düşünün kaçla gidiyordu.

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #65
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı KaMiKaZe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arda abi ben ticari araçların serileştirilmesinden şikayetçiyim. Doblo kangoo tarzı araçlar çok süratli gidebilselerde yol tutuşları ve frenajları berbat. Şehir içinde kamikaze gibi dolanıyorlar. 4-5 ay önce bir adet doblo 7.caddenin girişinde burger kingin önünde aşağı yukarı 50-60 metre fren yaparak geldi çarptı bizim megane'a düşünün kaçla gidiyordu.
    Dediğim gibi turbo insanı tetikliyor kesinlikle.Sen de belirtmişsin zaten ticariler hız yapmak için değil yük taşımak için!

    Yapıları yüksek hızı ve ani manevraları kaldırmıyor kesinlikle...

  9. #66
    Erkan .
    EPKAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 ** ***
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Erkan, fire77bg ile mjtd 75bg arasında performans olarak (Hızlanma-son hız) fazla bir fark yok.Ancak ara hızlanma mjtd nin çok daha iyi.Tabi yine rampa yukarı yüksek torktan dolayı mjtd nin avantajı çok fazla.Ben kullanım zevki açısından mjtd yi seçerdim.Hem ekonomikliği de cabası.

    Hızlanmada sürücü faktörü çok önemli.Dizeli bilen bir kullanıcı fireyi çok kolay geçebilir ya da tam tersi de olabilir
    teşekkürler Arda benim gönlümde mjet ten yanaydı zaten bi aksilik olmazsa mjet 75 alacağım. aslında derdim hızlanma çok iyi olsun değil. burası biraz yokuş bizim. şimdi bineriz arabaya 5 kişi 77 bg dik yokuşlarda bayılır gibime geliyor (daha önceki 1.4 70 bg 8v palio tecrübem ile sabittir tabi ikisi kıyaslanabilirse) inşallah dizel arızası da gelmez başıma sonra keşke demek işe yaramaz çünkü (bende biraz eşek şansı vardırda )

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #67
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı perfect Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkürler Arda benim gönlümde mjet ten yanaydı zaten bi aksilik olmazsa mjet 75 alacağım. aslında derdim hızlanma çok iyi olsun değil. burası biraz yokuş bizim. şimdi bineriz arabaya 5 kişi 77 bg dik yokuşlarda bayılır gibime geliyor (daha önceki 1.4 70 bg 8v palio tecrübem ile sabittir tabi ikisi kıyaslanabilirse) inşallah dizel arızası da gelmez başıma sonra keşke demek işe yaramaz çünkü (bende biraz eşek şansı vardırda )
    Yokuşa Mjtd 75 iyi gelir

    İki yıl boyunca kendi hacminde (1000-1400cc) dünyanın en iyi dizel motoru seçilmiş multijet hiçbir sıkıntı yaratmaz.Bence güzel bir tercih.

    Not:Tahminim yeni senede 1.6 mjtd ler de Gp ya konulabilir.En azından 105bg lik olanı...

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #68
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Slm,
    başka markaların haberleriyle karıştırmışım up-hill olayını servise sordum öyle bişi yok dediler sadece bravoda sport tuşuna basınca 150hp oluyormuş.. bu arada bir servis çalışanı chip tuning yapılmış yada powerbox kullanmış bir motorun tespit edilmesinin Türkiye şartlarında mümkün olmadığını öyledi yalnızca fabrikada bir takım testlere tabi tutulması gerekiyormuş o yüzden chip tuning yada powerbox yaptırsam sorun çıkar mı sorusuna "hayır çıkmaz sadece arada kara duman atarsın" cevabını aldım.. şimdi chip yaptırmayı düşünmeye başladım.. maximum torku devir olarak aşağı çekip çok ekonomik kullanılabilir bence ayrıca yokuşlarda kalkma problemi de azalır diye düşünüyorum..

  14. #69
    HH TT
    mimarchi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/02/2008
    Mesajlar
    111
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 9

    Standart

    Merhaba,
    otomatik vites puntom yokuşlarda beni çokk zor durumlarda bırakabiliyor.
    Yokuşlarda araç resmen zor gidiyor...Bi kaçtırda farklı bir durumlar karşılaşıyorum.Cevahir'in yanındaki yokuşu ve ışıkları bilirsiniz.Kırmızı ışıkta durmak istedim el frenini çektim baktım araba hala kayıyor.İster istemez küçük bi panik yaşadım.araç nasıl kayar die bir yandan frene basıp bir yandan el frenini iyice çekmeye çalıştım.Başka bir yerde daha denedik...el frenini her zaman çektiğim gibi çekince araba geri kaydı ,iyice (garç sesini biraz fazla zorlayarak duyunca) çekince durdu...Sanırım el frenini çekme konusunda sıkıntım var Ama daha önce yaptıgımdan farklı bişeyde yapmıyoru.Sonuç olarak anlamadım...

  15. #70
    güven gültekin
    güvengültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/12/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    85
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    ben,m puntomda kalkmıo bayırlarda bazıları 2000 devire gelince kalkıcan filan dioda arac devirlenmioki o devre gelinceye kdar zaten sıkıntı o devre ketirdin kaldırdın debriyajı zorluyosun ki bizim araçlarda ömrü pek uzun olmiyacak galiba, 2000devir üzerindede bu seferde pati yaparak ok gibi fırlıo o da sıkıntı 2m sonra durman gerekio kimi zaman lastiğin aşıno debriyajın gidio birde ses çıkartırsa lastiğin cevreninde dikkatini çekio acemi damgasıda cabası oluyo .

  16. #71
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    yokuşta kalkışta GP de bence sorun yok dizel modelde özellikle hertürlü yokuşta kalkarken hiç bir sorun yaşamadım ... bu birazda tecrübe ile alakalı...
    çok çok zorlanırsan kanırtma dedikleri aracı yarı debriyajla kaldırabiliyosun.. bunun balataları falan zarrarı olur olmas... sonuçta aracı kaldırabilmek için bişerler yapcaksın ... hoolfolder dedikleri de bu sorunu yaşayanlar için kolaylık olsun diye icat olmuşş...

    Alıntı mimarchi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    otomatik vites puntom yokuşlarda beni çokk zor durumlarda bırakabiliyor.
    Yokuşlarda araç resmen zor gidiyor...Bi kaçtırda farklı bir durumlar karşılaşıyorum.Cevahir'in yanındaki yokuşu ve ışıkları bilirsiniz.Kırmızı ışıkta durmak istedim el frenini çektim baktım araba hala kayıyor.İster istemez küçük bi panik yaşadım.araç nasıl kayar die bir yandan frene basıp bir yandan el frenini iyice çekmeye çalıştım.Başka bir yerde daha denedik...el frenini her zaman çektiğim gibi çekince araba geri kaydı ,iyice (garç sesini biraz fazla zorlayarak duyunca) çekince durdu...Sanırım el frenini çekme konusunda sıkıntım var Ama daha önce yaptıgımdan farklı bişeyde yapmıyoru.Sonuç olarak anlamadım...
    El freni ile ilgili ayar yaptırabilirsin birde hava şartları etkileyebiliryor .. çocukken yaklaşık 1 km kadar el freni çakili gitmiştim eniştemin arabasıyla allahtan bişe olmamıştı...
    Bendede bazen el freni hafif geri sala biliyo... araçı park halinde viteste bırakmayı unutma...
    Konu Linos tarafından (29/08/2008 Saat 23:52 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood!

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  17. #72
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    hoolfolder dediğin olay hillholder sanırım.

  18. #73
    karahan k kaya
    Rolantide çalışıyor... kukart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.027
    Nereden
    Samsun
    Rengi
    Yok
    Plaka
    55
    Edilen teşekkür: 350

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hoolfolder dediğin olay hillholder sanırım.
    o yee
    hill veya hool - holder veya folder farkmaz

    o t o b i y o g r a f i :
    2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
    2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
    2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
    2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
    2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
    2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
    2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
    2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /

    █▌
    █ █ ▌▌▌║│

  19. #74
    ilker sezgin
    ilkersezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    73
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    yokuşta kaldırma bayağı bir proplem bizim arabalarda bir defa köy yolunda baya rampa bir yerde kaldıramayıp rezil olmaktan el freni yardımıyla kurtuldum. el freni ile kalkmaktan nefret ederim. bazı arkadaşlar 2000 devre kadat yüklen daha sonra kalk diyorlar . öyle rampalar var ki o sırada araba 2-3 metre geriye kaçabiliyor. yarım debriyaj kalkmak zorunda kalıyoruz ki buda baskı balatanın çabuk tükenmesi demektir. bence bu durum motor hacmi ile çok yakından alakalı selamlar- saygılar

  20. #75
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    chiptuning sonrası yokuş problemim çözüldü.. klimalı kalkışlarda rahatladı..

  21. #76
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    Hillholder iyidir, dualogic ile standart olarak geldi çok güzel bir şey. Ama kötü tarafı da var, bayramda kayınpederimin ticari aracını kullanmak zorunda kaldım (şu Fiorino ile aynı olan Peugeot, bipee mi öyle bir şey), yokuşta kaydırmayayım diye balata kokusunu duydum, zaten direksiyonu da çok sert geldi, daha da vazgeçmem otomatik vites + hillholder olayından.
    Alırken tereddüt etmiştim, elimdeki parayı dizel almak için mi yoksa otomatik vites için mi kullansam diye, iyi ki otomatik almışım.

  22. #77
    berkeraaa
    Ziyaretçi berkeraaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    arkadaşlar çıkmıyor kaleye falan demişler çıkmayacaksa niye var bu araba şaka bir yana performans olarak baktığınızda beni yokuşlarda çok fazla üzmüyor aracım....hatta Dikmen'e gittim bugün bir arkadaşım için 2. viteste cayır cayır sarmaya devam ediyordu

  23. #78
    Nuri GP
    clax22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    417
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    bendede yokuşta kaldırma problemi mevcut özellikle geri yokuşsa dahada zor el freni desteği şart oluyo yoksa bayağı bi aşşaya kayıp sonra kalkıyor araç zaten ben şunu diyorumki benim araç 5000km de şuan.10000km olunca debriyaj seti deişecekmiş gibi gelior oof of sıyıra sıyıra yaka yaka yokuşlarda bir hal oldum ben bu puntoyla

  24. #79
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Alıntı clax22 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendede yokuşta kaldırma problemi mevcut özellikle geri yokuşsa dahada zor el freni desteği şart oluyo yoksa bayağı bi aşşaya kayıp sonra kalkıyor araç zaten ben şunu diyorumki benim araç 5000km de şuan.10000km olunca debriyaj seti deişecekmiş gibi gelior oof of sıyıra sıyıra yaka yaka yokuşlarda bir hal oldum ben bu puntoyla

    Debriyaj setini değiştirmemek için tek yol el freni destekli kalkış yapmak. Bu modeller böyle. Bizler ayak dansı yapacağız diye uğraşırken debriyaj takımıda kendini mikron değerde ha bire yiyiyor.

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 4/4 İlkİlk 1234

Benzer Konular

  1. Start stopta yokuşda geri kayma
    SaFFeT tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/10/2012, 11:25
  2. Mtv sorunu
    ligdevi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 13/07/2012, 00:59
  3. EVO cam sorunu
    ahmet673 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 25/07/2011, 23:03
  4. Akü Sorunu
    fatihsen67 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 07/02/2010, 22:23
  5. Ses sorunu
    Punto06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 26/11/2008, 15:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com