Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
79 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Gp De Yokuşda Kalkma Sorunu

  1. #21
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Hakan, 75bg lik modelin tork eğrisi biraz daha dik olarak güç kaybediyor.Sabit geo. turbodan dolayı.Max. tork devri ise yine aynı ama 10nm lik bir tork dezavantajı var.Tabi gücü de 15bg daha az.

    Dediğim gibi önemli olan kavrama anında devrin 1750d/d ya da üstünde olması...

  2. #22
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Buyrun benden bir kıyak


  3. Bu mesajı için 3 kişi ekorkut'ye teşekkür etti:


  4. #23
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    Arkadaşlar yeterince açıklamış zaten yokuşlarda klimanın açık olmasıymış dolu olmasıymış mühim değil turbonuz açıkken (motor devriniz 1750 d/dk üstü iken) rahatlıkla kalkabilirsiniz endişelenmeyin
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  5. #24
    vol ki
    volki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/07/2008
    Yaş
    50
    Mesajlar
    9
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Yok hocam senin çaren yok. ben ne yaptıysam olmadı. debriyajı yarım yapıp freni bırakıyorsun aracın hafif geri kaçmasına müsade edip o arada da gazla toparlayacaksın. yoksa imkanı yok debriyajda tutamıyorsun.
    ama 90 beygirlik linealarda sorun yok. aracı debriyajda tutabiliyorsun.

  6. #25
    MURAT IŞIK
    mm_isik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/07/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    730
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 223

    Standart

    diesel araç ezelden beri böyle arkadaşlar işte

    Hillholder yoksa basıcan gaza. zaten diesel araçlardan yüksek ve düzenli verim almak için aracı yüksek devırlı kullanmak gerekmıyormu?

  7. #26
    Tolga Güçlü
    Şanslı ve Hızlı Üye tolgaank88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2008
    Mesajlar
    1.720
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 24**
    Edilen teşekkür: 707

    Standart

    benim bugune kadar ki araçlarımın hepsi dizel di,çok nadir kullandıgım başka arabalar oldu onlarda benzinliydi ama %95 dizel kullandım...verim almaktan kasıt arabanın hızlanması gibi şeylerse,turbodizel lerde turbo 1750 de devreye giriyor ve 2500-3000 devirde koltuga yapıştırıyor...yani 2500-3000 devir yuksek bi değer mi bilmiyorum ama hızlanmalar falan bu devirde çok rahat ve çok etkili oluyor

  8. #27
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Dizel arabalar böyle demek yanlış bir yaklaşım olur. VW serisi 1.9 dizel arabanın yokuşta kalkışını deneyen var mı aranızda? Bırakın yokuşu, düz duvara bile tırmanır sıfırdan hem de hiç kasmadan. Bizim puntoların da 1.9 unu getiriyor olsalar aynı şey onun için de geçerli olurdu muhtemelen. Bravo 1.6 dizellerde de kalkış çok daha rahattı bizim GP lere göre. Hacimle alakalı bir durum diye düşünüyorum.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #28
    MURAT IŞIK
    mm_isik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/07/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    730
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 223

    Standart

    evet haklısın emre. sanırım yanlıs bı cumle ıle baslamısım mesajıma. sana katılıyorum 1.9 arac dedıgın gıbı duz duvara cıkar

    sahsen ben gp dızel 1.3 75 hp de de yuksek devırlı kullandıgım ıcın bı problem arz etmıyor benım ıcın.

  11. #29
    Tolga Güçlü
    Şanslı ve Hızlı Üye tolgaank88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2008
    Mesajlar
    1.720
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 24**
    Edilen teşekkür: 707

    Standart

    emre abi wv 1.9 dizele ogrenci butçesi yetermi yaw naptın ,benim kullandıgım araçlar fiesta tdci (1.4),getz crdi (1.5),gp multijet (1.3)...bu araçlara gore bi yaklaşımda bulundum ben,dediğin gibi hacimle alakalı olabilir çünkü bu araçların hepsi 1.9 dan dusuk...beygir farkıda olabilir diecem ama getz lede baya zorlandıgım yerler,çift debriyaj yaptıgım yerler vardı...belki tork ta olabilir ama tork değerlerini bilmiyorum

  12. #30
    MURAT IŞIK
    mm_isik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/07/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    730
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 223

    Standart

    ama sonucta 1.4 ile 1.9 aracın da tork ları aynı olmaz sanıyorum

  13. #31
    Tolga Güçlü
    Şanslı ve Hızlı Üye tolgaank88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2008
    Mesajlar
    1.720
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 24**
    Edilen teşekkür: 707

    Standart

    valla tork un nasıl değiştiğini neye gore oldugunu bilmiyorum,abnew (arda abi) bize bu konuda yardımcı olabilir,baya bi bilgisi var bu konularda...

  14. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  15. #32
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Tork denilen olay, tamamiyle motorun hacmi doğrultusunda içeride sıkıştırıp itme gücüne çevirebildiği, doldurabildiği hava ve yakıtla alakalıdır. Yani silindir hacmi = tork. Turbo da hali hazırda mavcut olan hacme daha fazla hava doldurabilmeye ve dolayısıyla bunu da daha fazla yakıtla karıştırabilmeye olanak sağlıyor. Bir nevi büyük hacimli motor taklidi yaptırıyor arabaya. Ne kadar hacim, o kadar tork. Turbo basıncını da ne kadar artırırsan o kadar fazla hava emiyorsun ve bunu yakıtla besleyebildiğin doğrultuda daha fazla tork ve güç alıyorsun.

  16. Bu mesajı için 3 kişi ekorkut'ye teşekkür etti:


  17. #33
    Hakan Demiray
    dmRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/09/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    213
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 269

    Standart

    yok rampa yukarı 1.9 caddy ile 90 Hp 1,3 gp kafa kafa gidiyor. bizzat denendi

  18. #34
    MURAT IŞIK
    mm_isik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/07/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    730
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 223

    Standart

    Valla Ayni Segmentte Arac Ile Olsaymis Vaayy Iyi Dermisimde

    Diger Arac Ta Kedimiş Be Kardesim ))

  19. #35
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    Alıntı dmRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok rampa yukarı 1.9 caddy ile 90 Hp 1,3 gp kafa kafa gidiyor. bizzat denendi

    1.9 caddy 250nm torka sahıp ancak kasa agırlıgı 1,5 ton cıvarında.duz yolda bıle 140-150km. suratlerıne kadar gecersın caddyı.ama yokus asagı yada 150km den sonrakı hızlarda pek yaklasabılecegını sanmıyorum
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  20. #36
    MURAT IŞIK
    mm_isik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/07/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    730
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 223

    Standart

    Ayni Segmentin Araclari Deil Ki Arkadaslar Kiyaslamak Yanlis Olur :s

    Ha Yokus Asa Ha Yokus Yukari..

    Bilmiyorum Ama Benim Fikrim Bu

  21. #37
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı tolgaank88 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla tork un nasıl değiştiğini neye gore oldugunu bilmiyorum,abnew (arda abi) bize bu konuda yardımcı olabilir,baya bi bilgisi var bu konularda...
    Tolga, Emre de belirtmiş zaten, diğer şartları sabitlersek tork hacimle bire bir alakalı tabi.Torku döndürme gücü olarak da özetleyebiliriz.Yani dairesel bir harekettir dolayısıyla tepkiye maruz kalan pistonların krank milini döndürmesiyle elde edilir,

    Vw Caddy ye gelince, tork ve bg olarak 90bg lik mjtd lerden fazlası olsa da araçlar arasında gerek son hız gerekse hızlanma değerleri olarak GP lehine fark var.Yani normal şartlarda GP her şekilde önde olur.Tabi durumu etkileyecek birçok değişken var

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #38
    Hakan Demiray
    dmRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/09/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    213
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 269

    Standart

    VW Caddy ile GP 'lerin son hızları aşağı yukarı aynı. 185-195 arasında iki araçta beyin tarafından durduruluyor. Yakın arkadaşımda Caddy var, epey denedik bu olayı. İlk hızlanmada Caddy daha iyi ama. Çünkü 5 ileri vites ve 6 ileri vitesden daha çabuk hızlanıyor.

  24. #39
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı dmRy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    VW Caddy ile GP 'lerin son hızları aşağı yukarı aynı. 185-195 arasında iki araçta beyin tarafından durduruluyor. Yakın arkadaşımda Caddy var, epey denedik bu olayı. İlk hızlanmada Caddy daha iyi ama. Çünkü 5 ileri vites ve 6 ileri vitesden daha çabuk hızlanıyor.
    90bg lik mjtd nin son sürati 10km/s kadar daha iyi ve hızlanma değeri de Gp nun 1sn kadar daha iyi.Araçlarda ise 185-195km/s te elektronik olarak durdurma yok.Zaten son süratleri o kadar değil.Ancak 5000d/d larda limitör devreye giriyordur.Eğimde o süratlere gelinerek limitör devreye sokulmuş olabilir.Tabi standart araçlardan bahsediyorum...

    5 vitesliler 6 viteslilerden her zaman iyi değildir.Hızlanmayı etkileyen birçok faktör var...

    Benim arkadaşımın Doblosu da (1.9 jtd) Caddy 105bg i geçiyordu zamanında
    Konu ABNEW tarafından (11/07/2008 Saat 01:04 ) değiştirilmiştir. Sebep: Ekleme

  25. #40
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Kullanmakta oldugum 75 HP MJ arac 60 000 km ye yaklasiyor. Bu zamana kadar ilk baslangicta araca alisma sureci disinda yokuslarda hicbir sorunla karsilasmadim. Aracin, dolayisiyla motorun karakterini hissetmek, ona gore davranmak gerekiyor. Yokuslarda kavramaya baslamadan once motor devrini 2000 rpm lere kadar cikartip, ardindan kavramaya baslamak uzun vadede baski balatanizi cok erken asindirir. Makinaya nazik davranarak daha rolanti devrinde bile yavasca kavrama noktasini bularak sakince kalkmak gayet mumkun. Genel bir sorunumuz, sanki ralli yapiyor gibi her seferinde ok gibi kalkmaya calismaktir kanaatindeyim. Iyi surusler..
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  26. Bu mesajı için 2 kişi Muhendis06'ye teşekkür etti:


Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Start stopta yokuşda geri kayma
    SaFFeT tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/10/2012, 11:25
  2. Mtv sorunu
    ligdevi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 13/07/2012, 00:59
  3. EVO cam sorunu
    ahmet673 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 25/07/2011, 23:03
  4. Akü Sorunu
    fatihsen67 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 07/02/2010, 22:23
  5. Ses sorunu
    Punto06 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 26/11/2008, 15:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com