SER PİSTONLU MOTOR TASARIMI VE PROTOTİP İMALİ
Benim söylediğim 2.3. Dönel Gövdeli Tip Markel Motor
Printable View
SER PİSTONLU MOTOR TASARIMI VE PROTOTİP İMALİ
Benim söylediğim 2.3. Dönel Gövdeli Tip Markel Motor
markel motorla verdiğin örnekteki rx8 in ne alakası var hatta verdiğin örneklerle t-jet in ne alakası var ben hala bağlıyamadım.
Konu nerelere gelmiş evet bu linkteki motor yıldız motor, piston sayısı tek olursa 4 zamanlı, çift olursa 2 zamanlı yada tam tersi tam hatırlamıyorum öyle bir şeyler var, yıldız motorlu bir araç olmaz heralde bu uçaklar için düşünülmüş motor, t-jetten baya uzaklaştık bu arada :)
yani arkadaşlar ozetle bunu soyleyelim, bir motor yuksek basinclı turbo ve kompressor etmenleri ile ne kadar zorlanırsa omru o kadar kısa olur. Bizim motorlarımız bu sekilde yuksek zorlanıma tabii tutulmadıgı icin omru konusunda endise etmiyoruz. Bi sinege kocaman bi yuk tasitirsanız nereye kadar ucabilir ki? akıl var mantık var şimdi :))
Haklısın tabi, bu kadar motorların güçlü olmasıda malzeme teknolojisinin ilerlemesinden kaynaklanıyor, daha ileri gidilirse daha güçlü motorlarda yapılacaktır.
Zaten bir çok insan rx-8 motor teknolojisini uçak motoru teknolojisi olarak bilir. Şimdi RX-8 Wankel mi Markel mi ona bakalım :)
Wankel motor onda kullanılan bu motoru bulan adamın soyadı, Felix Wankel Alman makina mühedisi, namı değer delta motor. Ben hiç duymadım wankel motorlu bir uçak.
Yıldız tipi motor uçaklarda ve deniz taşıtlarında kullanılır çünkü bir pervane döndürüyor ama otomobile uygun değil, mazda rx-8 ve rx-7 de kullanılan motor tipi delta yani wankel
o zaman senın dedıgım motor tıpı bu ???
b) WANKEL MOTORLARI :
Evet ilk olarak NSU yani şimdi audi tarafından kullanılıyor, önceki sayfalarda animasyonuda vardı.
Konu öyle yerlere gelmiş ki:) demekki T-JET çooooook uzun ömürlü bir motor:):):)
Onu bilmem ama aracı çözmeye başladım çok güzel hoşuma gidiyor performansıda iyi :) ömrünü artık pek düşünmez oldum :)
bu sorunun cevabının hiçbir işe yaramayacağını en başında söylemiştim. sen de o kadar laf etmiştin. hatta bir çok kişi alavere dalavere bana karşı çıkmıştı. şimdi kendi yazdığına bak. çok mu ileri görüşlüyüm nedir. ben sana ne dedim. bin arabana keyfine bak dedim. ama ben dedim ben dinledim.
Hala düşünüyorum ama bu süreçte bazı şeylerin farkına vardım, bir aracı elden çıkarmak için motor ömrünün dolmasından ziyade, diğer aksamların daha önce bozulacağını ve bunlarında daha sinir bozucu şeyler olduğunu farkettim
Evet malesef fiat parça-aksam kalitesinde hala yetersiz. Onu düzeltse 1 numara olacak da işte anlayamıyorum.
Ama bir iyileşme var, eski fiat otomobillerden şuanki gp vs. çok daha kaliteliler ilerde daha iyi olacağını düşünüyorum. Birde honda gibi yaypıp parçaya eşek yüküyle fiyat çekmelerinden daha iyi bir durum. Hiç olmazsa bir şeyler bozulacak derdiyle binmiyorsun arabaya için rahat bozulsa kaç para tutacak diyorsun :)
Evet ben de o yüzden fiat i tercih ediyorum. Hasar versen kafan rahat. En güzeli şahin. Türkiye'nin neresinde bozarsan boz çarparsan çarp. 5-10 liraya yaparsın bişeler :D
honda kullandıgım halde eşek yukuyle para çekiolarmı bilmiorum :)) cunki 2001 senesinden bu yana hicbir arızası ve degisen parcası olmadı. Olaya bide bu yonden bakmak lazım bence ;) ha kullanım esnasında carpma cizme olayları yasıyorsanız ayrı tabi haklısınız.
Ben bazı parçalarının fiyatlarını biliyorum ve cidden çok fazla, örneğin honda civicin ön cam krikosunun fiyatı 600 ytl idi o zamanlar bizim meganenın ön cam krikosu 90 ytl civarlarındaydı, hondanın kalitesine bir şey söylemiyorum 5 senede garanti veriyor ama seninde belirtiğin gibi ufak bir kaza yapsan baya bir masraf çıkartır, ben yaşadığım yerde insanların nasıl sürdüklerini biliyorum kendim dikkatli olsamda başkası gelip vurabiliyor, bu faktörde göz önüne alınmalı.