5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: 1800 - 2000 devir arasında vuruntu

  1. #1
    Soner Yavuz
    sonyavuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/01/2019
    Yaş
    44
    Mesajlar
    8
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart 1800 - 2000 devir arasında vuruntu

    Merhabalar arkadaşlar. 2013 model 1.4 8v fiat punto S&S fire araca sahibim. aracı 2015 yılında ilk sahibinden aldığımda 43.000 km de LPG si takılı ve hiç bir arızası yoktu. Araca 1 - 1,5 sene bindikten sonra bir gün Balıkesir den Kocaeli ye gittim. Dönüş günü LPG deposunu doldurdum ve yola çıktım. Araç bir süre sonra P0172 arıza ışığı yaktı ve her şeyin başlangıcı oldu.

    Aracın sorunu, hangi viteste giderseniz gidin kaç km hızda olursanız olun ayağınızı gazdan kaldırıp devir 1800 - 2000 arası olup gaza tekrar basarsanız şiddetli bir vuruntu oluyor. Bunu her viteste yapıyor araç. Diyelim ki 3. viteste sokak arasında gidiyorsunuz kasise denk geldiniz ayağınızı gazdan çektiniz kasisten geçtiniz vitesi 2 ye aldınız eğer devir 1800 - 2000 olursa araba motor yerinden kopup çıkacakmış gibi tekmeliyor resmen.
    Çok nadir olarak ta sanki gaza bastığımda gazı yemiyormuş gibi bir yığılma oluyor.
    Arıza ışığı aracı benzine aldığımda 100 - 120 km sonra sönüyor. Aracı Fiat servisine götürdüm zengin karışım araçta bir şey yok tüpçüye git dedi. 2 farklı tüpçüye gittim bilgisayara bağlandı ikisi de ayarları çok iyi bir sorun yok dedi.
    son yaptığım araştırmalarda LPG enjektörün den olabilir diye bir varsayıma ulaştım. Ama artık para harcamaktan bıktım.

    Düzelir umuduyla aracın orijinal buji, buji kabloları ve bobini değişti fakat bir düzelme söz konusu değil.

    Evet durum bu fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum

  2. #2
    Naklov Deniz
    PUNTOCU volkan1065 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2014
    Mesajlar
    3.170
    Nereden
    Bartın
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 1081

    Standart Cevap: 1800 - 2000 devir arasında vuruntu

    İlk oalrak aracın depo kısmından gaz vanasını kapatın araç otomatik olarak borulardaki gaz bitince benzine geçsin. Belirtmiş olduğunuz vuruntu yığılma devirde dalgalanma devam ediyormu bunları bir hafta takip edin. Benzinde bunların hiç birisi yoksa araç normale dönüyorsa tamamen LPG ye yönelebilirsiniz. Zengin fakir karışım olayını aracın olduğu yerde ayar yapan yerlerde kolay kolay çözemezsıniz. Araç yola çıkacak yolda ayar yapılacak. Yolda aracın loglarına göre ayar yapılacak.

    Bu vuruntu rolanti düşüklüğündeki sirkeleme olabilirmi.
    "Bir MACAR Atasözü derki; Sarhoş er geç ayılır ama cahil Aslaa"

  3. #3
    Hür General
    feyzullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/09/2014
    Mesajlar
    2.791
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 661

    Standart Cevap: 1800 - 2000 devir arasında vuruntu

    Gaz ayarı çok açık olduğu zaman 1800-2000 devir arasında vuruntu oluyor. Gaz ayarı çok açıldığı için bu devir aralığında araçta vuruntu ve yığılma oluyor. LPG ustasının yol ayarı yapması gerekiyor. Bir de şöyle bir durum var. Eğer LPG dönüşüm servisinin ayar için kullandığı bilgisayar programı lisanslı yani orijinal değilse her ne kadar ayar yapılmış gibi görünse de aslında araç zengin veya fakir karışımda kalmaya devam ediyor. Bu yüzden kurumsal kimlik kazanmış büyük yerlerde ayar yaptırırsanız sorun kalmaz diye düşünüyorum. Tabi bunların hepsi sorun LPG kaynaklı ise geçerli. Volkan beyin dediği gibi önce benzinde ki durumu gözlemleyin sorunu tam teşhis edin.

  4. #4
    Soner Yavuz
    sonyavuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/01/2019
    Yaş
    44
    Mesajlar
    8
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: 1800 - 2000 devir arasında vuruntu

    Ustalar şöyle bir bilgiye ulaştım problemle ilgili doğruluk payı var mı acaba ? bizim ateşleme sistemimiz komple değişti

    Sıralı Sistem Araçlarda Düşük Devirlerde Tekleme Sorunu

    Araçta düşük devirlerde gazda tekleme sorunu kalkışlarda vites değişimlerinde ve gaza aniden basınca yaşanan ateşleme veya LPG enjektör kaynaklı sorundur. Belirtileri gazda kullanırken 1500 2000 devir arası tekleme ve silkeleme sorunu yaşatır. Eğer benzinde çalışırken en ufak sıkıntı yok ise LPG servisinde enjektörlerde arıza var mı kontrol edilmeli arıza enjektörde değil ise tamirciye giderek bobin, buji buji kabloları kontrol edilip arızalı olan parçanın değişmesi gerekir.

  5. 07/10/2019, 11:08


  6. #5
    Soner Yavuz
    sonyavuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/01/2019
    Yaş
    44
    Mesajlar
    8
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart Cevap: 1800 - 2000 devir arasında vuruntu

    hocam araçta şöyle bir sorun olmaya başladı. Aracın gaz pedalını bırakıp ani bir şekilde gaza bastığımda araç direkt olarak benzine geçiyor.

Benzer Konular

  1. 2000-3000 devr arasında gelen ıslık sesi
    puntocu3867 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 25/06/2017, 23:21
  2. 2000 - 2500 devir arası silkeleme - öksürme
    nnt tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 25/11/2016, 19:50
  3. 2000 devir altı çekiş problemi
    teo53 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 23/09/2014, 01:41
  4. 5.vites 2000 devir 90 km sabit düz yol 3.3 lt ortalama
    rbcn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 21/05/2012, 18:37
  5. 1800-2000 devir arasında oluşan ses
    sahankaya tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 15/11/2011, 08:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com