Motor kendini korumaya aldigi icin devri sinirliyor. pc ye baglattirin bi
1.4 Fire Active GP aracımla 3 kişi yolculuk yapıyorduk. Araba düz yolda 100'ü geçmiyor. Rampa çıkarkende 100 KM hız. Motoru kontrol edin diye arıza lambası yaktı. Bazen bunu yapıyor. Çekiş düşüyor arabanın. Motoru kontrol ettirin diye yazı çıkıyor, sarı motor lambası yanıyor. Araba çekişten düşüyor. Ertesi gün sabaha ışık sönüyor. Dün 30 KM kadar yoldan sonra ışık yandı. Araba 100 KM hız, 3100 devir belki 3200 devirdir sabit kalıyor. Gazı köklesem de fayda etmiyor.
Motor kendini korumaya aldigi icin devri sinirliyor. pc ye baglattirin bi
Anladım hocam. Benimde tahminim öyle kendini sınırladığı yönünde. Çünkü o lamba yanınca böyle oluyor.
Bağlamışlardı bir ara, katalitik konnektör mü dedi öyle birşey dediler. Ama bozuk değil dediler. Bozuk olsa egzozdan hava bile gelmez dediler. Müşürlerinden biri bozuk olabilir ama onunda hangisi olduğunu tespit edemeyiz dedi. Öyle kalmıştı.
Acaba araçta bir arıza var, belli dönemlerde sıkışıyor veya o sıra bu sıkıntıyı veriyor ve güçten düşüyor bu sebeple arıza ışığı yakıyor olabilir mi. Dediğiniz gibi bi bağlatmak lâzım.
Aracımı ilk aldığım zamanlarda uzun bir yokuşu tırmanırken 5.vitesten 4'e almak isterken 6'ya geçirmişim, araç yığıldı, motor ışığı yandı ve gaz yemez oldu. Uzun yolda olduğum için bir şey yapamadım öylece devam ettim, kırsal bir yere gittiğimden baktırmadım, zaten dediğiniz gibi ışık sonraki gün kendiliğinden söndü ve herşey normale döndü.
Birebir aynı sorunun çözümünü ( birmotun bile çözemediği) sanayide usta çözdü. Aslında sizin aracınız benzinli olduğu için benim çözümüm sizin işinize yaramaz sanmıştım, ancak;
Üstad aynen devir sorununu benim dizel aracımda da yaşadım 3500 dk geçmiyor artı motor arıza ışığı da yakıyor du. Dolayısıyla turbo devreye girmiyordu. Şimdi ne alaka demeyin sizin yukarıda bahsettiğiniz katalitik bizde dizel partikül filtre (dpf) olarak bulunuyor. Benim sorunun çözümünü dpf girişinde ki sensörü değiştirdigimiz anda aracın hem motor arıza ışığı anında sönmüş vede turbo artık devreye girmişti.
Sonuç olarak kesinlikle gidin katalikte bulunan o sensörü direk değiştiriniz. Yada ilk önce sensörleri söktürün temizleterek tekrardan bir deneyin. Olmadı birisinden rica ediniz ki , ben öyle yapmıştım.
Rica edip deneyebileceğimiz bir durum yok çünkü benzinli Punto çok az hocam.
Bide şöyle birşey var, ışık sönüyor. Arada sırada yakıyor arıza ışığını. Müşürleri emaneten denesem de sorunun gidip gitmediğini anlamak zaman alır. O yüzden çare direk değiştirmek galiba. Yeni LPG tartışmıştım onun ilk konyrolüne gidecem yakın zamanda sanayiye, o zaman bi elektrikçiye arabayı bağlatıp hata koduna da bakmakta fayda var.
Yukarıda söylemeyi unutmuşum PC o zaman benim araç dfp hatası veriyordu. Ustanıza gittiğinizde öncelikle sensörleri söktürün temizleterek tekrardan bir deneyin. Birde aracınız bu arıza öncesinde bir şekilde alttan veya önden darbe aldı mı? sensörlere zarar vermiş olabilirsiniz.
İstanbul'da yaşıyorsanız Maltepe'de Emre Mühendislik vardır. Vedat Usta ile görüşürseniz (yönlendirdiğimi iletebilirsiniz) gerekli ayar ve kontrolleri yapacaktır. Forumumuzdan giden başka arkadaşımız da oldu memnun kaldı. lpg ayarlarının rölantide sabit değerlerle değil farklı devirlerde değişken değerlerle gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu konuda tam bilgisi olmayan kişiler sizi mağdur edebilir. Geçmiş olsun ve bir an önce düzelmesi dileğiyle..
Benzinlide de aynı sensör var diye biliyorum. MAP sensör. balata spreyiyle temizleyin derim. 5 dk bekleyin kuruyunca takın.
Geçen cumartesi benim aracımda hızlanma (gaz yememe) problemi vardı.
Söktüm aracı çalıştırdım 3500dk/d geçmedi. haliyle motor ışığı yandı.
Temizledim geri taktım sıkıntı ortadan kalktı.
Ben yinede bugün yenisini 90 tl ye aldım. iş çıkışı takacağım.
Eklenti 33801
Youtube da punto map sensörü temizleyip motor arıza ışığı ;
https://m.youtube.com/watch?v=ek5ulbgvkzc
Araçtaki problem tamir edildiğinde arıza ışığı kendiliğinden söner, sadece hafızada kayıtlı olarak kalır. Şuan ilk önce problemin çözülmesi gerekir.
2 yıldır forumu takip ediyorum ve grande punto 1.4 fire kullanıyorum. Bugüne kadar benzinli araçların sensörlerinde dizellerdeki gibi değişim ya da temizlikle ilgili konu açılmadı veya bununla ilgili bir duyumum olmadı. Sensörlerin temizlenmesi veya değişimi ile iş sonuçlanırsa yeni ve orijinal bir konu haline gelecek burada konuşulanlar. Takipteyim
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri