Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
77 sonuçtan 61 ile 77 arası

Konu: Motor fanı ve klima kompresörü

  1. #61
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    51
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Ali bey, peki fan motor bilyasına herhangi bir işlem yapılamıyor mu? Temizliktir, yağlamadır .. O zamanbu fan seside kronik hastalıklar listesine eklendi.

  2. #62
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Zafer bey, fan 1. Kademede ses aynı, az cıkıyor. İkinci kademe fanda ses yükseliyor.bu normal dedi.bu aralar havaların cok sıcak olduğunu aracın genelde fanı ikinci kademe acmasının normal olduğu bunun yanında , klima kullanımın havaların sıcak olmasınından dolayı fazla olduğundan fanın ikinci kademede calışmasının normal olduğunu söylediler.hatta başka arıza kodu varmı diye beraber baktık bilgisayardan.arıza olsa nasıl bir uyarı verecegini anlattılar biraz başlarını ağrıttım😀fan bilyası için bir şey söylemediler, ama ben bilya sesi duymadım, yada bilya bozuk olsa belli olurdu diye düşünüyorum.doğrumu düşünüyorum onu bilmiyorum😀
    Konu ORS15 tarafından (20/08/2016 Saat 21:49 ) değiştirilmiştir.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #63
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Elearn deki aciklamaya gore,
    Klima mantikli, direk 2. Kademede baslayabilir belki, o konuda fazla detay yok ama motor sicakligindan dolayi, klima kapali oldugunda direk 2. Kademede baslayacagini sanmiyorum... kosullara gore 1. Kademede baslar... yeterli gelmez ise, hararet daha da yukselir ise 2. Kademenin sonradan devreye girmesi gerekir.. hatta 2de dusus saglanir ise, 2. Kademede direk durmamasi, once 1. Kademeye gecmesi gerekir...
    Keske o parcaya da baksalardi )))) servis, bozulmus olsa ariza kodu verecegine guveniyor anlasilan
    Siz 1. Kademe ve 2. Kademe hizlarini anlayabiliyor musunuz? Servis, kademelerin hiz kontrolunu nasil yaptilar? Calisir vaziyette bekleyerek mi yoksa cihazdan kontrol ederek mi?

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #64
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Gökten bey , size katılıyorum. Söyle yaptılar, kontak acık kaldı arac calışmıyor , bilgisayara bağladılar soğutma kısmına girdiler orda yazıyor fan 1. Kademe test onu tıkladılar arac 1. Kademede fanı actı sesi normaldi sonra altında aynı yerde 2.kademe fan test yazıyordu oraya tıkladı arac ikinci kademe de fanı actı.ses normal ikinci kademe sadece dönme hızı biraz fazla olduğu için biraz ses yapıyor. Dedim sökmeden nasıl anlıcaz dedim elektirofan rezütörü arızalı olduğunu , bozuk olsa burdan test yapınca birinci kademede fan calışmaz dediler.arac rolantide fan acmadı bügün bekledim biraz bakıcaktım rolantide kacıncı kadamede acıyor diye.ama servis elektirofan rezütörünün arızalı olsa, arza ışığı yakıcagından emin
    Konu ORS15 tarafından (20/08/2016 Saat 22:08 ) değiştirilmiştir.

  7. #65
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Anladim, tesekkur, test yapayim ben de,
    Duydugum ses, su an 1 mi 2 mi belli olur, o parcayi da sokemedim henuz
    Klima kapali, hararetten dolayi fan 2 de calistiginda bunun oncesi ve sonrasinda 1. Kademe olmasi gerekir ama sanirim pratikte anlamak cok zor olacak...
    En azindan park ederken bazen calisan fan hizini testteki sese gore karsilastirir, anlamaya calisirim..

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #66
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    İlk olarak 1. Kademe calışıyor , çok az ses cıkardığı için belli olmuyor test ederken kaputu acıp göz ile kontrol edin.

  10. #67
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    51
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Alıntı timbaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elearn deki aciklamaya gore,
    Klima mantikli, direk 2. Kademede baslayabilir belki, o konuda fazla detay yok ama motor sicakligindan dolayi, klima kapali oldugunda direk 2. Kademede baslayacagini sanmiyorum... kosullara gore 1. Kademede baslar... yeterli gelmez ise, hararet daha da yukselir ise 2. Kademenin sonradan devreye girmesi gerekir.. hatta 2de dusus saglanir ise, 2. Kademede direk durmamasi, once 1. Kademeye gecmesi gerekir...
    Keske o parcaya da baksalardi )))) servis, bozulmus olsa ariza kodu verecegine guveniyor anlasilan
    Siz 1. Kademe ve 2. Kademe hizlarini anlayabiliyor musunuz? Servis, kademelerin hiz kontrolunu nasil yaptilar? Calisir vaziyette bekleyerek mi yoksa cihazdan kontrol ederek mi?
    Abi servisteki sivri zekalar hadi gelsinler, benim araç daha ilk çalıştırmada klimayı devreye aldığım andan bir iki dk sonra önce 1. Kademe ardindan fasilali olarak daha motor sogukken ikinci kademe ile birinci kademe arasinda gidip geliyor.
    Ali bey, bence pc den komut vererek fan hızını test etmek, zaten sistemi direk manuel olarak kontrol etmekten başka bir şey değildir. Eğer rezistör sağlam olsa Sinan beyin örneği olmazdı, diye düşünüyorum.

    Alıntı SinanTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zafer abi arabamı özenerek yağıydı suyuydu lastiğiyle titizlikle kullanıyorum hatta kıllık derecesindeyim

    elektrofan rezitörü diye bahsettiğim parçayı değişmeden önce bende fan sesi klima açıkken net duyuluyodu ne zamanki o parçayı değiştirdim fanın varlığı yokluğu belli olmuyo bazen arasıra alt devirlerde dönüyor sesi çok az duyuyorum ve eskisi kadar hiçbi zaman son kademe çalıştığını görmedim ali abide sanırım pek tavsiyemi ciddiye almadı oysaki kontrolüde çok kolay tek bir civata ile radyatörden sökülüp kontrolü yapılabilir fan sesini duyan arkadaşların bu parçayı kontrol etmesini önemle öneririm fanın her devreye girişinde tavan lambasının kısılıp açıldığını falan şahit olmuştum.parça söküldüğünde erimiş şekilde çıkmıştı.

  11. #68
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Valla ne düşünecegimi şaşırdım bende aynısını söyledim servise manuel kontrol ediyorsunuz dedim , rezistör devre dışı kalıyor dedim , servis hayır rezistör devre dışı kalmıyor sadece biz fanı ac diyoruz dedi, eger rezistör arızalı olsa manuel komutta rezistörden akım gecmedigi için fanı ilk kademede acmaz dedi.
    Konu ORS15 tarafından (21/08/2016 Saat 01:47 ) değiştirilmiştir.

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #69
    sinan turgut
    SinanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2015
    Mesajlar
    1.813
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 421

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    yahu hepsi bi yana ben bu parçayı değişmeden önce klimayı açtığım anda fan sanki yerinden kopacak gibi son hızda çalışıyordu şimdi o sesi bazen duyuyorum aracım dizel genelde dur kalk trafikte kullanmama rağmen her zaman fan çalışmıyor

    bide ali abi bu parçayı sökmesi çok kolay neden söküp bakmıyolar anlam veremiyorum bi tane civata ve bi kablo soketi sökecek o kadar bu fiat servisleri ve ustaları hakikaten ilginçler.
    G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic

  14. #70
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Sinan bey, bende söyledim aynısını, söküp bakalım dedim servisteki usta , bilgisayardan kontrol garanti yöntem dedi, parca arızalı olsa, buradan acınca fan birinci kademe acmaz dedi.bende olsun sökelim bakalım dedim, ustada da abi üzeri plastik kaplı bunların, söksekte sadece direnç tellerinin kaplamasını görürüz dedi.bende dedim peki siz bu parcanın bozuk olduğunu nasıl anlıyorsunuz dedim , bilgisayar bağlıyoruz test ediyoruz dedi.
    Konu ORS15 tarafından (21/08/2016 Saat 09:10 ) değiştirilmiştir.

  15. #71
    Suat Ahmet
    cpeloo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/01/2008
    Mesajlar
    294
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 78

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    konuyu tam okumadım belki arkadaşlardan söyleyen olmuştur. söyleyen olduysa kusura bakmayın birde ben üstünden geçmek isterim. Torpido'nun alt kısmında fan ve klimaya bağlanan soketli fişler var, onlar bazen tam yerine oturmuyor, yolcu tarafına oturan kişilerin ayakları oraya çarpabiliyor ... o soketleri iyice birbirine sıkıştırmayı dene en azın şöyle bi yoklayıp yerini değiştir. onlar gevşeyince fanı besleyen güçte sıkıntı oluyor klima (fan) bazen uğultu, bazen gürültü, bazende durup tekrar çalışma gibi tuhaflıklar yapıyor. Ayrıca o soketlerin üzerinde karartı falanda gözüne çarparsa belli yerlerinden yanmış olabilir. Soketin yenisini alıp mutlu bir şekilde yoluna devam edebilirsin.

  16. #72
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Bugun bilgisayara baglayip parametrelere baktim...
    Hararet gostergesi, motor 80 derecede orta konuma geliyor, 95 dereceye kadar ibre kipirdamiyor... fan calisiyor, sonra 91 92 ye dusuyor... ibre ortada iken sicaklik 80-95 arasi...
    Bu asamada klimayi da denedim ama...
    En sagliklisi, motorun sogumasini beklemek oldu
    Araci calistirip klimayi actim... fanin ilk calisma basincini yakalayamadim ama 12bar gibi idi.. sonra susmadi ))) daha once ilk basta ara sira calisan fan bugun susmadi.. belki basinc yuksekti hala...
    Biraz bekle, gaz ver, klima ile oyna vs vs.. 18bara cikartabildim, az daha kurcalayarak... 19 barda 2. Kademe calisti.. 16 lara dusunce geri 1. Kademeye..
    Fan hep 1. Kademede calismaya devam etti...
    Test metodu ile fan hizlarini anca motor stop halinde yapabiliyorum.. calisir iken sesler karisiyor, garajin da yankisi vs.. ama 2 kademe olayini sonunda klimada cozdum... motor sicakligindan dolayi 2. Kademede calistirmak bu sartlarda zor gibi.. klima acik iken zaten isi da 90 in altinda.. fan klimadan dolayi calistigindan...
    Radyatordeki o parca da saglam, temiz... multimetre ile kontrol ettim ama degerini tam anlamadim ))))

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #73
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Ben oraya 80-95 yazdim ama.. sanirim 80 -100, 80-105...
    Hararet 102 2. Kademeye geciyor, ibrenin ortadan yukari ciktigini pek gozlemleyemedim...
    Manuel klimada klima kompresoru ara sira devreden cikiyordu.. bu ekrana gore.. ama sogutmada bir farklilik hissedilmiyor...
    Surekli bir onnoff hareketi vardi, farkli, basinc degerlerinde



  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #74
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    51
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Ahanda benim uçağın iniş anı

    35km yolculuk sonrası durduğumda dpf temizliği anı bitene kadar bekledim. biraz yakın çekim olduğu için ses olduğundan daha yüksek çıkmış

    https://www.youtube.com/watch?v=gfJv0W2wBtU
    Konu Ezeldenberi tarafından (04/10/2016 Saat 10:53 ) değiştirilmiştir.

  21. #75
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Alıntı Ezeldenberi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ahanda benim uçağın iniş anı

    35km yolculuk sonrası durduğumda dpf temizliği anı bitene kadar bekledim. biraz yakın çekim olduğu için ses olduğundan daha yüksek çıkmış

    https://www.youtube.com/watch?v=gfJv0W2wBtU
    zafer teşekkür ederiz, güzel paylaşım

  22. #76
    Zafer Han
    Ezeldenberi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/07/2013
    Yaş
    51
    Mesajlar
    2.383
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Evo Granit Gri
    Plaka
    Evo 1.3 ss 75bg
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Ali bey, sizin aracın fan sesine benzer mi?

  23. #77
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    zafer bey benzer, benim araçta büyük ihtimal o aralar dpf temizliği yapıyordu galiba.

Sayfa 4/4 İlkİlk 1234

Benzer Konular

  1. Klima fanı
    ygttt54 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 63
    Son Mesaj: 12/04/2017, 18:26
  2. Klima kompresörü
    ORS15 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 23/05/2016, 09:50
  3. Klima Kompresörü
    invenciblee tarafından Yedek Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 29/07/2013, 15:28
  4. Klima kompresörü
    seyrusefer tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 17/06/2013, 13:58
  5. Klima fanı sadece 4 te çalşıyor...
    uurknkc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 24/12/2012, 00:02

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com