Oto yıkamacılarda arabamı bırakın ayakkabımı bile yıkatmam hocam. Adamlar keyfi hoparlörüme su kaçırdılar ses düzenimi bozdular.
Ama oto yıkamacılarda insanlar motor yıkatıyor sürekli. bir şey olmuyor mu acaba. aslında bence yıkanması gayet iyi olur. klima fanını, son kademeye getirince ses yapıyor diye şikayet çoktur ,tozların klima fanının balansını bozduğu için, çok ses yapar bu yüzden , klima fanını söküp hava ile temizlerler serviste. , o zaman temizlenmese direk klima fanı değişmesi gerek.
Konu ORS15 tarafından (09/08/2016 Saat 14:11 ) değiştirilmiştir.
Oto yıkamacılarda arabamı bırakın ayakkabımı bile yıkatmam hocam. Adamlar keyfi hoparlörüme su kaçırdılar ses düzenimi bozdular.
Motor yikayan yerler profesyonel olan yerler her ywrde motor yikatilmiyor. Havalandirma fani ayri birsey o zamanla tozlaniyor yada icine yaprak falan kaciyor temizlenmesi gerekiyor. Torpitonun arkasinda kendiniz bile sokup yaglayabilirsiniz. Sizin aracin garantisi var diye hatirliyorum servise birakin en iyisi
En iyisi servise götürmek, galiba yorumlar bu yönde, servise aradım gelmenize gerek yok iyi bir yıkamacıya, yıkattırın dedi ama ben yine de servise gideyim bari, içime şüphe düştü..
Yagmurda zaten islaniyor o bolgeler... su ile beraber kirleniyor, sadece tozdan defil...radyator hafif metal olunca tuzdan daha cok da etkileniyor..
Ben firsat buldukca yikiyorum... fana su tutuyorum... ben tutmasam da yagmurda islaniyor sonucta..
Kir birikince tam temizlemek icin sokmek de gerekiyor... ben bunlari gordukten sonra temiz tutmaya dikkat ediyorum..
On panjuru sokup temizledigim de oldu...
![]()
Yagmurda fana kadar su gelmez radyatorde kalir. Hadi gecti diyelim su sicramasi seklinde olur. Radyatore tazikli su bile tutulsa fotografta gordugumuz fanin bilya aksamina su gelmesi zor. İllaki sokulup temizlenip yaglanmasi gerek.
Oto yıkamacıya giderseniz de aman o Beni Yıka Oto Yıkama'lara gitmeyin. İşini adam gibi yapan bir yere gidin. Bu adamlar yüzünden artık arabamı sadece kendim yıkıyorum. Sonax şampuanla on numara daha iyi sonuç alıyorum. Sizin konuyla ilgili de bence ya iyi bir ustaya temizletin ya da sizi oto yıkamacıya göndermeyen bir servise yönelin.
Yıkaya bileceğim bir yer olsa kendim yıkardım süper olurdu.8 saatte arabayı komple yıkamış biriyimöyle kenar mahalle yıkamacılara asla yıkatmam aracımı veya motorunu.
Ali bey, fan sesiyle ilgili gelişme var mı?
Arkadaşlar, yorumlarınız için teşekkür ederim.motor fanının neden çok ses Çıkardığını çözdüm, aracın ısısını 90 derece de tutmak için, fan dönme hızını değiştiriyor.yani hava çok sıcak ve klima da acık iken araç daha fazla ısınıyor, fan daha soğuk günlere göre daha hızlı dönüyor bu yüzden ses fazla çıkıyor.yani ses normalmiş.
valla ben yazın en sıcak zamanlarında klimahep açık ve en son ayarda çalışıyor ama fan sesini hiç duymuyorum
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
zafer abi arabamı özenerek yağıydı suyuydu lastiğiyle titizlikle kullanıyorum hatta kıllık derecesindeyim
elektrofan rezitörü diye bahsettiğim parçayı değişmeden önce bende fan sesi klima açıkken net duyuluyodu ne zamanki o parçayı değiştirdim fanın varlığı yokluğu belli olmuyo bazen arasıra alt devirlerde dönüyor sesi çok az duyuyorum ve eskisi kadar hiçbi zaman son kademe çalıştığını görmedim ali abide sanırım pek tavsiyemi ciddiye almadı oysaki kontrolüde çok kolay tek bir civata ile radyatörden sökülüp kontrolü yapılabilir fan sesini duyan arkadaşların bu parçayı kontrol etmesini önemle öneririm fanın her devreye girişinde tavan lambasının kısılıp açıldığını falan şahit olmuştum.parça söküldüğünde erimiş şekilde çıkmıştı.
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Bu parçayı değişim yaptığınızı formda daha öncede paylaşmıştınız , tekrardan teşekkürler. Sinan bey, o zaman şöyle düşünebilirmiyiz rezistör bozulduğunda fan devrini orjinal devrin üzerinde bir hızda mı çalıştırıyor?
O gün bizim oğlanla klima full otomatikte acık halde, yaklaşık 1000 km yaptık, eve geldik kapalı garaja girince fan sesini duydum.biraz fazlaydı fan sesi.bende şüpelendim bir sorun mu var diye. Biraz araştırdım fanın araç. motor sıcakşığına göre dönme derecesini göre artırıp düşürdüğünü ögrendim sonra servise sordum , serviste aynısını söyledi.Sinan bey, nasıl anlıyoruz elektro fan rezistörünün bozulduğunu, cumartesi kontrol ettircem.birde tam nerde bu. kendim nasıl kontrol edebilirim
Konu ORS15 tarafından (17/08/2016 Saat 22:35 ) değiştirilmiştir.
rica ederim abi ne demek
pratikte tam nasıldır pek bilemiyorum ama benim parça eridiği için üzerindeki kademe sistemi birbirine girmiş ve fanı kademeli çalıştırmak yerine direk tam hız çalıştırdığı için arıza yaptığını bu sayede usta gördü
orjinal devri derken şu şekilde söyleyebilirim fan sanki kademe sistemi yokmuş gibi düşünün mesela klimayı açtığında yavaş yavaş çalışması gerekiyorsa parça bunu ayarlayamayınca son hızda çalışıyor buda hem fazla akım çekiyor hem çok fazla ve gereksiz bir fan sesine sebep oluyo kısacası rahatsızlık veriyor
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
sayın abim şuan aracınızda klimayı devreye aldığınızda eğer ki fan direk son hızda çalışmaya başlıyorsa bu parça arızalı olma durumu olabilir ses yoksa zaten bi sorun yoktur geçen yıl yaz ayında böyle bi sorun yoktu ustaya fan sesi var diye söyleyince usta hemen bu parçaya baktı
bu parça kaputu açtığınızda ana radyatörün şöför tarafına doğru üst kısmında köşe tarafında elektrik kablolarına ait soketi çıkarıp bi tane civata ile sökülüyor yanılmıyorsam radyatör ısısına göre fana hız veriyor
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri