Bir hortum için o kadar canınızı sıkmaya değmez. O hortumun tırnağı kırık olduğu için cıkıyor cıkmasıda ok sorun değil ama bir vida ile sabitlenir. Yağ filtresi değişiminde sürekli sokülen bir parça. Yeni aldığınız araçtada mutlaka aldığınız zzman yağını suyunu değiştirin. Kritik noktaları kontrol ettirin. Bakımda dikkat etmeniz gerekenleri aşağıda yazıyorum size.
1. Yağ ve tüm filtrelerin değişimi. Yağ olarak Mobil1 ESP 5-30 yada Castrol Tıtanıum 5-30 kullanın. Filtreler orjinal olsun.
2. Fren sisteminin kontrolü. Balatalar bitmiş ise değiştirilmesi diskler de aşınma yada yol yaptıysa torna yaptırılması yada değişimi. Arka kampanaların sökülerek temızlenmesi gergi ayarının yapılması.
3. Belli aralıklarla MAP - EGR -Hava debimetresi temziliği.
4. Soğutma suyunu en fazla 2 yıl kullanın. Sonrasında mutlaka değişimini sağlayın.
5. Aracın Enjektörleri 150000 Km kullanıldı ise mutlaka sökülüp kalibre edilmesi gerekir işeme falan varsa onarılması.
6. Motor üstündeki mazot pompasında kacak varmı kontrolü varsa Bosch servisinde ornik değilşimi.
7. Baskı balata seti kontrolü - Vites tellerinin yağlanması ve gerekiyorsa şanzıman yağının değişimi.
8. V kayışının en fazla 50000 Km kullanılması gerekir.
9. Triger seti zincirlilierde 150000 km den sonra mutlaka değiştirilmeli ses yaparsa daha öncesindede değişim sağlanmalı. Triger değişiminde Yağ sotucusu ile devirdaimde değişmesi gerekiyor.
10. Klima sistemine bakılmalı gaz eksiği varsa basılmalı kompreösürün yağı kontrol edilmeli.
11. Rot balans ayarı ve ön takımın kontrolü. On takımda bozuk olan parçalar karşılıklı ise mutlaka ikisininde değiştirilmesi. Örnek sol rot başı arızalı ise sağ ile beraber değiştirin.
12. Ön takım tamirinde bir kaç konuya değineceğim. Örnek amortisörlerinin arızalı ise amortisör takozları ile beraber değiştirin. Salıncaklarda arıza var ise Rot başlıkları ile beraber değiştirin. Z rotlar ı çift halinde değiştirin.
13. Lastik diş oranları ve lastiğin üretim tarihi ile çatlaklıklarını yanak aşınmalarını her zaman kontrol edin.
14. Elektirik aksamının kontrolü patlak ampul yada izolesi açılan kabloların izolesinin tekrardan yapılması. Akünün kontrolü. Akü çok zayıf olursa ABS-CİTY -Hava yastığı gibi ikazları yakabiliyor. Ayrıca bittiği zamanda yolun ortasında kalırsınız. Akü oalrakta Yerlide İNCİ yabancı olarak kesinlikle VARTA alın. Mutlu falan alıyım demeyin mutsuz olursunuz.![]()
Degerli bilgiler icin tesekkur ederim. Herkese fayda saglayacak bilgiler hepsi. Hepsini not aldim.
Bu arada bugun enjektor icin tavsiye edilen yerin disinda yakin arkadasimin tavsiyesiyle aile dostu olan umraniye oto sanayinde bir servise gosterdim araci. Acikcasi bosch dizel servis cokta guven vermedi bana. Arkadasin ustasi sagolsun yardimci oldu. Diger servisin dedigi sekilde once enjektorden basliyalim kelimesine biraz sasirdibu dedi deneme yanilmayla olacak is degil ki dedi. Olsada onceden baktirip yaptirdigin yerlere verecegin paralar bosa gitmis gibi olacak yazik gunah dedi. enjektor vs(tam nedemek istedigini anlamadim burda) acarilir acik haliyle bilgisayara sokulur ve bilgisayarin verdigi hata mesajiyla yuzde 90 yada kesin denilebilecek sorunla cozumu bulunur bosyere de para verilmemis olur dedi. Eger denildigi gibi biyerden baslasan 5 bin TL ye bile cikabilir sorununu cozmek dedi. Belki halbuki 500 TL tutacak bir sorundur dedi. Suan bayram ertesi elim cok yogun dedi 2 3 gun sonra arayacak goturecegim arabayi. Bi guzel neyini sokecekse sokecek pc ye baglayip ana hatayi bulacak sagolsun. Simdi ustanin aramasini bekliyorum. Bakalim sonuc ne olacak
Not. Bu sokup kontrol islemlerini karbon clean uyguladiktan sonra yapacakmis simdi hatirladim
Konu Ahsen34 tarafından (11/07/2016 Saat 18:47 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri