Alıntı ato Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
aslında çok masraf yapmışsınız bir fikrim yok ama öneri anlamında eğer servise o parayı vermeyi göze alıyorsanız çıkma veya sıfır motor bakın derim daha ucuza gelir problem çok ufak bişeyde olabilir yani mesela benim araç sürekli duman atıyordu meğer 50 tllik turbo hortumu yüzünden atıyormuş iyi bir usta bir daha baksın derim
Masrafları gerekli olduğu için yaptım artık şarttı turbo falan yağ kaçırıyordu 3.ve 4.viteste uğultu vardı hepsi revizyon edildi

Alıntı Birkan61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arabanda hiç bir sikinti yok senin beklentilerin fazla bence

2300den 5000e soluksuz giden arabada sorun yoktur

Emme manifoldunuda temizleteydin bu arada bari

2000 devir ve alti zaten ölü araba. Motorda hacim yokki 1248cc arabaya biniyoruz
Babam'da 75lik punto var onunla kıyaslıyorum sanırım hatam orda çünkü her devirde gaza asıldığınızda araç şahlanıyor 75 likte benimki öyle değil ama gün geçtikçede dahada sağırlaşıyor alt devirleri üst devirler konusunda hiçbir sıkıntım yok

Alıntı cemdogu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
aracınızda çekiş sorunu yaşadığınızdan emin misiniz? çünkü bana normal geldi.puntolar düşük devirlerde çok kullanılamaz ş.içinde.

i
Dediğim gibi turbo açmadımı çok çok hantal araç ama şuna emin olsam dicem ki punto 90 lıklar böyle tüm 90 lıklarda aynısı varsa problem yok birde gün geçtikçe alt devirler sağırlaşıyor düz yolda bile giderken çekiş kontrolun devreye girdiğini biliyorum

Alıntı cpeloo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Bence motorda birşey yoktur. Öncelikle Aracın lastik havalarını dengele ve bi kontrol et. Lastiklerin ve direksiyonun balans sorunu olmadıgından emin ol.Hala aynı sıkıntı dan muzdaripsen turboya baktır derim. Umarım araça çok ağır yük falan yüklememişindir.
Kesinlikle ağır yük yüklemedim o konuda çok hassasım. Turbo yeni revizyon oldu tekrardan kontrol ettirim ki revizyondan önce alt devirlerde problem yok istediğim gibiydi.

Alıntı racialist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
aracınızın motorunda bir sorun yok bu problem yazılımdan kaynaklanıyor, turbo devreye giriş devri 1900-2000 devirlerde başlayıp 2500 devirlerde en yüksek torka ulaştığı için 2000 devir altı çok kötü bir çekişe sahiptir. tek çözüm yolunuz remap yapmaktır. yani chip tuning diye tabir edilen olay. yazılım güncellemesi ile turbonun devreye girme devrini aşağıya çekerek alt devirlerde ivmelenme alabilirsiniz. birde egr temizliğine dikkat etmeli ve kat.kon. dolu olmadığından emin olmalısınız.
EGR valfi değişeli 3 yada 4 ay oldu. Bu kadar kısa sürede tıkanmaz sanırım. Servis egr valfini değişirken debimetren bozuk şimdilik böyle idare et arıza ışığı yakarsa değişiriz dediklerini'de hatırlıyorum. Birde turbo revizyona girmeden önce daha canlıydı alt devirlerim sıkıntım yoktu revizyondan sonra ne olduysa oldu zaten gün geçtikçe dahada düşüyor. kat.kon bi baktırayım ozaman . Aracım alt devirlerde üst devirdeki gibi uçsun gibi bi beklentim yok zaten ama bildiğiniz yürümüyor 50km hızla 3.viteste asıldığınızda araç gitmez mi benimki bayılıyor çekiş kontrol devreye giriyor mecburen vites ufaltıp asılıyorum